Se indlæg
 Udskriv debat
pattaya udvider beach road udvider med 1 spor
hiks
Hvad synes i om dette projekt, de vil udvide beach road med et spor til bilerne. thailand tror det vil tiltrække flere til pattaya, med dette kæmpe og dyre projekt. ja måske flere thaièr.

Det bliver ikke nemt som fodgænger at krydse vejen, og meget farligt. For enden ved walking street er der ikke plads til uvidelse af vejen så bilerne vil bare holde i kø der. man fjerner en masse træer for at lave mere asfalt/beton på beach road.

Er pattaya på rette kurs nu, med en ny hovedvej tværs igennem, det område hvor folk kommer for at slappe af? thaierne vil godt hurtigt frem så jeg tror bestemt de er glade, og jeg tør ikke tænke på luft kvaliteten hvis bilerne kommer nærmere stranden. jeg er meget spændt på at se det færdige projekt.

http://www.youtub...KB5e95c894
http://www.pattay...gins-24788
Redigeret af hiks d. 05/07-2013 18:26

Longway
Paa strandsiden kan man gaa uden at skulle sno sig, bliver der lavet et ekstra spor, ja saa er det vel ligegyldigt om man gaar paa strandsiden eller forretningssiden, altsaa stress for gaaende.

Paa den anden side set, saa maa man vel ogsaa foelge udviklingen....Dog helst uden at skyde i egen fod.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
zapper
De skulle hellere starte med at nogle at de alt for mange bahtbiler ikke skulle køre derned. Der er alt alt for mange af dem der kører med få passagerer.
Det ville fjerne en hel del.
Så skulle de måske lave nogle vigepladser til turistbusserne som spærrer hele beachroaden, når de skal op i de små soier til hotellerne.
Så de skulle istedet lave nogle nye ruter til de mange bahtbiler.

natty
Er problemet egentlig ikke, at der allerede er alt for mange biler i Pattaya, specielt i weekender og helligdage.

Da jeg kom til Pattaya fra Bangkok sidst, tog det vel 2-2 1/2 time at komme fra Pattaya "indkørslen" og til syd Pattaya. Totalt traffic-jam. Taxichaufføren fablede om gazoline, ikke nogen stor timeløn den dag.
I denne situation var det altså ikke "bahtbilerne" som optog asfalten.

Da jeg skulle afsted dagen efter til Koh Samet, var situationen næsten den samme, men nu var min chauffør lokalkendt, og tog derfor smutveje, op og ned af små sois.

Min kætterske tanke er, at man vel egentlig burde forbyde almindelig bilkørsel på Beach Road og også andre steder, og så lade busser og songthaews om "den lokale" transport, i stedet for det modsatte.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

johnmc
Der skulle være gå gade hele vejen langs stranden , men det er nok ønske tænkning .

natty
johnmc skrev:

Der skulle være gå gade hele vejen langs stranden , men det er nok ønske tænkning .

Er fuldstændig enig, men i stedet vil man udvide vejen, så endnu flere private biler kan forpeste omgivelserne.

Jeg mener dog, at man på kompromissets alter og på visse betingelser, kunne tillade nogle former for "public transport" incl. sangtoews, i at køre der.

Men ren ønsketænkning er det jo desværre nok.

jh
Ja nu går der vel 3-4 år inden de er færdige med Beach road,men som skrevet skulle de hellere stoppe trafikken den vej kun bath biler fra rundkørsel til Walking street det samme skulle ske i soi Diana og soi Buckao og problemet var nemt at gøre,det er lidt træls med al den trafik inde i byen.

Nahm
Man skulle lave små tog istedet - el drevet selvfølgelig, de skulle køre kontinueligt efter behov, og så ud med alle song taew fra beachroad og andre steder hvor togene kører ! Togene ved man jo hvor er, de zig-zagger ikke , de larmer/sviner ikke heller Smile og de kan jo tage mange flere passagere med.
Mvh,
Nahm

natty
Endnu en god ide, men bliver det trods alt ikke lidt for Disney agtigt, og pusse nuttet, ligesom de små fut fut turisttog som kører op og ned af Strøget i København.

Spring til debat: