Se indlæg
 Udskriv debat
Flyreservation uden køb
CarstenTheil
Når man ser på den danske ambasades hjemmeside skriver de:
For at få visa skal man stille med en bekræftet reservation på flybiletten, men man skal ikke købe billet inden man får visa.
Hvordan får man en bekræftet reservation uden at købe billetten ?

jydetampen
Prøv at læsse dette link og kun den første indlæg der er en udmærket beskrivelse af alt vedr visum.

http://www.thaila...d_id=15456

zapper
CarstenTheil skrev:

Når man ser på den danske ambasades hjemmeside skriver de:
For at få visa skal man stille med en bekræftet reservation på flybiletten, men man skal ikke købe billet inden man får visa.
Hvordan får man en bekræftet reservation uden at købe billetten ?

Det kan du gøre alle steder i Thailand. Det kan godt være de små rejseagenter tager 200 baht i gebyr, mens du kan gøre det gratis hos Thais kontor.

Du oplyser blot hvilke datoer, du ønsker og passagerens navn, så får du en skriftlig reservation. Du bestemmer så selv, om du vil gøre brug af reservationen eller ej.

CarstenTheil
Mange tak for de gode svar, det var lige hvad jeg søgte.
Det meste havde jeg fundet svar på, men lige flybilleten drillede mig

Robert Kronberg
Jeg tror, at nogle agenter, små eller store (hvilket er irrevant), tager op til 500 baht, eftersom de jo ikke kan sidde og arbejde gratis.

Hvis man vil tage til et kontor i Thai Airways, som angiveligt er gratis, så kommer der en taxi-regning oven i hatten, og så går det måske lige op.

Ofte ender gratister med at betale mere, når alle omkostninger er lagt sammen, fordi intet er gratis i denne verden.

Hilsen, Robert

CarstenTheil skrev:

Mange tak for de gode svar, det var lige hvad jeg søgte.
Det meste havde jeg fundet svar på, men lige flybilleten drillede mig

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Nahm
@ Robert,

I Pattaya hvor jeg bookede billet ville de have 1000 baht, men man får halvdelen refunderet hvis man ikke køber bookingen, jeg valgte den kendte butik lige ved siden af Copenhagen bar i Pattaya, der er jo rigtig mange danskere der benytter dette sted, og siger god for det også.

Du skriver og man siger altid :
Ofte ender gratister med at betale mere, når alle omkostninger er lagt sammen, fordi intet er gratis i denne verden.

Til denne bemærkning fik jeg engang et modsvar som lød - du fik da livet gratis Wink , ja hvad skal man svare til den ??...det er jo sandt nok.Smile

zapper
Tjaa jeg ved ikke hvor de tager 1000baht for det har jeg ALDRIG oplevet. Men i Jomtien tager de 200 baht, og ellers tager man jo bare forbi thai airs kontor ved Beach Road Pattaya.

# Robert Kronberg i denne sag skriver du mod bedrevidende. Jeg er godt klar over, det er din forretning, mit indlæg kan gå ud over. I dette tilfælde har jeg nok 50 gange hjulpet andre danskere med reservation af flybilletter, så jeg ved nok, hvad det behøver at koste, men fint nok hvis du kan narre 1000 baht fra en uvidende dansk førstegangs visumansøgende.

Jeg ved godt, du bestemmer, hvad det koster i din lille forretning, men jeg bestemmer trods alt, om jeg ønsker din service.

jydetampen
* Robert sikker en gang sludder.
Det rejseburo min kone bruger koster det gratis også sidste gang da hun måtte lave den om fordi vi lige manglede et par dage i de 6 mdr og de faxede gratis til ambassaden og hun købte ikke flybillet der men direkte ved thai,så jo nogle arbejder gratis og yder endda den ekstra service med faxen.

Robert Kronberg
Zapper,

Jeg vil godt bede dig om at udelade begreber som "narre".

I modsat fald må vi stævne Thailand-portalen for at få fat i dine oplysninger.

Hilsen, Robert

Robert Kronberg
Hej ]ydetampen,

Dejligt med gratis arbejdskraft.

Håber at du gør eller har gjort det samme i Danmark.

Altså ikke har været medlem af en fagforening, men blot arbejdet gratis for folket.

Hilsen, Robert

jydetampen skrev:

Det rejseburo min kone bruger koster det gratis også sidste gang da hun måtte lave den om fordi vi lige manglede et par dage i de 6 mdr og de faxede gratis til ambassaden og hun købte ikke flybillet der men direkte ved thai,så jo nogle arbejder gratis og yder endda den ekstra service med faxen.

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

Nahm
zapper,

De 1000 baht er så prisen dette sted, og ja tak for oplysning om Thais kontor Smile

Jeg vidste så at mit visa gik godt, og fik refunderet de 1000 baht, el. fratrukket ved køb af billet, og mulighed for at ændre datoer også. Betalte 46500 baht ialt for en åben billet, det er dyrere fra LOS, af en eller mærkelig grund,,,

Hvor i Jomthien kan du booke til 200 baht ?

Mvh

jydetampen
Robert Kronberg skrev:

Hej ]ydetampen,

Altså ikke har været medlem af en fagforening, men blot arbejdet gratis for folket.

Hilsen, Robert

jydetampen skrev:

Ja undskyld men den er du nødt til at forklare hvad har fagforeningen med dette at gøre???? og nej har altid været medlem af en fagforening og det er udemærket forsikring.

Robert Kronberg
Jeg synes blot, at det er fint, at du mener, at man skal arbejde gratis, men de, som arbejder gratis, får vel penge fra et andet sted.

jydetampen skrev:

Robert Kronberg skrev:

Hej ]ydetampen,

Hilsen, Robert

jydetampen skrev:

Ja undskyld men den er du nødt til at forklare hvad har fagforeningen med dette at gøre???? og nej har altid været medlem af en fagforening og det er udemærket forsikring.

jydetampen
Robert Kronberg skrev:

Jeg synes blot, at det er fint, at du mener, at man skal arbejde gratis, men de, som arbejder gratis, får vel penge fra et andet sted.

jydetampen skrev:

Robert Kronberg skrev:

Hej ]ydetampen,

Hilsen, Robert

jydetampen skrev:

jeg har aldrig sagt folk skal arbejde gratis,men at nogle yder en gratis service,og hvor de får pengene fra skal jeg ikke kloge i ,men de får vel nogle procenter på de billetter de sælger.
Men det kunne jo være rart hvis du oplyste hvad din service koster,så har folk jo noget at vælge imellem.

zapper

Hvor i Jomthien kan du booke til 200 baht ?

Mvh

Det kan jeg i soi 7 hos Baramee tours . På venstre side når du kommer fra Beach road, næsten helt oppe ved jomtien second road

Agenturet er også på facebook.https://www.facebook.com/baramee.tour?viewer_id=1036031179

Boes
Travex I Bangkok, gratis reservation for 2 dage siden
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

jydetampen
Jeg undre mig over at Robert ikke vil svare på hvad hans service koster,og især når man har links i sin signatur der fortæller hvad han kan hjælpe med ,men det kan være at der er nogle kunder herinde som vil fortælle det??? eller mon de har underskrevet en klausul om det ikke må oplyses.men risiko for en stævning fra ham.

Webmaster
Robert Kronberg skrev:

Zapper,

Jeg vil godt bede dig om at udelade begreber som "narre".

I modsat fald må vi stævne Thailand-portalen for at få fat i dine oplysninger.

Hilsen, Robert

Du stæver bare løs klaphat.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
lung

Er du fuld her en lørdag aften Web, eller er det bare et nyt sprogbrug..? Frown

lung

Webmaster
lung skrev:

Er du fuld her en lørdag aften Web, eller er det bare et nyt sprogbrug..? Frown

lung

Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om trusler. Meget længere er det sådan set ikke.
Og da slet ikke hvis trusler bliver brugt som et lille barn der står nede i slik afdelingen i supermarkedet og hyler og skriger og stamper i gulvet for at få sin vilje.

Hvis Hr. Robert Kronberg mener at kunne få en dommerkendelse på baggrund af den forholdvise uskyldige bemærkning som en bruger har skrevet så er både Hr. Robert Kronberg og dem han ellers repræsentere da nogle klaphatte. For uden en dommerkendelse bliver der ikke udleveret IP'er herfra, IP'er som kan være med til at identificer personen bag et indlæg.

Om DreamBooking A/S som der linkes til i Hr. Robert Kronberg's profil så er bekendt og enig i alle de stævningstrusler som kommer fra Hr. Robert Kronberg's hånd er jeg ikke bekendt med. Men det må da være på vegne af DreamBooking A/S og Hr. Robert Kronberg i fællesskab som truslerne bliver givet som jeg læser indlægget med stævnings-truslen.

Trusler hører ikke til her på siden, hellere ikke fra Hr. Robert Kronberg eller det væld af firmaer som Hr. Robert Kronberg er og har været involveret i gennem tiden.

Og nej, jeg drikker ikke.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: