Se indlæg|
Dit budget i Thailand?
|
|
| Longway |
Lagt på d. 23/11-2013 19:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
En bod, nej nu maa du sq stoppe...
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 23/11-2013 19:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Igen et svar fra en gammel tosse........ Jonas, jeg synes du skal spænde hjelmen og prøve at komme ned på jorden. Du er helt væk fra virkeligheden og jeg tror sgu aldrig du kommer herned, og lidt i tvivl om du nogensinde har været her... Aldrig har jeg hørt mere 'mundlort' end det du fyre af, her i din anden tråd på DTW. Du har fået svar på alt hvad du spørger om og alligevel bliver du ved. Spar os for dit pis og spar dine penge op, hvis du kan, og kom om 3-4 år, når det er lykkedes. Mange af os er måske gamle tosser i dit hovedet, men du er sgu en ung (måske) og dum naiv tosse, som aldrig burde tænke på at komme her. Din type er der desværre alt for mange af....... Fri os for dig i Pattaya....... Jeg beder til Budha om at du tager nord på, og bliver der...... Fred være med alle andre ![]() |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 23/11-2013 19:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 146 |
moerk5002 skrev: Igen et svar fra en gammel tosse........ Jonas, jeg synes du skal spænde hjelmen og prøve at komme ned på jorden. Du er helt væk fra virkeligheden og jeg tror sgu aldrig du kommer herned, og lidt i tvivl om du nogensinde har været her... Aldrig har jeg hørt mere 'mundlort' end det du fyre af, her i din anden tråd på DTW. Du har fået svar på alt hvad du spørger om og alligevel bliver du ved. Spar os for dit pis og spar dine penge op, hvis du kan, og kom om 3-4 år, når det er lykkedes. Mange af os er måske gamle tosser i dit hovedet, men du er sgu en ung (måske) og dum naiv tosse, som aldrig burde tænke på at komme her. Din type er der desværre alt for mange af....... Fri os for dig i Pattaya....... Jeg beder til Budha om at du tager nord på, og bliver der...... Fred være med alle andre ![]() Hvis du er bekymret for om jeg snupper pigerne i pattaya, så du ikke kan spendere 20.000 baht pr måned for falsk kærlighed, så kan du være helt rolig, for det kommer ikke til og ske. Ønskede jeg kærligheden (den ægte, som man ikke betaler for) så kunne jeg lade være med og afvise den herhjemme, og blive boende i Danmark og selv søge den. Vær du bare helt rolig, og så skal du nok få lov til og have pigerne på beach road for dig selv, som hver aften søger gamle tosser og være sammen med, fordi de ved at de er villige til og punge ud ![]() |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 23/11-2013 19:52
|
kro90 skrev: Jonas Hjælp ønskes. Hvordan kan man bo et sådant sted for 4.000 pr. måned og så have råd til Bil, forsikringer, bio og en tur med vennerne i byen. Citat "5 værelser, 3 stuer, 2 toiletter, 1 køkken, 1 gang, 1 bryggers og for og baghave, og plads til min bil i indkørslen, og kun min far værende boende, så der heller ikke de store behov for og finde mit eget, da det kun gør at det tager længere tid og spare op. 4000 kroner pr måned er uden tvivl nok til min bil, forsikring, grøn ejerafgift og forbrug." Citat slut Kender et par unge mennesker der absolut er interesseret i dette. For at svare dig på nogle af dine spørgsmål, så er vi kommet i Thailand i år, og priserne er steget år efter år. kursen er hoppet op og ned fra 4 Baht til næsten 6 Baht pr. kr. i den periode. Vores hoteller på uge basis er skiftet fra 600 til 1200+ også op og ned afhængig af årstid, men på nogen lunde samme standard. Det at betale forud i Thailand (husleje) kan være risikabelt, og jeg ville ikke gøre det, så hellere en kontrakt, hvor du tilkende giver at du lejer lejligheden i 6 mdr.og f.eks betaler 15.000 pr. måned, incl .vand og strøm og hvis du opsiger den før tid skal du betale 7.500 i bod. Så kender du lejen forud, og også en evt. bod hvis du opgiver undervejs. Ellers kunne udlejer med pengene forud, pludselig komme i tanke om, at det var uden el, strøm, trappevask osv...... så vil du få en ny regning, og kan intet gører udover at betale. En anden tig, vent med at søge efter alle de ting du gør nu. prøv at slå koldt vand i blodet, vent 1,5 år, start så op igen, forhåbentlig er Thailand stadig et aktivt land at holde ferie i til den tid, men meget kan ændre sig, også til det dårligere, der tales lige nu om en turist afgift på 500 Thb. hvis du kommer med fly, eller 30 Thb pr opholds dag hvis du kommer over land, dette kan meget nemt blive til lov, Der tales også om en lovpligtig sundheds forsikring for alle udlændinge der opholder sig i Thailand. Hvem ved hvad der kommer, kan forøvrigt ikke se at du har omtalt forsikring af nogen art i dit budget. Hospitals ophold er DYRT i Thailand, uanset om det er din eller andres skyld du havner der. Vi lejer en knallert 120 kubik for 150 thb i Krabi pr dag. Andre lande som udgør en stor konkurent til Thailand og også kunne være en ide for dig er Vietnam, Laos, Cambodia og Myanmar (Burma), hvor sidstnævnte spåes en stor fremtid, ja der tales om det nye Thailand. Håber at du trods alt får styr på din opsparing som jeg pt. ser som 2 år og 5 måneder, så er du klar til at tage af sted i marts 2016. så du får en opsparing på 29x8.000 = 232.000 kr. vel en ganske anselig sum penge. Hvem skal forøvrigt betale for lejligheden mens du er væk? Nå det kommer ikke mig ved. Held og lykke. Fordi at i forbindelse med jeg er hjemmeboende (som du kan læse dig til) og kun bor med min far, så har jeg ingen udgifter som sådan. Jeg har min mad, mobil, internet og bil, og almindeligt forbrug. Så netop af den grund kan jeg spare op uden de helt store problemer. Og det er helt med vilje at jeg er hjemmeboende mens jeg sparer op, for jeg (og mange andre) ser ingen grund til og flytte herfra, hvis muligheden for og blive hjemme alligevel er der, så jeg frit kan spare de penge op som jeg ønsker. HVIS jeg satte mig for mål og finde mig en lejlighed i indre København som jeg ønsker, så var det det som jeg gjorde. Men det er ikke hvad jeg ønsker. Jo, måske om 5-6 års tid vil jeg begynde og investere i ejendom, men ikke på nuværende tidspunkt, og det er derfor at de penge jeg sparer op, ikke ender med og gå til det. Så derfor har jeg ingen husleje og tænke på, når jeg nu engang drager til Asien. Men tak for din besked. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 23/11-2013 19:55
|
Du bekræfter kun mine fordomme om dig....... Gider ikke engang at kommenterer dine lattelige udtalelser, som igen beviser hvad du ved og hvad du kan. Kom du bare til Pattaya og du bliver nok ikke så længe....... Du er også velkommen til at komme og besøge mig, så skal jeg nok 'vise' dig rundt...... Størrer klaphat end dig, skal man nok lede længe efter. Vorherre bevares......... |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 23/11-2013 19:56
|
|
Faa da slettet ham Jonas, han er jo gal i hovedet ! Vi er gamle tosser som er til at lukke op at skide i, er han blevet enig med et andet medlem her paa siden, saa kan vi saa alle gaette os frem til hvem dette medlem er, hvis der er hold i det Jonas skriver, smid ham ud ! Eller kan du web. give mig en pause paa 14. dage, jeg kan simpelthen ikke snuppe det han skriver ham Jonas... Han er kraftedme fraek og ubehoevlet. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 23/11-2013 19:58
|
moerk5002 skrev: Du bekræfter kun mine fordomme om dig....... Gider ikke engang at kommenterer dine lattelige udtalelser, som igen beviser hvad du ved og hvad du kan. Kom du bare til Pattaya og du bliver nok ikke så længe....... Du er også velkommen til at komme og besøge mig, så skal jeg nok 'vise' dig rundt...... Størrer klaphat end dig, skal man nok lede længe efter. Vorherre bevares......... Ramte jeg spot on med min besked? |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:01
|
Longway skrev: Faa da slettet ham Jonas, han er jo gal i hovedet ! Vi er gamle tosser som er til at lukke op at skide i, er han blevet enig med et andet medlem her paa siden, saa kan vi saa alle gaette os frem til hvem dette medlem er, hvis der er hold i det Jonas skriver, smid ham ud ! Eller kan du web. give mig en pause paa 14. dage, jeg kan simpelthen ikke snuppe det han skriver ham Jonas... Han er kraftedme fraek og ubehoevlet. Kan man ikke lide og blive talt ned til, så skal man ikke tale ned til andre selv. I modsætning til hvad gamle tosser herinde siger, så alt hvad jeg skriver, er ting som kunne være kommet ud af min mund istedet, face to face. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 23/11-2013 20:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Slap nu af i GAMLE TOSSER.. Jonas22 lider da bare stadig af det solstik han fik da han var i Pattaya.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:03
|
Jonas22 skrev: moerk5002 skrev: Du bekræfter kun mine fordomme om dig....... Gider ikke engang at kommenterer dine lattelige udtalelser, som igen beviser hvad du ved og hvad du kan. Kom du bare til Pattaya og du bliver nok ikke så længe....... Du er også velkommen til at komme og besøge mig, så skal jeg nok 'vise' dig rundt...... Størrer klaphat end dig, skal man nok lede længe efter. Vorherre bevares......... Ramte jeg spot on med min besked? Det gjorde du faktisk ikke, da jeg gennem de sidste 8 år har boet sammen med den same thai dame og ikke går på beach road for at finde damer...... Er iøvrigt ikke min dejlige kæreste utro.....! Men det lader jo til at du kender beach road....... Redigeret af moerk5002 d. 23/11-2013 20:06 |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 23/11-2013 20:06
|
|
Amagerdreng skrev: Slap nu af i GAMLE TOSSER.. Jonas22 lider da bare stadig af det solstik han fik da han var i Pattaya. Der er sq et kraftigt solstik.
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
COCONUT BAR ! woohoo.. Slap nu af gutter.. Men hvis Jonas skal bannes, så skal Moerk da vidst også især med den lettere indpakket trussel som at Jonas gerne må besøge ham, så skal Moerk nok vise ham rundt. Taget i betragtning af at man godt kan læse sig frem til, at Moerk ikke kan døje Jonas. Så er vi vidst alle klar over det var en trussel ![]() Og sidst jeg husker en komme med en indpakket trussel, blev han vidst bannet i 3 måneder.. |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:09
|
Bjarke85 skrev: COCONUT BAR ! woohoo.. Slap nu af gutter.. Men hvis Jonas skal bannes, så skal Moerk da vidst også især med den lettere indpakket trussel som at Jonas gerne må besøge ham, så skal Moerk nok vise ham rundt. Taget i betragtning af at man godt kan læse sig frem til, at Moerk ikke kan døje Jonas. Så er vi vidst alle klar over det var en trussel ![]() Og sidst jeg husker en komme med en indpakket trussel, blev han vidst bannet i 3 måneder.. Jeg vil da med glæde besøge Moerk ![]() Men det har jeg mest af alt lyst til med de fleste herinde, men udelukkende for og se om de var lige så aktive i kæften, som de er i sproget online. ![]() |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:11
|
|
Jonas22 skrev: Bjarke85 skrev: COCONUT BAR ! woohoo.. Slap nu af gutter.. Men hvis Jonas skal bannes, så skal Moerk da vidst også især med den lettere indpakket trussel som at Jonas gerne må besøge ham, så skal Moerk nok vise ham rundt. Taget i betragtning af at man godt kan læse sig frem til, at Moerk ikke kan døje Jonas. Så er vi vidst alle klar over det var en trussel ![]() Og sidst jeg husker en komme med en indpakket trussel, blev han vidst bannet i 3 måneder.. Jeg vil da med glæde besøge Moerk ![]() Men det har jeg mest af alt lyst til med de fleste herinde, men udelukkende for og se om de var lige så aktive i kæften, som de er i sproget online. ![]() Hehe du minder mig så meget om en eller anden.. Det er næsten komisk |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 23/11-2013 20:11
|
|
Ingen kaefter op face to face, jeg har moedt en del her fra, vi har haft gode samtaler sammen.............
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:13
|
Bjarke85 skrev: Jonas22 skrev: Bjarke85 skrev: COCONUT BAR ! woohoo.. Slap nu af gutter.. Men hvis Jonas skal bannes, så skal Moerk da vidst også især med den lettere indpakket trussel som at Jonas gerne må besøge ham, så skal Moerk nok vise ham rundt. Taget i betragtning af at man godt kan læse sig frem til, at Moerk ikke kan døje Jonas. Så er vi vidst alle klar over det var en trussel ![]() Og sidst jeg husker en komme med en indpakket trussel, blev han vidst bannet i 3 måneder.. Jeg vil da med glæde besøge Moerk ![]() Men det har jeg mest af alt lyst til med de fleste herinde, men udelukkende for og se om de var lige så aktive i kæften, som de er i sproget online. ![]() Hehe du minder mig så meget om en eller anden.. Det er næsten komisk Må jeg høre hvem? Nu bliver jeg jo helt nysgerrig ![]() |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:15
|
Jonas22 skrev: Longway skrev: Faa da slettet ham Jonas, han er jo gal i hovedet ! Vi er gamle tosser som er til at lukke op at skide i, er han blevet enig med et andet medlem her paa siden, saa kan vi saa alle gaette os frem til hvem dette medlem er, hvis der er hold i det Jonas skriver, smid ham ud ! Eller kan du web. give mig en pause paa 14. dage, jeg kan simpelthen ikke snuppe det han skriver ham Jonas... Han er kraftedme fraek og ubehoevlet. Kan man ikke lide og blive talt ned til, så skal man ikke tale ned til andre selv. I modsætning til hvad gamle tosser herinde siger, så alt hvad jeg skriver, er ting som kunne være kommet ud af min mund istedet, face to face. Både Jonas og Bjarke kan tage det som de vil, og Jonas er velkommen til at komme med sine ting 'face to face'..... Og Jonas, jeg er sgu nok lige så aktiv i kæften som, som jeg er online....... Jeg synes stadig du er en klaphat......... |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:19
|
|
Jeg mener blot, folk råber Jonas skal bannes, syntes egentlig ikke han har gjort noget der er bannværdigt ? Derimod sviner du ham til personligt og indirekte truer ham. Ja det er måske lidt trættende at høre på hans indlæg og han ved jo bedre selv, så hvorfor spørge. Men at svine ham til er måske lidt langt at gå han er jo ikke så gammel og vidende som jer ældre herre ![]() Jonas, det er lige meget. bare væn dig til at være i modvind herinde med din alder.. Jeg ved hvad jeg taler om ;-) |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:20
|
Bjarke85 skrev: Jeg mener blot, folk råber Jonas skal bannes, syntes egentlig ikke han har gjort noget der er bannværdigt ? Derimod sviner du ham til personligt og indirekte truer ham. Ja det er måske lidt trættende at høre på hans indlæg og han ved jo bedre selv, så hvorfor spørge. Men at svine ham til er måske lidt langt at gå han er jo ikke så gammel og vidende som jer ældre herre ![]() Jonas, det er lige meget. bare væn dig til at være i modvind herinde med din alder.. Jeg ved hvad jeg taler om ;-) Jeg tager det skam med oprejst pande, så ingen kog på isen ![]() |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 23/11-2013 20:23
|
Bjarke85 skrev: Jeg mener blot, folk råber Jonas skal bannes, syntes egentlig ikke han har gjort noget der er bannværdigt ? Derimod sviner du ham til personligt og indirekte truer ham. Ja det er måske lidt trættende at høre på hans indlæg og han ved jo bedre selv, så hvorfor spørge. Men at svine ham til er måske lidt langt at gå han er jo ikke så gammel og vidende som jer ældre herre ![]() Jonas, det er lige meget. bare væn dig til at være i modvind herinde med din alder.. Jeg ved hvad jeg taler om ;-) Men han skal have lov til at svine 'os gamle tosser'..... ? Trusler kan jeg ikke se...! Siger bare at jeg gerne vil 'vise' ham rundt....... Hvad du læser mellem linierne, er helt op til dig. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.