Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Dyrere entre til populære nationalparker
|
|
| keniko |
Lagt på d. 01/11-2012 16:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Hvis i får jer 1 thaikørekort så er jeres problem løst. Med dette kørekort betaler i thai-priser... Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 01/11-2012 16:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
keniko skrev: Hvis i får jer 1 thaikørekort så er jeres problem løst. Med dette kørekort betaler i thai-priser... Mvh K. Det er ikke alle steder, at et thai kørekort giver adgang til thai pris. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/11-2012 19:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Sandt, Ole. Jeg har end ikke et thai kørekort. Og i princippet har jeg ikke noget imod at betale entrance fee til national parker. Problemet er blot dette, jeg kommer der med 2 børn, og vi besøger ofte flere steder i løbet af en dag. Skal jeg betale entrance fee alle steder, så løber det op i et fuldstændigt latterligt beløb. DERFOR, lyver jeg lige så stærkt som en hest kan løbe. "Jeg arbejder og betaler skat i Thailand" Og det virker. Flame away......... ![]() |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 02/11-2012 01:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Et sikkert kort er den gule adresse bog i kombinaation med thai koerkortet, vi har aldrig skulle betale farang priser med den cocktail. Kan godt forstaa at det kan blive et anseligt beloeb hvis det som Rin skriver er 2 v og 2 b til farang pris Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| TigerZ |
Lagt på d. 02/11-2012 04:10
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
Syntes egentligt at reglerne er ok. På den måde har mindre velstillede thai også råd til det og det er jo trods alt ca. 80%? af befolkningen. Derudover er det også kun turister der betaler den høje pris, personligt har jeg siden jeg fik thai familie aldrig betalt mere end de gør om det er nationalpark, forlystelsespark eller templer betaler jeg det samme som konen og det er uden kørekort. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 02/11-2012 05:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Ja reglerne er ok, Thaierne skal jo leve af turisterne, og som nogle plejer at skrive, kan man jo bare blive vaek eller rejse hjem ![]() Det er jo ingen nyhed at det er saadan og tro at man kan aendre det er vel rimeligt naivt Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 28/12-2014 10:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
I stedet for at oprette en ny traad, saa fandt jeg denne gamle traad, hvor der diskuteres mulighederne for at vi udlaendinge kan komme ind i nationalparkerne til thai priser. Her er saa et link, hvor avisen paastar at de har undersoegt det grundigt og efter reglerne skal udlaendinge altid betale udlaendinge pris uanset hvad, men da dette er Thailand er der jo ingen regler uden undtagelse. Der er dog noget nyt for mig i artiklen og det er at anyone under 3 og over 60 aar ikke skal betale for adgang, saa naeste gang jeg kommer til en nationalpark, saa vil jeg afproeve den mulighed. www.thephuketnews... |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 28/12-2014 13:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Conrad skrev: I stedet for at oprette en ny traad, saa fandt jeg denne gamle traad, hvor der diskuteres mulighederne for at vi udlaendinge kan komme ind i nationalparkerne til thai priser. Her er saa et link, hvor avisen paastar at de har undersoegt det grundigt og efter reglerne skal udlaendinge altid betale udlaendinge pris uanset hvad, men da dette er Thailand er der jo ingen regler uden undtagelse. Der er dog noget nyt for mig i artiklen og det er at anyone under 3 og over 60 aar ikke skal betale for adgang, saa naeste gang jeg kommer til en nationalpark, saa vil jeg afproeve den mulighed. www.thephuketnews... Også nyt for mig. skal prøves. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 28/12-2014 14:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Hvorfor ikke bare blive væk, hvis alle gjorde det så ville vi ende med at betale fair pris for alle |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 28/12-2014 16:22
|
Tror du virkelig det? |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 28/12-2014 16:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Hvis reglen om 'over 60' er korrekt, så bare vis dit danske pas og peg på 'date of birth'. Så er du garanteret gammel nok iflg. thai tidsregning. ![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 28/12-2014 16:35
|
Jeg har thai kørekort og det har både thai og Jesu tidsregning![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 28/12-2014 17:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Conrad - ja - og det har thai-id-kort også. Har dog, både på offentlige kontorer og thai-banker, oplevet at jeg selv skulle beregne mit thai-fødselsår. Så må man ha' gang i lommeregneren på smartphonen, det er jo ikke som sådan noget jeg tænker på i det daglige ![]() Så en tilfældig guard ved en National Park ville muligvis blive dybt forvirret. ![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 29/12-2014 17:30
|
@milex, Paa et thai koerekort er anfoert ens foedselsaar i thai tidsregning og saa er det nok ikke svaert for vagten at laegge 60 til og se at jeg er over 60 aar. Ellers har stort set alle thai'er en lommeregner ved haanden ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/12-2014 05:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hehe, det er sandt, Conrad. Og det har de også brug for, de kan end ikke lægge 100 og 100 baht sammen uden en lommeregner ![]() |
|
|
|
| Skipper Hans |
Lagt på d. 30/12-2014 09:37
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 93 |
Og mange gange er det endnu vaerre naar de skal traekke 2 tal fra hinanden.. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.