Se indlæg|
Dit budget i Thailand?
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 22/11-2013 20:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Nej jeg lever ikke i LUXUS men er ikke bange for at spendere på 3 pæne måltider om dagen. Ikke bange for at give en drink eller to til venner dernede og hvorfor sparer på noget når man nu er på ferie i længere tid. Og nej det er ikke inc fly. Lad mig sige beløbet er for 2 kæresten og jeg sagde hunden. Jeg har det fint med mit forbrug og mener ikke det er i overkanten. Og nej der er ej heller damer inc i beløbet blot hygge med venner og god LUXUS som nogle vil kalde det.... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 22/11-2013 20:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Jonas22 skrev: handy skrev: Har efter langt tids søgen fundet det rette til os i badebyen godt nok kun et værelses lejlighed stor altan glæder mig til fyrværkeriets næste weekend....og husk lefetime i Tony"s Søndag den 24 nov 17,999... god weekend. Hvordan er den lejlighed ? Prisen ser jo ud til og være indenfor mit budget. Hvordan fandt du egentlig frem til lejligheden? Online? Ved og gå rundt? Eller hvordan og hvorledes? Eventuelt nogle gode hjemmesider som jeg bør tage et kig på ? ![]() Det er det fjerde sted jeg bor her i badebyen...fra 25.000 til 15.000 og til sidst boede jeg et stykke tid til 9.000 før jeg var heldig at finde denne til 5.500 har brugt 200.000 på at få de ting jeg ville ha overtog den tom ingen andre ville gå op på 3 sal men har været utrolig heldig her er kun 4 lejligheder der er store de ligger i gavlen hvis man kan kalde dem det 42 m3 men de andre er vel 30 m3 men ikke mindst er jeg glad for vores altan på 4 gange 2 med vask ja kald det udekøkken....boede de sidste 6 år i Danmark på 90 m3 brugte aldrig andet en soveværelse gang køkken og badeværelse selv når fruen var med i Danmark var vi kun i stuen når der var gæster og her er det jo heldigvis udevejr det meste at tiden...kan ikke rigtigt hjælpe til med hjemmeside var i Danmark på anden dagen i sommers da jeg blev ringet op at vi kunne overtage den nuværende god weekend....er så også på landet i ny og næ men halv keder mig sku...er by menneske Forza Fzk...smiler god weekend. mund til mund er altid godt ![]() Det har været mund til mund metoden var ikke nogle af de gamle drenge der kunne komme på 3 sal |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 20:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 146 |
Amagerdreng skrev: Nej jeg lever ikke i LUXUS men er ikke bange for at spendere på 3 pæne måltider om dagen. Ikke bange for at give en drink eller to til venner dernede og hvorfor sparer på noget når man nu er på ferie i længere tid. Og nej det er ikke inc fly. Lad mig sige beløbet er for 2 kæresten og jeg sagde hunden. Jeg har det fint med mit forbrug og mener ikke det er i overkanten. Og nej der er ej heller damer inc i beløbet blot hygge med venner og god LUXUS som nogle vil kalde det.... Jeg sparede nu heller ikke selv, selvom jeg kun havde halvdelen af pengene, som skulle række dobbelt så lang tid. Jeg gik endda på diskoteker ved walking street (med den røde bil på væggen) hvor en flaske Jack D koster 1800 + sodavand ved siden af, som jeg tilmed købte op til flere gange mens jeg var i Thailand. Det jo ved siden af de gange jeg lejede en hayabusa, yamaha r1, r6, kawasaki Z1000 og hvad jeg nu ellers kørte på derover + benzin.. At mine omkostninger til bolig ikke var så høje, var jo med til og gøre at jeg kunne bruge flere ting til andet, selvom der hjemmefra var afsat 15.000 pr måned til og bo for. Men okay, der stod ingen steder om det var 200.000 baht til dig, til dig og din kone, eller om det var til 4 personer. Og 100.000 med 3 okay måltider om dagen osv... ender jo også oppe i et beløb, hvor jeg måske selv valgte og bruge det beløb til en god bytur, og så istedet spise et par durums i løbet af aften, til kun 60 baht pr stk, som jeg ovenikøbet også er helt vilde med. Men jeg havde jo også kun mig selv og tænke på. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/11-2013 20:32
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Et almindeligt måltid i min gade koster omkring 50 baht. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 22/11-2013 20:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Nu er der jo ogsaa himmelvid forskel paa om man er paa ferie, eller bor her fast. Jeg har da ogsaa braendt 10.000 kroner af paa en uge i PTY. da jeg var groen og ville ha; fest og farver, samt lidt F.... Vores maanedelig forbrug nu, det svinger jo kraftigt, mellem 80.000 og 120.000 baht pr. md. det er saa incl. alt. I mange aar levede vi dog for langt mindre, og der manglede vi nu heller ikke noget. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 20:39
|
Men andre steder kan man også spise for 500-1000 pr person, incl alt, hvis man er villig til det. Jeg erfarede at jo længere væk jeg kom fra Walking street, jo billigere blev maden. Om det så var rigtig ved jeg ikke. Men en god peberbøf med pebersovs + pomfritter til, for 120 baht. Det var nu okay. Ikke et stort måltid, og ikke et sted jeg kom særlig ofte, men bestemt et sted jeg besøger igen. Men nu lå det er pizzaria ved beachroad for enden af den vej jeg boede på (kender ikke til alle gaderne, men 1 gade ved siden af hvor copenhagen ligger på, væk fra walking street (det vil sige, hvis man står ved beach road så lå den mod højre, dog kun 1 gade) og der kostede en fin pepperoni pizza 280 baht ca, og endte ofte på 300 når man også giver drikkepenge. Så nej, jeg spiste ikke for 500-1000 på noget tidspunkt, men manglede bestemt ingenting under mit ophold. Og derfor er det rigelig med 20.000 til husleje (incl alt) og dagligt forbrug på 876. Jeg er jo ikke ude og spise hver evig eneste dag i 720 dage, og i regntiden / lavsæsonen så er jeg sikker på at 300 baht i et par dage, er rigelig. 240 dage med budget på 2000, og de andre 480 dage med 300 baht pr dag. Det vil sige 300 baht på dag 1, 300 til dag 2, og lidt over 2000 til dag 3. Hver dag skal jo ikke være en ferie, og de andre dage kan jeg så bruge ved pool'en og i fitness centeret, så jeg holder den pæne form som jeg i forvejen har ![]() |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 20:41
|
Longway skrev: Nu er der jo ogsaa himmelvid forskel paa om man er paa ferie, eller bor her fast. Jeg har da ogsaa braendt 10.000 kroner af paa en uge i PTY. da jeg var groen og ville ha; fest og farver, samt lidt F.... Vores maanedelig forbrug nu, det svinger jo kraftigt, mellem 80.000 og 120.000 baht pr. md. det er saa incl. alt. I mange aar levede vi dog for langt mindre, og der manglede vi nu heller ikke noget. Tak for dit svar. Det ser ud til og være nogenlunde samme budget som jeg kommer til og køre med. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om de 80-120.000 er for 2 personer, eller som også er til et eventuelt barn eller andet, men det jo også lige meget. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 22/11-2013 20:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Det er for 2 personer, ingen boern. I en del aar klarede vi os for ca. 60.000. saa dit beloeb skal nok gaa, og den gang havde vi endda mange udgifter. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 22/11-2013 20:51
|
|
Longway skrev: Nu er der jo ogsaa himmelvid forskel paa om man er paa ferie, eller bor her fast. Jeg har da ogsaa braendt 10.000 kroner af paa en uge i PTY. da jeg var groen og ville ha; fest og farver, samt lidt F.... Vores maanedelig forbrug nu, det svinger jo kraftigt, mellem 80.000 og 120.000 baht pr. md. det er saa incl. alt. I mange aar levede vi dog for langt mindre, og der manglede vi nu heller ikke noget. da de tider også er ovre her med at drikke mig i hegnet dagligt har vi det fint for 50 tusser med lidt fest i weekenderne når der er lagt fra til alt andet forsikringer m.m de almindlige dage hvor der bliver trænet cyklet er det sku svært at brænde en tusse a....så kan der godt ryge 5 tusser om lørdagen så man kan deltage på samme hvis som turisterne....synes stadig dagligvare er billige lige på nær mælk og smør det er ikke det jeg gør det mest i ..kan godt mærke forskel på prisen når jeg står med posen fuld i big c kontra Føtex....her kan vi da spise ude på et godt sted et par gange om ugen og er man bare doven er det vel billigere at købe nede i gaden 40-60 thb.... ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/11-2013 20:52
|
Det lyder noget dyrt, men jo, hvis du taler om turist-restauranter eller 4-5 stjernede hoteller, så ja, men selvom jeg bevæger mig ud på "landet" på Sukhumvit, hvor mange turister bor i Bangkok, så kan man stadig få et godt måltid for 300 baht, og 400 med en øl, men det gider man næppe tre gange om dagen. Hilsen, Robert Jonas22 skrev: Men andre steder kan man også spise for 500-1000 pr person, incl alt, hvis man er villig til det. Jeg erfarede at jo længere væk jeg kom fra Walking street, jo billigere blev maden. Om det så var rigtig ved jeg ikke. Men en god peberbøf med pebersovs + pomfritter til, for 120 baht. Det var nu okay. Ikke et stort måltid, og ikke et sted jeg kom særlig ofte, men bestemt et sted jeg besøger igen. Men nu lå det er pizzaria ved beachroad for enden af den vej jeg boede på (kender ikke til alle gaderne, men 1 gade ved siden af hvor copenhagen ligger på, væk fra walking street (det vil sige, hvis man står ved beach road så lå den mod højre, dog kun 1 gade) og der kostede en fin pepperoni pizza 280 baht ca, og endte ofte på 300 når man også giver drikkepenge. Så nej, jeg spiste ikke for 500-1000 på noget tidspunkt, men manglede bestemt ingenting under mit ophold. Og derfor er det rigelig med 20.000 til husleje (incl alt) og dagligt forbrug på 876. Jeg er jo ikke ude og spise hver evig eneste dag i 720 dage, og i regntiden / lavsæsonen så er jeg sikker på at 300 baht i et par dage, er rigelig. 240 dage med budget på 2000, og de andre 480 dage med 300 baht pr dag. Det vil sige 300 baht på dag 1, 300 til dag 2, og lidt over 2000 til dag 3. Hver dag skal jo ikke være en ferie, og de andre dage kan jeg så bruge ved pool'en og i fitness centeret, så jeg holder den pæne form som jeg i forvejen har ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 22/11-2013 20:55
|
|
handy skrev: Longway skrev: Nu er der jo ogsaa himmelvid forskel paa om man er paa ferie, eller bor her fast. Jeg har da ogsaa braendt 10.000 kroner af paa en uge i PTY. da jeg var groen og ville ha; fest og farver, samt lidt F.... Vores maanedelig forbrug nu, det svinger jo kraftigt, mellem 80.000 og 120.000 baht pr. md. det er saa incl. alt. I mange aar levede vi dog for langt mindre, og der manglede vi nu heller ikke noget. Skal lige siges kom her selv som turist og der kunne jeg sagtens fyrre 150.000 til 200.000 per md men der skaber man sig jo også anderledes mine venner siger jeg er blevet kedelig ha ha dem om det har set lyset...griner ![]() da de tider også er ovre her med at drikke mig i hegnet dagligt har vi det fint for 50 tusser med lidt fest i weekenderne når der er lagt fra til alt andet forsikringer m.m de almindlige dage hvor der bliver trænet cyklet er det sku svært at brænde en tusse a....så kan der godt ryge 5 tusser om lørdagen så man kan deltage på samme hvis som turisterne....synes stadig dagligvare er billige lige på nær mælk og smør det er ikke det jeg gør det mest i ..kan godt mærke forskel på prisen når jeg står med posen fuld i big c kontra Føtex....her kan vi da spise ude på et godt sted et par gange om ugen og er man bare doven er det vel billigere at købe nede i gaden 40-60 thb.... ![]() |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 20:55
|
Longway skrev: Det er for 2 personer, ingen boern. I en del aar klarede vi os for ca. 60.000. saa dit beloeb skal nok gaa, og den gang havde endda mange udgifter. Nu har jeg kontakt med en fyr som er fastboende i Pattaya med egen bar og hostel, og han siger at hvis jeg kommer derned og bor på hotel i 30 dage, og går rundt og kigger efter lejlighed, så kan jeg få det til en billigere pris end hvad de er annonceret til online, og at der typisk er 20% og spare. Hvis jeg nu betaler for 180 dage af gangen / 6 måneder / ½ år, ved du så om der kan laves en aftale om en fast månedlig pris? Lad os sige at en lejlighed er annonceret til 16.000 baht pr måned (20.000 på nettet måske) om der så kan indgås en aftale om 20.000 incl alt, med betaling med det samme? Nu kender jeg ikke til de forskellige omkostninger mht. forbrug, men under mit ophold har jeg ikke lyst til og skulle tænke på den slags, og have månedlige regninger som skal betales. Nu ved jeg heller ikke om 4000 i forbrug er meget, for en 2 værelses med soveværelse, stue og køkken, og fælles faciliteter, som pool, fitness osv.... Ham der ejer huset her, siiger at jeg kan bo der for 25.000 pr måned + forbrug på 5000. Men det er jo et hus. Der plejer forbrug vel og være højere end i en lejlighed? Og det er jo større end den eventuelle lejlighed jeg skal bo i. Han siger i forbruget er der medregnet havemand + pool mand til og holde poolen pæn, og det er kun 5000 i forbrug. Så forbruget i en lejlighed kan vel ikke være så slem igen? ![]() Her er huset jeg omtaler. http://www.youtub..._ya8ffblyo |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 20:59
|
Robert Kronberg skrev: Det lyder noget dyrt, men jo, hvis du taler om turist-restauranter eller 4-5 stjernede hoteller, så ja, men selvom jeg bevæger mig ud på "landet" på Sukhumvit, hvor mange turister bor i Bangkok, så kan man stadig få et godt måltid for 300 baht, og 400 med en øl, men det gider man næppe tre gange om dagen. Hilsen, Robert Jonas22 skrev: Men andre steder kan man også spise for 500-1000 pr person, incl alt, hvis man er villig til det. Jeg erfarede at jo længere væk jeg kom fra Walking street, jo billigere blev maden. Om det så var rigtig ved jeg ikke. Men en god peberbøf med pebersovs + pomfritter til, for 120 baht. Det var nu okay. Ikke et stort måltid, og ikke et sted jeg kom særlig ofte, men bestemt et sted jeg besøger igen. Men nu lå det er pizzaria ved beachroad for enden af den vej jeg boede på (kender ikke til alle gaderne, men 1 gade ved siden af hvor copenhagen ligger på, væk fra walking street (det vil sige, hvis man står ved beach road så lå den mod højre, dog kun 1 gade) og der kostede en fin pepperoni pizza 280 baht ca, og endte ofte på 300 når man også giver drikkepenge. Så nej, jeg spiste ikke for 500-1000 på noget tidspunkt, men manglede bestemt ingenting under mit ophold. Og derfor er det rigelig med 20.000 til husleje (incl alt) og dagligt forbrug på 876. Jeg er jo ikke ude og spise hver evig eneste dag i 720 dage, og i regntiden / lavsæsonen så er jeg sikker på at 300 baht i et par dage, er rigelig. 240 dage med budget på 2000, og de andre 480 dage med 300 baht pr dag. Det vil sige 300 baht på dag 1, 300 til dag 2, og lidt over 2000 til dag 3. Hver dag skal jo ikke være en ferie, og de andre dage kan jeg så bruge ved pool'en og i fitness centeret, så jeg holder den pæne form som jeg i forvejen har ![]() Men jeg bevægede mig jo også mest de steder som var 100-200 meter fra walking street, og det må man jo påstå er hvor alle andre turister også er, og turister = højere priser. Jeg er sikker på at jeg nok skal bevæge mig andre steder end lige der, under mit 720 dages ophold. 120 baht synes jeg dog ikke er synderligt dyrt, når man fik en bøf som smagte godt, med noget pebersovs og pomfritter til. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/11-2013 21:07
|
Mange turister = høj husleje = urealistiske overpriser på fx mad og drikke for noget, som end ikke er så godt. Jonas22 skrev: Robert Kronberg skrev: Det lyder noget dyrt, men jo, hvis du taler om turist-restauranter eller 4-5 stjernede hoteller, så ja, men selvom jeg bevæger mig ud på "landet" på Sukhumvit, hvor mange turister bor i Bangkok, så kan man stadig få et godt måltid for 300 baht, og 400 med en øl, men det gider man næppe tre gange om dagen. Hilsen, Robert Jonas22 skrev: Men andre steder kan man også spise for 500-1000 pr person, incl alt, hvis man er villig til det. Jeg erfarede at jo længere væk jeg kom fra Walking street, jo billigere blev maden. Om det så var rigtig ved jeg ikke. Men en god peberbøf med pebersovs + pomfritter til, for 120 baht. Det var nu okay. Ikke et stort måltid, og ikke et sted jeg kom særlig ofte, men bestemt et sted jeg besøger igen. Men nu lå det er pizzaria ved beachroad for enden af den vej jeg boede på (kender ikke til alle gaderne, men 1 gade ved siden af hvor copenhagen ligger på, væk fra walking street (det vil sige, hvis man står ved beach road så lå den mod højre, dog kun 1 gade) og der kostede en fin pepperoni pizza 280 baht ca, og endte ofte på 300 når man også giver drikkepenge. Så nej, jeg spiste ikke for 500-1000 på noget tidspunkt, men manglede bestemt ingenting under mit ophold. Og derfor er det rigelig med 20.000 til husleje (incl alt) og dagligt forbrug på 876. Jeg er jo ikke ude og spise hver evig eneste dag i 720 dage, og i regntiden / lavsæsonen så er jeg sikker på at 300 baht i et par dage, er rigelig. 240 dage med budget på 2000, og de andre 480 dage med 300 baht pr dag. Det vil sige 300 baht på dag 1, 300 til dag 2, og lidt over 2000 til dag 3. Hver dag skal jo ikke være en ferie, og de andre dage kan jeg så bruge ved pool'en og i fitness centeret, så jeg holder den pæne form som jeg i forvejen har ![]() Men jeg bevægede mig jo også mest de steder som var 100-200 meter fra walking street, og det må man jo påstå er hvor alle andre turister også er, og turister = højere priser. Jeg er sikker på at jeg nok skal bevæge mig andre steder end lige der, under mit 720 dages ophold. 120 baht synes jeg dog ikke er synderligt dyrt, når man fik en bøf som smagte godt, med noget pebersovs og pomfritter til. |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 21:14
|
Robert Kronberg skrev: Mange turister = høj husleje = urealistiske overpriser på fx mad og drikke for noget, som end ikke er så godt. Jonas22 skrev: Robert Kronberg skrev: Det lyder noget dyrt, men jo, hvis du taler om turist-restauranter eller 4-5 stjernede hoteller, så ja, men selvom jeg bevæger mig ud på "landet" på Sukhumvit, hvor mange turister bor i Bangkok, så kan man stadig få et godt måltid for 300 baht, og 400 med en øl, men det gider man næppe tre gange om dagen. Hilsen, Robert Jonas22 skrev: Men andre steder kan man også spise for 500-1000 pr person, incl alt, hvis man er villig til det. Jeg erfarede at jo længere væk jeg kom fra Walking street, jo billigere blev maden. Om det så var rigtig ved jeg ikke. Men en god peberbøf med pebersovs + pomfritter til, for 120 baht. Det var nu okay. Ikke et stort måltid, og ikke et sted jeg kom særlig ofte, men bestemt et sted jeg besøger igen. Men nu lå det er pizzaria ved beachroad for enden af den vej jeg boede på (kender ikke til alle gaderne, men 1 gade ved siden af hvor copenhagen ligger på, væk fra walking street (det vil sige, hvis man står ved beach road så lå den mod højre, dog kun 1 gade) og der kostede en fin pepperoni pizza 280 baht ca, og endte ofte på 300 når man også giver drikkepenge. Så nej, jeg spiste ikke for 500-1000 på noget tidspunkt, men manglede bestemt ingenting under mit ophold. Og derfor er det rigelig med 20.000 til husleje (incl alt) og dagligt forbrug på 876. Jeg er jo ikke ude og spise hver evig eneste dag i 720 dage, og i regntiden / lavsæsonen så er jeg sikker på at 300 baht i et par dage, er rigelig. 240 dage med budget på 2000, og de andre 480 dage med 300 baht pr dag. Det vil sige 300 baht på dag 1, 300 til dag 2, og lidt over 2000 til dag 3. Hver dag skal jo ikke være en ferie, og de andre dage kan jeg så bruge ved pool'en og i fitness centeret, så jeg holder den pæne form som jeg i forvejen har ![]() Men jeg bevægede mig jo også mest de steder som var 100-200 meter fra walking street, og det må man jo påstå er hvor alle andre turister også er, og turister = højere priser. Jeg er sikker på at jeg nok skal bevæge mig andre steder end lige der, under mit 720 dages ophold. 120 baht synes jeg dog ikke er synderligt dyrt, når man fik en bøf som smagte godt, med noget pebersovs og pomfritter til. 15-20.000 er mit budget pr måned, til husleje i 24 måneder. Om jeg på et tidspunkt så ønsker og komme væk fra alt turismen, det jo så et godt spørgsmål. På mit sidste ophold (60 dage) lærte jeg nogle personer og kende dernede som arbejdede på det diskotek med bilen på væggen. Alt hvad der er af personale, som er i baren, rengøringsdamerne, dørmændene osv... er mennesker som man lidt kan savne, da det var dem man så hver dag da jeg var dernede. Ikke nok med det, men selv de personer som kom det meste af tiden, som var der for og spille billiard, drikke og have det sjovt osv.. og kigge efter fyre, var også mennesker som jeg lærte rigtig godt og kende, og som jeg hang ud med på den bar. Hvis de er der når jeg skal afsted igen, så er jeg da næsten sikker på (hvis de har lysten) at det er folk som jeg vil hænge ud med på andre tidspunkter end på diskoteket. Vi havde mere eller mindre fået skabt et venskab, uanset hvem på diskoteket af de ansatte, og af de sædvanlige personer som mødte op. Når jeg siger som jeg gør, så er det ikke fordi jeg gav dem penge, gav dem drinks eller meget andet, men bare fordi vi havde det godt sammen... Om det var en af de ansatte på 18-20 år, eller en af de gamle rengøringsdamer på 40-50 år, det var lige meget. Det var mennesker jeg havde det godt med hver eneste gang jeg var der. Fra de gæster som kom til daglig (eller flere gange om ugen) blev der da også givet en drinks til engang i mellem, men de var også selv flittige til og give, og flittige til og ''omgå loven'' og tage over til 7Eleven lige overfor, og så købe en vodka der til en langt billigere pris, som de så kunne drikke med mig. Det var personalet selvfølgelig ikke så glade for, men det må pigerne jo gerne på diskoteket. Bonussen for dem vil jo måske være at de kan benytte sig af den pool hvor jeg bor, og også benytte sig af det fitness som jeg selv kommer til og benytte. Derudover kan man måske også skære lidt ned på byturene, eller måske bare drikke lidt inden vi tager videre på diskotek. For til den tid er jeg jo så heldig og have mig en fin lejlighed hvor jeg kan bringe gæster til som jeg har lyst til. Selv hvis jeg først kommer derned om lidt over 2 år, og det stadigvæk er de samme personer som arbejder der, så er jeg ikke i tvivl om at de fra første møde kan huske mig, og ved hvilken øl jeg skal have ![]() |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 22/11-2013 21:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Robert Kronberg skrev: Mange turister = høj husleje = urealistiske overpriser på fx mad og drikke for noget, som end ikke er så godt. Og de højere priser giver ikke nødvendigvis en bedre mad. Jeg har en enkelt gang forvildet mig ind på en restaurant i Sukhumvit Soi 22 og betalt 650 BHT for en menu for 2 personer som jeg 6-7 km længere ude af Sukhumvit normalt kunne købe for 130 BHT. Menuen bestod forresten af 2 portioner ris (79 BHT), 1* phad phrik ?? (159 BHT) og en tom yam ?? suppe (309 BHT). OK, stolen var noget blødere end de sædvanlige plasticstole og lokummet måske lidt kønnere men maden var nu ikke meget bedre. Tilføjet: De dyre priser er 'selvfølgelig' uden 10% service og 7% moms Redigeret af THansen d. 22/11-2013 21:31 |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 21:31
|
2 dage med 300 baht og tredje dag med lidt over 2000 baht. Havde i kørt på samme måde, eller havde i bare holdt jer til 876 baht pr døgn til forbrug? Uanset hvordan jeg sætter det op så tror jeg ikke at jeg kommer til og mangle noget ![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 22/11-2013 21:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Hvorfor spørger du ikke dine lokale 'nære' venner på nævnte diskotek. De må da alt i alt vide bedst hvad det koster at leve i Thailand long-time. Jeg er sikker på de gerne vil hjælpe dig. Iøvrigt taler du om priser om 2 år. Dine DKK kan på de tidspkt. have en helt anden værdi end i dag. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/11-2013 21:48
|
Jeg ved ikke længere, hvordan folk lever i Danmark, men jo lejlighederne i Danmark er tit store og af god kvalitet, fordi de skal holde svamp og kulde væk. Men hvis man plejer at tage bussen/toget i DK, selv lave sine måltider osv, så kan man jo fortsætte med det til dagligt. Det er nok også de færreste på DTW, som bor i DK, der tager på Jensen's Bøfhus to-tre gange om dagen, og kører dertil i taxi. Hilsen, Robert Jonas22 skrev:
2 dage med 300 baht og tredje dag med lidt over 2000 baht. Havde i kørt på samme måde, eller havde i bare holdt jer til 876 baht pr døgn til forbrug? Uanset hvordan jeg sætter det op så tror jeg ikke at jeg kommer til og mangle noget ![]() Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 21:54
|
milex skrev: Hvorfor spørger du ikke dine lokale 'nære' venner på nævnte diskotek. De må da alt i alt vide bedst hvad det koster at leve i Thailand long-time. Jeg er sikker på de gerne vil hjælpe dig. Iøvrigt taler du om priser om 2 år. Dine DKK kan på de tidspkt. have en helt anden værdi end i dag. Jeg ved at mine lokale ''venner'' har en arbejdsdag på 10 timer om dagen, og en månedlig indkomst på 15.000. Når jeg så kommer derned og har 3 gange mere om måneden og leve for end de har, så kan jeg jo ikke rigtig bruge deres råd til noget. De lever af mad jeg ikke rigtig spiser, og lever i boliger som ikke ligger centralt, hvor jeg ønsker og være. Derudover skal de heller ikke lave visa-runs og have fornyet visum osv... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.