Se indlæg
 Udskriv debat
Lystfiskeri i Thailand, alt om...
Zombie
Hej

Så kommer der lidt om fiskeri som er et herligt tidsfordriv, det bør nydes med en kølig Singha til.

Hvis der som jeg er andre der er interesserede i fisketure i Thailand så lav dine indlæg her så kan vi holde det samlet et sted.

Indtil videre har jeg fisket noget på Phuket og i Bangkok, i Bangkok har jeg fanget de største fisk i mit liv (mellem 20 og 45 kilo).

Fiskene har jeg fanget i Bungsamran put & take, søen har fisk på over 200 Kilo (good luck med dem siger jeg bare).
Det kan anbefales at leje en fiske guide den første gang.

Her er adresser på nogle steder i Bangkok jeg har fundet, det er min plan at ”prøvefiske” de 3 lokale put & takes som jeg endnu ikke har prøvet når jeg om en månedes tid er i Bangkok.

Et sted i topklasse:
NAME : BUNG SAM RAN FISHING PARK
INTERNATIONAL FISHING PARK
ADDRESS: SOI SUWANPRASERT SUKHAPIBAL 1 RD
BANGKAPI, BANGKOK 10240
TEL : 02-7349272

Uafprøvet:
NAME : LOONG LEE FISHING PARK
ADDRESS: BESIDE BANG YAI MARKET
TALING CHAN RD, BANG BOU
THONG, BANGKOK, THAILAND
TEL : 02-923-5333,01-741-0902

Uafprøvet:
NAME : BUNG BANG RAK FISHING PARK
ADDRESS : SOI JAN THONG AEIM
BANG KLUAY - SAINOI ROAD
TAMBOL BANGRAK
AMPHOE BANG BOU THONG
NONTABURI, BANGKOK
TEL : 02-920-4400, 01-801-2263

Uafprøvet:
NAME : RUEN PHIE FISHING PARK
ADDRESS : SOI MITMAITREE 28
NONG JOK, BANGKOK
TEL : 01-822-0933, 01-492-7973,01-684-0224

Kender andre til nogle gode steder så post dem, vil du vide noget om fiskeri på Phuket / Bangkok så spørg og jeg skal prøve på at besvare.
Redigeret af Zombie d. 11/03-2006 19:25

Robert Kronberg
Zombie skrev:Indtil videre har jeg fisket noget på Phuket og i Bangkok, i Bangkok har jeg fanget de største fisk i mit liv (mellem 20 og 45 kilo).

Ja, jeg har også stødt på et par sild på omkring 40-45 kg, men aldrig på 20. I Danmark er de dog noget større....

Nå, det er sent, så nu til den seriøse part.

Jeg er ikke lystfisker, men jeg ved, at mange har de interesser i TH, og jeg ved også, at rejsebureauer river sig i håret over den slags spørgsmål...

Spørgsmålet er, om Aktiv Ferie ikke fortjener sit eget forum på DTW? Med aktiv menes lystfiskning, golf, cykling og så videre.

Jeg ved fra min fortid i rejsebranchen, at der er mange, mange, mange forespørgelser om disse ting, men de færreste kan svare på dem.

Og jo, god ide at samle det hele i denne tråd, men den forsvinder jo i mængden om et par dage, og det vil et subforum ikke.

/Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 11/03-2006 19:59

http://www.danishschool.dk/thailand/
Zombie
Ja, jeg har også stødt på et par sild på omkring 40-45 kg, men aldrig på 20. I Danmark er de dog noget større....

Grin Jeg vidste det, skulle have tilføjet at der ikke var tale om en Thai sild.

Og jo, god ide at samle det hele i denne tråd, men den forsvinder jo i mængden om et par dage, og det vil et subforum ikke.

Jeg er med på et subforum, jeg har brugt en del kræfter de sidste 5 år på at finde forskellige steder at fiske samt aflure lokale tekniker og deler gerne ud af mine erfaringer, helt gratis.

So up to admin.

ben
Zombie; min bror kommer til Phuket paa ferie om et par maaneder og han vil super gerne ud og dybthavsfiske. Det maa gerne vaere lidt "smart": egen baad, luksus stil, servering eller hvad man nu kan faa. Har du nogle tips/kontakter til det og hvad skal man forvente at saadan en dag vil koste?

Zombie
Lige et par tip, det er ikke tilladt for turbådene at tilbyde øl / spiritus ombord så man skal medbringe sin egen forsyning hvis man syntes det er hyggeligt at nyde en kold ude på vandet.
Man skal også huske en hat / cap, en god sololie, badebukser og et håndklæde.
Så glemte jeg lige at fortælle at alt udstyret til fiskeri og snorkling findes ombord så det skal man ikke bekymre sig om.

Spring til debat: