Se indlæg
 Udskriv debat
Årsagen til demonstrationerne i Thailand
natty
Jeg er sådan set ikke i tvivl om at det er utilfredshed med "amnestien" foreslået af den nuværende regerende koalition, som trickede både dem som er imod en automatisk amnesti til Thaksin og dem som er imod en generel automatisk amnesti til Abhisit og dem som støttede ham, med eller uden våben, i og uden for hæren.

Jeg er også godt klar over, at demonstrationerne nu har udviklet sig til et krav om at regeringen træder tilbage.

Det som undrer mig er imidlertid, at tidligere fjender, bl.a. brændende røde Thaksin støtter og den såkaldte "elite", nu kan stå sammen side om side, og nu har fået en fælles fjende, nemlig at stække vingerne på Shinawatra klanen.

Jeg skriver ikke dette for at tænde ild til et bål, men undrer mig bare over problematikken, og søger en forklaring, som jeg ikke har set beskrevet i den Thailandske (engelsksprogede) eller øvrige presse.

Hvis nogen har lyst til at debattere situationen, håber jeg at vi (inklusiv mig selv), kan holde det i en ordentlig tone, uden mudderkastning og grimme beskyldninger.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

fckguld
natty skrev:

Jeg er sådan set ikke i tvivl om at det er utilfredshed med "amnestien" foreslået af den nuværende regerende koalition, som trickede både dem som er imod en automatisk amnesti til Thaksin og dem som er imod en generel automatisk amnesti til Abhisit og dem som støttede ham, med eller uden våben, i og uden for hæren.

Jeg er også godt klar over, at demonstrationerne nu har udviklet sig til et krav om at regeringen træder tilbage.

Det som undrer mig er imidlertid, at tidligere fjender, bl.a. brændende røde Thaksin støtter og den såkaldte "elite", nu kan stå sammen side om side, og nu har fået en fælles fjende, nemlig at stække vingerne på Shinawatra klanen.

Jeg skriver ikke dette for at tænde ild til et bål, men undrer mig bare over problematikken, og søger en forklaring, som jeg ikke har set beskrevet i den Thailandske (engelsksprogede) eller øvrige presse.

Hvis nogen har lyst til at debattere situationen, håber jeg at vi (inklusiv mig selv), kan holde det i en ordentlig tone, uden mudderkastning og grimme beskyldninger.
Mange af de røde har set den korruption og løgne den siddende majonet regering er bygget på .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

natty
fckguld skrev:
Mange af de røde har set den korruption og løgne den siddende majonet regering er bygget på .

Du har nok ret, men synes alligevel det er underligt, at man kan ændre så meget holdning, efter vel bare 2 år.

Jeg synes også det er lidt trælst, at "folket" lader sig bruge i interne kampe mellem 2 forskellige eliter....og lader sig bruge.

Suthep som står i spidsen for demonstrationerne er jo absolut ikke demokrat, men ønsker en udpeget?? administration.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

hugoboerge
natty skrev:

fckguld skrev:

Du har nok ret, men synes alligevel det er underligt, at man kan ændre så meget holdning, efter vel bare 2 år.

Jeg synes også det er lidt trælst, at "folket" lader sig bruge i interne kampe mellem 2 forskellige eliter....og lader sig bruge.

Suthep som står i spidsen for demonstrationerne er jo absolut ikke demokrat, men ønsker en udpeget?? administration.

Der var noget slinger i valsen blandt de roede ifm amnestien, men de er blevet kaldt til samling igen efter Suthep startede sin demonstration.

Problemet udviklede sig yderligere efter senatet forkastede amnesti forslaget. Regeringen oensker at senatet skal vaelges dvs at senatet saa vil bestaa af alle mulige familiemedlemmer af regeringen saa regeringen vil have fuld kontrol.

Regeringen betragter magten den har som et stort tag selv bord.

Ifm rekoncilierings processen havde man inviteret bl.a. Tony Blair, som kom med det gode raad at paa trods af at man har majoritet i parlamentet, skal ogsaa udvise interesse for minoriteterne. Det har man ikke lyttet til.

Herudover er der andre demonstrationer ifm de tiltag som regeringen har taenkt sig at udfoere for at forhindre oversvoemmelser i fremtiden. Lokal befolkningen er imod og senest var der noget ballade i Samut Songkhram bl.a. fordi tiltagene ville oedelaegge noget af fiskeriet og befolkningens indkomst grundlag. Man afholder hoeringer i forskellige provinser men lokal befolkningen har ikke lov til at deltage i disse hoeringer - grotesk.

The United Front for Democracy Against Dictatorship (UDD) - man kan undre sig lidt over hvorfor de roede kalder sig saadan.

1. De har demokrati - der er afholdt valg osv.
2. De er imod dictatorship - men det er saadan tingene fungerer idag med en diktator som sidder i udlandet og traekker i traadene.

Lad os se hvad der sker inden for de naeste par dage.

pethan
Den nuværende regering har været en meget stor skuffelse for mange af "rødskjorterne", der jo bragte Yinglack til magten. Jordskredssejren gav den nye regering mulighed for at lave radikalt om på det uretfærdige og korrupte samfundssystem, men den har i stedet for kørt en meget konservativ politik: ikke gjort noget ved korruption, bejlet helt vildt til militæret (der endda gennemførte kuppet mod Taksin), nægtet at gøre noget ved de groteske lese majeste love osv. Godt nok har regeringen videreført nogle populistiske "reformer" i bedste Taksin stil i håb om stadig at få landbefolkningens støtte, men mange rødskjorter har nu gennemskuet denne politik, ikke mindst i amnesti-fiaskoen, hvor det viste sig, at regeringen bl.a. var villig til at lade dem, der er ansvarlige for drabet på op mod 100 personer gå fri, bare den kunne ordne det således, at Taksin kunne komme hjem som en fri mand. Taksin (og senere hans stedfortæderregering) har "hjulpet" de fattige for at få fat i deres stemmer og få magten, hvorefter han har forrådt dem på det groveste for egen vindings skyld - og det er der i hvert fald nogle rødskjorter, der har gennemskuet. De har set, at Taksin i sidste ende kun varetager sine egne interesser: han giver i bund og grund ikke en skid for retfærdighed, demokrati og de fattiges vilkår.
Shock

Anonym Bruger
natty skrev:

en af årsaerne til at rødskjorterne nu endelig har vendt sig mog thaksin madammen er at de endelig har indset at de kun bliver brugt som stemme kvæg når thaksin klanen skal have vælgere nok til fortsat at kunne malke statskassen, de bliver betalt 300 baht for deres stemme og 300 baht om dagen for at tage til bangkok og demonstrere, der er indført nogle låne muligheder for fattige folket rismarkerne hvor de kan låne op til 20000 baht pr husstand, men disse penge rækker jo ikke til andet end et nyt tv, lidt lao-khao og en pakke cigaretter og efter 2 år skal lånet betales tilbage, uden at faolk med de20000 baht reelt har haft en mulighed for at skaffe sig en bedre indtjening og dermed mulighed for at betale lånet tilbasge så nu er mange fanget i den situation at de hvert andet år er nødt til at fortseat låne for at betale det gamle lån tilbage, dette er skruen uden ende, samtidig indførte madammen en ordning hvor staten skulle opkøbe ris til en garanteret mindste pris,men det er ikke risbønderne der profiterer af denne ordning men proffesionelle opkøbere som bønderne som skylder penge , lånt for at få råd til at plante risen, og må derfor sælge til en pris langt under mindste prisen og kun opkøberne profiterer af denne ordning, og staten mister en helvedes masse penge fordi markedsprisen på ris er meget lavere end garantiprisen de giver denne ris ligger nu og råbner op på lagre hvis ikke den bliver solgt underhånde af de som administrerer ris lagrerne, så rødskjorterne har efterhånde fået nok af regeringens populær politik og har fundet ud af at de rent faktisk bliver snydt og bedraget af yingluck og hendes kumpaner, og de er kun vigtige forthaksin klanen når der er valg eller skal demonstreres, så kan de igen få deres 300 baht om dagen for at tage en rød t-shirt på.

ps,hovedårsagen til at millitæret smed thakin ud i 2006, var at de så han som en trussel mod monarkiet da han ved flere lejlighed næsten åbent er klærede at han kunne se sig selv som præsident i thailand i fremtiden, og den slags udtalelser holder man altså kæft med og det viser hvor stort den klans magtbegær er, så måske et nyt millitær kup er løsningen og så holde magten indtil al kurruption i landet er ydryddet før der igen udkrives frie valg igen.
Redigeret af Anonym Bruger d. 28/11-2013 03:33

esanboy
Sikke dog en masse udvident vrøvl. Så det er kun "Thaksin" klanen der betaler for stemmer? Vrøvl. Er der noget bevis for at Thaksin styrer? Vrøvl, der er ikke skyggen af beviser.
Village Foundation, blevet så de "fattige" bønder kunne låne til bankrent, i stedet for at gå til Kineseren eller Vietnameseren og låne til mega renter.
Om regeringen har været en stor skuffelse for de fleste "rødskjorter" tror jeg ikke. Der bliver jo flyttet stemmer hele tiden. Se bare på Guvenørvalget i Bangkok, som et de "gules" højborg. Ikke den storsejr de havde forventet.
Dette drejer sig om gammel magtsyg mand (Suthep) der ikke har noget at lade sig høre, vedr. Korruption osv.

Anonym Bruger
esanboy skrev:

Sikke dog en masse udvident vrøvl. Så det er kun "Thaksin" klanen der betaler for stemmer? Vrøvl. Er der noget bevis for at Thaksin styrer? Vrøvl, der er ikke skyggen af beviser.
Village Foundation, blevet så de "fattige" bønder kunne låne til bankrent, i stedet for at gå til Kineseren eller Vietnameseren og låne til mega renter.
Om regeringen har været en stor skuffelse for de fleste "rødskjorter" tror jeg ikke. Der bliver jo flyttet stemmer hele tiden. Se bare på Guvenørvalget i Bangkok, som et de "gules" højborg. Ikke den storsejr de havde forventet.
Dette drejer sig om gammel magtsyg mand (Suthep) der ikke har noget at lade sig høre, vedr. Korruption osv.

det er jo netop det jeg mener, ud med alle de siddende politikere og ind med millitæret indtil der er ryddet ordentligt op, tænk at thailand snart indtraæder som fuldt medlem af asean og der har landet je mildest talt et tvivlsomt ry netop pga den allesteds værenede korruption, få renset ud i lortet en gang for alle, og her er millitæret desværre nok eneste mulighed.

hugoboerge
esanboy skrev:

Hvis Thaksin ikke styrer skibet hvem goer saa ? Det er ikke lille soester. Hun er ude og rejse for det meste af tiden og passer ikke sit arbejde i Parlamentet. Men det gjorde Thaksin jo heller, saa det ligger til familien.

Hvorfor valfarter PT medlemmerne til Dubai eller Hong Kong ? Det er ikke bare hoeflighedsvisitter.

Nu er Thaksin og Suthep i samme aldersklasse men hvem der er mest magtsyg og pengebegaerlig kan der nok ikke vaere nogen tvivl om.

Nu handler traaden om "Aarsagen til demonstrationerne i Thailand".

Nedenfor er nogle af aarsagerne:

Svaret er ganske kort: Aarsagen er Thaksin - ganske enkelt. Alt hvad PT har haft i tankerne i den tid de har haft magten er Thaksin, Thaksin og Thaksin.

Indenfor en uge havde den nye udenrigsminister arrangeret at en doemt og eftersoegt person fik sit thailandske pas tilbage.

Og dog PT har ogsaa brugt tiden paa at koere landet oekonomisk i saenk med rice pledging scheme, THB 100,000 rabat til koeb af 1. bil, THB et eller andet til koeb af foerste lejlighed/bolig, THB 300 minimum per dag i loen, tablets til skoleungerne som de endnu ikke har modtaget og hvis modtaget virker de ikke.

Mht THB 100,000 rabatten til foerstegangs bilkoebere, saa er resultatet nu at der staar 120,000 forudbestilte biler ude hos forhandlerne som de ikke kan komme af med fordi folk ikke har raad til at koebe dem alligevel og hvorfor har de saa ikke det ? Bl.a. paa grund af THB 300 i minimum dagloen som har haft en modsatrettet effekt fordi det tiltag har bevirket at leveomkostningerne er gaaet i vejret saa befolkningen har nu mindre at goere godt med.
Dette forhold goer ogsaa at befolkningen er meget utilfredse med regeringen.

Mht rice pledging scheme saa bugner lagrene med ris som ingen er interesseret i at kobe. Det har bevirket at Thailand nu er roeget ned paa en 3. plads som ris eksportoer efter Indien og Vietnam. Det bevirker ogsaa at risen ligger og raadner op paa et eller andet tidspunkt. Hvem kom op med den lyse ide omkring rice pledging scheme - gaet engang ? Der er ingen praemie for korrekt svar.

Mht om de roede er skuffede over regeringen, er svaret nok ja. De roede havde forventet at faa en hel del minister poster som tak fordi de futtede lidt af Bangkok af samt et par steder ude i provinsen.

Den daglige minimumsloen paa THB 300 kan man paa ingen maade have ondt af, men det har bevirket at fabrikker maatte lukke bl.a. indenfor tekstilindustrien som i forvejen har haard konkurrence fra bl.a. Vietnam.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

esanboy skrev:

Hvis Thaksin ikke styrer skibet hvem goer saa ? Det er ikke lille soester. Hun er ude og rejse for det meste af tiden og passer ikke sit arbejde i Parlamentet. Men det gjorde Thaksin jo heller, saa det ligger til familien.

Hvorfor valfarter PT medlemmerne til Dubai eller Hong Kong ? Det er ikke bare hoeflighedsvisitter.

Nu er Thaksin og Suthep i samme aldersklasse men hvem der er mest magtsyg og pengebegaerlig kan der nok ikke vaere nogen tvivl om.

Nu handler traaden om "Aarsagen til demonstrationerne i Thailand".

Nedenfor er nogle af aarsagerne:

Svaret er ganske kort: Aarsagen er Thaksin - ganske enkelt. Alt hvad PT har haft i tankerne i den tid de har haft magten er Thaksin, Thaksin og Thaksin.

Indenfor en uge havde den nye udenrigsminister arrangeret at en doemt og eftersoegt person fik sit thailandske pas tilbage.

Og dog PT har ogsaa brugt tiden paa at koere landet oekonomisk i saenk med rice pledging scheme, THB 100,000 rabat til koeb af 1. bil, THB et eller andet til koeb af foerste lejlighed/bolig, THB 300 minimum per dag i loen, tablets til skoleungerne som de endnu ikke har modtaget og hvis modtaget virker de ikke.

Mht THB 100,000 rabatten til foerstegangs bilkoebere, saa er resultatet nu at der staar 120,000 forudbestilte biler ude hos forhandlerne som de ikke kan komme af med fordi folk ikke har raad til at koebe dem alligevel og hvorfor har de saa ikke det ? Bl.a. paa grund af THB 300 i minimum dagloen som har haft en modsatrettet effekt fordi det tiltag har bevirket at leveomkostningerne er gaaet i vejret saa befolkningen har nu mindre at goere godt med.
Dette forhold goer ogsaa at befolkningen er meget utilfredse med regeringen.

Mht rice pledging scheme saa bugner lagrene med ris som ingen er interesseret i at kobe. Det har bevirket at Thailand nu er roeget ned paa en 3. plads som ris eksportoer efter Indien og Vietnam. Det bevirker ogsaa at risen ligger og raadner op paa et eller andet tidspunkt. Hvem kom op med den lyse ide omkring rice pledging scheme - gaet engang ? Der er ingen praemie for korrekt svar.

Mht om de roede er skuffede over regeringen, er svaret nok ja. De roede havde forventet at faa en hel del minister poster som tak fordi de futtede lidt af Bangkok af samt et par steder ude i provinsen.

Den daglige minimumsloen paa THB 300 kan man paa ingen maade have ondt af, men det har bevirket at fabrikker maatte lukke bl.a. indenfor tekstilindustrien som i forvejen har haard konkurrence fra bl.a. Vietnam.

ikke modsige esaanboy, han går jo tilsynelandende rundt med hovedet oppe i røven som de røde har gjort længe men er nu begyndt at få hovedet fri igen, måske esaan boy skulle prøve at få hovedet ud og kigge sig lidt omkring og evt, snakke med folk i esaan, de er grundigt trætte af at blive taget i røven af de magtsyge individer der støtter op om den kineser gangster.

Anonym Bruger
number1kk skrev:

ikke modsige esaanboy, han går jo tilsynelandende rundt med hovedet oppe i røven som de røde har gjort længe men er nu begyndt at få hovedet fri igen, måske esaan boy skulle prøve at få hovedet ud og kigge sig lidt omkring og evt, snakke med folk i esaan, de er grundigt trætte af at blive taget i røven af de magtsyge individer der støtter op om den kineser gangster.

Nu skal jeg indrømme at jeg ikke følger med i den daglige politik i Thailand men jeg finder det ufatteligt at så mange vesterlændinge både her og på andre fora er så meget imod Thaksin. I stedet er støtten til militæret og til de gule, en gruppering der er så meget mod demokrati at de ikke står tilbage fra militærkup, politisk influerede domme og mord på demonstranter. Det er for øvrigt den samme gruppering som helst ser de fattige fortsætte som værende fattige for at fastholde deres egen magt.

Så i det lys synes jeg faktisk at lidt korruption (som stort set alle politikere i thailand for øvrigt udfører) og magtmisbrug er mindre detaljer.

Thailand’s politik er den uciviliserede version af italiensk politik og jeg nægter simpelthen at tro at den eneste løsning er militærdiktatur. Nej tværtimod skal man give demokratiet tid til at modnes, forhåbentligt kommer der en modreaktion til det vi ser i dag hvor mere ægte demokratiske bevægelser springer frem og når det sker vil man kunne begynde at lave ægte reformer. Et militærkup vil blot sætte den politiske dagsorden tilbage til udgangspunktet.

HOJ
TomDK skrev:

number1kk skrev:

Nu skal jeg indrømme at jeg ikke følger med i den daglige politik i Thailand men jeg finder det ufatteligt at så mange vesterlændinge både her og på andre fora er så meget imod Thaksin. I stedet er støtten til militæret og til de gule, en gruppering der er så meget mod demokrati at de ikke står tilbage fra militærkup, politisk influerede domme og mord på demonstranter. Det er for øvrigt den samme gruppering som helst ser de fattige fortsætte som værende fattige for at fastholde deres egen magt.

Så i det lys synes jeg faktisk at lidt korruption (som stort set alle politikere i thailand for øvrigt udfører) og magtmisbrug er mindre detaljer.

Thailand’s politik er den uciviliserede version af italiensk politik og jeg nægter simpelthen at tro at den eneste løsning er militærdiktatur. Nej tværtimod skal man give demokratiet tid til at modnes, forhåbentligt kommer der en modreaktion til det vi ser i dag hvor mere ægte demokratiske bevægelser springer frem og når det sker vil man kunne begynde at lave ægte reformer. Et militærkup vil blot sætte den politiske dagsorden tilbage til udgangspunktet.

kunne ikke have beskrevet det bedre og er meget enig med TomDk
havde dette indlæg i et andet sted på siden
forstår ikke at mange kan se det på så unuanceret den forrige regering var sku da lige så korrupte jeg tro heller ikke der var så mange demonstranter hvis de ikke fik betaling for det der er jo nok nogle af de der var røde der nu er gule for de lever af det det sker jo når der er lavkonjunktur og arbejdsløshed håber det aldrig bliver herhjemme at dem der har kapitalen kan betale for at få demonstreret det er nok mere en kamp om hvem der skal have sugerøret i de forskellige kasser. det irriterer mig når tv vil vise ting fra Thailand de så bare tager noget andre har optaget og ikke bare undersøger en lille smule hvad der er op og ned
Redigeret af HOJ d. 28/11-2013 10:44
Web: HOJ

hugoboerge
http://en.wikiped...i_incident

Her er een af aarsagerne til hvorfor amnesti og hvidvask skal vaere med tilbagevirkende kraft fra 2004.

Her myrdede Thaksin naesten 80 personer.

OleH
TomDK skrev:

Godt skrevet, TomDK, jeg er meget enig med dig.

Personligt synes jeg, at Thaksin Shinawatra skal have slettet den dom, han fik (var det to års fængsel ?), jeg mener, at det var en dom bestilt af hans modstandere.

Og det er mærkeligt, at kupmagerne fra 2006 ikke er i fængsel !

Forbrydelser mod forfatningen (staten) er den værste forbrydelse, man kan begå.
Sådan er det sikkert i alle lande.
I Danmark f.eks. er strafferammen for forbrydelser mod staten fængsel op til livstid.

OleH
hugoboerge skrev:

Her er een af aarsagerne til hvorfor amnesti og hvidvask skal vaere med tilbagevirkende kraft fra 2004.

Det er en uhyrlig påstand, du kommer med, har du nogle beviser ?

Hvis der havde været beviser for din påstand, ville Thaksin Shinawatra såmænd være blevet dømt for det allerede, det er min påstand.

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Det er en uhyrlig påstand, du kommer med, har du nogle beviser ?

Hvis der havde været beviser for din påstand, ville Thaksin Shinawatra såmænd være blevet dømt for det allerede, det er min påstand.

Beviserne er de omkomne og ingen er blevet anklaget og stillet til ansvar. Underlig dobbel standard naar de to der var ansvarlig i 2010 nu er blevet anklaget for mord paa 80 personer (roedskjorter).

De 80 personer i 2010 havde muligheden for at tage hjem i al fordragelighed, men det gjorde de bare ikke.

hugoboerge
http://assassinat...-on-drugs/

I Thaksin's krig mod narkotika, blev over 2,000 personer "slagtet" nogen var uskyldige, men alligevel.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:
Beviserne er de omkomne og ingen er blevet anklaget og stillet til ansvar. Underlig dobbel standard naar de to der var ansvarlig i 2010 nu er blevet anklaget for mord paa 80 personer (roedskjorter).

De 80 personer i 2010 havde muligheden for at tage hjem i al fordragelighed, men det gjorde de bare ikke.

Jeg synes godt nok at det er noget af en søgt sammenligning, så det er i orden at skyde demonstranter for de kunne bare være gået hjem. Det var da noget af en holdning at have til menneskeliv.

Hvad angår det du henviser til så burde der da klart være nogle militærfolk som skulle sidde i fængsel for det. For klart det der er et ansvar når ens handlinger får dræbt så mange. Men at sige at det var thaksin der stod bag er lidt søgt.

esanboy
Krigen mod narko under Thaksin. Thaksin myrdede løs!!! Igen hvor er beviserne. Ja, der blev lavet en lov. Men kan ikke forestille mig at Thaksin beordrede alle disse myrdet. Derimod er i mine øjne mange af de højstående politi og militærfolk som er indblandet i dette narko, der så deres snit til at komme mange af deres fjender/konkurrenter til livs. Narko er penge og dermed magt. Dette er mine og mange andres tro on mening..
Igen, så er der ikke nogen beviser på at Thaksin styrer landet nu. Hellere ingen beviser på at Suthep var den reelle PM i Thailand og ikke Abhisit. Også manges mening..
Jeg er også af den overbevisning at dommen over Thaksin var bestilt.

Nu har jeg talt med en del fra Esan. Ja, nogen har skiftet mening vedr. hvilken farve. Samme i Bangkok ved Guvernør valget, hvor de "røde" fik mange flere stemmer en man havde regnet med. Stemmer skifter side hele tiden. Jeg er af den mening at de såkaldte Demokrater aldrig, i hvert tilfælde ikke i min tid vil vinde et valg på fair vis. Men hellere ikke nødvendigt når man kan få PM posten foræret af militæret. Men tror så hellere ikke at miltæret ko0mmer på banen i denne omgang.

hugoboerge
TomDK skrev:

hugoboerge skrev:

Jeg synes godt nok at det er noget af en søgt sammenligning, så det er i orden at skyde demonstranter for de kunne bare være gået hjem. Det var da noget af en holdning at have til menneskeliv.

Hvad angår det du henviser til så burde der da klart være nogle militærfolk som skulle sidde i fængsel for det. For klart det der er et ansvar når ens handlinger får dræbt så mange. Men at sige at det var thaksin der stod bag er lidt søgt.

Saa er det ogsaa soegt at det var Abhisit og Suthep der stod bag drabene i 2010.

Som sagt de havde muligheden for at tage hjem. Jeg er hverken kold eller kynisk og jeg har paa intet tidspunkt naevnt at det er i orden at skyde paa demonstranter.

Jeg proever paa at vaere realistisk. Hvis man har en situation hvor demonstranter har beslaglagt en del af en hovedstad i 2 maaneder, hvad er alternativet ? Det kunne jeg godt taenke mig at faa et svar paa.

Det tomatroede politi gjorde ingenting. Hvor mange andre lande ville acceptere en saadan situation ? Ingen. Hvis det skete i New York eller London ville demonstranterne ryge hjem efter en dag eller to. I Singapore hvis bare EEN demonstrant stiller sig op, saa ryger han direkte i brummen.

Grunden til at demonstranterne ikke tog hjem var fordi lederne bad dem om at blive. Saa hvor ligger skylden ? Den ligger blandt andet hos een person som er i dag er vice minister i Handelsministeriet.

Udover det saa der ligger der snesevis af kommende retssager mod Thaksin og det er bl.a. aarsagen til at PT havde saa travlt med deres amnesti lov saa de braendte noget midnatsolie i parlamentet til kl. 04 om morgenen.

Og det er hovedaarsagen at der nu er ballade og det er amnesti tiltaget.

Spring til debat: