Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Priser på flyve billet
|
|
| sony |
Lagt på d. 29/01-2014 09:25
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Sidder her i kulden og kikker på billet til thailand. thai direkte koster lige nu 5843 kr. i den periode (november til december 6 uger) Så ser jeg på flybillet en med finnair med mellemlanding den bedste med kun ca 16 timer 30 minutter og 12 timer 10 minutter flyvning koster 4920 kr, mens en endnu dårligere tur med nu tager jeg bare den her for der er flere, men 29 timer og enten 30 eller 35 timer flyvning koster 5165 kr og mang gange er det endnu dyrere. Hvorfor er der den forskel i priserne ved mellemlandinger? Mange gange er det flere tusinde kr. som der er forskel på, og det er det samme fly man flyver med Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/01-2014 11:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Der er faktisk kun et svar og det er udbud og efterspørgsel. Der er få direkte flyvninger til Thailand og derfor kan de tage høje priser. Dem med mellemlanding tilbyder generelt at lidt dårligere produkt (altså længere rejsetid) og derfor skal de ofte være billigere for at tiltrække kunder. Men det kan faktisk være mere effektivt for selskaberne at have mellemlandinger. Lad os tage udgangspunkt i finnair, de har muligheden for at fylde deres fly til Thailand ved at flyve folk ind fra feks Stockholm, Oslo og København. det betyder at de formentligt oftere kan fylde thailands flyet helt op, samtidig de får mere trafik på deres flyvninger mellem Helsinki og de 3 hovedstader. De kan derfor udnytte deres netværk bedre og får derfor lavere enhedsomkostninger. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/01-2014 13:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Som TomDK skrev så er mekanismen styret af udbud og efterspørgsel (og konkurrencen). Prøv lige fx at se denne her tilbud. http://fly4.emira...esult.aspx 1) CPH - DXB - CPH = DKK 4348.00 2) CPH -DXB - BKK - DXB - CPH = DKK 4,380 Og i deres annonce skriver de : Dubai Starting from DKK 3,720* Manila Starting from DKK 4,405* Kuala Lumpur Starting from DKK 4,000* Phuket Starting from DKK 3,755* Hong Kong Starting from DKK 3,470* Men hvis du går videre med bestilling så bliver prisen anderledes (der stod jo: starting From) http://www.emirat...ares.aspx. M.h.t. mellemlandinger kan du også risikere at især returen vil lyde : BKK - HKG - DXB - CPH. rejsetiden 27 T. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 29/01-2014 13:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Formoder at det er lufthavnsafgifter ifm mellemlandinger som goer at det er dyrere. Som et eksempel paa lufthavnsafgifter. Bonusbillet med Singapore Airlines. CPH-SIN-BKK-SIN-CPH. Afgifterne loeber op i DKK 3,000.-. |
|
|
|
| aabo |
Lagt på d. 29/01-2014 14:04
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Min næste tur til Thailand med afg. KBH 1.4.14 og retur 1.5.14 er flybilletten København - Bangkok og retur fra Hat Yai - Bangkok - København og det er direkte mellem København og Bangkok og vice verca. Her udgør skatter og afgifter kr. 2.490,00 og selve prisen til Thai Air kr. 2.257,00. Det er mig ufatteligt, at Thai Air kan bringe mig til Thailand og retur for kr. 2.257,00 - og under den 10 - 11 timers flyvetur er der ikke udgfter, da mad og drikke er incl. i billetprisen. |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 29/01-2014 14:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Ja, det med de lave priser når man mellemlander, kan være noget mærkeligt noget. For et par år siden rejste jeg retur fra Aalborg over Istanbul til Bangkok. Jeg snakkede med nogle stykker som kun rejste mellem Aalborg og Istanbul og retur. Deres billet havde været dyrere end min. Den primære årsag har muligvis været, at jeg købte min billet på det ’rigtige’ tidspunkt – ikke for tidligt og ikke for sent. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/01-2014 15:37
|
|
maik skrev: Ja, det med de lave priser når man mellemlander, kan være noget mærkeligt noget. For et par år siden rejste jeg retur fra Aalborg over Istanbul til Bangkok. Jeg snakkede med nogle stykker som kun rejste mellem Aalborg og Istanbul og retur. Deres billet havde været dyrere end min. Den primære årsag har muligvis været, at jeg købte min billet på det ’rigtige’ tidspunkt – ikke for tidligt og ikke for sent. Nej. Du kunne havde købt din billet sammen med dem og alligevel havde betalt mindre end dem. Selv en der rejste fra CPH til IST vil måske have givet lige så meget som dig til BKK. Prisernes vej er uransagelige. Vedr. afgiften for mellemlandingen er det kun en extra fortjeneste for selskabet (gynger og karrusellerne) . Fx Emirates afgifter er selv med mellemlanding i Dubai mindre end hvad Thai tager for en direkte flyvning til BKK. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/01-2014 15:44
|
|
Pris forskellen kan også ses tydeligt på andre ruter m.m. Sidste år skulle jeg med Abbeden fra Wat Pa til Verona via Milano med Norwegian og billetterne kostede næsten 1500kr, da alt + + + skulle lægges til. På vej hjem sad jeg sammen med en mor og datteren, som fortalte at de havde lige været 1 uge med hotel for 1899kr købt hos Spies rejser, 20kg bagage og forplejning om bord inkl. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 29/01-2014 15:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Tænker oz det har noget at gøre med at de flyselskaber med mellemlandinger er "udenlandske" flyselskaber (altå ikke dansk eller thailandsk) som skal konkurrer med dem der flyver direkte, for at flyve direkte skal selskabet jo have base i det ene land og for at få fingerne i kunderne må de sænke priserne, så det er ikke produktet der er noget galt med, men ulempen med en mellemlanding.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/01-2014 18:37
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg sad engang ved siden af en dansk dame, som boede i Nice, i SAS flyet til BKK. Vi rejste frem og tilbage på fuldstændig ens datoer. Hun havde givet vel 1/3 mindre for sin flybillet Nice-CPH-BKK-CPH-Nice, end jeg havde givet for at flyve CPH-BKK-CPH. Hun sagde tilmed, at det var den bedste pris, hun kunne finde fra Nice. Jeg ved så ikke om vi havde købt billetten på samme tidspunkt. Sådan tror jeg det er med mange flyselskaber. Priserne for skat, brændstoftillæg, lufthavnsafgifter osv. må være en sag for en matematik professor, bla. fordi det ikke er de samme tillæg som lægges ind under afgifter og derfor varierer det kraftigt fra selskab til selskab. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Druwor |
Lagt på d. 29/01-2014 19:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 208 |
Har lige købt hos Emirates, pris: 4216 DKK. Thai ville have lige over 7400 DKK. Rejser den 8/5-2014 og hjem 1/6-2014. Med et stop I Dubai på 3 timer og 50 min hver vej. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
|
| Papa |
Lagt på d. 29/01-2014 19:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 245 |
Druwor skrev: Har lige købt hos Emirates, pris: 4216 DKK. Thai ville have lige over 7400 DKK. Rejser den 8/5-2014 og hjem 1/6-2014. Med et stop I Dubai på 3 timer og 50 min hver vej. Rigtig god pris. Du klipper lige den lange tur over i to dele, og så er der tid til et par smøger i Dubai ![]() Godt køb! |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/01-2014 20:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Druwor skrev: Har lige købt hos Emirates, pris: 4216 DKK. Thai ville have lige over 7400 DKK. Rejser den 8/5-2014 og hjem 1/6-2014. Med et stop I Dubai på 3 timer og 50 min hver vej. Jeg har lige søgt på http://www.thaiai... på dine datoer. Prisen var 5,391.00 DKK, på tætliggende datoer er prisen helt ned til 4691DKK direkte, det kan man så vælge ikke at betale. Gå ind på linket og vælg aktuelle tilbud, søg ikke på deres normale søgemaskine. Dette er kun ment som en forbrugeroplysning
Redigeret af natty d. 29/01-2014 20:37 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| aabo |
Lagt på d. 29/01-2014 20:55
|
|
Har lige søgt på Mr. Jet (som jeg altid benytter) København - Bangkok og retur uden mellemlanding. Afg. KBH den 8.5 og retur 1.6.2014 - pris kr. 5.286,00 og det kan gøres for kr. 4.642,00 med afrejse 6.5. og retur 30.5. Til prisen skal så lægges kr. 59,00 i kreditkortgebyr - men til gengæld har du ikke yderligere gebyrer og mad og drikke på turen er gratis. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 30/01-2014 12:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
8.5-1.6. Samme periode med Finnair 4110 kr. Fundet via momondo.se Flybillet.dk 4204 kr. Fundet via momondo.dk Redigeret af vandango d. 30/01-2014 13:06 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 30/01-2014 15:31
|
|
aabo skrev: Har lige søgt på Mr. Jet (som jeg altid benytter) København - Bangkok og retur uden mellemlanding. Afg. KBH den 8.5 og retur 1.6.2014 - pris kr. 5.286,00 og det kan gøres for kr. 4.642,00 med afrejse 6.5. og retur 30.5. Til prisen skal så lægges kr. 59,00 i kreditkortgebyr - men til gengæld har du ikke yderligere gebyrer og mad og drikke på turen er gratis. "Normale priser" på disse max.30 dages billetter hvert år når promotions tiden kommer: lige før Påske og perioden efter Påske op til skoleferiens start. Prøv lige at ændre datoerne til fx at gælde i 35 - 40 dage, så vil "piben" få en anden lyd. (ikke Dig, men selskabets salgs politik). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| aabo |
Lagt på d. 30/01-2014 16:25
|
|
Lung Yao. Det kan godt være, at du har ret i nogle tilfælde. Men nu har jeg lige søgt på Mr. Jet igen. Afrejse København 6. 7. og 8. maj og hjemrejse 26. 27. og 28. juni - mere end 40 dage - og prisen var kr. 4.368,00. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 30/01-2014 20:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
aabo skrev: Hellere betale 1000 mere , eller med finn air, end over Dubai.
Har lige søgt på Mr. Jet (som jeg altid benytter) København - Bangkok og retur uden mellemlanding. Afg. KBH den 8.5 og retur 1.6.2014 - pris kr. 5.286,00 og det kan gøres for kr. 4.642,00 med afrejse 6.5. og retur 30.5. Til prisen skal så lægges kr. 59,00 i kreditkortgebyr - men til gengæld har du ikke yderligere gebyrer og mad og drikke på turen er gratis. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 31/01-2014 01:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 146 |
Det vel nemt og svare på. Da jeg skulle 60 dage til Thailand var flyvetiden ikke ligefrem lang. Der var 5 timers ventetid i Dubai, hvor flyet derefter tog til Bangkok. Flyet får jo passagerer som skal til Dubai, så derfor fyldes flyet måske ikke helt. Men hvis flyet så samler en hel masse andre passagerer op i Dubai, som så skal vider til Bangkok, så har de jo fået større indtægt ind, i stedet for og flyve direkte til Bangkok. På den måde kan man lave 2 flyvninger, og hvis der kan være 600 passagerer på flyet, og der måske kun er 520 ved afgang fra Kastrup Lufthavn, og der kommer ydeligere 520 passagerer ombord (nogle er måske dem som har fløjet med fra Kastrup) så får de mange flere passagerer over ruten kastrup - bangkok, ved netop og mellemlande i Dubai, da måske mere end halvdelen af passagerne skal af i Dubai og nye kommer på fra Dubai til Bangkok. Har ikke læst andres svar, omkring det allerede er blevet nævnt, men nu er det så blevet igen ![]() |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 31/01-2014 10:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Jonas22 skrev: Det vel nemt og svare på. Da jeg skulle 60 dage til Thailand var flyvetiden ikke ligefrem lang. Der var 5 timers ventetid i Dubai, hvor flyet derefter tog til Bangkok. Flyet får jo passagerer som skal til Dubai, så derfor fyldes flyet måske ikke helt. Men hvis flyet så samler en hel masse andre passagerer op i Dubai, som så skal vider til Bangkok, så har de jo fået større indtægt ind, i stedet for og flyve direkte til Bangkok. På den måde kan man lave 2 flyvninger, og hvis der kan være 600 passagerer på flyet, og der måske kun er 520 ved afgang fra Kastrup Lufthavn, og der kommer ydeligere 520 passagerer ombord (nogle er måske dem som har fløjet med fra Kastrup) så får de mange flere passagerer over ruten kastrup - bangkok, ved netop og mellemlande i Dubai, da måske mere end halvdelen af passagerne skal af i Dubai og nye kommer på fra Dubai til Bangkok. Har ikke læst andres svar, omkring det allerede er blevet nævnt, men nu er det så blevet igen ![]() Nu tvivler jeg paa at det samme fly vil vente i 5 timer paa at flyve videre til Bangkok. ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.