Se indlæg
 Udskriv debat
Veksling fra dkr til baht
Thaidreamer
hvordan er det bedst at veksle dk kr kontanter til baht i pattaya / jomtien området
change shop eller banken ?
hvordan gør i med kontanter..

per p
Du tager ind til Chopenhagen bar, og spærger Flemming eller Søren de kan hjælpe digSmile

handy
Ring til ham her samme som har haft vekslebutik overfor Copenhagen men han er flyttet eller igang med det......han oplyser dig pr telefon hvad kursen er og du fortøller så hvor meget du vil veksle så kommer han til dig kan ikke være nemmere og man er fri for at drøne rundt med for mange kontanter....det har så alt tid været en sjat der har skulle veksle....men har er fin nok igår var han forbi også og der ved jeg han betalte 5.29 hans nr er 0871344400 han hedder noget i nærhedden af gerc smiler...Smile

sank
Smile Hans nye butik ligger i soi 7 et lille stykke nede på H. hånd. men som handy skriver så kommer han gerne. Men køre du ud til ham så husk at du kommer fra Copenhagen Friends
Redigeret af sank d. 14/12-2012 08:50

sank
Smile Man kan også prøve Kineseren i soi Rogaland syd pattaya telf. 038420097

nan
Du kan også veksle hos Bank Gold på South Pattaya road, hvor vi er mange som veksler. Når den normale bank gav f.eks 505 thb for 100 dkr, så fik jeg 520 hos Bank Gold.

Thaidreamer
tak for svarene

Anonym Bruger
Der er flere steder ,som ikke ligner veksle steder,
hvor man får en god pris på dkr.
Hvis man kigger godt efter når man går.
Lige ved krydset næsten ved south pattaya road og 2 road
Der ligger en skrædder og ikke mange butikker derfra af south pattaya road ligger et bitte sted.hvor der er en seddel med veksling,,,gå ind og kig på deres priser,,sidst da jeg var der i oktober var det der hvor de var bedst.
Og i soi buakao ligger der også flere gode veksle steder og i soi lk ligger dollars veksling.

Peder1968
Thaidreamer skrev:

hvordan er det bedst at veksle dk kr kontanter til baht i pattaya / jomtien området
change shop eller banken ?
hvordan gør i med kontanter..

I de første åringer, når jeg besøgte Thailand, vekslede jeg også altid dkr til tb.

Men det kan anbefales at oprette en thailands bankkonto og overfører penge via netbank til denne.

Anonym Bruger
Peder 1968

JA men det kan være svært at oprette en bank konto,hvis man skal til thailand for 1 gang.
Og hvis man skal derned for anden gang.
så tager man jo også¨
kontanter med derud.

Så jeg syntes det er rimeligt hvis vi prøver at hjælpe
Dem som ikke har en konto derude,med hvor de bedst kan veksle....

Thaidreamer
har skam thai konto der
har jo efterhånden været der 18 gange , men da det er første gang jeg vil tage en større sjat penge med,
da jeg ska på handlen derovre , bla. efter møbler osv.

var det jo rart at vide hvor man fik mest .

det jeg ka forstå er at hvis jeg går ind i min thai bank , så får jeg nok ikke mere end 5,12-5,13
har jo før vekslet meget bedre ved veksleren i soi whitehouse i jomtien
men derfor ku der jo sagtens være andre , der var bedre... Smile

det gælder jo om at få mest muligt ud af det man har sparet op. Read the rules

Anonym Bruger
Hej Thaidreamer.

Hvis du kan bruge et godt sted i Bangkok, så vil jeg klart anbefale vasuexchange.com og giver det samme som hvis du overfører til bank i Thailand , men det er altså i Bangkok!
Og så kan du jo selv bestemme om du vil veksle eller ej, og det kan du jo ikke med banken, der går jo tid fra du sender til de er på din konto, hvor alt kan ske?
Det ligger også et andet godt sted tæt på Saphan Khwai BTS Staion!
Og det har ikke slået fejl for mig, hvis du modtager penge fra DK i dag, kan du se kursen derefter går du ind på vasuexchange.com og vil få det samme eller lidt mere!

Mvh
Michael

Frank
Michael Andersen skrev:

Hej Thaidreamer.

Hvis du kan bruge et godt sted i Bangkok, så vil jeg klart anbefale vasuexchange.com og giver det samme som hvis du overfører til bank i Thailand , men det er altså i Bangkok!
Og så kan du jo selv bestemme om du vil veksle eller ej, og det kan du jo ikke med banken, der går jo tid fra du sender til de er på din konto, hvor alt kan ske?
Det ligger også et andet godt sted tæt på Saphan Khwai BTS Staion!
Og det har ikke slået fejl for mig, hvis du modtager penge fra DK i dag, kan du se kursen derefter går du ind på vasuexchange.com og vil få det samme eller lidt mere!

Mvh
Michael

Vasu ligger på hjørnet af Sukhumvit soi 7/1.

Hvis man befinder sig Pratunam området, så kan http://Superrich1965/ anbefales. De to steder skiftes om at have den bedste kurs, som typisk er 3-4 % bedre end almindelige vekslesteder.

Spring til debat: