Se indlæg|
Flyt til Pattaya? Fremgangsmåde? seriøs.
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 02/02-2014 05:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 146 |
Godnat mine herrer, det er trods alt Søndag morgen klokken 05:00 i Danmark nu ;-) |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 02/02-2014 05:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Lille unge Jonas, du bliver ved og ved! Same, same igen og igen. Du har uendeligt meget at lære endnu. Du skriver selv, igen og igen at dit kendskab er erhvervet blandt prostituerede på en bar. Din verden er MEGET lille! Hvis du tror du hjælper trådstarter med dit nonsens er din selvoptagethed for stor. Slut herfra, du er sku træls at læse, dit liv er jo tomt. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 02/02-2014 05:34
|
Skeptikeren skrev: Lille unge Jonas, du bliver ved og ved! Same, same igen og igen. Du har uendeligt meget at lære endnu. Du skriver selv, igen og igen at dit kendskab er erhvervet blandt prostituerede på en bar. Din verden er MEGET lille! Hvis du tror du hjælper trådstarter med dit nonsens er din selvoptagethed for stor. Slut herfra, du er sku træls at læse, dit liv er jo tomt. Somrak Du har ret. Det er under en ferie jeg har dannet mine indtryk, det giver jeg dig helt ret i. Men hvordan møder en gammel pensionist en ung og good looking tøs, hvis ikke det er på nøjagtig samme måde? Mødes de i Spanien under en ferie på præcis det samme sted, og forelsker sig der? Nej, kun i Thailand, og så lige i den by hvor der er prostitution hvor end man færdes henne ;-) Fortæl mig nu bare hvordan det virkelig hænger sammen, så du netop er fri for og høre på mit ''ævl'' som tilsyneladende ikke kan være sandt. Min verden er hverken tom eller lille. Jeg er pt igang med og uddanne mig til elektriker, mens jeg pt går på elevløn, som er 12.000 før skat. Kan så glæde mig til en GRUNDLØN i omegnen af 30.000 kroner før skat, uden diverse tillæg, overarbejde eller andet. I hovedstaden kan du se her hvad gennemsnitslønnen er i hovedstaden, hvilket er hvor jeg er bosat. ;-) http://www.lonsta...dstaden-14 Orker du ikke og klikke ind under linket, kan jeg så fortælle den ligger på 31.151 kr |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 02/02-2014 05:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Jonas22 skrev: Og for lige og være på forkant, vil jeg da gerne vide hvad pattaya ellers kan byde, udover og være den by Thailand med mest byliv, prostitution, høje leveomkostninger (ikke i forhold til phuket selvfølgelig) VIRKELIG beskidt strand (Føj hvor så den ud tilbage i December 2012, da jeg var der i 60 dage, ikke blot et par flasker på stranden, men ALT fra havet af skrald var skyllet op) Der kunne man i stedet vælge Hua Hin som værende det sted man slog sig ned, eller måske et helt andet sted? Hvorfor lige pattaya, hvis ikke det er på grund af nogle af de ting jeg har nævnt? ![]() Jonas det vil glæde os rigtig meget hvis du vælger IKKE at flytte til Pattaya. Byen er jo beskidt nok I dine øjne, så hvorfor gøre den mere beskidt ved dit besøg........ |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 02/02-2014 05:57
|
moerk5002 skrev: Jonas22 skrev: Og for lige og være på forkant, vil jeg da gerne vide hvad pattaya ellers kan byde, udover og være den by Thailand med mest byliv, prostitution, høje leveomkostninger (ikke i forhold til phuket selvfølgelig) VIRKELIG beskidt strand (Føj hvor så den ud tilbage i December 2012, da jeg var der i 60 dage, ikke blot et par flasker på stranden, men ALT fra havet af skrald var skyllet op) Der kunne man i stedet vælge Hua Hin som værende det sted man slog sig ned, eller måske et helt andet sted? Hvorfor lige pattaya, hvis ikke det er på grund af nogle af de ting jeg har nævnt? ![]() Jonas det vil glæde os rigtig meget hvis du vælger IKKE at flytte til Pattaya. Byen er jo beskidt nok I dine øjne, så hvorfor gøre den mere beskidt ved dit besøg........ Fordi det skal opleves, ingen andre grunde :-) Og helst gerne mens jeg er ung, ikke først når har jeg stiftet familie, gæld i bolig og fundet min livspartner, men inden alt det ender med og ske ;-) Desuden snakker vi ikke om permanent bosættelse, men et par års tid. Måske ikke kun i pattaya (som nævnt tidligere) men rundt omkring. Hvordan det står til når tiden nærmer sig ved jeg først til den tid, da intet bliver planlagt ;-) |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 02/02-2014 06:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg tror Jonas22 er en troll, for kun en saadan kan skrive efter den er gaaet i seng for at sove ![]() Desuden kan et normalt taenkende individ ikke skrive saa meget sludder som Jonas22 udgyder. Saa jeg vil afstaa fra at fodre trollen yderligere. Godnat troll |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 02/02-2014 06:13
|
Conrad skrev: Jeg tror Jonas22 er en troll, for kun en saadan kan skrive efter den er gaaet i seng for at sove ![]() Desuden kan et normalt taenkende individ ikke skrive saa meget sludder som Jonas22 udgyder. Saa jeg vil afstaa fra at fodre trollen yderligere. Godnat troll Der kom noget med biler på discovery, det sluttede og så var der ''vore værste år'', efterfulgt af ''dagens mand'' og da jeg ikke føler mig særlig træt pt, så ser jeg om fjernsyn og skriveri herinde gør mig træt ;o) Men du må få alt i verden da gerne se på mig som en troll. Du ikke den første og næppe den sidste ;-) Men dette er manges syn på Thailand, incl mit eget (og googles eget syn på gamle mænd og unge piger i Thailand) http://www.asiapu...-woman.jpg http://calfeesint...g_0960.jpg Jovist, jeg kan sagtens finde en thailandske pige tiltrækkende. Som hende her. http://thaiforlov...4x300.jpeg Men mine besøg i Thailand er ikke baseret ud fra at finde nemme piger ;-) Redigeret af Jonas22 d. 02/02-2014 06:43 |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 02/02-2014 06:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Conrad skrev: Jeg tror Jonas22 er en troll, for kun en saadan kan skrive efter den er gaaet i seng for at sove ![]() Desuden kan et normalt taenkende individ ikke skrive saa meget sludder som Jonas22 udgyder. Saa jeg vil afstaa fra at fodre trollen yderligere. Godnat troll Det var også min mening allerede efter hans første par indlæg. Hvilket jeg også gav til kende her. ![]() |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 06:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Jonas22 skrev: Conrad skrev: Jeg tror Jonas22 er en troll, for kun en saadan kan skrive efter den er gaaet i seng for at sove ![]() Desuden kan et normalt taenkende individ ikke skrive saa meget sludder som Jonas22 udgyder. Saa jeg vil afstaa fra at fodre trollen yderligere. Godnat troll Der kom noget med biler på discovery, det sluttede og så var der ''vore værste år'', efterfulgt af ''dagens mand'' og da jeg ikke føler mig særlig træt pt, så ser jeg om fjernsyn og skriveri herinde gør mig træt ;o) Men du må få alt i verden da gerne se på mig som en troll. Du ikke den første og næppe den sidste ;-) Men dette er manges syn på Thailand, incl mit eget (og googles eget syn på gamle mænd og unge piger i Thailand) http://www.asiapu...-woman.jpg http://calfeesint...g_0960.jpg Jovist, jeg kan sagtens finde en thailandske pige tiltrækkende. Som hende her. http://thaiforlov...4x300.jpeg Men mine besøg i Thailand er ikke baseret ud fra at finde nemme piger ;-) Troll eller ej. Jeg mener at i sin tid fik Jonas22 det gode raad at han skulle bringe emnet op igen om ca. 2 aar naar han var blevet faerdig med sin uddannelse og sparet penge nok op. Saa vend tilbage om ca. 2 aar mange ting i Thailand har sikkert aendret sig inden da. Google kan ikke have noget synspunkt omkring Thailand eller noget som helst andet. Til orientering saa er Google en soegemaskine. Du aevler en masse omkring damer/prostituerede osv saa det virker som om interessen er stor i den retning. Hvad er formaalet med turen til Thailand om ca. 2 aar ? Det lader ikke til at du er interesseret i at tage til Nakhorn Nowhere eller Sakorn Somewhere men mere at haenge rundt i Pattaya som du ikke bryder dig om. |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 02/02-2014 07:03
|
NFP skrev: Jonas22 skrev: Conrad skrev: Jeg tror Jonas22 er en troll, for kun en saadan kan skrive efter den er gaaet i seng for at sove ![]() Desuden kan et normalt taenkende individ ikke skrive saa meget sludder som Jonas22 udgyder. Saa jeg vil afstaa fra at fodre trollen yderligere. Godnat troll Der kom noget med biler på discovery, det sluttede og så var der ''vore værste år'', efterfulgt af ''dagens mand'' og da jeg ikke føler mig særlig træt pt, så ser jeg om fjernsyn og skriveri herinde gør mig træt ;o) Men du må få alt i verden da gerne se på mig som en troll. Du ikke den første og næppe den sidste ;-) Men dette er manges syn på Thailand, incl mit eget (og googles eget syn på gamle mænd og unge piger i Thailand) http://www.asiapu...-woman.jpg http://calfeesint...g_0960.jpg Jovist, jeg kan sagtens finde en thailandske pige tiltrækkende. Som hende her. http://thaiforlov...4x300.jpeg Men mine besøg i Thailand er ikke baseret ud fra at finde nemme piger ;-) Troll eller ej. Jeg mener at i sin tid fik Jonas22 det gode raad at han skulle bringe emnet op igen om ca. 2 aar naar han var blevet faerdig med sin uddannelse og sparet penge nok op. Saa vend tilbage om ca. 2 aar mange ting i Thailand har sikkert aendret sig inden da. Google kan ikke have noget synspunkt omkring Thailand eller noget som helst andet. Til orientering saa er Google en soegemaskine. Du aevler en masse omkring damer/prostituerede osv saa det virker som om interessen er stor i den retning. Hvad er formaalet med turen til Thailand om ca. 2 aar ? Det lader ikke til at du er interesseret i at tage til Nakhorn Nowhere eller Sakorn Somewhere men mere at haenge rundt i Pattaya som du ikke bryder dig om. Ved hverken hvad Nakhorn Nowhere eller Sakorn Somewhere er, og jeg ved stadigvæk ikke (som nævnt tidligere) hvordan og hvorledes det ender med og blive. Jeg har intet planlagt og ved først i flyveren på vej derned, hvad det er jeg nu har tænkt mig. Så hvis jeg har flybillet til Bangkok fra Kastrup, så ved jeg ikke om jeg måske i flyet beslutter og tage hele vejen fra Bangkok til Phuket, fordi jeg pludselig på et split sekund har besluttet noget andet end på tidspunktet jeg bestilte flybilletten. Eksempelvis, da jeg lejede en Honda CBR1000RR og en Yamaha R1 (Først Honda'en og dagen efter Yamaha'en) der synes jeg det var fantastisk og køre rundt på vejene omkring Phuket, og vejene er da langt federe og køre på, end dem som er og finde ved Pattaya. Men hvor R1 koster 1800 baht og leje i Patong beach, koster det kun 1200 baht og leje en i Pattaya. Dog kan man i Pattaya finde steder og sove for kun 200 baht, hvor man i Patong beach må op på ca 1000 baht for overhovedet og kunne finde noget. Jeg har kun besøgt Patong Beach, Hua Hin, Bangkok og Pattaya, og så kørt på Kawazaki Z1000 fra Pattaya til Bangkok, fordi jeg havde glemt min oplader til min bærbare computer, og retur igen, selvom dette måske ikke var tilladt. Jeg har ikke set nogle af de byer som du nævner, ej heller Chiang mai eller tusindvis af andre steder i Thailand, og derfor jeg også går med overvejelse om jeg skal på ryggen af en 125cc kværn som jeg måske ender med og købe og eje selv, og så ud og køre land og rige rundt. Igen, jeg har ingen plan, derfor kan der ikke gives et 100% korrekt svar, da tingene meget hurtigt kan ændre sig. Stiger priserne også med 50% og 10 danske kroner går fra ca 50 thailandske baht til kun 25 thailandske baht, så kan det også være med til at mine planer fuldstændig bliver ændret, mht. om jeg tager til Thailand eller ej, eller om jeg prøver med nogle af nabolandene som jeg endnu ikke har besøgt endnu, og hvor leveomkostningerne (forhåbentlig) er de samme som nu. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 07:23
|
Jonas22 skrev: NFP skrev: Jonas22 skrev: Conrad skrev: Jeg tror Jonas22 er en troll, for kun en saadan kan skrive efter den er gaaet i seng for at sove ![]() Desuden kan et normalt taenkende individ ikke skrive saa meget sludder som Jonas22 udgyder. Saa jeg vil afstaa fra at fodre trollen yderligere. Godnat troll Der kom noget med biler på discovery, det sluttede og så var der ''vore værste år'', efterfulgt af ''dagens mand'' og da jeg ikke føler mig særlig træt pt, så ser jeg om fjernsyn og skriveri herinde gør mig træt ;o) Men du må få alt i verden da gerne se på mig som en troll. Du ikke den første og næppe den sidste ;-) Men dette er manges syn på Thailand, incl mit eget (og googles eget syn på gamle mænd og unge piger i Thailand) http://www.asiapu...-woman.jpg http://calfeesint...g_0960.jpg Jovist, jeg kan sagtens finde en thailandske pige tiltrækkende. Som hende her. http://thaiforlov...4x300.jpeg Men mine besøg i Thailand er ikke baseret ud fra at finde nemme piger ;-) Troll eller ej. Jeg mener at i sin tid fik Jonas22 det gode raad at han skulle bringe emnet op igen om ca. 2 aar naar han var blevet faerdig med sin uddannelse og sparet penge nok op. Saa vend tilbage om ca. 2 aar mange ting i Thailand har sikkert aendret sig inden da. Google kan ikke have noget synspunkt omkring Thailand eller noget som helst andet. Til orientering saa er Google en soegemaskine. Du aevler en masse omkring damer/prostituerede osv saa det virker som om interessen er stor i den retning. Hvad er formaalet med turen til Thailand om ca. 2 aar ? Det lader ikke til at du er interesseret i at tage til Nakhorn Nowhere eller Sakorn Somewhere men mere at haenge rundt i Pattaya som du ikke bryder dig om. Ved hverken hvad Nakhorn Nowhere eller Sakorn Somewhere er, og jeg ved stadigvæk ikke (som nævnt tidligere) hvordan og hvorledes det ender med og blive. Jeg har intet planlagt og ved først i flyveren på vej derned, hvad det er jeg nu har tænkt mig. Så hvis jeg har flybillet til Bangkok fra Kastrup, så ved jeg ikke om jeg måske i flyet beslutter og tage hele vejen fra Bangkok til Phuket, fordi jeg pludselig på et split sekund har besluttet noget andet end på tidspunktet jeg bestilte flybilletten. Eksempelvis, da jeg lejede en Honda CBR1000RR og en Yamaha R1 (Først Honda'en og dagen efter Yamaha'en) der synes jeg det var fantastisk og køre rundt på vejene omkring Phuket, og vejene er da langt federe og køre på, end dem som er og finde ved Pattaya. Men hvor R1 koster 1800 baht og leje i Patong beach, koster det kun 1200 baht og leje en i Pattaya. Dog kan man i Pattaya finde steder og sove for kun 200 baht, hvor man i Patong beach må op på ca 1000 baht for overhovedet og kunne finde noget. Jeg har kun besøgt Patong Beach, Hua Hin, Bangkok og Pattaya, og så kørt på Kawazaki Z1000 fra Pattaya til Bangkok, fordi jeg havde glemt min oplader til min bærbare computer, og retur igen, selvom dette måske ikke var tilladt. Jeg har ikke set nogle af de byer som du nævner, ej heller Chiang mai eller tusindvis af andre steder i Thailand, og derfor jeg også går med overvejelse om jeg skal på ryggen af en 125cc kværn som jeg måske ender med og købe og eje selv, og så ud og køre land og rige rundt. Igen, jeg har ingen plan, derfor kan der ikke gives et 100% korrekt svar, da tingene meget hurtigt kan ændre sig. Stiger priserne også med 50% og 10 danske kroner går fra ca 50 thailandske baht til kun 25 thailandske baht, så kan det også være med til at mine planer fuldstændig bliver ændret, mht. om jeg tager til Thailand eller ej, eller om jeg prøver med nogle af nabolandene som jeg endnu ikke har besøgt endnu, og hvor leveomkostningerne (forhåbentlig) er de samme som nu. Der er et ordsprog: "If you do not know where you are going, you are going nowhere" God tur naar den tid kommer. For oevrigt proev lige at Google paa de to byer jeg naevnte, maaske finder du dem ? Mvh |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 02/02-2014 07:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
I #76 fortalte jeg Jonas22, hvor Nakhon Nowhere var beliggende. Men han laeser ikke andres indlaeg, saa det bekraefter mig kun i at han er en troll. Saa selv om det er mig meget imod, saa er her lidt foder til trollen: ![]() http://ekstrablad...201138.ece Her skal udtrykkes en stor undskyldning til traadstarter. Conrad |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 02/02-2014 07:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Conrad skrev: I #76 fortalte jeg Jonas22, hvor Nakhon Nowhere var beliggende. Men han laeser ikke andres indlaeg, saa det bekraefter mig kun i at han er en troll. Saa selv om det er mig meget imod, saa er her lidt foder til trollen: ![]() http://ekstrablad...201138.ece Her skal udtrykkes en stor undskyldning til traadstarter. Conrad Tror altså trådstarteren er temmelig ligeglad. Han har ikke været online her på siten, siden haan startede tråden. Det var trollen, der hev tråden frem igen efter et ½ år i køleskabet ![]() |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 02/02-2014 09:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
måske er jeg dum og naiv men tror på ingen ægte kærlighed uden mange baht derfor er jeg samler men ok hver sin taktik ![]() |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 02/02-2014 09:44
|
Mc laren skrev: måske er jeg dum og naiv men tror på ingen ægte kærlighed uden mange baht derfor er jeg samler men ok hver sin taktik ![]() Aegte kaerlighed kommer med aarene hvor man laerer hinanden at kende. Forelskelse fra damens side har nok mere med penge at goere i starten. |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 03/02-2014 14:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
godt indlæg nfp ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 04/02-2014 08:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det var godt nok et altomfattende postulat der vil noget. Lære hinanden at kende? Man kender forhåbentlig hinanden inden man bliver gift/ indleder et forhold, ellers så beder man virkelig selv om den. |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 04/02-2014 10:16
|
rinpoche skrev: Det var godt nok et altomfattende postulat der vil noget. Lære hinanden at kende? Man kender forhåbentlig hinanden inden man bliver gift/ indleder et forhold, ellers så beder man virkelig selv om den. @Rinpoche, min uforbeholdne undskyldning at jeg ikke var i stand til at udtrykke mig bedre end jeg gjorde. Det er jo fuldstaendig korrekt at selvfoelgelig kender man hinanden inden man bliver gift/indleder et forhold (alt andet vil vaere totalt sindssygt). Saa tillad mig at proeve igen: Det jeg mener er at som tiden forloeber saa laerer man ogsaa hinanden bedre at kende hvilket medfoerer eller burde medfoere at man naar den perfekte aegte kaerlighed (hvis det ellers findes). Som udgangspunkt er det forelskelse i starten og saa tager man det derfra. Kaerlighed kommer vel efter at forelskelses perioden er overstaaet. Desvaerre kan det ogsaa gaa den modsatte vej og saa ryger folk ud i skidt og moeg med skilsmisser osv. Haaber det maaske er tydeligere end blot den korte saetning. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 05/02-2014 18:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Hvornår går det op for jer at Jonas22 er skingrende sindsyg og fuld af løgn med hans nøje detaljer om priser, steder og bikes på 1000 cc til bkk fra patty for at hente en oplader og rend mig i røven. Lad nu den onanist sidde og klapre i hans tastatur for han kommer ikke længere end til hans mors køleskab alligevel. Administrator burde slette fjolset da ha tydeligvis intet positivt har at tilbyde andet end at tale om al den rigdom hans fiktive uddannelse vil give ham og det playboy eller sharky agtige liv han vil føre med store lejligheder til høje priser osv osv. Brækker mig af hans pis. Stik os billeder af dine lejede bikes og hvad du ellers praler med, for uden dem er du ikke andet end en TROLL i mine øjne.
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 05/02-2014 21:28
|
GAMBIT skrev: Hvornår går det op for jer at Jonas22 er skingrende sindsyg og fuld af løgn med hans nøje detaljer om priser, steder og bikes på 1000 cc til bkk fra patty for at hente en oplader og rend mig i røven. Lad nu den onanist sidde og klapre i hans tastatur for han kommer ikke længere end til hans mors køleskab alligevel. Administrator burde slette fjolset da ha tydeligvis intet positivt har at tilbyde andet end at tale om al den rigdom hans fiktive uddannelse vil give ham og det playboy eller sharky agtige liv han vil føre med store lejligheder til høje priser osv osv. Brækker mig af hans pis. Stik os billeder af dine lejede bikes og hvad du ellers praler med, for uden dem er du ikke andet end en TROLL i mine øjne. Jeg er da ked af at jeg med mine skønne historier i Thailand, kan gøre en person som dig så trist og tvær ;-) Jeg havde mit gopro kamera med til Thailand, som jeg benyttede da jeg kørte på Hayabusa'en og på den Yamaha R6 i sort med guld fælge. Tror jeg har en film med hayabusa'en på over 1 gb (ja, den er sku lidt lang og fylder lidt) men har også en video ude foran det hostel jeg boede på, som dog fylder lidt mindre da det bare er en 360rgader om kværnen mens jeg starter den op og lader lyden fra motoren høres. Jeg kan tage screenshot fra videoerne af maskinerne, da jeg ikke rigtig kan se andre måder som du kan se dem på, andet end hvis jeg bruger noget af mine 10gb data til og uplaode dem på youtube, hvilket jeg ser som værende unødvendigt, for og overbevise en fra thailand-portalen.dk for om jeg nu engang taler sandt eller ej. Men 2 sek da, mener også og have et print screen af den rigtig lækre gule Yamaha R1 som jeg lejede på den første dag, samme dag jeg var kommet fra Silom i Bangkok, hvor jeg tog fra lufthavnen og til (tæt ved patpong markedet) for og overnatte efter en laaaaaaaang flyvetur. 2 sek, så skal jeg da både vide den gule R1'er, den sorte R6'er og den fine sølv og blå hayabusa. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.