Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Til sverig som ugift par ?
|
|
| amano |
Lagt på d. 28/10-2012 11:01
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Kaere jer. Vi er i den situation at min kaereste fra Thailand har faaet 90 dages besoegsvisum til Danmark. Jeg gaar ud fra at dette ikke kan forlaenges? Jeg er paa nuvaerende tidspunkt igang med en skilsmisse, paa baggrund af utroskab, og var haeldig at min kaereste kunne komme alligevel. Skilsmisse sagen er ikke fardig behandlet, og jeg ved ikke hvor lang tid det tager, for min x- kone vil ikke umiddelbart acceptere vores bodeling. Jeg kan derfor ikke blive gift med min nye kaereste endnu. Hun har lige nu 2 md tilbage af sit besoegsvisum. Jeg har faaet at vide at vi saafremt jeg ikke naar at blive skilt inden min kaerstes visum udlober, kanan flytte til sverige med min kaereste og soege ophold som kaerester? og paa den maade faa laengere tid til at blive skilt. Jeg fik at vide at sagsbehandlings tiden i sverig er ca 6 md. og vi paa den maade kan opholde os i sverige indtil sagen er behandlet. Men vil faa afslag hvis vi ikke er gift paa tidspunktet for afgoerelsen. Er dette rigtigt? Kan i hjaelpe? Venlig hilsen Claus |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 28/10-2012 11:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Hej Claus, Jeg ved vi er mange " kloge " hoveder herinde.... ![]() Men hvis jeg var i din baad ville jeg kigge paa Aegtenskab Uden Graenser's hjemmeside, Jeg er overbevist om at bladre du lidt eller bruger soege funktionen vil du faa et praecist svar Held og lykke Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/10-2012 11:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
var du den utro part? |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 28/10-2012 11:19
|
|
Hej igen Har lige laest dit tidligere indlaeg: [urlhttp://www.dansk-thai.dk/forum/viewthread.php?thread_id=14235&pid=184490#post_184490][/url] Skilsmissen maa da vaere gaaet igennem for en af Jer.... Du skriver din kone har en ny mand ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| amano |
Lagt på d. 28/10-2012 11:20
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Vi var begge to utro og min x-kone har haft en kaerste i laengere tid ![]() |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 28/10-2012 11:22
|
|
Aktivere lige eget link http://www.dansk-...ost_184490 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 28/10-2012 12:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Er selve skilsmissen afhængig af bodelingen? Jeg spørger, fordi jeg ikke ved det. Men jeg finder det umiddelbart logisk, at der må være tale om to separate handlinger, om end naturligvis forbundne. Så vidt, jeg husker fra mit eget "tilfælde" - men det er efterhånden rigtig mange år siden - var separation og skilsmisse en sag, der blev klaret via statsforvaltningen. Bodelingen var mere et privat anliggende mellem eks'en og jeg, som advokater så kunne bokse om. Og efterfølgende sende en uhyrlig faktura for. Hvis min antagelse er rigtig, behøver du vel ikke vente på bodelingen - bare selve skilsmissen er gennemført. Er der en advokat til stede? |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 28/10-2012 12:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Da jeg for mange år siden blev skilt,så kunne man blive skilt med det samme,hvis grunden var utroskab,det kostede så 500 kr og der skulle være et vidne,nu var vi enige om bodellingen,men der blev spurgt ind til det,for konen skulle ikke snydes. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/10-2012 15:18
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Foerst skilsmisse pga utroskab og herefter kan man saa slaas om bodelingen. Vinderne er advokaterne. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 28/10-2012 16:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Ganske rigtig, hvis der forelægger en erklæring på utroskab, så kan man blive skilt under mødet på amtet, dvs, når du forlader mødet, har du skillemissebevillingen i hånden og kan frit gifte dig igen.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 29/10-2012 12:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
Girobank skrev: Ganske rigtig, hvis der forelægger en erklæring på utroskab, så kan man blive skilt under mødet på amtet, dvs, når du forlader mødet, har du skillemissebevillingen i hånden og kan frit gifte dig igen. Det kan du kun hvis i er enige om bodeling ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 12:54
|
HFD skrev: Girobank skrev: Ganske rigtig, hvis der forelægger en erklæring på utroskab, så kan man blive skilt under mødet på amtet, dvs, når du forlader mødet, har du skillemissebevillingen i hånden og kan frit gifte dig igen. Det kan du kun hvis i er enige om bodeling ![]() Forkert. Man kan blive skilt den paagaeldende dag og herefter kan man skaendes om bodelingen. Eller er reglerne lavet om ? Det tror jeg naeppe. Jeg har selv haft fornoejelsen og det var det rene helvede. |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 29/10-2012 13:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
hugoboerge du løber som sædvanlig med en halv vind. du ved ikke meget om det her kan jeg høre nu skrev amano jo at han gerne vil skilles hurtigt fordi han gerne vil gifte sig med sin kærste jeg har haft LIGE samme problem og det er ingen hemmelighed for det har jeg skrevet får at jeg fik en masse råd der gik i alle retninger og blev totalt forvirret jeg søgte og fik hjælp af Sudsakhon herindefra. det var så super og var det ikke for ham var vi totalt på den jeg tror det var den her jeg også læste dengang : hugoboerge den kan du jo også læse grundigt Bare lige for en god ordens skyld, jeg har rådgivet mange par som har været forvirret over dette: Ved en skilsmisse uden forudgående separation kræver det at man er enige!! Og at utroskaben ikke er tilgivet. Den skal i øvrigt bevises. Det gøres ved at en 3. parts erklæringen underskrives. Så kan man skilles, men der skal stadig være enighed om bodelingen. Er der uenighed om fællesboet skal der anlægges sag i skifteretten og det er ikke sikkert at parterne kan indgå fornyet ægteskab inden dette spørgsmål er afklaret. I de fleste sager om skilsmisse uden forudgående separation er der en "skjult dagsorden" om at den udenlandske part vil skynde sig at gifte sig på ny med sin nye kæreste inden at opholdstilladelsen (som bliver inddraget, selv ved separation) udløber. Der kan ikke udstedes en såkaldt prøvelsesattest (et bevis for at man kan gifte sig) uden at skilsmissepapirerne er udstedt med anmærkningen "fællesboet er delt." Dette forhold er set brugt som våben af begge parter....Han (typisk dansker) vil pga. hævn have sin kone sendt ud af landet. Hun (I de sager jeg har haft er det thailændere) vil forhindre at han gifter sig på ny med en anden (også hævn). Man er ved statsamterne godt klar over dette forhold, men familieretlige sager beror på enighed. Er der er uoverensstemmelser skal disse afgøres andetsteds. Se i øvrigt : http://www.statsa... Vær opmærksom på at det der står på statsamtets sider kun er vejledende information. Har man brug for rådgivning er det ofte en god ide at kontakte en juridisk rådgiver eller advokat. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 14:00
|
poom skrev: hugoboerge du løber som sædvanlig med en halv vind. du ved ikke meget om det her kan jeg høre nu skrev amano jo at han gerne vil skilles hurtigt fordi han gerne vil gifte sig med sin kærste jeg har haft LIGE samme problem og det er ingen hemmelighed for det har jeg skrevet får at jeg fik en masse råd der gik i alle retninger og blev totalt forvirret jeg søgte og fik hjælp af Sudsakhon herindefra. det var så super og var det ikke for ham var vi totalt på den jeg tror det var den her jeg også læste dengang : hugoboerge den kan du jo også læse grundigt Bare lige for en god ordens skyld, jeg har rådgivet mange par som har været forvirret over dette: Ved en skilsmisse uden forudgående separation kræver det at man er enige!! Og at utroskaben ikke er tilgivet. Den skal i øvrigt bevises. Det gøres ved at en 3. parts erklæringen underskrives. Så kan man skilles, men der skal stadig være enighed om bodelingen. Er der uenighed om fællesboet skal der anlægges sag i skifteretten og det er ikke sikkert at parterne kan indgå fornyet ægteskab inden dette spørgsmål er afklaret. I de fleste sager om skilsmisse uden forudgående separation er der en "skjult dagsorden" om at den udenlandske part vil skynde sig at gifte sig på ny med sin nye kæreste inden at opholdstilladelsen (som bliver inddraget, selv ved separation) udløber. Der kan ikke udstedes en såkaldt prøvelsesattest (et bevis for at man kan gifte sig) uden at skilsmissepapirerne er udstedt med anmærkningen "fællesboet er delt." Dette forhold er set brugt som våben af begge parter....Han (typisk dansker) vil pga. hævn have sin kone sendt ud af landet. Hun (I de sager jeg har haft er det thailændere) vil forhindre at han gifter sig på ny med en anden (også hævn). Man er ved statsamterne godt klar over dette forhold, men familieretlige sager beror på enighed. Er der er uoverensstemmelser skal disse afgøres andetsteds. Se i øvrigt : http://www.statsa... Vær opmærksom på at det der står på statsamtets sider kun er vejledende information. Har man brug for rådgivning er det ofte en god ide at kontakte en juridisk rådgiver eller advokat. Poom, jeg maa beklage, men i mit tilfaelde (ca. 20 aar siden) blev vi skilt paa staaende fod eller lige paa stedet i statsamtet. Herefter kommer saa problemet med bodeling osv osv, men skilt det blev vi paa dagen og bodelingen blev ordnet efterfoelgende med valuar i hjemmet og det er utroligt saa lidt tingene er vaerd. Som jeg skrev tidligere, er det muligt at reglerne er blevet lavet om, men hvorfor aendre paa det ? Mvh. |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 29/10-2012 14:17
|
|
amano er sikker også interesseret i hvad der skete for 20 år siden og du var jo hurtig ude med at skrive "forkert" som svar på at der blev advaret mod det med bodelingen Det kan du kun hvis i er enige om bodeling det er vist ikke noget der hjælper ret meget vel hvem var det der skrev noget om kun at skrive når man havde noget konstruktivt. nu har du forvirret alle endnu mere bare fordi du lige skulle spille klog nu skrev amano jo at han gerne vil skilles hurtigt fordi han gerne vil gifte sig med sin kærste han har sgu da ikke brug for alle mulige tanker om hvordan man tror det er. men hvad han skal passe på jeg har selv været i samme problem og blev forvirret over alle hugobørgerne som svarede i øst og i vest. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 14:26
|
poom skrev: amano er sikker også interesseret i hvad der skete for 20 år siden og du var jo hurtig ude med at skrive "forkert" som svar på at der blev advaret mod det med bodelingen Det kan du kun hvis i er enige om bodeling det er vist ikke noget der hjælper ret meget vel hvem var det der skrev noget om kun at skrive når man havde noget konstruktivt. nu har du forvirret alle endnu mere bare fordi du lige skulle spille klog nu skrev amano jo at han gerne vil skilles hurtigt fordi han gerne vil gifte sig med sin kærste han har sgu da ikke brug for alle mulige tanker om hvordan man tror det er. men hvad han skal passe på jeg har selv været i samme problem og blev forvirret over alle hugobørgerne som svarede i øst og i vest. For at skaere det ud i pap: Vi blev skilt samme dag paa statsamtet og bodeling og alt det andet sjove fandt sted efterfoelgende. Saadan var det. Sagfoerener paa davaerende tidspunkt vidste nok hvad de gjorde. |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 29/10-2012 14:33
|
|
og for at skære det ud i pap: amano er sikker også interesseret i hvad der skete for 20 år siden og du var jo hurtig ude med at skrive "forkert" som svar på at der blev advaret mod det med bodelingen Det kan du kun hvis i er enige om bodeling det er vist ikke noget der hjælper ret meget vel hvem var det der skrev noget om kun at skrive når man havde noget konstruktivt. nu har du forvirret alle endnu mere bare fordi du lige skulle spille klog nu skrev amano jo at han gerne vil skilles hurtigt fordi han gerne vil gifte sig med sin kærste han har sgu da ikke brug for alle mulige tanker om hvordan man tror det er. men hvad han skal passe på jeg har selv været i samme problem og blev forvirret over alle hugobørgerne som svarede i øst og i vest. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 14:53
|
Egne erfaringer taeller ikke. Nu havde jeg heller ikke noget problem med at blive gift igen hurtigt. ![]() |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 29/10-2012 16:18
|
|
hugobørge. var det ikke for 20 år siden? skal man RÅBE det ind i dit øre? når nu FLERE har skrevet at bodeling skal være lavet. ellers kan du ikke gifte dig igen så ævler du stadig videre om noget man tydelig kan se at du ikke har forstand på. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 16:22
|
poom skrev: hugobørge. var det ikke for 20 år siden? skal man RÅBE det ind i dit øre? når nu FLERE har skrevet at bodeling skal være lavet. ellers kan du ikke gifte dig igen så ævler du stadig videre om noget man tydelig kan se at du ikke har forstand på. Hvor staar det om bodelingen ? Hvis du har god tid saa slaa det op og fortael os omkring det. Takker. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.