Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Jahh, de faranger er nogen varre nogen...
|
|
| Boes |
Lagt på d. 15/05-2013 06:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
http://www.bangko...x-with-him Woman warns of foreigner sex con Published: 15 May 2013 at 10.12 Online news: A Chiang Mai woman who claims she was lured into having sex with an American man under the pretence he would marry her has warned other Thai women to be cautious in relationships with foreigners. Bangkok Post File Photo Thidarat Chaisiri, 38, on Tuesday lodged a complaint with Chiang Mai Araya Group chairman Nathee Teerarojanapong, claiming that the United States national had lured her into having sex with him via a newspaper advertisement. The woman claimed she saw the advertisement in a local newspaper in September last year, saying a 49-year-old foreign businessman living in Chiang Mai was looking for a "beautiful and well-educated woman" to marry. Ms Thidarat said she responded to the advertisement and later met the man, who called himself James. She had sex with him several times, but the man recently ended the relationship. Mr Nathee said the incident had tarnished the dignity of Thai women. He would seek justice for the victim from the US embassy and ask police to take action against "James", he added.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 15/05-2013 07:18
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.bangko...mes-before Thai maendene kan saamaend ogsaa det der. "James" stak dog ikke af med hendes penge. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 15/05-2013 09:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Boes skrev: http://www.bangko...x-with-him Woman warns of foreigner sex con Published: 15 May 2013 at 10.12 Online news: A Chiang Mai woman who claims she was lured into having sex with an American man under the pretence he would marry her has warned other Thai women to be cautious in relationships with foreigners. Bangkok Post File Photo Thidarat Chaisiri, 38, on Tuesday lodged a complaint with Chiang Mai Araya Group chairman Nathee Teerarojanapong, claiming that the United States national had lured her into having sex with him via a newspaper advertisement. The woman claimed she saw the advertisement in a local newspaper in September last year, saying a 49-year-old foreign businessman living in Chiang Mai was looking for a "beautiful and well-educated woman" to marry. Ms Thidarat said she responded to the advertisement and later met the man, who called himself James. She had sex with him several times, but the man recently ended the relationship. Mr Nathee said the incident had tarnished the dignity of Thai women. He would seek justice for the victim from the US embassy and ask police to take action against "James", he added. ![]() Er artiklen fra 1. april? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 15/05-2013 10:08
|
Artiklen er fra i dag 15. maj 2013. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 15/05-2013 10:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Frank skrev: Er artiklen fra 1. april? og hugobørge skrev: Artiklen er fra i dag 15. maj 2013. Jeg elsker humor - Har vi det ikke herligt ? ![]() M.v.h Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 15/05-2013 10:54 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 15/05-2013 15:45
|
Det er da nogen gode historier. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 15/05-2013 17:08
|
|
Citat fra den respectable avis : " Bangkok Post "
Albert Einstein |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/05-2013 17:18
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det mest komiske er, at det er en breakingnews på en landsdækkende avis. Dette citat er det sjoveste: "Mr Nathee said the incident had tarnished the dignity of Thai women. He would seek justice for the victim from the US embassy and ask police to take action against "James", he added." Så ambassaden antages straks at ringe til denne mand og tale ham til rette ... Spørgsmålet er i øvrigt, hvorfor manden droppede forholdet. Måske kunne det tænkes, at kvindens dagsorden fra starten af var en urealistisk høj sinsort. Hvis manden blot ville have haft sex, så havde han vel ikke betalt for en annonce. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 15/05-2013 17:46
|
|
Det skrammende er jo at disse s.k. processadvokater kan anlagge sag mod farangen, stort set uden udgifter og qua en pagaende sag forhindre manden I at rejse ud af Thailand I maske de naste 8 ar, hvis han ikke lige er villig til at kompromisse og komme til muldvarpen og betale for brudt agteskabslofte.
Albert Einstein |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/05-2013 18:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Som Robert så rigtigt påpeger, så er denne sætning det sjoveste: "Mr Nathee said the incident had tarnished the dignity of Thai women. Den synes jeg nu ellers hun selv klarede ganske fint. Hun reagerede på en annonce i en avis fra en ukendt mand og hoppede i kanen med ham. Hun er tilsyneladende 38 år gammel, hvilket burde være ensbetydende med, at hun ikke er født i går. Hvis manden blot ville have haft sex, så havde han vel ikke betalt for en annonce. Sande ord, det ville da have været dumt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/05-2013 08:50
|
http://www.bangko...thai-women Andrew Biggs har en hel side omkring emnet i Sunday Brunch tillaegget til Bangkok Post. Damen rejste 775km fra Korat til Chiangmai for at moede James. Artiklen er rimelig underholdende som saedvanligt. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 19/05-2013 09:06
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Det skræmmende er at kvindemennesket holder sig til loven som den er. Opnår en mand sex med en kvinde under påskud af at ville gifte sig med denne og senere bryder sit løfte har kvinden ret til økonomisk kompensation og da manden havde indrykket en annonce i avisen får hun ikke meget besvær med bevisbyrden, En kvindelig advokat fortalte mig engang at kun havde brugt den samme lov til at redde en ung dame ud af en prostitutions anklage. Mandens betaling var kompensationen. Det er værd at huske at dette er Thailand og ikke Danmark Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 19/05-2013 10:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
hugoboerge skrev: http://www.bangko...thai-women Andrew Biggs har en hel side omkring emnet i Sunday Brunch tillaegget til Bangkok Post. Damen rejste 775km fra Korat til Chiangmai for at moede James. Artiklen er rimelig underholdende som saedvanligt. Jeps, god underholdning... Men også sandt hvad han skriver: Guys, we can learn a valuable lesson from this story, and I don't mean to give the security guard at your condo a bottle of whiskey and a HUGE tip every New Year to ensure his silence. Rather, it shows how little it takes for the Thais to turn on us. Der skal nemlig ikke meget til, før man pludselig kan stå med uforudsete problemer her i Thailand - og det gælder både privat og forretningsmæssigt. Er man Farang og lidt naiv (hvilket de fleste af os vel nok er, når det gælder de søde og smilende Thailændere), så er det ikke så svært at komme i klemme. Det hjælper selvfølgelig heller ikke at lovgivningen tilgodeser Thailænderne på langt de fleste områder. Dermed ikke sagt at det er unfair - sådan er det bare. Det er jo Thailand ikke Danmark, som en anden bruger også skriver. Problemet er, når man begynder at undervurdere Thailænderne - hvilket er meget nemt at komme til. De tager jo røven på os, allerede når vi træder ud af lufthavnen. Vi bildes ind, at vi er noget "specielt" og forbliver i den tro under hele ferien - hvor vi f.eks. naivt og med et stort smil på læben betaler "special Farang-pris" for alt hvad vi rører ved. Det vi ikke ved, er at der under overfladen og bag smilet gemmer sig nogle langt mere komplicerede selvstændige mennesker, som man gør klogt i at respektere - ihvertfald, hvis man vil blive og bo her som Farang. En Thailænders fantasi, tålmodighed, koldblodighed og kreativitet, når det gælder "hævn" over andre, er nemlig nærmest over-menneskelig. Se blot på de mange historier der findes omkring nemt dette emne. Jeg tror ALLE os der bor i Thailand, lever med risikoen for at få "nogle over nakken" og komme i problemer. Vi kan sikre os på nok så mange måder, men hvis vi møder og viser vores tillid til den forkerte Thai, så skal der ikke meget til, før vi alle kan komme i klemme. Det eneste vi skal gøre, er undervurdere og "pisse" den forkerte Thai-person af. Når det gælder "hævn", så er Thailændere helt tømt for moral eller menneskelighed af nogen art. At tro vi som Faranger er Thailænderne overlegne eller at tro at vi er urørlige og sikre her er en illusion. Hvis man tror det modsatte, så prøv at starte en slåskamp på gaden med en Thailænder og se hvad der sker :-) "Good luck" siger jeg bare! "James-historien" er ganske underholdende, men er super billede af hvor lidt der skal til for at få en Thai til at vende sig mod en. Og lige meget hvor smarte og kloge vi alle er på Thailand så er hans situation vel et godt eksempel på, noget som vi alle kunne være endt i. Derfor er historien også både sjov og lidt skræmmende på samme tid. Jeg håber aldrig, at jeg en dag kommer i den situation, hvor jeg vil forlade min Thai-kæreste. I den situation, vil det måske være smartest, at booke en enkelt billet til et andet land. ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/05-2013 10:39
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Nu bor jeg jo ikke i Thailand, men jeg kan da fortælle, at jeg én gang er landet i Kastrup med et blåt øje :-) Jeg mente og mener stadig ikke, at jeg gjorde noget forkert, og der blev lovet bod og bedring, og undskyldninger hele vejen fra København til Roskilde og tilbage til Bangkok, men det jeg vil sige med det er: Undervurder aldrig en thais temperament, på trods af de søde smil. Nå, jeg er kommet der i 20 år, så det har ikke afskrækket mig og glæder mig allerede til næste rejse. "Vær ikke dum og lad dig ikke overrumple, lov ikke at hun/han er den eneste ene, hvis du egentlig ikke mener det og stadig vil se om græsset er grønnere på den anden side. Vær ærlig og lov ikke ægteskab eller pengetransaktioner, hverken i annoncer eller ved en 14 dages drenge tur. Hvis du er en "butterfly", så sig det!!!!!." Som jeg ser historien, har manden lovet ægteskab, og da de har været sammen i sengen to gange, forventede hun, at det var "formålet". Kald det bare "lost in translation" Selvom der er mange lykkelige historier, tror jeg simpelthen ikke på, at man generelt kan finde sig en god ægtefælle ved at indrykke en annonce i en avis eller på internettet. Specielt hvis det kun er sex og omsorg man søger. Mit råd er: brug mindst 1 eller 2 år på at lære hinanden at kende, ligesom de fleste forhold i DK, og sig det meget ærligt. Redigeret af natty d. 19/05-2013 10:54 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 19/05-2013 11:01
|
|
natty skrev: Nu bor jeg jo ikke i Thailand, men jeg kan da fortælle, at jeg én gang er landet i Kastrup med et blåt øje :-) Jeg mente og mener stadig ikke, at jeg gjorde noget forkert, og der blev lovet bod og bedring, og undskyldninger hele vejen fra København til Roskilde og tilbage til Bangkok, men det jeg vil sige med det er: Undervurder aldrig en thais temperament, på trods af de søde smil. Nå, jeg er kommet der i 20 år, så det har ikke afskrækket mig og glæder mig allerede til næste rejse. "Vær ikke dum og lad dig ikke overrumple, lov ikke at hun/han er den eneste ene, hvis du egentlig ikke mener det og stadig vil se om græsset er grønnere på den anden side. Vær ærlig og lov ikke ægteskab eller pengetransaktioner, hverken i annoncer eller ved en 14 dages drenge tur. Hvis du er en "butterfly", så sig det!!!!!." Helt enig Natty. Jeg tror "problemet" ved at bo her som Farang, er de mange fristelser som man konstant udsættese for. Dertil kommer en ændret livsstil, som går mere i retning af at "leve i nuet". Jeg ved ikke om det skyldes kulturen generelt, religionen eller bare varmen - men man får helt automatisk et andet syn på mange ting, når man omgåes Thailændere og lever i Thailand. Det er ihvertfald sådan som jeg personligt oplever det. Da jeg boede i Danmark og levede i et dansk forhold, var der langt mere fokus på fremtiden end der er nu. Her tænker jeg/vi mere i "nuet" og det har både styrker og svagheder. Styrken er, at man efter min mening er langt gladere som menneske i dagligdagen. Ulempen er, at man får tilbøjelighed til at blive lidt mere ligeglad med hvad fremtiden nu bringer. Det gør også, at man bliver mere overmodig og nemmere falder for de fristelser, der nu engang er her. Jeg ved ikke om alle har det sådan - men sådan har Thailand virket på mig. Jeg er generelt super glad hver eneste dag og langt mindre seriøs omkring "ligegyldige ting" end jeg var før. Det er altid nemt at sige at man ikke er en "butterfly" - men det er lidt svære at leve op til, når man sidder halvfuld på en bar med 30 superlækre nøgne piger rundt om en - som alle synes man er fantastisk. Det er ihvertfald nemmere ikke at være "butterfly", hvis man bor i Herning i stedet for Bangkok eller Pattaya Ens vilje skal være noget stærkere her :-)Men du har helt ret. Man skal ikke love en Thai noget som ikke holder... Men man skal nok heller ikke være for ærlig :-) |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/05-2013 11:58
|
Nu kender vi ikke hele historien og kender ikke indholdet af annoncen, men den har maaske haft ordlyden "med aegteskab for oeje" eller hvad der nu skrives og det har faaet damen til at rejse 775 km til Chiangmai. Som Andrew Biggs skriver saa var damen nok ikke rigtig konemateriale og derfor afsluttede James forholdet. Hvorom alting er, saa skal man vaere forsigtig med hvad man siger og goer. @Patirak, godt indlaeg. Maaske ser vi dig en dag i Bangkok Post ? ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 19/05-2013 12:09
|
|
hugoboerge skrev: Nu kender vi ikke hele historien og kender ikke indholdet af annoncen, men den har maaske haft ordlyden "med aegteskab for oeje" eller hvad der nu skrives og det har faaet damen til at rejse 775 km til Chiangmai. Som Andrew Biggs skriver saa var damen nok ikke rigtig konemateriale og derfor afsluttede James forholdet. Hvorom alting er, saa skal man vaere forsigtig med hvad man siger og goer. @Patirak, godt indlaeg. Maaske ser vi dig en dag i Bangkok Post ? ![]() Måske... Jeg gør ihvertfald nogle gange nogle "dumme" ting her, så alt er muligt... Er jo desværre kun menneskelig... |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 19/05-2013 12:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
@patirak, rigtigt godt indlæg. Som jeg har skrevet, bor jeg ikke i Thailand, men er kommet der ca. mindst 2 gange om året i 20 år., og ikke på charterferie. Og ja, tro ikke at man ved hvad Thailand er, fordi man er på en 14 dages ferie i Pattaya, mødte en fyr som havde været i Thailand for første gang i rygerummet i Suvanna, som blævrede op om sine oplevelser og hvor meget "pussy" han havde fået. Alle krummede tæer. Totalt klamt og disrespekt. Det som gør, at jeg føler velbehag i dette land er: Gode Thaivenner. God dansk ven som lever der. "don't think to much about tomorrow" Lev livet her og nu. "you think to much" "I morgen er vi døde, og fik ikke den glæde ud af livet som vi ønskede" Sanuk, na? Ja, der er fordele og ulemper ved enhver tankegang og kultur, men den passer mig ganske godt. Jeg gider nemlig ikke bekymre mig om morgendagen, men burde måske alligevel gøre det lidt mere, som Thaierne måske også burde det, og planlægge lidt mere. Nå, nu er der Marathon lige udenfor min dør, og selvom det er overskyet, synes jeg at pinsesolen danser lidt ![]() Kan I ha' det godt alle sammen. PS. Jeg ved selvfølgelig godt, at man kan købe sig til sex, men jeg ved også at man ikke kan købe sig til reel kærlighed og fortrolighed. Redigeret af natty d. 19/05-2013 12:55 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 19/05-2013 13:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
natty skrev: Selvom der er mange lykkelige historier, tror jeg simpelthen ikke på, at man generelt kan finde sig en god ægtefælle ved at indrykke en annonce i en avis eller på internettet. Specielt hvis det kun er sex og omsorg man søger. Mit råd er: brug mindst 1 eller 2 år på at lære hinanden at kende, ligesom de fleste forhold i DK, og sig det meget ærligt. Avis eller internet kan vaere startskudet, akkurat som hvis man moeder hinanden i Big C, Lumphini park eller andre steder. Tror ikke at der findes en opskrift paa hvor man skal moedes for at det ender lykkeligt, der findes derimod opskrifter paa det modsatte. Forskellen er for mig ens ! Sex og omsorg, saa er man vist ikke klar til et forhold, og burde noejes med koebepigerne. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 19/05-2013 13:33
|
|
Longway skrev: natty skrev: Selvom der er mange lykkelige historier, tror jeg simpelthen ikke på, at man generelt kan finde sig en god ægtefælle ved at indrykke en annonce i en avis eller på internettet. Specielt hvis det kun er sex og omsorg man søger. Mit råd er: brug mindst 1 eller 2 år på at lære hinanden at kende, ligesom de fleste forhold i DK, og sig det meget ærligt. Avis eller internet kan vaere startskudet, akkurat som hvis man moeder hinanden i Big C, Lumphini park eller andre steder. Tror ikke at der findes en opskrift paa hvor man skal moedes for at det ender lykkeligt, der findes derimod opskrifter paa det modsatte. Forskellen er for mig ens ! Sex og omsorg, saa er man vist ikke klar til et forhold, og burde noejes med koebepigerne. Enig, men mon ikke sex og omsorg faktisk er hovedgrundene for de fleste mænd, der drager til Asien for at finde en kone? Og det er nok også derfor at det går galt, når de finder ud af der følger andet med i "ægteskabspakken". Personligt, så tror jeg ikke på løsningen med bevidst at "søge" efter kærligheden. Det har altid virket modsat for mig. Når jeg søgte, så fandt jeg ikke noget og når jeg ikke-søgte, så væltede det ind med muligheder. Da jeg f.eks. mødte min kæreste, havde jeg absolut ingen planer om at finde en fast kæreste. Tværtimod, så nød jeg singletilværelsen og jeg blev faktisk lidt irriteret på mig selv over at være blevet forelsket. Kan til tider godt ærgre mig over, at min singletilværelse ikke blev lidt længere. Men det er heldigvis primært kun, når kæreste skælder ud og brokker sig... :-) Men det er naturligvis klart, at hvis man bare sidder derhjemme og glor TV, så er chancerne for at finde en kæreste nok minimale. Jeg tror dog ikke på at to fremmede personer bare kan aftale, at nu elsker de hinanden og skal giftes. Tror ikke på at det holder i længden og jeg tror også at det er derfor så mange Dansk/Thai forhold går i stykker. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Ens vilje skal være noget stærkere her :-)