Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
Lidt hjælp for visum Thai familie til DK. EU
Jan op
Hej Alle
Venligst
Min Thai kones Mor, Søster og Søsters søn og datter + datters mand i alt 5 personer
vil gerne på ferie til DK og Østrig og se Prag. Vi lejer en bus og kører lidt rundt.
Hvad SKAL jeg udfylde af papirer for visum til dem?

Med venlig hilsen

Jan Petersen

zapper
Det udstedte visa gælder alle Schengen landene.

Læs evnt på landenes hjemmeside om der er specielle regler for en Thaier i Østrig eller Tjekkiet.

Papa
Visum til Danmark.

https://www.nyida...old/visum/

Robert Kronberg
Jan op skrev:

Hej Alle
Venligst
Min Thai kones Mor, Søster og Søsters søn og datter + datters mand i alt 5 personer
vil gerne på ferie til DK og Østrig og se Prag. Vi lejer en bus og kører lidt rundt.

Med venlig hilsen

Jan Petersen

Eftersom jeg antager, at din kone bor i Danmark, så skal du ingenting udfylde, eftersom hun bør/skal invitere. Hun skal samtidig vedhæfte kopi af opholdskortet, og så skal resten af familien dokumentere deres tilhørsforhold til din kone via diverse tabian baan, fødselsattester og vielsesattester.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Jan op
Robert Kronberg skrev:

Jan op skrev:

Hej Alle
Venligst

Med venlig hilsen

Jan Petersen

Eftersom jeg antager, at din kone bor i Danmark, så skal du ingenting udfylde, eftersom hun bør/skal invitere. Hun skal samtidig vedhæfte kopi af opholdskortet, og så skal resten af familien dokumentere deres tilhørsforhold til din kone via diverse tabian baan, fødselsattester og vielsesattester.

Hilsen, Robert

Hej Robert

Ja du har ret. vi bor i DK

Det vil sige at vi ikke behøver at søge om visum for dem men kun skal lave en invitation til dem?

Hilsen Jan

Bjarke85
At søge visum er noget personen der gerne vil besøge et land gør, det MÅ i ikke gøre for dem. Det skal forståes og underskrives.

De skal have en schengen blanket, præcis som du kender det fra din kones visum før i familiesammenførte (medmindre det er mange år siden?)

Det er så din kone, der med sit nemID invitere dem med en online invitation, eller via en papirform du finder på nyidanmark.dk (der finger du også schengen blanketten)

Jan op
De skal have en schengen blanket, præcis som du kender det fra din kones visum før i familiesammenførte (medmindre det er mange år siden?)

Er 12 år, mange år siden
Og vi blev i gift i DK så ingen schengen blanket eller familiesammenført

Tak for hjælpen Alle

Med venlig hilsen

Bjarke85
Jan op skrev:

Er 12 år, mange år siden
Og vi blev i gift i DK så ingen schengen blanket eller familiesammenført

Tak for hjælpen Alle

Med venlig hilsen

Selvom i blev gift i DK (i dag, ved ikke for 12 år siden) Så ville i stadig skulle have en schengen blanket for at hun kom til DK på visum, og i skulle stadig familiesammenføre :-)

Men ja, der er sket meget på 12 år, det er jo lige da VKO kom til magten, så begrænset hvor meget de kunne nå at ødelægge på det tidspunkt.

Spring til debat: