Se indlæg
 Udskriv debat
Barn knap 2 år
TorbenS
Praktisk spørgsmål. Vi er ved at planligge en Amsterdam <-> Bangkok flyvetur, næsten helt sikkert med KLM. Det bliver første flyvetur for vores datter pā 19 maneder. Hvordan er reglerne (KLM formodes) med et lille barn på knap 2 år? Nogle anbefalinger og/eller gode rãd?

Venlig hilsen

Anonym Bruger
Et barn på den alder vil ikke få tildelt et separat sæde dvs i skal sidde med hende på hele turen medmindre i betaler for et sæde eller hun når at fylde 2 år inden i rejser. Dvs det kan blive en rigtig lang tur og det er derfor vigtigt at i har noget der kan beskæftige hende. Jeg har selv rejst med mine børn til Thailand da de var omkring den alder. De var begge afsted som babyer og igen da de var henholdsvis 2½ og 3 år gamle. Det er en besværlig alder og rejse med dem for de er ikke gamle nok til at sidde og beskæftige sig selv endnu. Men sørg for at have ting som hun er tryg ved med på turen, dvs pak noget af ynglings legetøjet med til flyet (medmindre det larmer). Derudover læste jeg et tip som jeg prøvede på min søn da han var 3 og det var gaver. Ja nyt lejetøj er det bedste jeg havde derfor købt nogle små biler og pakket dem ind separat så når man kunne se på ham at det blev lidt for kedeligt og dermed restløst,så fik han en lille gave. Er i tvivl om det virker på en der kun er 19 måneder men det er da værd at prøve som backup.

Ellers handler det om at have overskud som forældre. Leg med hende og tag på gåture gennem flyet og prøv især at lade være med at blive stresset hvis der er en periode med noget gråd, børnene kan mærke det og så bliver det værre.

Robert Kronberg
Et barn burde ikke være noget problem, og der er sikkert tegnefilm i den personlige skærm. Dog er to børn fire gange så besværlige som et.

Jeg ville, selvom det er vanskeligt, forsøge at få plads ved nødudgangen i langdistanceflyet. Derved er der lidt mere rum og plads for barnet.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Jeg synes det er et glimrende indlaeg TomDK kommer med hvordan man underholder mindre boern.

Det mest naturlige for traadstarter maa da vaere at kontakte flyselskabet, i dette tilfaelde KLM og KLM vil sikkert vaere behjaelpelig med at finde en tilfredsstillende loesning.

TorbenS
@Tom, Takker for din gode råd. Hun er heldigvis vant til at kører langt (ferieturer fra Holland hjem til Danmark tager 9-10 timer hver vej og vi har også en autocamper som ofte har været på vejen) og det er altid været uden problemer. Hun er glad for legetøj, bøger og Ipad - så nok underholding tror jeg. KLM flyttede sidste år deres afgang fra 21.xx til 18.xx, men det skulle stadig betyde at vi flyver om natten. En lidt sjovt alder, for lille til egen stol med sine 10,5 kg og for stor til "lift" fra flyveselskabet - en af grundende til min spørgsmål.

@Robert, Takker og har ofte tidligere set effekten af flere børn og specielt effekten af fok som ikke "gad" underholde deres egne børn. Vores datter er heldigvis normalt ikke nogle græde prinsesse og forstår engelsk, thai og dansk når man snakker, så nem pā landjorden.

@Hugoboerge, Takker - jeg søgte lidt tips inden snakken med KLM, som sikkert har både gode råd men også en mening som passer "dem bedst". P.S. har haft over 580 flyvinger i en 10 årige periode, kender dem lidt :-)

Lung Yao
TorbenS,

Jep, enten KLM ( Boeing 777-200) eller China Airlines ( Airbus A340-300 ).
KLM : http://www.klm.co...dex.htm#p4

KLM seats B777-200: http://www.klm.co...30-200.htm
http://www.jetair...dCare.aspx

China Airlines: http://www.seatgu...40-300.php

OBS! OBS! : 2 ting som du skal være opmærksom med China Airlines, for visse velment men udokumenteret "rod" her på DTW skal du nok tage med et gran salt :

1- What if my child turns two on the trip; will I have to buy a ticket for the return flight?
Yes, a ticket will have to be purchased for any flight on which the infant will be over two years old.

2 - Can I sit in the exit row with my infant?
Neither lap children nor infants in car seats are allowed in an exit row. In fact, all passengers in an exit row must be at least 15 years of age. In addition, infant seats are not allowed in the row directly in front of or directly behind an exit.

I tilgift kan du få her KLMs eget "Flight Radar site": http://www.klm.co.../index.htm

Min egen personlig erfaring er nok 16 år gammel, men de færreste har prøvet det . Rejste alene fra CPH til BKK med mellemlanding i Milan, med et 7 mnd gammel barn som fik sit sidste amning en halv time før Check in, og det var mit største bekymring da flere forsøg i en hele uge inden med sutteflasken, resulterede med en afvisning med række tunge.
Men det gik, med lod og trisser.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

milex
Børn/handicappede - uden sammenligning iøvrigt - ved nødudgang er NOGO ved alle flyselskaber. Personer her skal jo netop kunne være behjælpelige hvis uheldet skulle være ud.

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:

TorbenS,

Jep, enten KLM ( Boeing 777-200) eller China Airlines ( Airbus A340-300 ).
KLM : http://www.klm.co...dex.htm#p4

KLM seats B777-200: http://www.klm.co...30-200.htm
http://www.jetair...dCare.aspx

China Airlines: http://www.seatgu...40-300.php

OBS! OBS! : 2 ting som du skal være opmærksom med China Airlines, for visse velment men udokumenteret "rod" her på DTW skal du nok tage med et gran salt :

1- What if my child turns two on the trip; will I have to buy a ticket for the return flight?
Yes, a ticket will have to be purchased for any flight on which the infant will be over two years old.

2 - Can I sit in the exit row with my infant?
Neither lap children nor infants in car seats are allowed in an exit row. In fact, all passengers in an exit row must be at least 15 years of age. In addition, infant seats are not allowed in the row directly in front of or directly behind an exit.

I tilgift kan du få her KLMs eget "Flight Radar site": http://www.klm.co.../index.htm

Min egen personlig erfaring er nok 16 år gammel, men de færreste har prøvet det . Rejste alene fra CPH til BKK med mellemlanding i Milan, med et 7 mnd gammel barn som fik sit sidste amning en halv time før Check in, og det var mit største bekymring da flere forsøg i en hele uge inden med sutteflasken, resulterede med en afvisning med række tunge.
Men det gik, med lod og trisser.

.

Ups, ja, Lung Yao, du har ganske ret, og årsagen er vist, at passagere ved nødudgangen skal kunne betjene nødudgangen og/eller i det mindste ikke være i vejen for kabine-personale eller andre passagere, der skal betjene nødudgangen.

En anden løsning kan vel så være at sidde forrest i kabinen, hvor jeg mener at huske, at der er en smule mere plads, især da der ikke er ryglæn, som bliver lagt ned. Det er 14 år siden, jeg har prøvet at sidde der, hvorimod det er 40 år siden, at jeg sad ved en nødudgang.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
............................................................
......................................................................
En anden løsning kan vel så være at sidde forrest i kabinen, hvor jeg mener at huske, at der er en smule mere plads, især da der ikke er ryglæn, som bliver lagt ned. Det er 14 år siden, jeg har prøvet at sidde der, hvorimod det er 40 år siden, at jeg sad ved en nødudgang.
Hilsen, Robert

Netop Robert, og jeg kan love dig at MEGET er blevet anderledes siden da. Wink

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Anonym Bruger
Lung Yao skrev:

Netop Robert, og jeg kan love dig at MEGET er blevet anderledes siden da. Wink

Nu skal jeg indrømme at jeg aldrig har fløjet økonomi med KLM (business har jeg prøvet et par gange), så jeg skal ikke kunne udtale mig om pladsen. Men på mange fly er der faktisk en lille smule mere plads på de første sæder efter et "bulkhead". Ulempen med en lille som ikke har eget sæde er at armlænene ikke kan flyttes da bordet så ligger i armlænet. Det betyder at sædet er smallere og den manglende bevægelse af armlæn kan være et problem.

Man kan også være heldig at man får tildelt et ekstra sæde til den lille og her vil de ikke flytbare sæder faktisk være en ulempe, da den lille så ikke kan sove tæt på mor og far.

Vi fløj selv med Air France da min yngste var af sted første gang og skulle sidde med ham på skødet hele vejen. Der var kabine personale dog så super gode at de fik flyttet rundt så vi fik et ekstra sæde med en babyseng og selvom det kun var et sæde bar det super at ikke skulle have ham på skødet hele tiden.

Anonym Bruger
eller endnu bedre, vent med at rejse til unger er så stor at den sidde selv og lade være at skrige under hele turen, små børn i fly er og bliver en pestilens.

Anonym Bruger
number1kk skrev:

eller endnu bedre, vent med at rejse til unger er så stor at den sidde selv og lade være at skrige under hele turen, små børn i fly er og bliver en pestilens.

Sikke dog en omgang mavesurt gylle. Det er ikke en sygdom at have små børn så naturligvis skal man tage på ferie med dem.

Crafack
Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af selv at rejse med små børn.

Jeg har dog rejst en del med KLM.

Ang. babyseng er der nogle begrænsninger hvad angår højde og vægt.

Læs mere på KLMs side om børn ombord (på engelsk).

/Crafack

fckguld
TorbenS skrev:

Praktisk spørgsmål. Vi er ved at planligge en Amsterdam <-> Bangkok flyvetur, næsten helt sikkert med KLM. Det bliver første flyvetur for vores datter pā 19 maneder. Hvordan er reglerne (KLM formodes) med et lille barn på knap 2 år? Nogle anbefalinger og/eller gode rãd?

Venlig hilsen
jeg ville købe et sæde til barnet , har gjort det med vores søn siden han var 1 år , sgu langt sidde med barn på skødet.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

TorbenS
number1kk skrev:

Det er dog en syg indstilling til livet at have - har du selv børn?

TorbenS
fckguld skrev:

TorbenS skrev:

Venlig hilsen
jeg ville købe et sæde til barnet , har gjort det med vores søn siden han var 1 år , sgu langt sidde med barn på skødet.

Takker - det er ogsā vores tankegang lige nu.

TorbenS
Crafack skrev:

Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af selv at rejse med små børn.

Jeg har dog rejst en del med KLM.

Ang. babyseng er der nogle begrænsninger hvad angår højde og vægt.

Læs mere på KLMs side om børn ombord (på engelsk).

/Crafack

Takker. Vi har altid book Comfort Class, det er kæmpe forskel på stolerne, pladsen rundt omkring, toiletterne etc for cirka 20-22% ekstra.

alkenbo
Gjorde det i januar med vores datter der blev 2 den 7 . Havde bestilt ekstra
Sæde til hende, gjorde alt hvad vi kunde for at hun ikke fik sovet så meget
Før vi tog afsted, det havde ingen effekt , men vi havde Ipaden med ,fyldt op
bamse og kylling Rasmus Klump osv ingen problemer og hun kunne lige
Ligge imellem os når hun skulle sove. iPad kan anbefales , specielt når man
skal rejse videre og har evt ventetid , allerede dengang kunne hun bruge Ipaden
Som en garvet professionel og når vi var ude og spise og kørte nogen steder med
Familien var den også god.

Spring til debat: