Se indlæg
 Udskriv debat
Bankkonto i thailand
natty
Tak PATINYA, endelig en som forstår forskellen mellem et kreditkort og et debitkort som kun er til ELECTRONIC USE.
Mange, specielt danskere, lader sig forblænde af at der er et fancy VISA eller Mastercard logo på kortet.
I de fleste lande, selv i Sverige, fungerer disse lokale kort i princippet som vores Dankort, som dog kan overtrækkes. Dankort systemet findes efter mine oplysninger kun i DK, derfor kæmpes der også politisk for at det skal bevares.
Debitkort, med eller uden logoer, er i princippet ikke andet end de gamle bankhævekort eller bankbøger, men nu på grund af den teknologiske udvikling, nu med mulighed for at bruge det i forretninger og i alle ATMs
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

LEICESTER
SteenJ skrev:

Jeg har været i banken for at spørge om de ville lavet et nyt kort til mig, da det gamle udløber......
Svaret: Mai au.

Hvordan skal det forstås? du kunne ikke få et nyt kort når det gamle var udløbet?
Spørger da jeg selv skal have nyt kort næste gang jeg kommer derud.

HD
I november fik jeg en visa kort fra kasikonbank ingen problemer i marts måned i år fik jeg lavet en opsparing konto ingen problemer. Det var i Cha-am og på min DK adresse

Anonym Bruger
Jeg har netop åbnet en konto i KTB afdelingen Soi 22, Sukhumvit; uden problemer.

Jeg havde kontanter med og efter 45 minutter forlod jeg banken med Visakort og bankbog, SMS service og Netbanking. Jeg prøvede kortet 10 minutter efter og det virker stadig.

Thaidreamer
kasikorn på jomtien beach , havde jeg ingen bøvl med , da jeg oprettede kto , bog , netbank samt visakort
de så adressen på et værtshus i soi whitehouse og mit pas..
Smile

cali111
Krung Thai Bank Detudom medbringende den gule bog og mit pas.
Bankmanden spurgte efter arbejdstilladelse. Svarede at jeg ikke arbejdede.
Herefter spurgte han blot til, hvor meget jeg ville åbne kontoen med, og oplyste at der var et årligt gebyr på 600 TBH for kortet.
Efter at have skrevet under en del steder, fik jeg min bankbog og visa kort.
Herefter valgte jeg pinkode og fik en brochure med på helårlig syge/ulykkesforsikring og bankens swift code: KRTHTHBK, som skal bruges for at overføre penge via netbank.
Behageligt og muntert møde med tid til lidt privat snak indimellem. Men ingen overtrækskredit på kortet.

http://www.aseanmctour.dk
chaingmai
du kan også få pengene sat direkte ind på din konto herude, hvis du vil...............LOL LOL

cali111
Mener du dermed at jeg kan oplyse min Thailandske konto som nemkonto og dermed spare gebyr for visakort og overførselsgebyr i Danmark?

http://www.aseanmctour.dk
bitten
Til Leicester.

Vi var lige som Steen J, i banken for at få et nyt kort, det var ikke udløbet, men 8 år gammelt og meget slidt det virkede ikke altid når vi skulle bruge det.

Så går man selvfølgelig i banken med det formål at få et nyt !!
men næ næ det er ikke bare lige, alle papirer på bolig + pas 0g diverse skulle medbringes, ( der stod lige knap 150000 baht på kontoen.

Vi rendte 4 gange og endte op med et kort vi kun kunne hæve på i den bank.

Vi skiftede bank , og fik en god behandling og visa elektron med det samme ingen problemer.

Vi fandt aldrig ud af hvorfor vi ikke bare kunne få et nyt kort, til vores eksisterende konto.

Vi havde Bank of Ayudhya men skiftede til Thanicard.

Grin

Spring til debat: