Se indlæg|
kan ikke længere ansøge visum pr brev
|
|
| wheelie66 |
Lagt på d. 28/09-2014 23:40
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
På Thai konsulatet i Hvide Sande kan man ikke længere ansøge visum pr brev. Man skal møde personligt op, men jeg er i kørestol og kan slet ikke komme indgang mange trapper. Så vil lige hører om man man kan sende papirerne pr brev til ambassaden i København igen problemer? Eller er det også kommet nye regler om personlig fremmøde? Jeg skal bruge 3 visum pr år, så det kan blive ret, bøvlet for mig. Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 29/09-2014 00:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Skulle ikke værer noget problem. Please note that the Royal Thai Embassy shall be the sole authority providing visa applications by post. The Royal Thai Honorary Consulate and the Royal Thai Honorary Consulate-Generals in Denmark, Iceland and Lithuania will no longer accept visa applications by post from 1 May 2014. Sakset fra: http://thaiembass...-thailand/ |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 29/09-2014 06:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Har hørt om de nye regler / fremgangsmåde,angående visum i det nordlige Danmark,her skal man møde personligt op,tvivler dog på de i Thailand kan se du har været personligt på konsulat i Hvide Sande.....det gir" jo" ingen mening. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 29/09-2014 09:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
har set et andet sted at hvide sande har mistet for meget post , idet nogen har fundet fidusen med penge/cheks i posten og andre kan stæle returposten med passet, så det er grunden til at man på konsulatet skal møde selv. hygge viggovax![]() |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 29/09-2014 16:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Klovn skrev: Har hørt om de nye regler / fremgangsmåde,angående visum i det nordlige Danmark,her skal man møde personligt op,tvivler dog på de i Thailand kan se du har været personligt på konsulat i Hvide Sande.....det gir" jo" ingen mening. Det Nordlige Danmark hallo Hvide Sande hvornår er den blevet flyttet til det Nordlige Danmark,mig bekendt ligger det ca 40 km Nord fra Esbjerg som går ind over region syd Danmark. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 29/09-2014 17:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
som jeg ser det er det region midtjylland, på sydsinden af limfjorden og nordfor nordjylland |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 29/09-2014 17:42
|
|
Jamen i har ret 😀 men når man holder til i Kerteminde / Pattaya,er alt andet Ruski-land...men bortset fra det er det mig stædig en gåde,hvordan de i Thailand kan se om du er mødt personligt op på konsulatet,og den med posten der bliver væk,køber jeg altså ikke,de stjæler vel ikke mere post / breve i ( det mørke jylland ) end de gør på Djævle-øen 😜 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/09-2014 18:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
jh skrev: Klovn skrev: Har hørt om de nye regler / fremgangsmåde,angående visum i det nordlige Danmark,her skal man møde personligt op,tvivler dog på de i Thailand kan se du har været personligt på konsulat i Hvide Sande.....det gir" jo" ingen mening. Det Nordlige Danmark hallo Hvide Sande hvornår er den blevet flyttet til det Nordlige Danmark,mig bekendt ligger det ca 40 km Nord fra Esbjerg som går ind over region syd Danmark. Og uanset hvor det ligger, er problemet det samme.! |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 29/09-2014 18:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Det har jo intet at gøre med 'om de i Thailand kan se' om du personligt har mødt op ved visum-udstedelse. Den thailandske ambassade mener åbenbart ikke det er en go' ide med brev-visum via Hvide Sande. Så det gør konsulen i Hvide Sande selvfølgelig ikke. Hvis han gjorde, var han nok ikke konsul ret meget længere. Tankerne bag beslutningen skal jeg ikke gøre mig klog på. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 30/09-2014 04:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Det er jo ikke bare i Hvidesande det er blevet sådan, det er det samme der er sket i mange andre lande. Jeg har en englænder til nabo her i Thailand, og han brokkede sig til mig over de nye regler, hvor han skal møde op personligt på ambassaden i London, om det er en Thai ting eller ikke det ved jeg ikke, men i mange tilfælde hvor jeg skal søge visum til forskellige lande hvor jeg skal arbejde, ja så skal jeg møde op personligt, det være isg, Ghana, India, Filipinerne o.s.v. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 30/09-2014 07:28
|
|
Alt burde kunne ordnes digitalt,og hvorfor ikke ? Man kunne sidde hjemme med sin Ipad / tablet og udfylde det digitale skema,og skrive under ved at lokke ind med nøgle-kort,som flere og flere moderne virksomher i dag benytter sig af,glem klisteermærket i dit pas,du har fået dit visum digitalt,og det ligger nu på din tablet eller Smartphone som en stregkode du scanner i lufthavnen...hmm måske er jeg født 50 år for tidligt 😃 |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 30/09-2014 14:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
I Australien har de fundet ud af det. Der soeger man om visum paa nettet og faar det bevilget samme sted, ikke noget med klistermaerke i passet. Ved indcheckning i lufthavnen kan de se at man har visum, naaar de skanner passet og det samme kan de hos immigration i Australien. Conrad |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/09-2014 15:01
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Conrad skrev: I Australien har de fundet ud af det. Der soeger man om visum paa nettet og faar det bevilget samme sted, ikke noget med klistermaerke i passet. Ved indcheckning i lufthavnen kan de se at man har visum, naaar de skanner passet og det samme kan de hos immigration i Australien. Conrad Og det er nemlig utrolig smart og saadan har det vaeret i mange aar. |
|
|
|
| wheelie66 |
Lagt på d. 04/10-2014 18:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
Det har intet med konsulatet at gøre. Jeg har lige været i Hvide Sande og fået lavet 2 visa indrejse. De siger det er fra Thailand der er udstukket nye retnings linjer. Øv øv pisse besværlig, når jeg rejser turen 3 gange årligt
Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.