Se indlæg
 Udskriv debat
Visa og enkelt flybillet
farao54
Der har tidligere været snakket en hel del omkring visa til Danmark, og ligeledes en masse omkring flybilletter.
Jeg erindrer dog ikke at have set nogen snakke om muligheden for at kun købe en enkelt billet.
Jeg er klar over at ved ansøgning om visa skal man forevise en retur bookning... Men er der noget som helst til hinder for at man efter visa er gået igennem, at man så blot køber en enkelt billet?
Er der overhovedet nogen der ser på billetten, andet end ved indcheckning i BKK?

zapper
Den går ikke med en enkelt billet. Den dumhed begik jeg for år tilbage kun at have en købt en enkeltbillet. Det er flyselskabets ansvar at papirerne er i orden og hende af min blev stoppet allerede ved indcheck, det var dengang AIR Berlin havde lave priser på enkelt billetter, men de var nu meget søde og heldigvis kunne jeg så herhjemmefra DK købe en retur billet, og de ordnede så papirarbejdet i lufthavnen. Så det jeg troede blev en billig billet blev pludselig noget dyrere.
Så nej en enkeltbillet ud af Thailand går ikke for en thaier.

Robert Kronberg
zapper skrev:

Den går ikke med en enkelt billet. Den dumhed begik jeg for år tilbage kun at have en købt en enkeltbillet. Det er flyselskabets ansvar at papirerne er i orden og hende af min blev stoppet allerede ved indcheck, det var dengang AIR Berlin havde lave priser på enkelt billetter, men de var nu meget søde og heldigvis kunne jeg så herhjemmefra DK købe en retur billet, og de ordnede så papirarbejdet i lufthavnen. Så det jeg troede blev en billig billet blev pludselig noget dyrere.
Så nej en enkeltbillet ud af Thailand går ikke for en thaier.

Teoretisk kan en dansker også blive nægtet bording, hvis han vil flyve til Thailand på en enkeltbillet (og ikke opholder sig herude).

Da jeg i sin tid skulle flytte til Thailand, da ville ambassaden heller ikke udstede visum uden en returbillet - men det viste sig i øvrigt, at en returbillet dengang var billigere end en enkeltbillet.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
jens
Hvis man er 100% sikker på man ikke skal retur kan man jo købe ved norwegian som jo i princippet er 2 enkeltbilletter også lave returen i den dyre kategori som er fuldt refunderbar.

jojokent
Robert skrev
Teoretisk kan en dansker også blive nægtet bording, hvis han vil flyve til Thailand på en enkeltbillet (og ikke opholder sig herude).

Jeg bor i Thailand med postadresse . Men har ikke visa da jeg alligevel rejser frem og tilbage hele tiden.
Jeg blev bedt om at vise en retur billet i Hamborg lufthavn ved aeroflot for nogle år siden .
Jeg havde heldigvis hørt om problemet så havde købt en bille til kuala lumpur meget billigt , det reddede mig .
Så det kan sagtens værre at de nægter en at flyve til Thailand uden en retur billet.

handy
Har selv rejst på enkelt billetter mange gange og har også en enkelt gang købt en billet videre da jeg troede jeg ville få problemer men nej de ville sku ikke se min billet videre...så mit råd er tjek ind i god tid så skulle der opstå problemer så køb eb billet online med evt Air Asia Penang billigt ca 300 dk da Malaysia ikke stiller samme krav om retur billet..... mht til visa er en rejseplan nok til Ambassaden konsulatet

god weekend....

rinpoche
Robert Kronberg skrev:

Dette er ikke teori, det er derimod en kendsgerning.
Iflg. "onward ticket regulation" skal man have - ikke nødvendigvis en returbillet - men en billet ud af landet inden de 30 dages visumfri ophold (visa exemption) ophører.

Det bliver dog håndhævet temmeligt lemfældigt, så det er lidt et chancespil.

amano
Min kone tager sin søn til DK med hjem fra Thailand, skal han også have returbillet?

Han er 10 år, og kommer til DK på turist visa, men har fået 2 års opholdstilladelse i DK.

VH NONG

farao54
Mit oprindelige spørgsmål retter sig mod rejse FRA Thailand til Danmark.

energy
Min kone kom til Danmark på en enkelt billet men det kan du nok ikke bruge til så meget, da vi var gift inden ?. Cool

lincoln1242
Jeg fortsætter lige i denne tråd...

Jeg mener også at man kan blive nægtet indrejse i Schengen-området, hvis ikke man kan fremvise en returbillet. Så jeg tør ikke andet end at bestille en returbillet til min kæreste...

Men rejser man nu med Norwegian, så kunne man jo godt spare tilvalget "bagage" på returbilletten (som koster 499 kr.). Men vil man studse over dét i paskontrollen? Vil de kunne afvise en indrejsende med den begrundelse at han/hun ganske vist har en returbillet, men ikke har købt 'returbillet' til sin kuffert!? Wink

zapper
se mit svar i # 2

Men at du fravælger bagage til hjemrejsen, er dit valg som ingen vil stille spørgsmåltegn ved.

GAMBIT
Jeg har rejst til Thailand 3 gange uden returbillet og aldrig hørt noget for det. Mon de ser igennem fingrer med unge der backpacker ??

zapper
Gambit

Det er for du blander tingene sammen. Det der spørges og svares på er en borger med Thailandsk pas kan indrejse i Danmark med en enkeltbillet.

Hertil er svaret klart som nypudset glas : NEJ det kan vedkommende ikke.

Hymmer
zapper skrev:

Gambit

Det er for du blander tingene sammen. Det der spørges og svares på er en borger med Thailandsk pas kan indrejse i Danmark med en enkeltbillet.

Hvad med Diplomatpas, eller arbejdstilladelse udover 3 mrd. så et et nypudset glas er det vel ikkeLOL LOL

zapper
Hymmer
det er jo ren ordkløveri Sad

Kom dog videre i livet
Redigeret af zapper d. 27/02-2015 12:23

Hymmer
Se dog lidt humoristisk på det, i stedet for at mule over ikke at have 100 % retGrinGrin

Ruden var dugget lige meget hvordan du vender og drejer det Wink

GAMBIT
zapper skrev:

Gambit

Ok ja kan se at jeg har blandet det sammen og det siger sig selv at man skal have en retur billet fra Danmark - Vi vil helst ikke have folk som bliver

zapper
Nej ikke for længe i al fald Wink

Og vi har bøvl nok med at slippe af med de, der er kommet ind, som vi heller ikke vil have her.

cali111
Min Thailandske kæreste fik visum til DK på ambassaden uden fremvisning af flybillet, idet vi skulle køre til Danmark på motorcykel. Pga. særligt indtrufne omstændigheder er turen på mc udsat og købte istedet for returbillet med fly.

http://www.aseanmctour.dk
Spring til debat: