Se indlæg
 Udskriv debat
Juridisk bistand søges
Globetrotter
Efter et længerevarende ophold i Thailand, har jeg nu truffet beslutningen om at flytte fra DK.

I den forbindelse søger jeg en revisor eller lignende bosat i DK, med kendskab til Danske skatteforhold og gerne også med kendskab til Thailandske forhold. Herunder opstart af virksomhed i Thailand.

Jeg søger en person bosiddende i Danmark, da jeg vil mødes med vedkommende ansigt til ansigt.

Håber i kan hjælpe.

Boes
Globetrotter - hav trost - det er ferietid og ikke meget aktivitet på DTW ..... Skulle dog undre mig om ikke noget kompetent råd dukker op.
Selv anvendte jeg KPMG i DK til at skaffe mig kompetent revisorkontakt i Thailand ( BKK) - men de koster lidt dang Wink
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Globetrotter
Jeps, ved det godt. Venter tålmodigt :-)

Webmaster
Hvad med at trække lidt på den danske ambassade i Bangkok ?
Prøv evt. at kontakte Bo Bjerregaard Rasmussen fra ambassaden på +66 (0) 2343 1100.

Ambassaden kan også tilbyde finansiel rådgivning, læs nærmere HER

Jeps, ved godt folkene på ambassaden ikke er i Danmark. Men de kunne måske alligevel være en snak værd.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Robert Kronberg
Problemet er at finde en, der kan begge ting, faktisk fire:

• Danske skatteforhold
  • Herunder afslutning af skattepligt
  • Thailandske skatteforhold
  • Opstart af virksomhed i Thailand

Uagtet revisor eller ej, så skal der følges meget med herude for at være opdateret på danske skatteforhold, hvilket de fleste herude nok er mest bagudrettet. Det kommer selvfølgelig an på, hvor kompliceret det er.

Personligt kan jeg end ikke huske i detajler, hvordan jeg gjorde, men det virkede lidt, som skattevæsenet var ret ligeglade med mig, og efter tre år stoppede de med at sende selvangivelser.

Thailandske skatteforhold er for så vidt ret simple, synes jeg. Det koster omkring 200 baht at få en revisor til at lave sin selvangivelse herud. Ofte vil arbejdsgiver ordne den for medarbejderne, hvilket kan være en bogholder, hvis det ikke oursources til en revisor for 200 baht.

I en virksomhed er der så noget moms, som skal afregnes hver måned, herunder sygekasse, personskat, skat af freelanceres og skat (withhold tax) af visse former for regninger, og så er der naturligvis skat af overskud.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Boes
Robert Kronberg skrev:

• Danske skatteforhold

Uagtet revisor eller ej, så skal der følges meget med herude for at være opdateret på danske skatteforhold, hvilket de fleste herude nok er mest bagudrettet. Det kommer selvfølgelig an på, hvor kompliceret det er.

Personligt kan jeg end ikke huske i detajler, hvordan jeg gjorde, men det virkede lidt, som skattevæsenet var ret ligeglade med mig, og efter tre år stoppede de med at sende selvangivelser.

Thailandske skatteforhold er for så vidt ret simple, synes jeg. Det koster omkring 200 baht at få en revisor til at lave sin selvangivelse herud. Ofte vil arbejdsgiver ordne den for medarbejderne, hvilket kan være en bogholder, hvis det ikke oursources til en revisor for 200 baht.

I en virksomhed er der så noget moms, som skal afregnes hver måned, herunder sygekasse, personskat, skat af freelanceres og skat (withhold tax) af visse former for regninger, og så er der naturligvis skat af overskud.

Hilsen, Robert

Robert, Ja en enkel selvangivelse måske, men OP har skriver at han har tankt sig at starte forretning herude og så slipper han ikke med 200 Bath for en selvangivelse.....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Robert Kronberg
Hej Boes,

Jeg snakker kun om selvangivelse og ikke om årsregnskaber, halvårsregnskaber og "taxation" hver måned.

Men uagtet man har et firma eller ej, så koster selvangivelsen typisk 200 baht, hvis det ikke ligefrem er inklusiv i honoraret til revisoren for årsregnskab og den slags. Min aktuelle revisor tager ikke ekstra for selvsangivelsen, men den tager også kun 10 minutter at lave online.

Hilsen, Robert

Boes skrev:

Robert Kronberg skrev:

• Danske skatteforhold

Hilsen, Robert

Robert, Ja en enkel selvangivelse måske, men OP har skriver at han har tankt sig at starte forretning herude og så slipper han ikke med 200 Bath for en selvangivelse.....

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

Globetrotter
Tak for input. Ambassade kunne også være en mulighed.

I virkeligheden tror jeg ikke der er så meget i det. Har en enkeltmandsvirksomhed uden de store investeringer. Min aktivitet foregår online. Har dog en ejerlejlighed som skal udlejes for min. 3 år, eller sælges for at undgå dobbeltbeskatning.

Kan være jeg kontakter dig Robert, såfremt jeg skulle have behov for assistance.

Robert Kronberg
Hej Globetrotter,

Jo, det er du velkommen til.

Skriv i så fald til

Hilsen, Robert

Globetrotter skrev:

Tak for input. Ambassade kunne også være en mulighed.

I virkeligheden tror jeg ikke der er så meget i det. Har en enkeltmandsvirksomhed uden de store investeringer. Min aktivitet foregår online. Har dog en ejerlejlighed som skal udlejes for min. 3 år, eller sælges for at undgå dobbeltbeskatning.

Kan være jeg kontakter dig Robert, såfremt jeg skulle have behov for assistance.

Spring til debat: