Se indlæg|
Told/moms ved indrejse til TH
|
|
| Kloffer |
Lagt på d. 02/07-2014 06:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Vær opmærksom på strammere praksis mht told af medbragte nye varer ved indrejse i Thailand: http://www.bangko...y-enforced Folk med praktiske erfaringer med kontrol ved indrejse er velkomne til at skrive. Vh Kloffer |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 02/07-2014 09:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg tænker at det måske er en reaktion på de seneste udmeldinger fra EU og USA vedrørende diverse restriktioner i forhold til Thailand på grund af militærkuppet. 10.000 baht svarende til knap 1.700 kroner. Et nyt kamere, en ny telefon, en ny kuffert, en ny vindjakke, et par nye Lars Løkke sko, et par vielsesringe osv. De kan få travlt. Jeg ser også frem til at høre om praktiske erfaringer. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/07-2014 12:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Frank skrev: Jeg tænker at det måske er en reaktion på de seneste udmeldinger fra EU og USA vedrørende diverse restriktioner i forhold til Thailand på grund af militærkuppet. 10.000 baht svarende til knap 1.700 kroner. Et nyt kamere, en ny telefon, en ny kuffert, en ny vindjakke, et par nye Lars Løkke sko, et par vielsesringe osv. De kan få travlt. Jeg ser også frem til at høre om praktiske erfaringer. Jeg kan ikke forestille mig at det er en reaktion pga de seneste udmeldninger fra EU og USA. Det der sker nu er at juntaen strammer op indenfor alle instanser af statsapparatet - se blot politiet som er begyndt at arbejde igen. Masser af hoejtstaaende embedsmaend er blevet skiftiet ud fredag og mandag. Med andre ord saa er toldvaesenet nu ogsaa begyndt at arbejde. Jeg tvivler paa at de vil gaa efter turister nok snarere Thai. Jeg kan huske fra tidligere saa skulle man ogsaa udfylde en toldformular ved ankomst til Thailand. Jeg tror heller ikke det kan vaere meningen at man skal rejse ud og ind af Thailand med en masse kvitteringer i tasken. F.eks. en laptop overstiger i de fleste tilfaelde THB 10,000.- og det kan f.eks. ikke vaere meningen at man foer udrejse faar et certifikat fra toldvaesenet at nu har man taget laptop, model saadan og saadan med serial number xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ud af landet. Det blev naevnt at toldvaesenet vil udfoere spotchecks "som de altid har gjort". |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/07-2014 14:47
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Frank skrev: et par nye Lars Løkke sko, Haha :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 04/07-2014 06:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Så vidt jeg kan læse er der udelukkende tale om toldfrie indkøb der er sat beløb på. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 04/07-2014 13:24
|
|
Nej der er tale om varer købt uden for Thailand. Disse varer skal man nu betale told af i Thailand, hvis værdien samlet overstiger 10.000 baht. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 04/07-2014 13:39
|
|
hugoboerge skrev: Frank skrev: Jeg tænker at det måske er en reaktion på de seneste udmeldinger fra EU og USA vedrørende diverse restriktioner i forhold til Thailand på grund af militærkuppet. 10.000 baht svarende til knap 1.700 kroner. Et nyt kamere, en ny telefon, en ny kuffert, en ny vindjakke, et par nye Lars Løkke sko, et par vielsesringe osv. De kan få travlt. Jeg ser også frem til at høre om praktiske erfaringer. Jeg kan ikke forestille mig at det er en reaktion pga de seneste udmeldninger fra EU og USA. Det der sker nu er at juntaen strammer op indenfor alle instanser af statsapparatet - se blot politiet som er begyndt at arbejde igen. Masser af hoejtstaaende embedsmaend er blevet skiftiet ud fredag og mandag. Med andre ord saa er toldvaesenet nu ogsaa begyndt at arbejde. Jeg tvivler paa at de vil gaa efter turister nok snarere Thai. Jeg kan huske fra tidligere saa skulle man ogsaa udfylde en toldformular ved ankomst til Thailand. Jeg tror heller ikke det kan vaere meningen at man skal rejse ud og ind af Thailand med en masse kvitteringer i tasken. F.eks. en laptop overstiger i de fleste tilfaelde THB 10,000.- og det kan f.eks. ikke vaere meningen at man foer udrejse faar et certifikat fra toldvaesenet at nu har man taget laptop, model saadan og saadan med serial number xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ud af landet. Det blev naevnt at toldvaesenet vil udfoere spotchecks "som de altid har gjort". Jeg gætter nu stadig på en sammenhæng med USA og EU's seneste udmeldinger, men det kan sagtens være at du har ret i motivet. Det får vi nok aldrig afklaret. Og om de vil gå efter thai'er eller turister? Og hvordan? Det vil erfaringerne vise. Men reglen omfatter indrejsende uden at skele til nationalitet. Indtil vi hører om praktiske erfaringer, så skal man nok lade den ægte Gucci-håndtaske blive hjemme. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/07-2014 13:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Reglen er meget gammel, man har bare ikke gjort noget for at håndhæve den. Beløbet sættes for øvrigt op. Efter man besluttede sig for at håndhæve reglen, fandt man ud af at beløbet ikke er blevet reguleret i flere årtier.
|
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 04/07-2014 14:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Det thailandske toldvæsen har vist allerede fundet ud af, at det ikke er smart at håndhæve denne (tilsyneladende gamle) regel. Iflg. en artikel i Bangkok Post fra i dag arbejder de nu på at hæve beløbet fra 10.000 Baht til et sted mellem 80 og 100.000 Baht. Uddrag fra artiklen: The Customs Department this week caused panic among both passengers and airline crews by posting signs announcing the enforcement of the limit at Suvarnabhumi airport, saying if personal goods including new clothes, shoes and bags in non-commercial form exceeding the 10,000-baht limit are brought into Thailand, they must be declared to customs officials and the duty paid before their baggage goes through the X-ray machine. http://www.bangko...estriction |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 04/07-2014 14:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Dvs. - så kommer HTS ikke til Thailand indenfor nær fremtid ![]() |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 05/07-2014 08:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Nej.Og Lars Løkke kommer til at se ekstra besynderlig ud, hvis han kommer: uden bagage og kun iført et par boxershorts. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.