Se indlæg|
Femårig dreng skal udvises fra Danmark
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/11-2012 05:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hjerteskærende historie. Afsavn til familien i Thailand? Han kom til DK, da han var 1½ år gammel, så dem har han sikkert ingen erindring om. Og moderen har ligesom meldt sin holdning ud. Meget muligt at drengen end ikke taler thai. At være en mor eller en far for et barn kræver mere end blot at have medvirkende til den biologiske proces At være en mor eller en far er noget man gør sig fortjent til, uanset det biologiske ophav. Det står intetsteds mejslet i sten, at en mor nødvendigvis er den bedste forælder. I den herværende situation fremgår det med al ønskelig tydelighed, at det er hun ikke. Idet hun har forladt barnet og rejst til Thailand. Hun har dermed tydeligt bekendt kulør, og farven er ikke smuk. Drengen holder tydeligvis meget af Ole og vice versa. Han taler dansk på omgangshøjde med sine jævnaldrende. Det er ren win/win for samtlige implicerede, hvis han får lov til at forblive hos sin far = Ole. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 29/11-2012 08:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
rinpoche skrev: Hjerteskærende historie. Afsavn til familien i Thailand? Han kom til DK, da han var 1½ år gammel, så dem har han sikkert ingen erindring om. Og moderen har ligesom meldt sin holdning ud. Meget muligt at drengen end ikke taler thai. At være en mor eller en far for et barn kræver mere end blot at have medvirkende til den biologiske proces At være en mor eller en far er noget man gør sig fortjent til, uanset det biologiske ophav. Det står intetsteds mejslet i sten, at en mor nødvendigvis er den bedste forælder. I den herværende situation fremgår det med al ønskelig tydelighed, at det er hun ikke. Idet hun har forladt barnet og rejst til Thailand. Hun har dermed tydeligt bekendt kulør, og farven er ikke smuk. Drengen holder tydeligvis meget af Ole og vice versa. Han taler dansk på omgangshøjde med sine jævnaldrende. Det er ren win/win for samtlige implicerede, hvis han får lov til at forblive hos sin far = Ole. Helt enig, det at være en god forældre har intet med biologien at gøre og da slet ikke thaiforældre! Det er skammeligt at se hvordan både nogle thaimor og thaifar kan finde på at behandler deres børn, hvis de bare kan de øjne en lille chance for lidt skillinger er der ikke grænser for hvad de vil gøre ved og imod deres biologiske børn, har det desværre selv relativt tæt på.... Konens stedsøn som bor i Thailand bliver behandlet dårligere end en gadehund i Thailand af sin biologiske far, som har "påtaget" sig ansvaret for sin egen søn da hans biomor er død da han var et par mdr. gammel, men han både tæver knægten og stjæler hans ting og penge! For drengen har jo en "farangmor" som bare skal malkes! Så penge er en ikke ubetydelig del af det at være forældre, set med thaiøjne.... Desværre. Jeg tror det bedste for Fimm er at blive hos Olefar og hvad skulle der kunne gå galt i deres forhold, det har jeg svært ved at se, for mig at se er Ole går 110% ind i dette her. Så jeg håber det bedste, men kan godt se at det er "op ad bakke" Men der forekommer stadig mirakler
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/11-2012 09:47
|
|
flyer skrev: Helt enig, det at være en god forældre har intet med biologien at gøre og da slet ikke thaiforældre! Det er skammeligt at se hvordan både nogle thaimor og thaifar kan finde på at behandler deres børn, hvis de bare kan de øjne en lille chance for lidt skillinger er der ikke grænser for hvad de vil gøre ved og imod deres biologiske børn, har det desværre selv relrativt tæt på.... Konens stedsøn som bor i Thailand bliver behandlet dårligere end en gadehund i Thailand af sin biologiske far, som har "påtaget" sig ansvaret for sin egen søn da hans biomor er død da han var et par mdr. gammel, men han både tæver knægten og stjæler hans ting og penge! For drengen har jo en "farangmor" som bare skal malkes! Så penge er en ikke ubetydelig del af det at være forældre, set med thaiøjne.... Desværre. Jeg tror det bedste for Fimm er at blive hos Olefar og hvad skulle der kunne gå galt i deres forhold, det har jeg svært ved at se, for mig at se er Ole går 110% ind i dette her. Så jeg håber det bedste, men kan godt se at det er "op ad bakke" Men der forekommer stadig mirakler![]() Håber jeg også. Og samtidig tilslutter jeg mig dine betragtninger omkring nogle thai forældre. Jeg har set det, alt for mange gange. Da jeg i min purungs vår skulle agere tolk for dansk baserede thailandske damer i forbindelse med fx. skilsmisse og offentlige myndigheder. (Det var på konens foranledning) Jeg har aldrig i mit liv hørt så megen pis, løgn og forvanskning i hele mit liv. Og aldrig set så megen omsorgssvigt overfor børn. Jeg har ikke engang tavshedspligt, da jeg ikke var officielt udnævnt tolk. Men de historier jeg kunne fortælle overgår simpelthen fantasien. Jeg er tidligere blevet "disset" for at sige "grimme" ting om thai mødre. Fair nok, jeg siger det blot som det er. Eller rettere sagt, som det jeg har oplevet. Alle der har andre og positive oplevelser, så siger jeg bare: Det glæder mig. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/11-2012 10:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
jeg kan også kun give ret i at der findes en eller anden opfattelse af at mor altid er den bedste forælder. Om det stod på den 3. stentavle, som Moses vist tabte på vej ned af bjerget, må stå hen i det uvisse. Men givet er det, at denne opfattelde desværre gennemsyrer afgørelserne om forældremyndighed og specielt (med den "nye" lov)bopælsretten. Min personlige mening er, at Fimm bør blive hos sin far. Dog undrer det mig såre, at de han ikke har i al fald igangsat en adoptionsproces. Men der kan jo foreligge oplysninger, som jeg ikke er bekendt med. Det, som provokerer mig, er ikke så meget juraen, det er "systemets" forbehold, alene fordi Ole er en mand. Det er faktisk også den vej Ole's advokat har valgt at angribe sagen fra. Juraen er relativ simpel, dvs. opholdstilladelse efter udlændingeloven. Men det der nu procederes på, er udvidelsen af begrebet "forældremyndighed" således at det får samme rækkevidde som havde Ole været en kvinde. jeg har i mit arbejde ret mange gange måtte forhandle med en far til et barn i Thailand. En, som lige pludselig tog sin faderrolle ret alvorlig. Og det hang, sjovt nok, tidsmæssigt sammen med at ex-konen havde giftet sig med en farang. Ofte var faderrollen dog ikke mere omfattende end at fjerne barnet fra (oftest) mormoderen og parkere purken hos en tilfældig tante i hans familie. Blodet stærke bånd og de mange tårer var ofte prisfastsat allerede ved min og advokatens ankomst. Og denne pris afspejlede hvad faderen havde forventning til at kunne vride ud af situationen. Alså den nye farangmand. Og barnet? var ofte et eller andet uspecificeret sted, som ikke ofte faderen ikke havde helt styr på. Mange af de farang mænd jeg har været i kontakt med i forbindelse med disse opgaver, har (med rette) været meget arrige over at blive presset på denne måde. men langt de fleste har efterfølgende, for nemheds skyld, betalt et mindre beløb, som man kunne vifte faderen om næsen med. det er utroligt, så helende det er for et brud på blodets bånd, når det ligger en stak 1000 B på bordet synligt overfor faderen. Som han kan få i lommen prompte, mod en underskrift på et par erklæringer. Og så iværksættes den planlagte udrejse med barnet umiddelbart efter. Det er i al fald de metoder, som jeg har set benyttet i praksis. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/11-2012 10:39
|
|
@rinpoche Måske er det lidt nørdet, men jeg må lige korrekse dig lidt ![]() Du angiver, at: Jeg har ikke engang tavshedspligt, da jeg ikke var officielt udnævnt tolk. Men de historier jeg kunne fortælle overgår simpelthen fantasien. Det sidste er jeg ganske enig i. Jeg kan selv en del historier. Men tavshedspligten område er du skam omfattet, på lige fod med andre. Du har ret i, at som officielt udnævnt tolk er du ikke omfattet af forvaltningslovens kap. 8. Det er du faktisk også hvis du er "uofficiel", men virker indenfor forvaltningslovens område. Det gør du muligvis ikke i dit tilfælde (det ville prøves ved domstolene) men under alle omstændigheder ville videregivelse af de private oplysninger blive fanget af Straffelovens § 264 d. Summasumarum. Ved videregivelse af "gode" historier, sørg for at de involverede ikke kan identificeres. ![]() Du har nemlig tavshedspligt! |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/11-2012 11:25
|
|
som officielt udnævnt tolk er du ikke omfattet af forvaltningslovens kap. 8 Sorry. der skulle ikke være en "ikke" . som officielt udnævnt tolk er du NATURLIGVIS omfattet af forvaltningslovens kap. 8 Tasterne har det med at flytte sig når jeg skriver |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/11-2012 01:29
|
|
sudsakhon skrev: @rinpoche Måske er det lidt nørdet, men jeg må lige korrekse dig lidt ![]() Du angiver, at: [quote]Jeg har ikke engang tavshedspligt, da jeg ikke var officielt udnævnt tolk. Men de historier jeg kunne fortælle overgår simpelthen fantasien. Det sidste er jeg ganske enig i. Jeg kan selv en del historier. Men tavshedspligten område er du skam omfattet, på lige fod med andre. Du har ret i, at som officielt udnævnt tolk er du ikke omfattet af forvaltningslovens kap. 8. Det er du faktisk også hvis du er "uofficiel", men virker indenfor forvaltningslovens område. Det gør du muligvis ikke i dit tilfælde (det ville prøves ved domstolene) men under alle omstændigheder ville videregivelse af de private oplysninger blive fanget af Straffelovens § 264 d. Summasumarum. Ved videregivelse af "gode" historier, sørg for at de involverede ikke kan identificeres. ![]() @ Sudsakhon, jeg er ikke i spor tvivl om at du har ret. Der er ingen "gode" historier fra min side, kun sørgelige. Og i øvrigt opgav jeg den metier for lang tid siden, det var lidt mere end jeg kunne bære.... |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 30/11-2012 14:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Til gengæld skal vi beholde de her typer....![]() Vi er til grin 06:00, 29. nov 2012 | EB http://ekstrablad...873977.ece TO GANGE har 25-årige Jura Levakovic, der er tredje generation i Danmarks mest kriminelle familie, fået betingede udvisningsdomme. Nu er han i retten igen, tiltalt for bankrøveri og hjemmerøveri, med udsigt til at få sin tredje udvisningsdom. Alligevel er det tvivlsomt, om sigøjnergangsteren får marchordre fra Danmark! DET LYDER vanvittigt – og det er det også. Normalt betyder en betinget dom, at hammeren falder, hvis vedkommende begår ny kriminalitet inden for to år. Dog ikke i Juras tilfælde. Her har man skønnet, at en udvisning vil være i strid med Menneskerettighedskonventionen. JURA STARTEDE sin kriminelle løbebane som otteårig, voldtog som 13-årig og har røvet og hærget lige siden med over 200 kriminelle forhold på samvittigheden. En meget selvbevidst herre, som kun har den dybeste foragt for det danske samfund. 'I fucking danskere', som han plejer at sige. HAN HAR ikke dansk statsborgerskab, og derfor skulle man synes, at det lange synderegister for længst burde have udløst en enkeltbillet til hjemlandet. Men nej. De internationale regler siger, at man skal have en rimelig stærk tilknytning til det land, man bliver udvist til. Og den tilknytning er ikke stærk nok i Juras tilfælde, idet han kom til Danmark som etårig sammen med størsteparten af sin familie. MED ANDRE ORD: Den danske retspleje er til grin. Vi er til grin. Om kort tid får Jura – efter alt at dømme – sin tredje betingede udvisningsdom. Altså en ny dom uden effekt. EFTER DOM nummer to lovede daværende integrationsminister Søren Pind at gøre det nemmere at smide kriminelle udlændinge ud af landet. Der skete lidt, men ikke nok. Jura Levakovic har vist, at der skal langt skrappere regler til. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/11-2012 23:17
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Mon ikke den stakkels dreng også græd, da mor tog tilbage til Thailand. Det ved vi ikke, men drengen må dog have en vis tilknytning til Danmark efterhånden (måske ikke juridisk, men menneskeligt). Men jeg kan alligevel ikke forstå moderen, men jeg kan forstå (sted)faderen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Martin |
Lagt på d. 20/12-2012 20:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 40 |
Er der nogen der ved hvordan det gik drengen? Blev han udvist? |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 20/12-2012 20:23
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Den video blev lagt op på YouTube for en uge siden, og der opfordres til at skrive under på følgende underskriftsindsamling: - http://www.skrivu..._i_danmark Der findes også følgende Facebook-gruppe, men det sidste er postet den 27. november 2012: - http://www.facebo...veIDanmark Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/12-2012 21:14
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
jeg er TRÆT af den slags historier....hver gang en sympatisk person bliver udvist fra DK skal den i medierne og hvis personen og Danmark er heldige får denne lov at blive... Det som er problemet et at vores system er barsk, og det skal det være...men kernen er at vi ikke må diskriminere blandt udlændinge...dsv. vi ikke må afvise dem som virkelig er problemet, nemlig indvandrere fra muslimsk domineret lande og samtidig tilgodese folk fra andre lande.. kunne vi det, ville de hele se meget lysere ud for DK....den muslimske indvandring har ødelagt DK og dermed også vores system...det er direkte årsagen til alt det bøvl fx. thai/dansk ægteskaber står overfor....selv det store emne om pensioner er indirekte skabt pga. for stor belastning og udnyttelse fra muslimsk dominerede lande... enough said....går sgu snart ind i politik... |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 20/12-2012 22:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
men kernen er at vi ikke må diskriminere blandt udlændinge...dsv. vi ikke må afvise dem som virkelig er problemet, nemlig indvandrere fra muslimsk domineret lande og samtidig tilgodese folk fra andre lande.. kunne vi det, ville de hele se meget lysere ud for DK....den muslimske indvandring har ødelagt DK og dermed også vores system...det er direkte årsagen til alt det bøvl fx. thai/dansk ægteskaber står overfor....selv det store emne om pensioner er indirekte skabt pga. for stor belastning og udnyttelse fra muslimsk dominerede lande... Det er nemt at udpege syndebukke, for nemt. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/12-2012 06:36
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
det er endnu nemmere at være naiv og lukke øjnene... |
|
|
|
| Jan Jensen |
Lagt på d. 22/12-2012 16:24
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
JS skrev: jeg er TRÆT af den slags historier....hver gang en sympatisk person bliver udvist fra DK skal den i medierne og hvis personen og Danmark er heldige får denne lov at blive... Det som er problemet et at vores system er barsk, og det skal det være...men kernen er at vi ikke må diskriminere blandt udlændinge...dsv. vi ikke må afvise dem som virkelig er problemet, nemlig indvandrere fra muslimsk domineret lande og samtidig tilgodese folk fra andre lande.. kunne vi det, ville de hele se meget lysere ud for DK....den muslimske indvandring har ødelagt DK og dermed også vores system...det er direkte årsagen til alt det bøvl fx. thai/dansk ægteskaber står overfor....selv det store emne om pensioner er indirekte skabt pga. for stor belastning og udnyttelse fra muslimsk dominerede lande... enough said....går sgu snart ind i politik... Mere præcist kan det vist ikke siges..... ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 02/01-2013 20:45
|
|
Hmm: Udvisning: Femårige Fimm og hans storesøster Thipsuda skal sendes ud af landet om få dage – den 4. januar. Det har Udlændingestyrelsen netop meddelt på trods af, at Retten i Kolding skal behandle sagen mindre end tre uger efter. Som JydskeVestkysten tidligere har beskrevet, er børnenes biologiske mor rejst hjem til Thailand og har sagt, at hun helst ser, børnene bliver i Danmark hos deres stedfar Ole Heegaard Nielsen i Vamdrup. Men det må de ikke ifølge Udlændingestyrelsen og Justitsministeriet. Retten i Kolding skal onsdag den 23. januar tage stilling til, hvorvidt de to børn må blive hos deres stedfar. Ole Heegaards advokat Pia Egsgaard har anmodet om, at børnene kan forblive i Danmark, indtil retten har truffet sin afgørelse. Men det er ministeriet og styrelsen ikke enig i, og Retten i Kolding har netop fulgt kravet om udvisning, inden sagen skal for retten. "Der er ikke grundlag for, at børnene skal blive i Vamdrup. Der er ikke i den foreliggende sag sådanne ganske særlige omstændigheder, at der er grundlag for at fravige loven. De to thailandske børns interesse i at blive i Danmark under retssagen kan ikke opveje Udlændingemyndighedernes interesse i håndhævelse af loven," hedder det i et brev. Ole Heegaards advokat har også anmodet om mundtlig forhandling af sagen i retten, hvor hun vil have såvel Fimms børnehave som Thipsudas skole til at udtale sig i forbindelse med sagen, men denne anmodning har Udlændingestyrelsen også nægtet. Her ønsker man retssagen behandlet på skriftligt materiale. – Sagen er tilstrækkelig oplyst til, at sagen behandles skriftligt uden vidner og afhøringer, siger Udlændingestyrelsen.Femårige Fimm får ikke lov at blive hos sin stedfar Ole Heegaard Nielsen, mens udvisningssagen bliver behandlet i retten. Så nu skal Fimm og hans søster sendes til Thailand på fredag. Kilde: http://www.jv.dk/...el/1505714 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 03/01-2013 04:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
Hvor streng det end lyder så er det vel også den eneste vej det kunne gå, vi andre med fælles børn kæmper også en kamp hele tiden for at de forskelige papir kan komme i orden og især i Thailand er det som at løbe panden mod en mur af bureaukrati med de versa stempler man godtager ikke papirerne er blevet verificeret i det danske udenrigsministerium nej de skal også lige en tur forbi lillebror (Danske ambassade Bangkok )er have stempel der. Så vælger man en løsning hvor man vil lade sine børn blive hos en stedfar må man sku sørge for at formaliteterne er i orden inden man blot forlader landet og sine børn , disse børn kunne vel være blevet adopteret af stedfaderen så havde der ikke været så meget i vejen for at de kunne have blevet i Dk. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 03/01-2013 07:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Ja, de har helt sikkert været for dårligt forberedt, papfaren burde vide hvor svært det er med div. opholdstilladelser, for han har formentlig være en tur igennem "us-torturmaskineriet" da han fik konen her op og deraf vidst at man ikke bare kan lade stå til. Nu kender vi jo ikke sagen i detaljer, det kan jo være at konen er skredet over en nat og så er det ikke nemt at forberede sig ret meget! Det er beklageligt at vores us-system er så hårdt, men på den måde er det jo med til at dæmme op for anden indvandring, går der først hul på dæmningen så skal I se hvor hurtigt hullet bliver MEGET stort og så bliver den resterende befolkning nok nød til at konvertere til en anden trosretning, hvis de vel at mærke ønsker at blive i Danmark. Samtidig er der sørgeligt at der ikke på nogen måde kan ses med menneskeøjne på lige sådan en sag, jeg har set videoen nogle gange og f**k hvor gør det ondt i hjertet at se den lille knægt, en udvej kunne måske være at starte en addoptivsag, hvis det altså ikke kræver at man skal være samlevende!? Hvis moderen ville det så godt for knægten, hvorfor fik hun så ikke sørget for et opholdsgrundlag for ham, inden hun tilsyneladende bare skrider? Håber af hele mit hjerte at retsagens udfald bliver til Fimms fordel. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/01-2013 21:41
|
|
Ditto her. Hvis moderen ville det så godt for knægten, hvorfor fik hun så ikke sørget for et opholdsgrundlag for ham, inden hun tilsyneladende bare skrider? I så henseende er hun nok undskyldt. Forstået på den måde, at hvad ved hun om noget som helst juridisk i DK efter en kort årrække som bosiddende. Nu bliver den stakkels dreng med stor sandsynlighed tørret af på en eller anden tilfældig i Thailand, hvor han må gå for lud og koldt vandt. "Moderen" har allerede bekendt kulør. Og som Boes har illustreret i sit indlæg højere oppe i tråden, så får afskum som gangsteren Jura Levakovic fortsat lov til at blive i landet. Det er decideret krænkende for min retsbevidsthed. Ikke mindre krænkende er det, at den dreng skal udvises. Jeg ved, at lov er lov, og regler er regler. Men når det kommer til især mindreårige børn, bør der faneme udvises conduite til at sørge for deres tarv. Der er ikke tale om at han skal "ligge samfundet til last". Han har en tilsyneladende velfungerende far, som han helt klart holder meget af og omvendt. Han er velartikuleret på dansk, som velsagtens er hans sprog nu. Alle solemærker peger på, at han er så velintegreret som man nu engang kunne ønske. Lige så dansk som sine jævnaldrende på nær sin etnicitet. JA, lad os da udvise ham, så bliver der også lidt mere plads til utilpassede, uintegrerbare potentielle samfundsomstyrtere med "flygtninge-status". Hvor sejler denne skude efterhånden hen? Jeg græmmes. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 04/01-2013 19:02
|
|
Sidst på eftermiddagen i går tikkede en længe ventet fax ind hos advokat Pia Eegsgaard i Bjerringbro. Landsrettens skrivelse skabte glæde hos Ole Heegaard Nielsen i Vamdrup og hans to thailandske stedbørn. Indtil i går lå børnenes skæbne suverænt ved Vestre Landsret i Viborg. Men Landsretten meddelte, at udvisningsspørgsmålet er udsat, indtil Landsretten har fundet en afgørelse. Der er ikke sat dato på, hvornår en afgørelse vil foreligge. Det skriver JydskeVestkysten i dag. Panikken var ellers ved at brede sig hos Vamdrup-familien og deres advokat, da der ingen melding var kommet fra Landsretten, da retten lukkede kontoret klokken 15.00. Men cirka fem kvarter senere kom faxen med det glædelige indhold for den lille Vamdrup-familie. Ifølge Retten i Kolding skulle børnene have været udvist af Danmark i dag. Hermed fulgte retten Udlændingeservice og Justitsministeriets afgørelse. Denne afgørelse blev kæret til Vestre Landsret. Og i dag inden klokken 23.59 skulle kendelsen foreligge. Men Landsretten har endnu ikke fundet frem til en afgørelse, hvorfor det er besluttet, at fem-årige Fimm og 15-årige Thipsuda kan blive i Danmark – foreløbig indtil videre. Kilde: http://www.jv.dk/artikel/1506414:Regionalt--To-boern-faar-lov-at-blive-hos-deres-far---indtil-videre Med venlig hilsen
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Men der forekommer stadig mirakler