Se indlæg|
Rejsepenge!!
|
|
| thshedegaard |
Lagt på d. 14/03-2006 16:00
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Hej alle.. Vil lige høre jeres mening... jeg har planlagt en tur til thailand (min 2 af slagsen) i juni, og sidder lige og regner lidt på budgettet... det skal lige siges at vi er to og det er i 3 uger... jeg har cirka beregnet 7000 kroner pr mand, er det for lidt, det er selvfølgelig lidt svært for jer at sige da i ikke ved hvad de skal bruges på. Men jeg har beregnet ca 3000 til husly og mad og 2000 på transport i thailand... og så skal vi dykke lidt og sådan..lyder 7000 pr mand helt forkert... og den står ikke på druk hver aften... Håber i vil give jeres mening.. mvh. thomas |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/03-2006 16:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa thshedegaard Det kommer meget an på hvor i skal hen Prøv at sige noget mere om hvor i thailand i skal hen Hvordan i regner med at bo, skal i bo i samme værelse, eller 2 værelser Hvad slags mad i skal spise Og transport fra hvor til hvor Skal du afsted 2 gange siden du siger (min 2 af slagsen m) i juni hilsen bamsen |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/03-2006 16:37
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Når konen og jeg rejser rundt, plejer vi at bruge 3,000 baht om dagen for det hele, men ikke inklusiv land/vand/luft-transport. Gennemsnittet for en skadinav er vist lidt over 3,000 baht om dagen per person, dvs. det dobbelte af vort forbrug. Men de 3,000 baht er så inklusiv land/vand/luft-transport, udflugter og SHOPPING. PADI-priser kommer an på så meget, men kig fx på [url]www.wildkingdomstours.com[/url] (Phuket) for priseksempler. Hvis I er to mænd med to værelser og sorthårede bekendtskaber, så vil jeres omkostninger forøges noget... /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 14/03-2006 16:42 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 14/03-2006 17:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
thshedegaard! 7000x6=42000bath/20 dage=2100bath per dag Er det Pattaya i vil ud til brug Google "pattaya mail" Der findes alt også hoteller eller mere billige steder Jeg var derude i december og det kostede mig ca. 16000/105000bath Henrik |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 14/03-2006 18:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Når jeg er i Thailand bruger jeg små 1000 kr. om dagen og det dækker, hotel ca.700 baht, mad, sprut, natteliv, udflugter, tøjvask, transport og shopping. Jeg har også venner som bruger 2000 kr. om dagen i Thailand. En ting er sikkert der er ikke sjovt i smiles land hvis man skal vende hver baht. Good for Falang ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 14/03-2006 19:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Den næste tur vi tager på, 2 voksne i 16 dage komme til at koste 35400 kr i alt. (17400kr.) pr. person (1087kr.) pr døgnpr. person hotel, kost, lommepenge, transport i thailand, lufthavnskat, fly, gauda, og 3000 kr til indkøb i bangkok inden hjemrejsen. Vi rejser sidst i oktober. vi bruger ikke dyre hoteller, heller ikke dyre transportformer, men vi sparer ikke i løbet af dagen, der er jo grænser for vor meget mad og øl man kan have i vommen, ![]() |
|
|
|
| thshedegaard |
Lagt på d. 14/03-2006 22:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
tak for alle jeres svar.... det er mig og kæresten som skal afsted, så det er et værelse... med mindre selvfølgelig at hun smider mig ud midt på rejsen .. men med hensyn til rejse i thailand så regner jeg med det bliver 3 klasse tog for det meste, for jeg syntes det er det billigste og der hvor man mest oplever befolkningen... og med hensyn til værelse så bare det mest simple, en seng og hvis vi rigtig spendere, så en FAN i loftet... og shopping er ikke inkluderet i prisen... så lyder 7000 ikke meget fornuftigt pr mand.... |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 15/03-2006 04:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jeg vil sige at det lyder meget fornuftigt eftersom I lyder til at kunne klare jer uden 4 stjernede hoteller osv. Omvendt er der ikke noget værre end at være på ferie og pludselig stå overfor enten oplevelse eller en ting man bare MÅ eje, blot for at finde ud af at man så skal leve på en sten resten af ferien. Så mit tråd er at I som udgangspunkt går efter jeres nuværende budget - men sørger for at have et Visa kort med (kan stort set bruges overalt). Alternativt kan et Mastercard evt. være interessant, da der her er mulighed for at få inkluderet rejseforsikring. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.