Se indlæg|
Anfordringsgaranti, ophævelse / opsigelse?
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 19/02-2006 10:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej, jeg er i den heldige situation at min kæreste "Nee" gerne vil besøge mig og jeg vil selvfølgelig gerne have besøg af hende, derfor har vi en 90 dages visum ansøgning igang pt. Jeg har brugt meget tid på at finde ud af noget om anfordringsgarantien men kan ikke finde oplysninger om hvorfor den skal gælde i 18 måneder hvor man betaler gebyr og eventuelt renter til sin bank. Garantien er vel stillet for at dække de udgifter ens "gæst" måtte påføre samfundet under sit besøg i Danmark eller hvis vedkommende ikke udrejser rettidigt? Hvis det forholder sig således hvorfor skulle man så ikke kunne afslutte garantien når der er forelagt beviser for at tilbagerejsen er sket rettidigt (indgivelse af relavante dokumenter på udenlandsk ambasade). Det virker på mig helt hen i vejret at man er tvunget til forsat at betale for en garanti der nu er blevet overflødig! Er her nogen som eventuelt har skrevet til udlst. og fået et svar på dette eller som af erfaring ved noget om det? |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 19/02-2006 10:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Den skulle blive frigivet så snart din kæreste har henvendt sig på ambassaden i Bangkok og bevist hun er kommet tilbage. Det står også på styrelsens hjemmeside
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 19/02-2006 11:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Zombie med hensyn til omkostninger for at lave bankgarantien har jeg lige betalt 400,- kroner i oprettelse og derefter 275,- i kvartalet for at have den i Nordea. |
|
|
|
| Chefen |
Lagt på d. 19/02-2006 12:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Hej Zombie Så snart Nee vender tilbage til Thailand og henvender sig på den danske ambassade og fremviser at hun er taget tilbage rettidiget. Vil du modtage et brev fra udlændingstyrelsen om at din anfordringsgaranti er ophævet og du vil kunne få dine penge frigivet. Grunden til at den skal gælde i 18 måneder er fordi det er den længeste tid hun kan være i dk. (eks. 90 dage visa derefter forlængelse i 90 dage tilsidst søger du om opholdstilladelse det kan tage op til 12 måneder at få hende godkendt, derfor 18 måneder) Hold udlændningstyrelsen til ilden, de kan godt være lidt træge og tro det er kartofler de arbejder med istedet for mennesker Kan man andet end elske den bananrepublik
??? |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 19/02-2006 13:50
|
|
Jeg siger mange tak for alle svar. Til Kimpil, jeg har igen søgt på IMM og udlst. sider og kan ikke finde noget om dette, kan du komme med et link hvor det står? |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 19/02-2006 14:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hej chef kan man godt få forlænget et turistvisum med 3 måneder ekstra? det troede jeg de havde afskaffet prasat |
|
|
|
| Chefen |
Lagt på d. 19/02-2006 15:03
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Hej Prasat Min viden på området er at det stadig eksisterer. Har lige undersøgt udls. hjemmeside, der stadig et skema E om forlængelse af visum. Dog kan man kun få forlængelse én gang i livet, derefter hedder det ansøgning om opholdstilladelse Chefen Kan man andet end elske den bananrepublik
??? |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 19/02-2006 16:03
|
|
Hejsa, med røde øre må jeg indrømme at have fundet ud af at det faktisk står på det stykke papir man får sendt fra udlst. som hedder: Spørgeskema i forbindelse med ansøgning om visum samt anmodning om sikkerhedsstillelse. Måske findes dette dokument også et sted på deres hjemmeside, jeg er nok bare ved at være konfus over de mange regler. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

???