Se indlæg
 Udskriv debat
Dit budget i Thailand?
Jonas22
moerk5002 skrev:

Bjarke85 skrev:

Jeg mener blot, folk råber Jonas skal bannes, syntes egentlig ikke han har gjort noget der er bannværdigt ? Derimod sviner du ham til personligt og indirekte truer ham.

Ja det er måske lidt trættende at høre på hans indlæg og han ved jo bedre selv, så hvorfor spørge. Men at svine ham til er måske lidt langt at gå Smile han er jo ikke så gammel og vidende som jer ældre herre Pfft

Jonas, det er lige meget. bare væn dig til at være i modvind herinde med din alder.. Jeg ved hvad jeg taler om ;-)

Men han skal have lov til at svine 'os gamle tosser'..... ? Trusler kan jeg ikke se...! Siger bare at jeg gerne vil 'vise' ham rundt....... Hvad du læser mellem linierne, er helt op til dig.

Alene min ryg vil skræmme dig fra vid og sans, så ikke fordi at din rundvisning ville kunne skræmme mig. Men der er garanteret steder i Pattaya / jomtien som jeg endnu ikke har set, men beklageligvis har jeg jo allerede en kontakt dernede som ejer en bar og hostel, og det ender derfor nok med og være ham som viser mig rundt, da han (endnu) er under de 30 år, og mere appellere til mig Wink

Bjarke85
moerk5002 skrev:

Bjarke85 skrev:

Jeg mener blot, folk råber Jonas skal bannes, syntes egentlig ikke han har gjort noget der er bannværdigt ? Derimod sviner du ham til personligt og indirekte truer ham.

Ja det er måske lidt trættende at høre på hans indlæg og han ved jo bedre selv, så hvorfor spørge. Men at svine ham til er måske lidt langt at gå Smile han er jo ikke så gammel og vidende som jer ældre herre Pfft

Jonas, det er lige meget. bare væn dig til at være i modvind herinde med din alder.. Jeg ved hvad jeg taler om ;-)

Men han skal have lov til at svine 'os gamle tosser'..... ? Trusler kan jeg ikke se...! Siger bare at jeg gerne vil 'vise' ham rundt....... Hvad du læser mellem linierne, er helt op til dig.

Eller op til Webmaster :-) jeg blev i hvert fald bannet 3 måneder da jeg kom med en på samme måde indpakket "trussel" til zapper.

Han har vidst ikke skrevet at du var en gammel tosse ? At du med ordene gamle tosser, føler dig ramt er jo dit problem. Men det er ikke personligt at skrive det. I gamle tosser har nok også sagt meget om ungdommen nu til dags. Men når man skriver til en direkte som du gør, så er det personligt :-)

Men hva faen, jeg er egentlig ligeglad. Syntes bare ikke Jonas har gjort noget der direkte kræver en banning. Ikke mere end det du skriver gør i hvert fald Smile Så er det jo op til webben at bestemme ;-)

moerk5002
Bjarke85 skrev:

moerk5002 skrev:

Bjarke85 skrev:

Eller op til Webmaster :-) jeg blev i hvert fald bannet 3 måneder da jeg kom med en på samme måde indpakket "trussel" til zapper.

Han har vidst ikke skrevet at du var en gammel tosse ? At du med ordene gamle tosser, føler dig ramt er jo dit problem. Men det er ikke personligt at skrive det. I gamle tosser har nok også sagt meget om ungdommen nu til dags. Men når man skriver til en direkte som du gør, så er det personligt :-)

Men hva faen, jeg er egentlig ligeglad. Syntes bare ikke Jonas har gjort noget der direkte kræver en banning. Ikke mere end det du skriver gør i hvert fald Smile Så er det jo op til webben at bestemme ;-)

Ok med mig hvad du synes, men det lader til at du har mistet jordforbindelsen, ligesom Jonas...... Desværre er det sengetid for mig gamle tosse i Thailand, men vil glæde mig til at se hvad de unge tosser skriver i løbet af natten. I øvrigt er jeg ikke så gammel, alder er jo kun et stykke papir CoolCool

Bjarke85
Sov godt Moerk. ;-)

moerk5002
Bjarke85 skrev:

Sov godt Moerk. ;-)

WinkWink

natty
Jeg ved ikke hvem som er "gammel" og hvem som er "tosset", men jeg ved når jeg læser noget som er helt ude i hampen, som følgene:

Jonas22 skrev:

Ærligt har jeg ikke smagt så meget af det thailandske køkken, men også mest fordi at man havde durums lige ude foran sin dør, hver gang man var ude. Så jeg tog hvad der var i nærheden, og det var hvad der var i nærheden.
Når det så kommer til stykket, så kunne jeg da smadder godt tænke mig og smage noget fra det thailandske køkken. Der er dog visse ting jeg ikke vil smage, og det er det som jeg ikke synes ser lækkert ud. Så ting fra supper osv... hvis det ser ud til og kunne spises, så smager jeg det da hellere end gerne. Jeg har en pæn figur som skal holdes, og det derfor et fitness er et must for mig, når opholdet i thailand nu engang skal ske. Jeg ved godt at byture osv... ikke er med til at jeg holder formen, men det er der hvor træningsrummet kommer ind i billedet henne. Udover det skulle thailandsk mad også være så kaloriefrit, så derfor er det da også helt sikkert noget jeg må smage, og se om det er noget jeg kan leve af. Jeg holder dog selv af og lave mad, og derfor vil det også forekomme at jeg tilbringer noget tid i køkkenet.

Men ting som blæksprutter og diverse ting som de servere på transportable grille, er ting som jeg aldrig nogensinde vil smage. Bare lugten af det og sådan som det ser ud, er nok at jeg kan konstatere dette.

I øvrigt sjov gammeldags måde at omtale sig selv som man og ikke jeg,
Redigeret af natty d. 23/11-2013 21:04
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Longway
Web.

Glem det med de 14. dage, jeg ignorere bare hatten.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Jonas22
Bemærk, at selvom pigen ikke snakker om penge, så forventer hun at få betaling. Pigerne på disko­te­ker­ne, i shop­ping­cen­tre­ne, eller hvor du ellers kan finde dem, er free­lan­cere. De går ikke med dig for dine blå øjnes skyld, uanset hvor blå de ellers måtte være. Tjek siden Sex i Thailand koster.

Mærkeligt. For 3 veninder var sammen på diskotek som jeg også benyttede, og hun købte shots til mig et par gange, spurgte om vi skulle gå et andet sted hen hvor hun også gav 2 drinks, og bagefter betalte 100 baht for taxa som vi steg på i walking street. Så tog vi til hendes sted (hun havde lejet et sted hvor hun gav folk massage) og så fik jeg lov til og se hvordan hun boede, og hvordan hendes ''forretning'' var.

Vi tog videre til mit hotel, var der natten over og intet skete. Jeg kunne ikke sove fordi hun er fremmed, og det bare en naturlig reaktion fra min side af.

Næste morgen spørger hun om jeg vil med hende og hendes transkønnet ven til jomtien beach, og det siger jeg bare ja til. Vi går udenfor, stiger på hendes scooter og kører til hendes massageklinik som hun ejer, hvor hendes ansatte på forhånd har åbnet butikken op. Vi mødes med hendes transkønnet ven der og finder en taxa som kører til Jomtien beach. Taxaen til jomtien beach vælger hun også og betale, for os alle tre. På stranden er der de skide sælgere, og der spørger hun så om jeg vil have noget. Jeg siger nej tak, for jeg er ved og brække mig af lugten fra de blæksprutter, som de selv vælger og købe. Jeg går på 7Eleven med hende og får mig en redbull, og spørger om hun selv skal have noget. Hun vælger kun en vand og den betaler jeg så for. Vi mødes så senere om aften igen, samme sted hvor vi mødtes, og der betaler jeg heler ikke for noget. Hun vil så åbenbart med tilbage til mit hotel senere på natten, og det siger jeg bare okay til. Der sker heller intet der (heldigvis) og der er heller intet søvn den nat.

Næste dag mødes vi så samme sted igen, og der har hun endnu ikke bestilt noget da vi er der, så hun bestiller en breezer og jeg bestiller en øl. Der vælger jeg så og betale dog, men resten af aften betaler hun selv. Senere går vi et andet sted hen (Ibar som ligger i walking street) og der køber jeg en breezer til hende og en øl til mig. Vi sætter os ved et bord hvor der sidder 2 andre piger, og som den venlige dansker jeg er, så rækker jeg da hånden ud og siger goddag til dem, for det gør man jo i Danmark. Hende jeg har slæbt med synes ikke om det, og hun hælder så hendes breezer ned af ryggen på mig, og fra der efter snakker jeg ikke med hende mere, og forlader stedet.

Så hvad forventede denne pige? Alt ialt var det jo hende som havde brugt flest penge på mig, end omvendt, og hun havde selv en massageklinik med ansatte som hun betalte. Vi kom det samme sted som vi hele tiden gør, og der er intet. Vi snakker bare simpelthen ikke til hinanden mere, og andet er der ikke. Ikke noget med opkrævning af penge eller noget andet..

Jeg har så en flaske Johnny walker red label på det diskotek, som jeg vælger ikke og skulle have mere af.

Diskotekets ejer har så en søster som er på besøg, og hun er der med en italiensk fyr (hun var fra Malaysia, men var på besøg i Pattaya for og besøge sin bror, som ejer stedet)
Da jeg så levere min red label tilbage og vil spille pool resten af aften istedet, så giver jeg den til en af de ansatte, lige der hvor diskotekets søster sidder.
20 minutter senere kommer diskotekets ejers søster så hen til mig, og hun spørger om jeg ikke kommer over og drikker med hende og den italienske fyr, som sammen har en Jack D og noget sodavand. Hun siger jeg ikke behøver og betale, bare at jeg skal join dem. Jeg siger ikke nej til gratis drikkelse, så jeg joiner jo og sparer de penge.

Ved midnat går hendes italienske fyr (fin fyr iøvrigt) da flasken alligevel er blevet tom. Jeg vælger så og få min Johnny Walker red label tilbage og køber nogle sodavand til og drikke det med. Jeg ved ikke lige hvorfor, men pludselig skal jeg åbenbart kysse med pigen, og så snakker vi ellers bare, og jeg fortæller hende så om den situation med den tøs som hældte sin breezer ned af ryggen på mig, og hun mente så at hun var sammen med mig fordi hun kunne lide mig, for hvorfor skulle hun ellers selv bruge penge på mig? Nå, aften går videre og der bliver spillet billiard og drukket hele natten. Om hun kun ville have penge i kassen til sin bror, kan der måske være noget om. Men jeg er på ingen måde en fyr som folk får penge af for og hænge ud med, eller være sammen med på nogen måde. Det vil heller ikke forekomme under mit 2 års ophold, og det giver jeg også klart udtryk for fra starten af, hvis jeg skal hænge ud med nogle piger derfra. De kan så glæde sig over og kunne benytte fitness i det kompleks som jeg bor i, og benytte sig af den pool som der er. Det ser jeg ikke rigtig som en udnyttelse af mig, da jeg jo også helst ser at jeg har andre og være sammen med under mit ophold i landet.

Så hvorfor var tøsen sammen med mig i 2-4 dage? Ifølge teksten (fundet på http://rejse-til-...-long-time så var det fordi at hun ville have mine penge.
Men sådan endte det jo ikke, og der var heller aldrig tale om penge, eller hentydninger på nogle som helst måder.

Går jeg så under den ene procent, som er heldige nok til og kunne tiltrække dem uden penge? Eller nåede vi bare ikke så langt hvor hun begyndte og opkræve penge? Det bør ældre (men garvede) mennesker som jer vel vide, for jeg er jo ny i landet og kender ikke til deres tricks Wink

Amagerdreng
Endnu et indlæg der gentager sig fra tidligere tråd......
Kære Jonas22. Godt råd fra en GAMMEL TOSSE. Stop mens legen er god - ville gavne dig og DTW. Gør som du har gjort før.. Gå en tur rundt i Pattaya og spør om prisen når du nu alligevel skal være der i længere tid ca 180 dage. Intet er som på div billeder så drop net og gå endnu en tur. Din Danske ven derude må jo også vide en masse siden han bor der, brug ham dog til at opsøge boliger.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

hugoboerge
natty skrev:

Jeg ved ikke hvem som er "gammel" og hvem som er "tosset", men jeg ved når jeg læser noget som er helt ude i hampen, som følgene:

Jonas22 skrev:

Ærligt har jeg ikke smagt så meget af det thailandske køkken, men også mest fordi at man havde durums lige ude foran sin dør, hver gang man var ude. Så jeg tog hvad der var i nærheden, og det var hvad der var i nærheden.
Når det så kommer til stykket, så kunne jeg da smadder godt tænke mig og smage noget fra det thailandske køkken. Der er dog visse ting jeg ikke vil smage, og det er det som jeg ikke synes ser lækkert ud. Så ting fra supper osv... hvis det ser ud til og kunne spises, så smager jeg det da hellere end gerne. Jeg har en pæn figur som skal holdes, og det derfor et fitness er et must for mig, når opholdet i thailand nu engang skal ske. Jeg ved godt at byture osv... ikke er med til at jeg holder formen, men det er der hvor træningsrummet kommer ind i billedet henne. Udover det skulle thailandsk mad også være så kaloriefrit, så derfor er det da også helt sikkert noget jeg må smage, og se om det er noget jeg kan leve af. Jeg holder dog selv af og lave mad, og derfor vil det også forekomme at jeg tilbringer noget tid i køkkenet.

Men ting som blæksprutter og diverse ting som de servere på transportable grille, er ting som jeg aldrig nogensinde vil smage. Bare lugten af det og sådan som det ser ud, er nok at jeg kan konstatere dette.

I øvrigt sjov gammeldags måde at omtale sig selv som man og ikke jeg,

Thailandsk mad kaloriefrit ? Det var noget af et postulat.

Jeg studsede ogsaa noget over ordet "durums" som var lige uden for doeren. Gad vide hvad det er ?

Ifoelge wikipedia er det:

Durum Plant
Durum wheat or macaroni wheat is the only tetraploid species of wheat of commercial importance that is widely cultivated today. Wikipedia.

Fotofreak
Herr hugoboerge: Jeg var også nødsaget til Google på ordet ”durums”

Jeg kom til det resultat, at vi begge er et par gamle tosser, der ikke har fulgt med i den kulinariske udvikling blandt unge mennesker.

https://www.googl...80&bih=628

Forøvrigt kan jeg ikke læse nogen som helst trusler i denne tråd.

M.v.h. Fotofreak

Fotofreak
slettet - Dobbeltpost - Sorry

hugoboerge
Fotofreak skrev:

Herr hugoboerge: Jeg var også nødsaget til Google på ordet ”durums”

Jeg kom til det resultat, at vi begge er et par gamle tosser, der ikke har fulgt med i den kulinariske udvikling blandt unge mennesker.

https://www.googl...80&bih=628

Forøvrigt kan jeg ikke læse nogen som helst trusler i denne tråd.

M.v.h. Fotofreak

Jeg takker Fotofreak og jeg ser frem til at faa at vide hvad det er for "durums som er lige uden for doeren i Thailand".

Jeg kan heller ikke laese nogen trusler men jeg er altid parat til at vise mine gaester rundt for det sker da engang imellem.

natty
Man kender da udmærket durums, men man kan ikke forstå at der kun er durums lige udenfor eller i nærheden af døren.
Tænk at man har været i Thailand flere gange uden at man har smagt lidt thaimad, og samtidig tror man at thaimad er kaloriefrit.
Man tror ikke rigtigt på det.
Redigeret af natty d. 24/11-2013 07:55
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

hugoboerge
natty skrev:

Man kender da udmærket durums, men man kan ikke forstå at der kun er durums lige udenfor eller i nærheden af døren.
Tænk at man har været i Thailand flere gange uden at man har smagt lidt thaimad, og samtidig tror man at thaimad er kaloriefrit.
Man tror ikke rigtigt på det.

Som jeg forstaar det saa er durum en form for hvede der anvendes til broed og pasta produktion.

http://en.wikiped...wiki/Durum

Gad vide hvad det er Jonas22 har spist lige uden for doeren ?.

moerk5002
Ja det har jo været en rolig nat og formiddag....... Gad vide om Jonas er kommet til fornuft Til hest

God søndag til dem der har fortjent det.......

Fotofreak
En ’durum’ er vel også en slags swarma.

Men afhængig af hvor man kommer fra, så har gastronomiske lækkerbiskner mange navne.

Hvis en kineser f.eks. bestiller en hot dog ved en pølsevogn i Danmark, så kan der godt opstå tumult pga. sprogforvirring, når han/hun får serveret en ’Død Indianer i kano’

M.v.h. Fotofreak

(og undskyld til trådstarter for Off Topic)

Fotofreak
Igen må jeg slette en dobbeltpost (og jeg har kun trykket på 'send' én gang)

Sorry

M.v.h Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 24/11-2013 09:00

hugoboerge
Fotofreak skrev:

En ’durum’ er vel også en slags swarma.

Men afhængig af hvor man kommer fra, så har gastronomiske lækkerbiskner mange navne.

Hvis en kineser f.eks. bestiller en hot dog ved en pølsevogn i Danmark, så kan der godt opstå tumult pga. sprogforvirring, når han/hun får serveret en ’Død Indianer i kano’

M.v.h. Fotofreak

(og undskyld til trådstarter for Off Topic)

Der er vel ikke tale om Off Topic. Vi er lidt nysgerrige omkring den "Durum".

Hvis det er en swarma eller hvad det nu hedder har Jonas22 maaske boet paa soi 1 Sukhumvit blandt alle araberne osv ? Ingen racistisk bemaerkning, blot en konstatering.

Anonym Bruger
Jonas22 skrev:

Går jeg så under den ene procent, som er heldige nok til og kunne tiltrække dem uden penge? Eller nåede vi bare ikke så langt hvor hun begyndte og opkræve penge? Det bør ældre (men garvede) mennesker som jer vel vide, for jeg er jo ny i landet og kender ikke til deres tricks Wink

Ved du hvad Jonas.?

Du har ganske enkelt været en fejlinvestering for pigen
LOL LOL

Spring til debat: