Se indlæg
 Udskriv debat
Flyt til Pattaya? Fremgangsmåde? seriøs.
kiml
en lille historie fra Thailand, har god ven som bor fast der. han tegner en forsikring som først træder i kraft efter 30 dage uger 6 uger efter får han en knude i lymfekirtlen, han henvender sig på Bangkok Phuket hospital, får taget en masse prøver som kostede ca 30.000 Bath,som han selv lægger ud, han får svar fra hospitalet at der er 2 muligeheder hvad det var men den ene er cancer, men de blev nød til at tage knuden ud ved operation, som ville koste ca. 120.000 bath, han kontakter forsikringen, at lige i dette sygdoms tilfælde trådte forsikringen først i kraft efter 4 måneder.... øv øv. hans kone ringede til et hospital i Bangkok, som oplyste at det kunne de lave for 30-35.000 Bath han flyver derop tager ud på det pågældende hospital, øhøh men prisen var sgu lige steget til det samme som på Phuket Bvdrrrrrr

Kim Ludvigsen
Lad mig gætte: Hans kone er thai? (én pris for thai, en anden for udlændinge)
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
kiml
Ja men inden han fløj fik de hans navn, så de kunne ikke være i tvivl.
Kim Ludvigsen skrev:

Lad mig gætte: Hans kone er thai? (én pris for thai, en anden for udlændinge)

Jonas22
Kan man ikke leve godt for over 50.000 baht pr måned så er der noget i vejen. Med sådan et budget ville der jo være rig mulighed for og have besøg af en thai tøs hver nat til 500 baht pr gang / 15.000 pr måned.

Ja, dit budget er så lige blevet halveret, men for 500 kroner kan du stadigvæk leve et anstændigt liv i Thailand. Jeg ville blive vanvittig af og tage ud ig spise hver dag, så jeg ville da med glæde tage ud ig købe noget mad, og eventuelt stille mig til og lave noget i MIT EGET køkken. Men også mest fordi at jeg godt selv kan lide og lave mad. Udover det må man jo også tænke på, at hvis man bor fast i Thailand så er det måske ikke byen hver dag, 24/7.
Alene det og være der i 1 år og have 30.000 til forbrug, vil jo betyde 1000 baht pr dag. Benytter man sig af de mange barer rundt omkring, vil man jo kunne indtage mere end 10 genstande, og samtidig kunne spise godt og andet i dagtimerne. Men hvem drikker 10 øl hver aften? Eller 300 'øl pr måned? Eller 3600 øl pr år, hvis hver øl er på 33cl?

Det er lige knap 1200 liter øl pr år, hvilket de fleste af os kan være enige om, at så store mængder på ingen måde er godt for ens krop Wink

Ens tilværelse vil måske ændres under sit ophold i Thailand, men måske ikke være helt 100% som det var før, fordi ens penge rækker til langt mere end i lille Danmark.

20.000 baht kunne i Danmark måske gå til en fin lille 2 værelses et sted i Nordsjælland, eller gå til noget større og bedre hvis man vil bo længere væk fra hovedstaden. Så skulle der også være samme forbrug til rådighed i Danmark, men hvor tingene er langt dyrere end i Thailand. Så jeg forstår godt hvorfor man vil have mere for sine penge i Thailand, end hvad man får for dem i Danmark. Livet er ikke fedt hvis man skal være i kolde og triste Danmark i resten af livet, uden og kunne være på arbejdsmarkedet og ikke lave særlig meget hver dag, udover måske og have sine hobbyer (hvis man har)

Eksempelvis holder jeg ikke af og tage i byen samme dag jeg har haft tømmermænd. Så hvis du den ene dag bruger 1500 baht, så bruger du måske 500 baht dagen efter på og være hjemme, måske benytte den pool som bygningen har (hvis du bor i lejlighed) eller i det fitness som bygningen har, på og få spist lidt eller noget andet, så kan du stadigvæk dagen efter vågne op (i din fine lejlighed) nyde tilværelsen og vente på at det bliver 20:00 hvor barerne åbner, og så tage ud og spendere penge igen.

Ja, du har så 1500 baht hver anden dag / 300 kr som du kan bruge som du har lyst til. Du bruger måske ikke alle 1500 baht den dag på og drikke dem væk, så 500 baht går måske til drikkelse og mad i løbet af dagen, og de sidste 1000 til i byen.

Ikke alle personer drikke lige store mængder, så finder du en bar på beach road hvor de har øl til 50-60 baht, og du efter 7 øl lige vil hjem, så ville der jo stadigvæk være rigelig med penge til og nuppe en ung desperat tøs med hjem som mangler nogle penge, for kun 500 baht.

Jeg ved ikke om prisen på pigerne varigere ud fra hvilken person man er, om man er 70 år, pensionist og bare ønsker ungt kød, som pigerne kan drage nytte af, ved netop og måske bede om 1000-1500 baht for nogle timer (eller en nat) og måske kun forlange 500 baht hos de noget yngre fyre (som trådstarter jo er) og som de måske mere af egen frie vilje være sammen med uden måske og tvinge sig til det og uden egen lyst. Jeg gætter selvfølgelig bare, men tanken er der da Wink

Nå, kort og godt, for 50.000 pr måned kan du få en glimrende tilværelse i Pattaya. Priserne på boliger varigere en hel del, og handler jo i bund og grund om hvor du vil bo, præcis som i København. Vil du bo centralt på Vesterbro i København (tæt ved hovedbanen, tivoli, strøget, rådhuspladsen osv....)så kommer man altså også til og betale for det. Men kan man finde sig tilfreds med og bo lidt længere væk, jamen så får du også hus på over 200 kvm til knap 10.000 baht (i Chiang mai <---- måske ikke korrekt stavet) + forbrug. Ikke sagt at du ikke også kan finde glimrende boliger til 20.000 incl forbrug, for det kan du BESTEMT, selv i Pattaya og Jomtien, Nogle ønsker en 2 værelses, andre kan finde sig tilfredse med studio condos, hvilket jeg ikke kan, hvis jeg skal have længerevarende ophold i Thailand. Jeg har set riiiiiiigelig med hjemmesider til at der er hold i hvad jeg siger, især mht. boligpriserne.

http://realestate...
holder til på 2rd. road (vejen efter beach road) og der synes jeg deres priser er fine. Andre herinde er måske uenige, fordi de ikke vil bo centralt, og fordi de mener at de kan få langt mere for pengene ved og bo længere væk, eller i værre forhold.

Kig på hjemmesiden eller opsøg selv stedet i Pattaya på dit næste ophold Wink

Eventuelt ser denne super fin ud til prisen, hvis man er til studio Smile
http://realestate...-Rent_1879

Vil man have et helt hus med masser af plads, jamen så er der jo også boliger som dem her.
http://realestate...-Sale_4875

Har ladet mig høre at forbruget i et hus er lavere end med lejlighederne, fordi lejlighederne udlejes, og dem som udlejer lejlighederne typisk tager 2x forbrug, så de får noget, men også udlejeren får noget (ejeren af boligen, som udlejer den)

Jeg ville ikke selv bo i et hus, så jeg havde nok gået efter en lejlighed Smile
Redigeret af Jonas22 d. 31/01-2014 02:23

NFP
Jonas22 skrev:

Kan man ikke leve godt for over 50.000 baht pr måned så er der noget i vejen. Med sådan et budget ville der jo være rig mulighed for og have besøg af en thai tøs hver nat til 500 baht pr gang / 15.000 pr måned.

Ja, dit budget er så lige blevet halveret, men for 500 kroner kan du stadigvæk leve et anstændigt liv i Thailand. Jeg ville blive vanvittig af og tage ud ig spise hver dag, så jeg ville da med glæde tage ud ig købe noget mad, og eventuelt stille mig til og lave noget i MIT EGET køkken. Men også mest fordi at jeg godt selv kan lide og lave mad. Udover det må man jo også tænke på, at hvis man bor fast i Thailand så er det måske ikke byen hver dag, 24/7.
Alene det og være der i 1 år og have 30.000 til forbrug, vil jo betyde 1000 baht pr dag. Benytter man sig af de mange barer rundt omkring, vil man jo kunne indtage mere end 10 genstande, og samtidig kunne spise godt og andet i dagtimerne. Men hvem drikker 10 øl hver aften? Eller 300 'øl pr måned? Eller 3600 øl pr år, hvis hver øl er på 33cl?

Det er lige knap 1200 liter øl pr år, hvilket de fleste af os kan være enige om, at så store mængder på ingen måde er godt for ens krop Wink

Ens tilværelse vil måske ændres under sit ophold i Thailand, men måske ikke være helt 100% som det var før, fordi ens penge rækker til langt mere end i lille Danmark.

20.000 baht kunne i Danmark måske gå til en fin lille 2 værelses et sted i Nordsjælland, eller gå til noget større og bedre hvis man vil bo længere væk fra hovedstaden. Så skulle der også være samme forbrug til rådighed i Danmark, men hvor tingene er langt dyrere end i Thailand. Så jeg forstår godt hvorfor man vil have mere for sine penge i Thailand, end hvad man får for dem i Danmark. Livet er ikke fedt hvis man skal være i kolde og triste Danmark i resten af livet, uden og kunne være på arbejdsmarkedet og ikke lave særlig meget hver dag, udover måske og have sine hobbyer (hvis man har)

Eksempelvis holder jeg ikke af og tage i byen samme dag jeg har haft tømmermænd. Så hvis du den ene dag bruger 1500 baht, så bruger du måske 500 baht dagen efter på og være hjemme, måske benytte den pool som bygningen har (hvis du bor i lejlighed) eller i det fitness som bygningen har, på og få spist lidt eller noget andet, så kan du stadigvæk dagen efter vågne op (i din fine lejlighed) nyde tilværelsen og vente på at det bliver 20:00 hvor barerne åbner, og så tage ud og spendere penge igen.

Ja, du har så 1500 baht hver anden dag / 300 kr som du kan bruge som du har lyst til. Du bruger måske ikke alle 1500 baht den dag på og drikke dem væk, så 500 baht går måske til drikkelse og mad i løbet af dagen, og de sidste 1000 til i byen.

Ikke alle personer drikke lige store mængder, så finder du en bar på beach road hvor de har øl til 50-60 baht, og du efter 7 øl lige vil hjem, så ville der jo stadigvæk være rigelig med penge til og nuppe en ung desperat tøs med hjem som mangler nogle penge, for kun 500 baht.

Jeg ved ikke om prisen på pigerne varigere ud fra hvilken person man er, om man er 70 år, pensionist og bare ønsker ungt kød, som pigerne kan drage nytte af, ved netop og måske bede om 1000-1500 baht for nogle timer (eller en nat) og måske kun forlange 500 baht hos de noget yngre fyre (som trådstarter jo er) og som de måske mere af egen frie vilje være sammen med uden måske og tvinge sig til det og uden egen lyst. Jeg gætter selvfølgelig bare, men tanken er der da Wink

Nå, kort og godt, for 50.000 pr måned kan du få en glimrende tilværelse i Pattaya. Priserne på boliger varigere en hel del, og handler jo i bund og grund om hvor du vil bo, præcis som i København. Vil du bo centralt på Vesterbro i København (tæt ved hovedbanen, tivoli, strøget, rådhuspladsen osv....)så kommer man altså også til og betale for det. Men kan man finde sig tilfreds med og bo lidt længere væk, jamen så får du også hus på over 200 kvm til knap 10.000 baht (i Chiang mai <---- måske ikke korrekt stavet) + forbrug. Ikke sagt at du ikke også kan finde glimrende boliger til 20.000 incl forbrug, for det kan du BESTEMT, selv i Pattaya og Jomtien, Nogle ønsker en 2 værelses, andre kan finde sig tilfredse med studio condos, hvilket jeg ikke kan, hvis jeg skal have længerevarende ophold i Thailand. Jeg har set riiiiiiigelig med hjemmesider til at der er hold i hvad jeg siger, især mht. boligpriserne.

http://realestate...
holder til på 2rd. road (vejen efter beach road) og der synes jeg deres priser er fine. Andre herinde er måske uenige, fordi de ikke vil bo centralt, og fordi de mener at de kan få langt mere for pengene ved og bo længere væk, eller i værre forhold.

Kig på hjemmesiden eller opsøg selv stedet i Pattaya på dit næste ophold Wink

Eventuelt ser denne super fin ud til prisen, hvis man er til studio Smile
http://realestate...-Rent_1879

Vil man have et helt hus med masser af plads, jamen så er der jo også boliger som dem her.
http://realestate...-Sale_4875

Har ladet mig høre at forbruget i et hus er lavere end med lejlighederne, fordi lejlighederne udlejes, og dem som udlejer lejlighederne typisk tager 2x forbrug, så de får noget, men også udlejeren får noget (ejeren af boligen, som udlejer den)

Jeg ville ikke selv bo i et hus, så jeg havde nok gået efter en lejlighed Smile

Undskyld, men hvad er formaalet med dette indlaeg ? Budgetlaegning til oel, f.... og hornmusik ?

Saa vidt jeg husker har Jonas22 paa et tidspunkt sidste aar faaet masser af gode raad fra medlemmerne her med hensyn til bolig osv og saa vidt jeg husker ligger hans rejse til Thailand 2 aar frem i tiden (dengang). Maaske er den blevet fremskyndet ?

Mc laren
jonas55555 hvorfor skulle en ung mand på 26 bruge 15 kg på piger på en måned der gå vil ca en times tid fra maskinen har landet til han har en kærste Wink

Jonas22
Mc laren skrev:

jonas55555 hvorfor skulle en ung mand på 26 bruge 15 kg på piger på en måned der gå vil ca en times tid fra maskinen har landet til han har en kærste Wink

Jeg skrev bare hvad han budget ville kunne tillade, intet andet Smile

NFP
Jonas22 skrev:

Mc laren skrev:

@Jonas22, du har endnu ikke svaret paa hvad var formaalet med indlaegget.

Bjarke85
Mc laren skrev:

Så når man er 1 år ældre, så stiger det fra 1 time til 3 dage? Det tog det i hvert fald mig og jeg var 27. Det er sku da forfærdelig statistik LOL LOL

Jonas22
NFP skrev:

Jonas22 skrev:

Mc laren skrev:

@Jonas22, du har endnu ikke svaret paa hvad var formaalet med indlaegget.

Det er ren og skær med vilje at jeg ikke benytter min tid på og skrive med dig.

Jeg læste alle sider med folks svar, og svarede så på at trådstarter med sit budget uden problemer ville kunne leve et fedt liv uden og mangle noget. Eksemplet jeg stillede op var et EKSEMPEL.

Om trådstarter istedet køber en motobike på 125cc og drøner land og rige rundt og bor på hostel til 6000 pr måned, istedet for og bruge 20.000 til bolig, er fuldstændig op til trådstarter selv. Jeg satte et eksempel op på hvordan trådstarter kunne leve, hvor man i mit eksempel kan se at han ingenting ville mangle med hans budget, hvor han samtidig kunne nyde sin tilværelse som førtidspensionist.

Jeg ville personligt ikke selv bosætte mig i Thailand og benytte mig af mit eget eksempel, af den årsag at jeg ser livet værende mere end druk, hor og sex og diskoteks liv / bodega liv, men det er det liv som man TYPISK ser med vesterlændinge som bosætter sig i Thailand som singler.

Amagerdreng
@jonas22 men du vil gerne være bosat der op til 2 år. mon ikke du så vil ende op enten det ene eller andet sted....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

Jonas22
Amagerdreng skrev:

@jonas22 men du vil gerne være bosat der op til 2 år. mon ikke du så vil ende op enten det ene eller andet sted....

Jeg er ikke sikker på hvor jeg ender op med og ende i Thailand, det kan jeg lige så godt sige med det samme. Da jeg besøgte Patong Beach i Phuket kørte jeg lidt væk fra bymidten og op af nogle bakker, hvor der lå et 3 plans hus med lejligheder der kunne lejes til forskellige priser, og hvor der var udsigtspost hvor man kunne få sig noget og drikke (måske også noget og spise, husker ikke) og der husker jeg den nederste lejlighed var til udlejning til 700 baht pr dag, eller ca 14.000 pr måned, hvis jeg husker rigtigt. Desværre har jeg smidt det visitkort væk som jeg modtog, så jeg er nød til og finde det på egen hånd når jeg nu engang drager til landet igen :-)

Udover det så er jeg heller ikke sikker på hvordan mine boligforhold ender op med og være, da hoteller er noget billigere i lavsæsonen, og hvor jeg måske ikke kan undlade og drage nytte af deres alt for gode tilbud i lavsæsonen, men hvor jeg samtidig er i tvivl, fordi jeg ønsker køkken og kunne lave min egen mad, stue og soveværelse for sig selv og leve efter en nogenlunde standard.

Så det er stadigvæk en stor gåde for mig med omkring hvordan jeg ender med og bo og leve når den tid kommer når jeg skal derned Wink

Conrad
Jonas22 skrev:

"Jeg ville personligt ikke selv bosætte mig i Thailand og benytte mig af mit eget eksempel, af den årsag at jeg ser livet værende mere end druk, hor og sex og diskoteks liv / bodega liv, men det er det liv som man TYPISK ser med vesterlændinge som bosætter sig i Thailand som singler."

Jonas, du skulle naeste gang du kommer til Thailand, tage lidt laengere vaek fra Patong og Pattaya end du hidtil har vaeret, saa vil du se at det du skrev ikke staar til troende.

Det er utroligt saa bedrevidende du er.

Conrad

Skeptikeren
Husk nu på at drengen har 22 års livserfaring, det tæller jo gevaldigt. Når man (prøver) at sammenholder alle de mange, lange, tidligere indlæg fra bemeldte unge mand så kan man jo læse at hans tidligere tilgang til Thailand har været en idelig vandring fra et eller andet hotel langs Beachen i Pattaya og så til en bar med købedamer først på Walking. Og indtagelse af diverse Kebabber, måske en Burger fra Mac.D.

Man må ind imellem bøje sig for denne livsklogsskab, der lever og bor hjemme hos Farmand i et liv med drømme blandet op med virkelighed!

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Jonas22
Conrad skrev:

Jonas22 skrev:

"Jeg ville personligt ikke selv bosætte mig i Thailand og benytte mig af mit eget eksempel, af den årsag at jeg ser livet værende mere end druk, hor og sex og diskoteks liv / bodega liv, men det er det liv som man TYPISK ser med vesterlændinge som bosætter sig i Thailand som singler."

Jonas, du skulle naeste gang du kommer til Thailand, tage lidt laengere vaek fra Patong og Pattaya end du hidtil har vaeret, saa vil du se at det du skrev ikke staar til troende.

Det er utroligt saa bedrevidende du er.

Conrad

Okay, så lad mig omformulere det på en sådan måde, så det er til og forstå.
Tråden handler om og bosætte sig i Pattaya, hvilken fremgangsmåde osv... og typisk vælger man pattaya af 1 grund, og ikke lars tyndskids mark helt oppe i Nordthailand hvor ingen dansker har sat sin fod, og næppe som værende den alder som trådstarter Wink

Conrad
Det er stadig ikke til at forstaa, hvorfor du ser dig noedsaget til at skrive nedladende om andre mennesker, hvis forhold du ikke kender til.

Og der er meget i Thailand mellem Pattaya og Nakhon Nowhere (lars tyndskids mark).

Conrad

Jonas22
Conrad skrev:

Det er stadig ikke til at forstaa, hvorfor du ser dig noedsaget til at skrive nedladende om andre mennesker, hvis forhold du ikke kender til.

Og der er meget i Thailand mellem Pattaya og Nakhon Nowhere (lars tyndskids mark).

Conrad

Det er der sikkert. Men gamle mænd og unge piger er det syn jeg husker fra pattaya, uanset hvor jeg var. Det er det syn jeg holder fast i, indtil jeg skal derover på et længerevarende ophold og måske ser noget som ændrer mit syn Wink

Jonas22
Og for lige og være på forkant, vil jeg da gerne vide hvad pattaya ellers kan byde, udover og være den by Thailand med mest byliv, prostitution, høje leveomkostninger (ikke i forhold til phuket selvfølgelig) VIRKELIG beskidt strand (Føj hvor så den ud tilbage i December 2012, da jeg var der i 60 dage, ikke blot et par flasker på stranden, men ALT fra havet af skrald var skyllet op)

Der kunne man i stedet vælge Hua Hin som værende det sted man slog sig ned, eller måske et helt andet sted? Hvorfor lige pattaya, hvis ikke det er på grund af nogle af de ting jeg har nævnt? Wink

Conrad
Jona22

Da du har dine forudindtagede meninger om Thailand og dem der bor der, saa hold du dig til dem.

Det vil vaere omsondst at fortaelle dig noget som helst, du hoerer jo ikke efter.

Hilsen
Conrad

Jonas22
Conrad skrev:

Jona22

Da du har dine forudindtagede meninger om Thailand og dem der bor der, saa hold du dig til dem.

Det vil vaere omsondst at fortaelle dig noget som helst, du hoerer jo ikke efter.

Hilsen
Conrad

Jeg nævnte pattaya, ikke Thailand som helhed, ej heller dem som har valgt og bosætte sig i Thailand.
Fair nok, der bor måske nogle danskere ved Karon beach, kata beach, eller langt oppe nord på i Thailand med en kone de har fundet, fred være med det. Jeg kommentere på det syn som man mødes af i Thailand, som er en pensionist (ikke førtidspensionist men >>typisk<< en i 60'erne eller 70'erne) som typisk er vesterlændinge, som finder sig en 20-30 årig thailænder tøs som vil gøre sit liv meget bedre ved og finde en ''rig'' vesterlændinge (rig er han jo, med en indtægt på typisk 30-50.000 baht pr måned) hvor en hårdtarbejdende thailænder måske typisk tjener 15.000 baht pr måned, som denne thailandske dame så typisk (på mærkelig vis) lige hurtigt kan forelske sig i, for de er jo toooooootal in loooooove, og finder så hurtigere sammen end en hanhun af racen Staffordshire bull terrier, samt en tæve, også af racen Staffordshire bull terrier som er i løbetid, og kan PLUDSELIG se den kraftig overvægtige pensionist som intet held har med damerne i Danmark (eller andet land fra vesten) som værende tiltrækkende..... Men thailændere har vel bare en tildens til hurtigere og se hvor ''smukke'' folk er indeni (især vesterlændinge), og det er netop derfor at vesterlændinge har så nemt ved og finde den >>helt store kærlighed<< efter blot få dage i Thailand.

Nu bliver jeg høvlet ned af folk som er endt i forhold på lignende måde, eller som vil forklare at man også sagtens kan finde en hårdtarbejdende thailandsk kvinde som har succes med sit liv og kan forsørge sig selv og den eventuelle mand fra vesten som hun pludselig støder på i sit land, men det er jo ikke de episoder som man typisk hører til eller kender til, og som kun sker i 2% af 100% tilfælde.

Hvorfor er mit syn som det er? Jo, da jeg var 2 måneder afsted fik jeg et lille indsigt i hvordan og hvorledes med pigerne i Thailand. Den ''vennekreds'' som jeg fik etableret mig under mit ophold, var bestående af nogle rigtig søde (og ret så pæne) piger som jeg under mit ophold på 60 dage, så havde op til flere fyre. Den ene, som endda var en rigtig pæn og lyshåret thailænder (tror jeg hun var) var noget som 99% af den danske befolknings unge fyre ville kigge efter, hvis det var at hun blev set på gaden på Strøget i København, en nat som idag. Hvorfor skulle en pæn (og attraktiv) pige som hende, kunne se noget som helst tiltrækkende i en gammel mand som på sin ferie pludselig besøger et diskotek med en rød bil på væggen i entreen? Penge, penge, penge. Intet andet. Hun var 1 af 3 ''venner'' som var i den ''vennekreds'' som jeg havde fået etableret mig under mit ophold.
Den anden af pigerne var 1 år yngre end mig (jeg var 21 på det tidspunkt), som havde sig en kæreste midt i 40'erne. Han var 1 af 2 fyre som hun havde sig, hvilket jeg må gætte er normalt i Thailand, og denne fyr sendte hende 30.000 baht pr måned så hun kunne have til dagen og vejen, mens hun også modtog nogle penge fra den anden fyr. Den tredje pige fik pludselig også besøg (på diskoteket) af en mand som er af type som jeg tidligere har beskrevet, som var en mand hun åbenbart har haft et forhold til (og tilmed været gift med) på et tidligere forhold, og som var manden hun brugte sin tid på når han besøgte pattaya. Hun var 28 år og han var i 60'erne, ikke en type som jævnaldrende damer måske kigger efter, men som havde pigen på 28 år i sin hule hånd når han var i pattaya, fordi hun kunne leve en god tilværelse, komme ud og spise og bo under dejlige forhold.

Dette var kun 3 piger af Thailands rigtig mange piger, men som var de eneste jeg snakkede med og kendte til, og hvor jeg så fyrene de var sammen med, eller deres ''kærester'' med andre ord.

Disse piger var piger jeg kun havde et venskabeligt forhold til, som man ind i mellem modtog øl af, eller som man selv lige gav øl engang i mellem, hvis lysten til og give var der, som var det ens venner hjemme i Danmark.

Derfra mit syn, netop som er set med egne øjne under mit ophold i Thailand, og det syn som som mange andre har om Thailand, allerede inden de overhovedet besøger landet.

Reeady............. GOOOOOOO.......... Nu må i høvle mig ned, og plapre løs omkring den ægte kærlighed som der jo åbenbart er mellem de fleste af pigerne og pensionisterne :-)

Spring til debat: