Se indlæg|
Dit budget i Thailand?
|
|
| THansen |
Lagt på d. 25/11-2013 13:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Longway skrev: Mht. visaruns, er der saa skaaret kraftigt ned paa det, forhen kunne man koere paa det i flere aar, men gaar ikke mere. Jeg gaar ud fra at vi taler alm. turisvisa. Jeg kan huske da jeg koerte paa visaruns, sidste gang, ja der fik jeg 15. dage og derefter var der lukket. Mange fik sig en slem overraskelse dengang, mange inkl. mig selv fik saa et ED. visa, men det koster jo ogsaa kassen. Alt er vel relativt - jeg gav 900 kr for mit ED-visum med flere indrejser for 1.5 år siden. Dertil kommer så betaling for undervisning som kan variere fra 20.000 B til 1500.000 B (eller mere) per år, alt efter hvad man vælger at studere men det har ikke noget med prisen for selve visummet at gøre. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 25/11-2013 13:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
For mig haenger de 2 ting nu sammen, et ED. uden undervisning er jo ulovligt.......Ja saa har jeg vaeret kriminel igen.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 25/11-2013 14:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 146 |
Longway skrev: For mig haenger de 2 ting nu sammen, et ED. uden undervisning er jo ulovligt.......Ja saa har jeg vaeret kriminel igen. ![]() Så jeg kører bare på, som du netop også har gjort? ![]() |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 25/11-2013 14:14
|
Longway skrev: For mig haenger de 2 ting nu sammen, et ED. uden undervisning er jo ulovligt.......Ja saa har jeg vaeret kriminel igen. ![]() Jeg vil da gerne give dig ret i at tingene hænger sammen, men jeg vil nu gerne skille tingene/beløbene lidt ad så folk ikke får det indtryk at et ed-visum koster omkring 20.000 B om året som man flere gange har læst her på siden. Man burde i stedet skrive at minimums udgiften ved 'studie-løsningen' løber op i 20-25.000 B om året - hvilket kunne dække over ed-visum + undervisningsgebyr (eksempelvis 4 timer per uge) + gebyr til immigrationen hver 90. dag. Ja, du er en slem dreng ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/11-2013 14:19
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
THansen skrev: Longway skrev: For mig haenger de 2 ting nu sammen, et ED. uden undervisning er jo ulovligt.......Ja saa har jeg vaeret kriminel igen. ![]() Jeg vil da gerne give dig ret i at tingene hænger sammen, men jeg vil nu gerne skille tingene/beløbene lidt ad så folk ikke får det indtryk at et ed-visum koster omkring 20.000 B om året som man flere gange har læst her på siden. Man burde i stedet skrive at minimums udgiften ved 'studie-løsningen' løber op i 20-25.000 B om året - hvilket kunne dække over ed-visum + undervisningsgebyr (eksempelvis 4 timer per uge) + gebyr til immigrationen hver 90. dag. Ja, du er en slem dreng ![]() + gebyr til immigrationen hver 90. dag. Jeg haefter mig ved ordet gebyr til immigrationen hver 90. dag. Her til morgen var jeg paa immigrationen for at rapportere 90 dage. Det maa vaere rekordtid for det tog under 2 minutter. Bortset fra det saa betalte jeg ikke een eneste THB. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 25/11-2013 14:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Da jeg koerte paa ED. der boede jeg i Udon Thani og der er altsaa ingen skole, skolen i Bkk. lovede saa flot at jeg ville modtage fjernundervisning, det var en and...Naa det var tid til immigration sendte jeg mit pas til skolen og saa ordnede de det, det var inkluderet i prisen. Paa Aarhusiansk betyder det, at sno sig. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 25/11-2013 16:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
Hugoboerge skrev + gebyr til immigrationen hver 90. dag. Jeg haefter mig ved ordet gebyr til immigrationen hver 90. dag. Her til morgen var jeg paa immigrationen for at rapportere 90 dage. Det maa vaere rekordtid for det tog under 2 minutter. Bortset fra det saa betalte jeg ikke een eneste THB. Jeg har da aldrig nogen sinde betalt for 90 dages rapporten jeg sender den hver gang 14 dage før med en svarkuvert til kvitteringen Det eneste det koster mig er 2 kuverter og 2 frimærker og nogle fotokopier dem laver jeg selv Og mit årsvisa koster 1900 bath og hvis man skal rejse ud koster det re entry 1000 bath Det er da såre enkelt ingen visarun og andet pis nyd livet i solen og betal ved kasse1 Men jeg har stadig aldrig hørt om ED visa Mvh. Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 25/11-2013 17:00
|
hugoboerge skrev: THansen skrev: Longway skrev: For mig haenger de 2 ting nu sammen, et ED. uden undervisning er jo ulovligt.......Ja saa har jeg vaeret kriminel igen. ![]() Jeg vil da gerne give dig ret i at tingene hænger sammen, men jeg vil nu gerne skille tingene/beløbene lidt ad så folk ikke får det indtryk at et ed-visum koster omkring 20.000 B om året som man flere gange har læst her på siden. Man burde i stedet skrive at minimums udgiften ved 'studie-løsningen' løber op i 20-25.000 B om året - hvilket kunne dække over ed-visum + undervisningsgebyr (eksempelvis 4 timer per uge) + gebyr til immigrationen hver 90. dag. Ja, du er en slem dreng ![]() + gebyr til immigrationen hver 90. dag. Jeg haefter mig ved ordet gebyr til immigrationen hver 90. dag. Her til morgen var jeg paa immigrationen for at rapportere 90 dage. Det maa vaere rekordtid for det tog under 2 minutter. Bortset fra det saa betalte jeg ikke een eneste THB. Du har ret Jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren. Der skal selvfølgelig ikke altid betales et gebyr på 1900 THB til immigrationen hver 90. dag, da det afhænger af bla. den pågældendes visum, type af undervisning og praksis ved det lokale immigrationskontor. Jeg tænkte på et worst-case scenario hvor det kun blev givet et 'extension of stay' på 90. dage i stedet for 'extension of stay' på 1 år som til gengæld så kræver adresserapportering hver 90. dag. Nogen som kender til praksis i dag? Gives der 'extension of stay' / forlængelse på 1 år til personer med ED-visum eller er der lukket helt af for den smutvej/fidus? Alternativet til ovenstående kunne være et visum med flere indrejser, og et smut over grænsen hver 90. dag. @hugoboerge: Kan du ikke lave adresserapportering per mail eller post i stedet for ved personlig fremmøde? |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 25/11-2013 17:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
THansen skrev @hugoboerge: Kan du ikke lave adresserapportering per mail eller post i stedet for ved personlig fremmøde? Ja Undskyld jeg svarer men en ting ved jeg DESVÆRRE mail acepteres ikke Jeg har prøvet men blankt nej hos alle immigrationsmyndigheder Mvh. Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/11-2013 20:37
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Notification by registered mail Photocopy of passport pages with following pages - front page showing name / surname / Passport No., ect. - current visa - last entry stamp of immigration - last extension of visa Photocopy of departure card TM.6 click to view Example TM.6 card Previous notifications of staying over 90 days (if any) click to view Example document Completely filled in and signed notification form TM.47 click to view Example document (Don't forget to sign name.) Envelope with 10 Baht stamp affixed and return address of foreigner for the officer in charge to send back the lower part of form TM. 47 after having received the notification. This part must be kept for reference and for future notifications of staying over 90 days. The above mentioned documents must be sent by registered mail and the receipt of the registration kept by the foreigner. Send the mail before the renewal date 15 days to Immigration office Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/11-2013 00:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
THansen skrev: hugoboerge skrev: THansen skrev: Longway skrev: For mig haenger de 2 ting nu sammen, et ED. uden undervisning er jo ulovligt.......Ja saa har jeg vaeret kriminel igen. ![]() Jeg vil da gerne give dig ret i at tingene hænger sammen, men jeg vil nu gerne skille tingene/beløbene lidt ad så folk ikke får det indtryk at et ed-visum koster omkring 20.000 B om året som man flere gange har læst her på siden. Man burde i stedet skrive at minimums udgiften ved 'studie-løsningen' løber op i 20-25.000 B om året - hvilket kunne dække over ed-visum + undervisningsgebyr (eksempelvis 4 timer per uge) + gebyr til immigrationen hver 90. dag. Ja, du er en slem dreng ![]() + gebyr til immigrationen hver 90. dag. Jeg haefter mig ved ordet gebyr til immigrationen hver 90. dag. Her til morgen var jeg paa immigrationen for at rapportere 90 dage. Det maa vaere rekordtid for det tog under 2 minutter. Bortset fra det saa betalte jeg ikke een eneste THB. Du har ret Jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren. Der skal selvfølgelig ikke altid betales et gebyr på 1900 THB til immigrationen hver 90. dag, da det afhænger af bla. den pågældendes visum, type af undervisning og praksis ved det lokale immigrationskontor. Jeg tænkte på et worst-case scenario hvor det kun blev givet et 'extension of stay' på 90. dage i stedet for 'extension of stay' på 1 år som til gengæld så kræver adresserapportering hver 90. dag. Nogen som kender til praksis i dag? Gives der 'extension of stay' / forlængelse på 1 år til personer med ED-visum eller er der lukket helt af for den smutvej/fidus? Alternativet til ovenstående kunne være et visum med flere indrejser, og et smut over grænsen hver 90. dag. @hugoboerge: Kan du ikke lave adresserapportering per mail eller post i stedet for ved personlig fremmøde? Det kunne man selvfoelgelig godt men jeg tror i mit tilfaelde ville det tage laengere tid (fotokopiering, posthus) saa personlig henvendelse er nemt (under 2 minutter fra jeg traadte ind og gik ud). |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.