Se indlæg|
vekslebutik tæt på Don Muang.
|
|
| km |
Lagt på d. 30/05-2013 20:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Jeg skal til Thailand i juni md., og har nogle kontanter jeg gerne vil veksle. Jeg skal fra Suwannabumi (Bkk international) lufthavn til Don Muang Luifthavn, og flyve videre. Da jeg kun har begrænset til i bkk, vil jeg gerne høre om nogen kender en vekslebutik tæt på Don Muang (som giver en god kurs). Jeg vil ikke veksle i lufthavn, og helst ikke i bankerne (pga. dårlige kurs). |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 31/05-2013 11:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
km skrev: Jeg skal til Thailand i juni md., og har nogle kontanter jeg gerne vil veksle. Jeg skal fra Suwannabumi (Bkk international) lufthavn til Don Muang Luifthavn, og flyve videre. Da jeg kun har begrænset til i bkk, vil jeg gerne høre om nogen kender en vekslebutik tæt på Don Muang (som giver en god kurs). Jeg vil ikke veksle i lufthavn, og helst ikke i bankerne (pga. dårlige kurs). Medens dette indlæg skrives er de større bankers kurs ca. 5,05 THB/DKK Den bedste vekselkurs jeg kender til i Bangkok, er hos ”Super Rich” - Bemærk at ”Super Rich” giver forskellig kurser i deres forskellige afdelinger. Hvis du veksler hos ”Super Rich” - Ratchadamri Rd. - Pratunam er kursen i øjeblikket 5,23 THB/DKK. Og hvis Du veksler i ”Superrich” afdelingen i 18 Soi Vibhavadi 22 - Vibhavadi Rangsit Rd. (ligger bag Thai Airways hovedkontor) er kursen i øjeblikket 5,21 THB/DKK Hvis Du veksler 10000 DKK ’tjener’ Du ca. 1600 THB ved at tage turen Suvarnabhumi -> Don Muang via 18 Soi Vibhavadi 22. (I forhold til ”almindelige” bankkurser) Her i linket finder Du alle oplysninger incl. kort/E-mail adresser/åbningstider/kurser osv. om Super Rich ”og deres afdelinger: http://www.superr... De største bankers vekselkurser findes her: http://bankexchan...fault.aspx Der løber ekstra taxi udgifter på (og har Du tid dertil?) - Men som thai’erne siger: ”Up to You … ” De forlanger nok at se pas, men det er jo ikke et problem, da Du er i transit Suvarnabhumi –> Don Muang og har det på dig. M.v.h. Fotofreak PS: Jeg har aldrig selv besøgt ’Super Rich" Thai Airways Branch (Vibhavadi 22), men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om den. Redigeret af Fotofreak d. 31/05-2013 11:57 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 31/05-2013 12:20
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Fotofreak skrev: km skrev: Jeg skal til Thailand i juni md., og har nogle kontanter jeg gerne vil veksle. Jeg skal fra Suwannabumi (Bkk international) lufthavn til Don Muang Luifthavn, og flyve videre. Da jeg kun har begrænset til i bkk, vil jeg gerne høre om nogen kender en vekslebutik tæt på Don Muang (som giver en god kurs). Jeg vil ikke veksle i lufthavn, og helst ikke i bankerne (pga. dårlige kurs). Medens dette indlæg skrives er de større bankers kurs ca. 5,05 THB/DKK Den bedste vekselkurs jeg kender til i Bangkok, er hos ”Super Rich” - Bemærk at ”Super Rich” giver forskellig kurser i deres forskellige afdelinger. Hvis du veksler hos ”Super Rich” - Ratchadamri Rd. - Pratunam er kursen i øjeblikket 5,23 THB/DKK. Og hvis Du veksler i ”Superrich” afdelingen i 18 Soi Vibhavadi 22 - Vibhavadi Rangsit Rd. (ligger bag Thai Airways hovedkontor) er kursen i øjeblikket 5,21 THB/DKK Hvis Du veksler 10000 DKK ’tjener’ Du ca. 1600 THB ved at tage turen Suvarnabhumi -> Don Muang via 18 Soi Vibhavadi 22. (I forhold til ”almindelige” bankkurser) Her i linket finder Du alle oplysninger incl. kort/E-mail adresser/åbningstider/kurser osv. om Super Rich ”og deres afdelinger: http://www.superr... De største bankers vekselkurser findes her: http://bankexchan...fault.aspx Der løber ekstra taxi udgifter på (og har Du tid dertil?) - Men som thai’erne siger: ”Up to You … ” De forlanger nok at se pas, men det er jo ikke et problem, da Du er i transit Suvarnabhumi –> Don Muang og har det på dig. M.v.h. Fotofreak PS: Jeg har aldrig selv besøgt ’Super Rich" Thai Airways Branch (Vibhavadi 22), men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om den. Og mens man soeger bruger man forskellen til taxi udgifter. Vi taler forhaabentlig ikke om millioner der skal veksles, saa undskyld hvorfor ikke undgaa al besvaer og veksle det naermeste sted ? Om jeg faar 10 eller 20 THB ekstra eller 100 THB betyder ikke spor. I eksemplet ovenfor naevnes THB 1,600, men hvorfor koere byen rundt ? Helt aerligt jeg forstaar det ikke ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 31/05-2013 20:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
har man den fornødne tid så er dette stedet : http://www.vasuex... Vasu Exchange 133-133/1 Sukhumvit Rd Soi 7/1 Bangkok website: [url]www.vasuexchange.com[/url] Near Nana Skytrain Station Mon to Fri 0900 - 1800 hrs Sat 0900 - 1700 hrs Closed on sundays. kør via airport train link & sky train ( BTS ) Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 01/06-2013 00:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg var ved at skrive et indlæg, men tænkte det kunne misforstås og stoppede. Men med mindre man har en million. at veksle, ville jeg ikke gide at lede efter en vekselbutik. Super Rich ser god i feltet, men ellers brug det link som er givet tidligere. Har i øvrigt ikke oplevet at kursen var dårligere i lufthavnen end andre steder. Du kan vel også veksle hvor du kommer frem? Redigeret af natty d. 01/06-2013 00:24 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/06-2013 03:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
natty skrev: Jeg var ved at skrive et indlæg, men tænkte det kunne misforstås og stoppede. Men med mindre man har en million. at veksle, ville jeg ikke gide at lede efter en vekselbutik. Super Rich ser god i feltet, men ellers brug det link som er givet tidligere. Har i øvrigt ikke oplevet at kursen var dårligere i lufthavnen end andre steder. Du kan vel også veksle hvor du kommer frem? 5.18 igår så det går den rigtige vej.....god weekend. ![]() |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 01/06-2013 08:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Tak for de gode råd og adresser. Jeg må se hvad jeg får tid til. Men at veksle i lufthavn giver en betydlig lavere kurs... det har jeg oplevet flere gange. Så nej til at køre byen rundt, men ja til en lille omvej, for det kan hurtigt betale sig, selv om man ikke har en million til at veksle. Kursen går op og op, og god week end. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 01/06-2013 08:40
|
km skrev: Men at veksle i lufthavn giver en betydlig lavere kurs... det har jeg oplevet flere gange. . Så oplever vi forskellige ting. Jeg skriver det selvfølgelig kun ud fra mine måder at gøre tingene på: Jeg veksler ikke kontanter, men hæver kontanter i ATMs og sidste gang jeg checkede, var kursen fuldstændig den samme, samme dag og i den samme banks ATM. Den ene ATM stod i lufthavnen og den anden på RAMA IV i Bangkok. Vekselkursen stod pænt på mit kontoudskrift og var hævet samme dag og fra samme bank. Same same, and no difference. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 05/06-2013 19:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
natty skrev: km skrev: Men at veksle i lufthavn giver en betydlig lavere kurs... det har jeg oplevet flere gange. . Så oplever vi forskellige ting. Jeg skriver det selvfølgelig kun ud fra mine måder at gøre tingene på: Jeg veksler ikke kontanter, men hæver kontanter i ATMs og sidste gang jeg checkede, var kursen fuldstændig den samme, samme dag og i den samme banks ATM. Den ene ATM stod i lufthavnen og den anden på RAMA IV i Bangkok. Vekselkursen stod pænt på mit kontoudskrift og var hævet samme dag og fra samme bank. Same same, and no difference. og du har selvfølgelig taget højde for gebyr taget af den TH Bank du hævede fra, samt gebyr fra din hjemmelige bank
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/06-2013 20:15
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Vasu på Sukhumvit er kendt for en god kurs, herunder vekselboden af anden oprindelse i Soi Danmark i Pattaya, men det kræver jo, at man kommer med kontanter, som kan blive stjålet eller kan tabes. Visa er kendt for en god kurs, og sat i forhold til, hvad der kan ske med kontanter, så ville jeg foretrække at hæve 10.000 baht ad gangen i en ATM med et visa-kort. I starten farede jeg også det halve kongerige rundt med thai-konen for at finde en kineser med en god vekselkurs. Hilsen, Robert |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 05/06-2013 22:16
|
TG950 skrev: natty skrev: km skrev: Men at veksle i lufthavn giver en betydlig lavere kurs... det har jeg oplevet flere gange. . Så oplever vi forskellige ting. Jeg skriver det selvfølgelig kun ud fra mine måder at gøre tingene på: Jeg veksler ikke kontanter, men hæver kontanter i ATMs og sidste gang jeg checkede, var kursen fuldstændig den samme, samme dag og i den samme banks ATM. Den ene ATM stod i lufthavnen og den anden på RAMA IV i Bangkok. Vekselkursen stod pænt på mit kontoudskrift og var hævet samme dag og fra samme bank. Same same, and no difference. og du har selvfølgelig taget højde for gebyr taget af den TH Bank du hævede fra, samt gebyr fra din hjemmelige bank ![]() Selvfølgelig har jeg det, som jeg skrev, hævede jeg 2 gange den samme dag, i samme bank. Gebyrerne og beløbet som i sidste ende blev hævet på min konto var det samme, jeg kommenterede udelukkende på om vekselkursen var dårligere i lufthavnen, end andre steder, i den samme bank og i deres ATM. Og det var kursen og gebyrerne ikke. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.