Se indlæg|
Visum til Egypten
|
|
| amano |
Lagt på d. 23/07-2013 21:05
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Kære alle, Min kone og jeg overvejer en lille charter rejse til feks. Egypten eller Tyrkiet. Men så var det at jeg kom i tanke om at hendes midlertidige opholdstilladelse/ visa, som familliesmmenført på første år kun gælder Schengen. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skulle søge information, ja måske den Egyptiske eller Tyrkiske ambassade selvfølgelig.Men nu prøver jeg også her. Er der nogle der ved, hvilke lande der skal eller ikke skal søges visum til, og hvor omstendigt det er? VH |
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 23/07-2013 22:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
Hvis hun ellers kan rejse ud og ind af Danmark på midlertidigt visa ? , kan i godt tage til Tyrkiet. Her skal personer med thailandsk pas ikke bruge visa. ( modsat mange europæiske nationaliteter ) Har været op i flere tråde. Søg på Tyrkiet. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/07-2013 23:51
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg har ikke en klap forstand på dette, men en simpel søgning på ambassadens hjemmeside fortæller følgende: Country of residence : Denmark Nationality : Thailand Passport type : Ordinary Visa Type : Single Entry Visa requirment : Visa required Visa fees : 355.00 DKK Hilsen, Robert holmholm skrev: Hvis hun ellers kan rejse ud og ind af Danmark på midlertidigt visa ? , kan i godt tage til Tyrkiet. Her skal personer med thailandsk pas ikke bruge visa. ( modsat mange europæiske nationaliteter ) Har været op i flere tråde. Søg på Tyrkiet. |
|
|
|
| amano |
Lagt på d. 24/07-2013 00:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Tak, Godt spørgsmål, om hun kan rejse ind og ud på midlertidigt visum? Den havde jeg også glemt. Hun kan godt rejse inden for Schengen, altså EU? Da det er et schengen visum hun har. Men hvis hun rejser ud af schengen, skal hun så søge tilbagerejse tilladelse? Og visum? |
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 24/07-2013 21:34
|
|
Robert Kronberg skrev: Jeg har ikke en klap forstand på dette, men en simpel søgning på ambassadens hjemmeside fortæller følgende: Country of residence : Denmark Nationality : Thailand Passport type : Ordinary Visa Type : Single Entry Visa requirment : Visa required Visa fees : 355.00 DKK Hilsen, Robert holmholm skrev: Hvis hun ellers kan rejse ud og ind af Danmark på midlertidigt visa ? , kan i godt tage til Tyrkiet. Her skal personer med thailandsk pas ikke bruge visa. ( modsat mange europæiske nationaliteter ) Har været op i flere tråde. Søg på Tyrkiet. Hej Robert. Nu spørger amano om både Tyrkiet og Egypten. Jeg går ud fra at det er Egyptens ambassade som du har kigget på. Men siden du blander mit svar ind i det så er det måske Tyrkiet ? Jeg var med min thai kone i Tyrkiet i marts i år, og thaier skal ikke bruge visum. Et link til Tyrkiets udenrigsministerium. Blad ned til thai i nationaliteter : http://www.mfa.go... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/07-2013 22:30
|
Nope, jeg kiggede på Tyrkiets ambassade i København, og det var, hvad den sagde, da jeg klikkede mig frem til et svar. Dit link er dødt. Hilsen, Robert holmholm skrev:
Robert Kronberg skrev: Jeg har ikke en klap forstand på dette, men en simpel søgning på ambassadens hjemmeside fortæller følgende: Country of residence : Denmark Nationality : Thailand Passport type : Ordinary Visa Type : Single Entry Visa requirment : Visa required Visa fees : 355.00 DKK Hilsen, Robert holmholm skrev: Hvis hun ellers kan rejse ud og ind af Danmark på midlertidigt visa ? , kan i godt tage til Tyrkiet. Her skal personer med thailandsk pas ikke bruge visa. ( modsat mange europæiske nationaliteter ) Har været op i flere tråde. Søg på Tyrkiet. Hej Robert. Nu spørger amano om både Tyrkiet og Egypten. Jeg går ud fra at det er Egyptens ambassade som du har kigget på. Men siden du blander mit svar ind i det så er det måske Tyrkiet ? Jeg var med min thai kone i Tyrkiet i marts i år, og thaier skal ikke bruge visum. Et link til Tyrkiets udenrigsministerium. Blad ned til thai i nationaliteter : http://www.mfa.go... Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| holmholm |
Lagt på d. 24/07-2013 22:59
|
|
Robert Kronberg skrev: Nope, jeg kiggede på Tyrkiets ambassade i København, og det var, hvad den sagde, da jeg klikkede mig frem til et svar. Dit link er dødt. Hilsen, Robert holmholm skrev: Robert Kronberg skrev: Jeg har ikke en klap forstand på dette, men en simpel søgning på ambassadens hjemmeside fortæller følgende: Country of residence : Denmark Nationality : Thailand Passport type : Ordinary Visa Type : Single Entry Visa requirment : Visa required Visa fees : 355.00 DKK Hilsen, Robert holmholm skrev: Hvis hun ellers kan rejse ud og ind af Danmark på midlertidigt visa ? , kan i godt tage til Tyrkiet. Her skal personer med thailandsk pas ikke bruge visa. ( modsat mange europæiske nationaliteter ) Har været op i flere tråde. Søg på Tyrkiet. Hej Robert. Nu spørger amano om både Tyrkiet og Egypten. Jeg går ud fra at det er Egyptens ambassade som du har kigget på. Men siden du blander mit svar ind i det så er det måske Tyrkiet ? Jeg var med min thai kone i Tyrkiet i marts i år, og thaier skal ikke bruge visum. Et link til Tyrkiets udenrigsministerium. Blad ned til thai i nationaliteter : http://www.mfa.go... Her er så et levende link : http://www.mfa.go...ers.en.mfa Bare scroll ned til Thai. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/07-2013 23:11
|
Mærkeligt, for via ambassadens system siges det noget andet. Boller for Koberg. Hilsen, Robert holmholm skrev: Robert Kronberg skrev: Nope, jeg kiggede på Tyrkiets ambassade i København, og det var, hvad den sagde, da jeg klikkede mig frem til et svar. Dit link er dødt. Hilsen, Robert holmholm skrev: Robert Kronberg skrev: Jeg har ikke en klap forstand på dette, men en simpel søgning på ambassadens hjemmeside fortæller følgende: Country of residence : Denmark Nationality : Thailand Passport type : Ordinary Visa Type : Single Entry Visa requirment : Visa required Visa fees : 355.00 DKK Hilsen, Robert holmholm skrev: Hvis hun ellers kan rejse ud og ind af Danmark på midlertidigt visa ? , kan i godt tage til Tyrkiet. Her skal personer med thailandsk pas ikke bruge visa. ( modsat mange europæiske nationaliteter ) Har været op i flere tråde. Søg på Tyrkiet. Hej Robert. Nu spørger amano om både Tyrkiet og Egypten. Jeg går ud fra at det er Egyptens ambassade som du har kigget på. Men siden du blander mit svar ind i det så er det måske Tyrkiet ? Jeg var med min thai kone i Tyrkiet i marts i år, og thaier skal ikke bruge visum. Et link til Tyrkiets udenrigsministerium. Blad ned til thai i nationaliteter : http://www.mfa.go... Her er så et levende link : http://www.mfa.go...ers.en.mfa Bare scroll ned til Thai. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 25/07-2013 04:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
amano skrev: bare ud på den egyptiske ambassade på Østerbro, det tager ca 7 dage, da det skal godkendes i Cairo, men ganske nemt.
Kære alle, Min kone og jeg overvejer en lille charter rejse til feks. Egypten eller Tyrkiet. Men så var det at jeg kom i tanke om at hendes midlertidige opholdstilladelse/ visa, som familliesmmenført på første år kun gælder Schengen. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skulle søge information, ja måske den Egyptiske eller Tyrkiske ambassade selvfølgelig.Men nu prøver jeg også her. Er der nogle der ved, hvilke lande der skal eller ikke skal søges visum til, og hvor omstendigt det er? VH DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| DeeJ |
Lagt på d. 25/07-2013 06:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 195 |
Hej Jeg ringede til den tyrkiske ambassade for et halvt år siden. En meget venlig dame bekræftede, at man ikke krævede visum for Thai. vh Dan |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 25/07-2013 07:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
ja de får et 30 dage´s visum ligesom i Thailand DeeJ skrev: Hej Jeg ringede til den tyrkiske ambassade for et halvt år siden. En meget venlig dame bekræftede, at man ikke krævede visum for Thai. vh Dan |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

selvfølgelig.