Se indlæg
 Udskriv debat
Scooter i Bangkok og Chiang Mai
thshedegaard
Hej med jer.

Er der nogen af jer der har erfaringer med at leje scooter i Bangkok og Chiang Mai..
Nu er det 4 gang jeg skal til thailand men første gang i Chiang Mai, og jeg vil egentlig
gerne ud og "opleve" byen lidt på egen hånd.. Og det samme gælder Bangkok, syntes
ikke helt jeg når de steder hen som jeg gerne vil med en tuk tuk.. eller jo, men så kommer
jeg bare så mange andre steder hen også.. Smile
Så har i nogle erfaringer på godt og ondt med at bevæge sig rundt i Bangkok og Chiang mai
på egen hånd på scooter..
Mvh Thomas

Thomas72
Jeg lejede en scooter i CM tilbage i dec. '09 hos Lai Thai Guest House
http://www.laitha...
og det gik fint, bare være opmærksom på, i Thailand kører man på den "forkerte side" af vejen.

Husk int. kørekort, var selv ved at komme i klemme i Vientiane, Laos i feb. '11. Jeg havde en afstikker til Laos i forbindelse med min anden Thailands rejse. Jeg kender en kvinde fra Laos som bor i DK sammen med sin mand og havde hende som privat guide.
Vi boede hos hendes familie i Vientiane de første dage og Jeg havde fået lov at låne en scooter, så Jeg kunne opleve Vientiane på egen hånd. Desværre kom Jeg til at køre over for rødt ved en slags kontrol post som færselpolitiet har flere steder i Vientiane. De brugte fløjten og så blev Jeg ellers bare vinket ind. De ville selvfølgelig se min int. kørekort, som Jeg ikke havde. Men heldig kunne Jeg ringe efter min guide og efter nogle "forhandlinger" slap Jeg med en bøde på 50.000 kip. Cool

Jeg ønsker dig en god rejse til Thailand.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

SteenJ
Du bør fået lavet dit internationale kørekort, det koster ikke maeget og bliver lavet på borgerservice, medbring billede.
Husk, at du ikke automatisk har en forsikring der gælder ved uheld, og slet ikke, hvis du kommer til skade.
mvh.
SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Kim Ludvigsen
Det internationale kørekort koster 25 kroner, og gælder til samme køretøj som herhjemme. Hvis du kun har kørekort til bil, kan du være heldig, at politiet dernede ikke lægger mærke til forskellen, så du slipper for en bøde for at køre uden kørekort.

Men forsikringen er ikke så nem at dupere, hvis uheldet er ude. Hvis altså, forsikringen overhovedet dækker. Tjek din rejseforsikring. Nogle undtager helt motorcykler, andre har en grænse for motorstørrelsen. Hvis du ikke har en forsikring, der dækker, kan det blive rigtigt dyrt!

Med hensyn til kørslen er Chiang Mai ikke det værste sted at køre på scooter. Bangkok er noget værre, og du skal i hvert fald ikke være bange af dig. Men begge steder gælder det, at du skal have noget erfaring med at køre på scooter/motorcykel, ellers skal du helt lade være.

Du er meget udsat på en scooter, og thaierne kører som død og helvede. Det eneste positive ved dine tanker er, at du trods alt ikke skal køre i et decideret turistområde som fx Patong, for der tilføjer fulde og uøvede turister på scootere endnu et faremoment.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
AndersM
Jeg kan ikke hjælpe dig med Bkk.
Men med CM kan jeg godt give et par råd, når du skal leje motorcyklen så sørg lige for at tage billeder af de skader der er, då du ikke bliver krævet for ekstra betaling.
Når du skal forhandle en pris, skal du lige vide at det ikke er svært at finde en 2000 bath for en enkelt måned
Du skal ikke sidde og sove når du bevæger dig rund i trafikken i CM, alle køre efter et motto som hedder jeg er helt alene på gaden og kan gøre som jeg lyster...... så jeg vil sige at bare du er på dupperne så skal det nok gå, kør med omtanke og få en god tur.
Nu ved jeg ikke hvor lang tid du regner med at bruge i CM..? og om du er mere til naturen end til tung trafik mere eller mindre det meste af dagen i byen.
Skulle du være til oplevelser på motorcyklen...? så har jeg mange gode forslag..... 1 forslag... Denne tur er lang og meget smuk, hvis du tager dig tid til at stoppe på vejen.
husk vand og fuld tank på cyklen og en lille trøje/vindjakke, det kan godt være koldt på toppen.. men det vil du opleve hvis du tager turen... og sæt de lyse timer af til turen, hvis du starter turen ca 9:30, så vil jeg tro at du kommer tilbage til byen lige inden at det bliver mørkt..

Turen kommer til at starte med at finde vej til det høje bjerg som du kan se næsten lige meget hvor du befinder dig i CM så kan du se bjerget, det er samme vej som går til Zoo.
Der er afsat rigelig af tid til turen, så hvis der er noget smukt så stop dog og nyd det.... turen op til det tempel der på vejen op til toppen. lige inden ca 5 sving så kommer men til et lille vandfald... det næste sving man kommer til er det skarpeste sving på turen, så kør med omtanke, og få en oplevelse.
Nu ved jeg jo heller ikke noget om du er til templer...? Hvis du er til templer så er det da meget flot og og for den almene Thaier så er det et af de templer men skal besøge.... du skal lige være klar over at det koster lidt, prisen er jeg ikke sikker på... men helt sikkert et besøg værd... og igen der er tid til det..

Så slap i ud ad det cirkus... og er en smule små sultne... Op på hesten og så der opad mod toppen.. inden toppen nås kommer det et flot villa, som er kongens hus/have.... man skal være meget glad for blomster hvis man går derind, nu er farten jo taget af maskinerne, så find en plads at smide cyklerne... stå med ryggen mod kongens have, så ser du en parkeringsplade lige forand dig, over i dit venstre hjørne starter der en masse boder som sælger alt fra mad og til..? nå men fra det venstre hjørne går du lidt til højre til du funder nogle ½ kyllinger som er store og saftige og klar til at spise... gå ud i deres lille "udestue" der kan du nyde maden, mens der er et smukt skue over junglen ( og et par skure ). når nu mader er spist og i er klar til at drage ud på jeres tur, så køb lige lidt vand og en pose chips, det er altid godt med lidt salt ..
Nu går det bare der opad og naturen skifter og vejen bliver 1 spors så her gælder det om at passe godt på at der ikke kommer en bil som køre som om at de er helt alene..
På vejen mod toppen kommer der flere steder hvor det er muligt at nyde udsigten.. stop lige og nyd landskabet.
nu er det ved at gå nedad og vejen er ikke som da i startede... nu er i på det jeg vil kalde langt væk fra alt.... sådanne næsten da.
der kommer en lille by på vej ned, hvor der dufter så vidunderligt af kaffe, stop der og drik en kop... efter sigende skulle det være en af verdens bedste kaffer. ( jeg drikker ikke kaffe, men duften var super ) nyd det lille hvil inden turen går ned igen hele vejen ned til en stor sø, hvor der er nogle små bådboder,hvor det er muligt at købe noget at drikke eller at spise..... så du lige kan samle kræfter til turen til det vilde by liv.
Når du herfra skal finde tilbage til byen, køre du modsatte vej af hvad du kom, ellers kan du se hvordan du kommer væk fra stedet uden at køre den samme vej som du kom fra...
Når du kommer ud til den store 4 spors vej med en flod mellem vejbanerne, så skal du til højre, og fortsætter frem til det lys kryds hvor der på venstre side er er et 6-7 etagers hus der aldrig er blevet færdigt,
der skal du til venstre og 2 store lys kryds frem og stadig lige ud... så køre du nu på ydersiden af den store voldgrav der er CM.... Håber det bliver en god tur
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

Spring til debat: