Se indlæg|
Thai Air snestorm
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/12-2012 20:24
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Hej Alle Sidder lige og kigger på vejrudsigten på DMI og den siger at der kan risikere at komme en vild snestorm på søndag nu skal jeg til Phuket på søndag med TG953 kl. 20.45Hvad nu HVIS det bliver så slemt som de siger, hvad sker der så hvis Thai aflyser afgangen ? kommer man med dagen efter eller hvad sker der ? Nogen der har noget erfaring med det ? bare så jeg kan tage mine forholdsregler GUD FORBYDE MIN FERIE MÅ BLIVE FORKORTET Det her lortevejr er jo ikke til at holde ud ![]() God weekend til jer alle der ude ![]() |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 07/12-2012 21:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Har to gange været udsat for, flyet fra CPH til AAL blev forsinket fordi den skulle afises. Det var dog på hjemturene fra henholdvis USA i '05 og Thailand i '10. Begge gangene skiftende Jeg fly i CPH. Jeg kan godt følge din bekymring, rejser selv til Bangkok den 21. jan. næste år fra AAL via IST. Jeg har ca. fire timers ventetid i IST, så der lidt at give af hvis flyveren skulle blive forsinket fra AAL pga. snestorm. Nu ved Jeg ikke hvordan du kommer til lufthavnen, men Jeg vil anbefale tage afsted i god til, hvis du tager toget eller bussen. Så der er noget at kalkulere med til evt. forsinkelser. Jeg kan kun give dig ret i, det her lortevejr er ikke til at holde ud. Og hvis havde råd til det, så havdet Jeg fremskudt min udrejse og udskudt min hjemrejse. Jeg ønsker dig god rejse og håber ikke snestormen kommer i vejen for Dig. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/12-2012 21:36
|
Tak og god rejse til dig også ![]() |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 07/12-2012 21:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Håber da ikke det går så galt,men har lige talt med min makker han står i Amsterdam nu og de ved ikke hva der sker de blev 2 timer forsinket fra Billund han er på vej til Bangkok.Så i Tv avisen at de havde mange aflysninger i Amsterdam i dag pga af snestorm.Men min makker fortalte vejret ikke var så galt da de landede så han forstod ikke hva der skete,det blev deres tur i køen lige nu den har de stået i 2,5 time.Ikke sjovt når det bliver sådan.Ligger lige et link ved så du kan se dine rettigheder hvis ikke de flyver på Søndag eller anden dag. http://www.passag...igheder.dk Redigeret af jh d. 07/12-2012 22:04 |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 07/12-2012 23:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
Jeg har desværre halft lidt dårlig erfaring med TG på vej hjem fra Bkk under vulcanasken nogle år siden. Det bliver utroligt svært at tage fat i TG call center, og information var dårlig givet, men det var også ret speciel omstændighed. Men i bund og grund, hvis det går helt galt at flyvet er aflyst helt, så får du ret til at tage den næste ledige afgang hvis det er pladser (dvs. dem med billetter til denne afgang har altid første ret) eller må TG afsætter en ny afgange, eller re-route dig til at tage flyve fra andre lufthavn fx. Frankfurt, Muchen eller Rom osv. men det kan give nogle udfordringer vedr. kompensation og forplejer da TG ikke er EU flyvselskaber. I den sidste tilfælde kan din rejseforsikring kommer på spille, at det kan muligvis give dig erstatning for dine ødelagte rejsedøgnet og hotellet kost osv, men det hele er ikke lige nemt (dømt fra min erfaringer med Tryg som altid vil have et andet skiftlig meddelser fra TG). Jeg krydser fingre for dig på søndag. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 08/12-2012 08:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
mattidk skrev: Jeg har desværre halft lidt dårlig erfaring med TG på vej hjem fra Bkk under vulcanasken nogle år siden. Det bliver utroligt svært at tage fat i TG call center, og information var dårlig givet, men det var også ret speciel omstændighed. Men i bund og grund, hvis det går helt galt at flyvet er aflyst helt, så får du ret til at tage den næste ledige afgang hvis det er pladser (dvs. dem med billetter til denne afgang har altid første ret) eller må TG afsætter en ny afgange, eller re-route dig til at tage flyve fra andre lufthavn fx. Frankfurt, Muchen eller Rom osv. men det kan give nogle udfordringer vedr. kompensation og forplejer da TG ikke er EU flyvselskaber. I den sidste tilfælde kan din rejseforsikring kommer på spille, at det kan muligvis give dig erstatning for dine ødelagte rejsedøgnet og hotellet kost osv, men det hele er ikke lige nemt (dømt fra min erfaringer med Tryg som altid vil have et andet skiftlig meddelser fra TG). Jeg krydser fingre for dig på søndag. Nej men nu skal han jo rejse fra Danmark så reglerne gælder som skrevet men desværre ikke det samme på vej hjem.Men vi må håbe det ikke går så galt jeg skal selv til Bangkok på Torsdag. http://www.trafik...heder.aspx |
|
|
|
| per p |
Lagt på d. 08/12-2012 19:03
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
Jeg havde en gang prøvet at flyet til Bangkok blev aflyst på grund af tekniske problemer i CPH dem der ikke kunne tage hjem eller boede for langt væk de blev sendt på hotel, vi kunne alle checke vores begage ind så vi ikke skulle slæbe på vores bagage, og næste dag fløj vi til Bangkok, vi fik fin service af enten Thai eller også var det CPH der ydede meget fin service. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/12-2012 23:06
|
per p skrev: Jeg havde en gang prøvet at flyet til Bangkok blev aflyst på grund af tekniske problemer i CPH dem der ikke kunne tage hjem eller boede for langt væk de blev sendt på hotel, vi kunne alle checke vores begage ind så vi ikke skulle slæbe på vores bagage, og næste dag fløj vi til Bangkok, vi fik fin service af enten Thai eller også var det CPH der ydede meget fin service. Lyder rigtig godt man kunne jo foreslå dem Hilton hvis det bliver aktuelt Det ligger så bekvemt tæt på |
|
|
|
| per p |
Lagt på d. 09/12-2012 13:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
Vi blev ikke inkvateret på Holton det var nok optaget, men vi blev inkvateret på det gamle scandinavia, og det var også OK ikke noget at klage over, og de betalte også taxa fram og tilbage FIN service![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 09/12-2012 14:09
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
En af mine kammerater har 2 gange oplevet den glæde at hans Thai natfly er blevet aflyst/forsinket i Bangkok. Begge gange har han stået i lufthavnen, da oplysningen kom. Udover at der var lidt kaos, blev han begge gange indkvarteret på et hotel tæt på lufthavnen, med morgenbad og transport frem og tilbage. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/12-2012 14:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
natty skrev: En af mine kammerater har 2 gange oplevet den glæde at hans Thai natfly er blevet aflyst/forsinket i Bangkok. Begge gange har han stået i lufthavnen, da oplysningen kom. Udover at der var lidt kaos, blev han begge gange indkvarteret på et hotel tæt på lufthavnen, med morgenbad og transport frem og tilbage. http://www.b.dk/n...-i-kastrup Sakset fra : Fly opgiver at lande i Kastrup ......................................................... - Sneen er ikke noget problem, men det er vinden, for den ligger mellem to baner, fortæller Søren Hedegaard, pressechef for Kastrup Lufthavn, til bt.dk. Han understreger, at der ikke er nogen tvivl om, at lignende situationer vil opstå i løbet af dagen. Alligevel råder han passagerer til at møde op som planlagt. - Man skal bare komme til tiden. Det har noget at gøre med ens rettigheder. Så man kan få refusion, siger han . Redigeret af Lung Yao d. 09/12-2012 14:48 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/12-2012 16:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kan se på Fligthradar24, at TG 951 og 952 lige nu, er ved at krydse hinanden øst for Moskva. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 09/12-2012 16:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Det ser jeg også Vandango. Ikke lang tid til klargøring af maskinen med afgang til Phuket 20.50. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 09/12-2012 20:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
Det ser ud at både TG951 og TG953 kunne godt flyve i dag med noget forsinkelse. men mange afgange til London og Frankfurt er aflyst, ikke godt hvis man skulle transit der. Jeg håber situation bliver ikke forværre om 12 dage da jeg skal også flyve ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/12-2012 14:49
|
Vi kom afsted igår uden den større forsinkelse..jeg tror det måske var 30-45 min men vi landede til tiden så de har måske trykket klampen i bund ![]() |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 10/12-2012 16:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Gedebukkemanden skrev: Vi kom afsted igår uden den større forsinkelse..jeg tror det måske var 30-45 min men vi landede til tiden så de har måske trykket klampen i bund ![]() Det lyder got at i kom af sted man kan godt blive let misundelig for her i DK er der masser af sne og kulle Come As You Are
|
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 23/12-2012 20:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
http://www.nordjy.../1/1513#/0 I linket kan man læse, at Aalborg Lufthavn er lukket pga. snestormen. Jeg håber godt nok ikke, vi får en samme snestorm den 21. jan. Det er den dag Jeg rejser til Thailand fra Aalborg Lufthavn.Min ferie skulle nødigt blive forkortet. Sne er ikke "min kop" te.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 26/12-2012 07:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Har selv prøvet at være forsinket i Bangkok. fin service blev indlogret på hotel med fuld forplejning natty skrev: En af mine kammerater har 2 gange oplevet den glæde at hans Thai natfly er blevet aflyst/forsinket i Bangkok. Begge gange har han stået i lufthavnen, da oplysningen kom. Udover at der var lidt kaos, blev han begge gange indkvarteret på et hotel tæt på lufthavnen, med morgenbad og transport frem og tilbage. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 26/12-2012 11:03
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Lung Yao skrev: natty skrev: En af mine kammerater har 2 gange oplevet den glæde at hans Thai natfly er blevet aflyst/forsinket i Bangkok. Begge gange har han stået i lufthavnen, da oplysningen kom. Udover at der var lidt kaos, blev han begge gange indkvarteret på et hotel tæt på lufthavnen, med morgenbad og transport frem og tilbage. http://www.b.dk/n...-i-kastrup Sakset fra : Fly opgiver at lande i Kastrup ......................................................... - Sneen er ikke noget problem, men det er vinden, for den ligger mellem to baner, fortæller Søren Hedegaard, pressechef for Kastrup Lufthavn, til bt.dk. Han understreger, at der ikke er nogen tvivl om, at lignende situationer vil opstå i løbet af dagen. Alligevel råder han passagerer til at møde op som planlagt. - Man skal bare komme til tiden. Det har noget at gøre med ens rettigheder. Så man kan få refusion, siger han . Ja det skal man også generelt, men jeg har selv været ude for at modtage en sms og også et telefonopkald, fórdi flyselskabet god tid i forvejen vidste at flyets afgang var meget forsinket eller helt aflyst. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

nu skal jeg til Phuket på søndag med TG953 kl. 20.45

man kunne jo foreslå dem Hilton hvis det bliver aktuelt 
Det er den dag Jeg rejser til Thailand fra Aalborg Lufthavn.