Se indlæg
 Udskriv debat
Niels Henrik - Forsvundne danskere
Hero
Hertil aften blev der vist en udsendelse om Niels Henrik, som forsvandt i Thailand tilbage i 1996.

Hvis det kunne have jeres interesse, så kan udsendelsen findes her

http://www.dr.dk/...nrik-sagen

Draaben
Mange takSmile
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

Longway
Jeg drages af tanken om at " Hyaenen Mam " maaske kunne have en finger med i spillet.

Kvinder som spiller, kan vaere yderst udspekulerede og livsfarlige.

At han ville til den gyldne trekant, viser jo lidt om hans inteligens, eller mangel paa samme. " Bussiness "

Skulle han vaere doed af sygedom, saa havde man nok haft et lig.

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Hero
Hvad går under betegnelsen "den gyldne trekant"?

Det er vel ikke vanskeligt at bortskaffe et lig. Jeg tænker ikke at mord kan udelukkes.

Fido
Hero skrev:

Hvad går under betegnelsen "den gyldne trekant"?

Det er vel ikke vanskeligt at bortskaffe et lig. Jeg tænker ikke at mord kan udelukkes.

Den gyldne trekant - ikke at forveksle med den sorte trekant Wink - er faktisk et besoeg vaerd.

http://en.wikiped...east_Asia)

One man's ceiling is another man's floor

sabaitoo
Longway skrev:

Jeg drages af tanken om at " Hyaenen Mam " maaske kunne have en finger med i spillet.

Kvinder som spiller, kan vaere yderst udspekulerede og livsfarlige.

At han ville til den gyldne trekant, viser jo lidt om hans inteligens, eller mangel paa samme. " Bussiness "

Skulle han vaere doed af sygedom, saa havde man nok haft et lig.

Sun baby

Nu kendte jeg Niels rigtigt godt og tilbragte lang tid sammen med ham i Thailand..
om Mam skulle have en finger med i spillet..hvem ved..det er da märkeligt at han ikke vil komme med nogle udtalelser i sagen og er emigreret til Singapore, ..
Jeg tror ikke at Niels ville til den gyldne trekant, maaske til gränsen ved 3 pagodas pas ved Kanchanaburi hvor han kunne köbe smagrader eller til Chantaburi for at köbe rubiner..det snakkede han om nogle gange at köbe uslebne sten direkte fra minerne og faa dem slebet og solgt..
Niels var utrolig intelligent og havde en meget bred viden om alt, man kunne virkelighave dybsindede samtaler om alt om det var verdenspolitik eller andet..Niels havde bestemt ikke mangel paa intelligens..han havde en utrolig viden om alt og alle isär i Pattaya..han viste detaljeret hvem der havde med narko or organiseret kriminalitet at at göre og holdt sig paa pän afstand af disse personer.
Niels startede de förste danske pölsevogne i Pattaya, 3 stk hvis jeg husker korrekt, Daisys Hotdogs, senere blev Niels sammen med en anden Niels enige om at starte Hotdog Denmark , Niels Henrik blev dog uvenner med den anden Niels og trak sig fra projektet..senere kom der konkurence til hans Pölsevogne i form af Hotdog Denmark og efter et stykke tid opgav Niels projektet.
Niels blev overfaldet af 2 mänd engang i 1992/93 paa vej hjem en kontrol af en af hans pölsevogne, slaaet ned med en barstol, Niels var sikker paa at det var bestilt arbejde..men var ikke sikker paa hvem der stod bag..han havde lidt problemer med et firma som skulle udleje hans hus..
Niels var meget optaget af at organisere salget af en offsettryk maskine som skulle sälges fra DK til Thailand, Niels skulle have provision fra salget og han skrev at det snart ville gaa iorden med provisionen i hans sidste brev, siden hörte jeg aldrig mere fra ham

Jeg er sikker paa at Niels ikke er död af sygdom, han havde af og til lidt varmeeksem som alle andre og i tiden efter Mam var han ikke ude og kaste den i grams, han holdt en stille og rolig profil og konsentrerede sig om sit studie, at DR finder en "lösning" paa mysteriet om hans forsvindet kan undre mig lidt...men OK...han forsvinder fra sit studium og efter et stykke tid for en eller anden ideen om at han har Aids, jeg hörte rygtet tilbage i 97 eller 98 og det rygte kommer fra skolen hvor han gik, men er sikker paa at det ikke har noget paa sig..

Jeg er overbevist om at min gode ven Niels blev myrdet...spörgsmaalet er bare af hvem og hvor..desvärre er jeg bange for at jeg aldrig faar svaret

mvh
John A / Sabaitoo

rinpoche
Jeg er ked af tabet af din gode ven.

mvh
rinpoche

Longway
Lad mig lige slaa fast, naar jeg taler om uinteligent, saa taler jeg om at tage rundt og opkoebe/saelge aedelstene ALENE, det er i mine oejne meget lidt smart, derfor skrev jeg ogsaa i mit foerste indlaeg " Business " i forbindelse med inteligens.

- Altid dybt tragisk naar en doer, og nej, doedsaarsagen kommer nok aldrig frem, altsaa hvis han er doed.

At DR. bringer AIDS paa banen er usmageligt, men det er jounalistik jo ofte.
Mvh. Chiliposen.

esanboy
Jeg vil tilslutte mig noget af det som sabaitoo skriver. Jeg kendte også Niels godt og mødte ham sidste gang, kort i 95. Det var Niels der introducerede mig til Thailand i 80érne og jeg er selv på et af billederne i udsendelsen. Kunne man stole på Niels som der bliver sagt i udsendelsen? Ja, til en vis grænse, så ikke længere. Derfor endte vores venskab tilbage i 90, men har mødtes tilfældigt siden. Niels var en gæv, glad, sjov og intelligent gut. En der ville det hele, på den halve tid. Det kunne mange gange ikke gå hurtigt nok. Der var intet ondt skabt i Niels. Hellere ikke en storpralende gut som mange siger bl.a. i Pattaya. Han havde sin måde at være på, som vi andre har vores måde. Niels kunne dog godt være fræk som en slagterhund, men igen intet ondt. Når han havde sat sig noget i hovedet, så kunne man ikke stoppe ham. Som da ham tog fra Pattaya til Hua Hin kl. 02 i en lejet Jeep Wrangler, fordi han kedede sig. Hvad er der sket med Niels? Ja, det må Buddha vide. Men der er mange spørgsmål, som i mine øjne ikke er besvaret. Bl.a. hvorfor har myndighederne i Thailand ikke efterlyst Mam? Gjort noget for at finde hende? Kan vel ikke passe at bedstemor og datteren ikke har nogen adresse eller telefon nummer på Mam. De plejer ellers nok at være dygtige til at opklarer sager her i Thailand. Men nok ikke når der er penge involveret. Døde Niels af AIDS? Nej, det tror jeg ikke, selvom Niels lignede som Kurt siger i udsendelsen. Noget katten kommer slæbende med. Tror som Kurt siger i udsendelsen at Niels er blevet krokodillefoder. Tror at man skal vende blikket mod Mam. Niels sagde til mig i 95 at han aldrig skulle have giftet sig med hende og at han ikke var tryg ved hende og hendes omgangskreds. Han virkede svag og nervøs. Ikke den Niels som jeg lærte at kende i 80érne.
Hvad end der er sket med Niels, vil jeg altid huske ham for det gode og jeg savner de gode tider med ham. Nej, vi får aldrig svaret. Desværre. Mine tanker går, har gået og vil altid være hos Niels´s familie, der nok aldrig får facts om hvad der skete med deres søn.

Frank
Jeg synes også at HIV/AIDS sporet er lidt tyndt. En mundinfektion, en ulyst til at få stillet en diagnose og et vægttab. En mundinfektion er langt fra lig med smitte med HIV, selv om det kan være en indikation. I en periode inden den succesrige kombinationsbehandling, hvor HIV smitte af alle blev betragtet som en dødsdom, så er der mange, som ikke har haft lyst til at blive testet, og han er ikke den eneste, som har fået kolde fødder lige inden en test.

Derimod synes den anden retning med økonomiske problemer, lån af venner og forældre, handel med ædelstene at være mere sandsynlig i mine øjne. Det kan også kunne forklare stress og vægttab. Det forekommer mig ret sandsynligt, at risikoen for at blive myrdet i det scenarium er højere end normalt. Og hvis det er korrekt, så forbavser det mig ikke, at der mangler et lig.

sabaitoo
@ Esanboy den rammer helt plet når du skriver: Der var intet ondt skabt i Niels . Jeg selv kunne stole på ham og har aldrig oplevet ham som uærlig. Jeg kan huske at jeg lånte ham nogle penge og han lovede dem tilbagebetalt efter 10 måneder ved min næste ferie...Niels betalte tilbage..med en sirlig udregning af gennemsnitudlånsrentesatsen for hver af de 10 måneder....da kunne man nu sige..hold nu käft Niels, vi drikker en öl for renterne. Vi havde tit et belöb lånt ud i mellem os, altid afregning til tiden..Typisk Niels
At Niels kunne være fræk som en slagterhund, jo han var god for et par practical jokes gennnem tiderne men det var mest i hans første tid i 80,erne Thailand, ..det var den lidt vilde side af ham, som regel kun når der var besög fra vennerne;-) ...senere blev han mere rolig og seriös..
Niels var utrolig hjælpsom, jeg oplevede engang vi stod i Bangkok og skulle hjælpe en Grönlandsfarers sön med at hente en flybillet som var bestilt af faderen på Grönland..da pengene ikke var overfört og afgangen var näste dag, betalte Niels uden videre med sit creditkort..han ville mellemlande i Sdr. Ström efter nogle måneder og kunne få pengene tilbage når han kom til Sdr.Ström...han kendte ikke manden.. havde aldrig mödt ham og det var 40.000 Bath..typisk Niels
Der var lidt eventyrer over Niels, vi lejede engang en par 150cc, her fik han den ide at vi da lige kunne köre en tur til Nong Khai....en taske med lidt töj og et par haandkläder samt Mam og min veninde bagpå...det blev til lidt mere end Nong Khai, det meste af Isaan, Khao jai, Udon, Ubon, Mahasarakham, osv osv..han skulle se alle templer og sevärdigheder paa vejen...det tog 3 uger för vi kom tilbage og afleverede maskinerne...Typisk Niels
I hans sidste brev til mig fra 12/12/95 skriver han at han planlägger at sälge huset til en seriös köber fra New Zealand hvis de kan blive enige om prisen samt han planlägger at rejse hjem i Oktober 96, derudover ringede han kort för jul, han regnede med at komme hjem til April 96..desvärre dukkede han aldrig op..
Mam ..tjaa , ifölge journalisterne fik de fat i hende telefonisk, men hun var gift og derfor önskede ikke at medvirke i programmet...men han var ikke helt tryg ved hende og var vel derfor han stoppede forholdet

sabaitoo
Frank skrev:

Jeg synes også at HIV/AIDS sporet er lidt tyndt. En mundinfektion, en ulyst til at få stillet en diagnose og et vægttab. ..

Ja den er grebet lidt ud af luften, men de skulle vel fylde de sidste 10 minutter af programmet, jeg så og mödtes med Niels flere gange hvert år, fra 85 til 95 i Danmark, Thailand, Grönland..Niels kunne godt svinge meget i vägten..specielt de sidste par år hvor han opholdt sig fast i Thailand..
i hans sidste brev til mig fra 12/1295 skriver han blandt andet at han er var röget ned i vägt på 66 Kilo i Pattaya (rene spekulationer), men havde taget voldsomt på igen efter at väre flyttet til Bangkok.

Desuden ved jeg at Niels lod sig teste da det begyndte at blive seriöst med Mam, det var et krav fra hende...

Jeg tror at bruddet med Mam tog lidt hårdt på ham, jeg ved hvor glad han var for sted-datteren.. da jeg sidste gang var sammen med Niels i 30 dage i 94 var han ikke ude at svinge om sig ...gad ikke nattelivet..

Anonym Bruger
yderst besynderlig sag...

DeeJ
Jeg så engang (sikkert snart 10 år siden) en tilsvarende udsendelse om en anden forsvundet dansker i Thailand.

Jeg husker ikke detaljerne udover at filmholdet fandt mandens pas gemt over loftsbeklædningen på det hotelværelse, hvor han boede op til sin forsvinden.

Er der nogen, der kan hjælpe med et link ?

Eller er det bare noget, jeg har drømt ? Sleeping good

vh Dan

Fotofreak
DeeJ skrev:

Jeg så engang (sikkert snart 10 år siden) en tilsvarende udsendelse om en anden forsvundet dansker i Thailand.

Jeg husker ikke detaljerne udover at filmholdet fandt mandens pas gemt over loftsbeklædningen på det hotelværelse, hvor han boede op til sin forsvinden.

Er der nogen, der kan hjælpe med et link ?

Eller er det bare noget, jeg har drømt ? Sleeping good

vh Dan

Det er ikke noget Du har drømt - Jeg har også set udsendelsen og mindes at personens pas blev fundet på loftbeklædningen på badeværelset.

Men om vi kan finde et link til pågældende udsendelse er tvivlsomt - Men jeg vil da prøve

M.v.h. Fotofreak

Longway
DeeJ.

Maaske denne.

http://www.dr.dk/...nskere.htm

Det er muligt at dette link, linker til en anden udsendelse...Hvorfor ved jeg ikke, men koer lidt laengere ned paa skaermen, klik paa 1;4. og du vil se...

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

DeeJ
Hej Longway

Den er god nok ... Allan-sagen ... godt fundet.

Streamingen kører godt nok dårligt lige nu ... må prøve senere.

Her er også en interessant artikel med voldsom kritik af udsendelsen ...
http://www.inform...n.dk/64599

vh Dan

DeeJ
Faldt også over Morten Poulsen sagen ...
http://www.youtub...lrKHlUaPKY

(Undskyld, hvis jeg støder nogen)

Webmaster
I video-sektionen ligger der lidt forskellige videoer, heriblandt sagen om Allan og Niels Henrik, men også nogle af Sporløs-udsendelserne og et afsnit af Krimizonen plus meget andet.

Se eventuelt nærmere HER
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Longway
Tak Web.

Bonanza koere altid ad helvede til, men paa YT. der spiller det......

Smile
Mvh. Chiliposen.

Spring til debat: