Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Job i Thailand.
|
|
| keniko |
Lagt på d. 19/10-2012 11:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
http://www.jobind...id=4616743 K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/10-2012 12:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Det er 3 eller 4 gang i år, de søger nye medarbejdere til Thailand. http://vacancies....y/my-data/ Ser da spændende ud. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 19/10-2012 13:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Jeg har vaeret i HuaHin og tale med direktoeren vedr job. Meget userioeest firma, tager fra Pattaya til HuaHin dagen foer aftalte moede, booker hotel osv. Ville gerne vaere frisk til samtalen dagen efter kl 15.00. Kommer ca 14.40 og ringer ind til manden og siger jeg staar udenfor. Han tager telefonen og siger det er aflyst!!!!! Der var dukket noget andet vigtigere op. Okay kunne man saa ikke have ringet til mig og aflyse. Eller mailet...... Vi havde mailet frem og tilbage flere gange, og jeg ringer til ham inden jeg tager nat bussen til HuaHin og alt var i bedste orden. Han havde smidt mit nummer og mail vaek...! Jeg var rasende men besinder mig og faar et nyt moede dagen efter samme tid. Kommer til tiden, men faar lov til at sidde og vente 20 minutter fordi han taler i telefon. Han er vildt stresset og forklare en masse ting om dit og dat. Loennen er ikke garanteret 16.000 dkr, men foerste mdr 35.000 baht! Derefter omkring 50.000 baht som garanti, altsaa langt fra 16.000 dkr (ca 80.000 baht). Desuden er der nogle maal som skal opfyldes og hvis det ikke sker faar du en advarsel og 2 advarsler i traek, ud af vagten...! Det er ikke Telia produkter, som jeg ogsaa soegte paa, men derimod El kontrakter i stedet for folks nuvaerende El selskab. Folk vil spare ca 6 % paa deres regning, altsaa en god middag om aaret og et par flasker vin. Ikke nemt at saelge tror jeg! Med arbejdstilladelse betaler man 7% i skat af op til 50.000 baht.Her ville de traekke 15 % af alt hvad du tjente. Desuden skulle man vaere villige til at arbejde 2 til 3 timer over hver dag...! Jeg takkede paent nej tak til jobbet. Jeg vil oenske alle som tager job der, rigtig held og lykke, det faar de brug for. Magen til userioest firma skal man lede laenge efter....! ![]() |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 19/10-2012 16:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Tak for advarslen moerk5002 I annoncen står der: ”en garanti løn på 16.000”. Men der står ikke noget om hvilken valuta. Det er åbenbart ikke et uheld. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 19/10-2012 17:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
maik skrev: Tak for advarslen moerk5002 I annoncen står der: ”en garanti løn på 16.000”. Men der står ikke noget om hvilken valuta. Det er åbenbart ikke et uheld. Nej der står end ikke, at det er en valuta. Det kunne for så vidt godt være 16.000 riskorn. ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/10-2012 18:25
|
|
Surt at du både skulle spilde penge og tid på det pis. Er der overhovedet noget dansk firma, som opererer i Thailand, og som søger medarbejdere i Thailand, der på nogen måde kan tages seriøst? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/10-2012 18:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
moerk5002 skrev: Jeg har vaeret i HuaHin og tale med direktoeren vedr job. Meget userioeest firma, tager fra Pattaya til HuaHin dagen foer aftalte moede, booker hotel osv. Ville gerne vaere frisk til samtalen dagen efter kl 15.00. Kommer ca 14.40 og ringer ind til manden og siger jeg staar udenfor. Han tager telefonen og siger det er aflyst!!!!! Der var dukket noget andet vigtigere op. Okay kunne man saa ikke have ringet til mig og aflyse. Eller mailet...... Vi havde mailet frem og tilbage flere gange, og jeg ringer til ham inden jeg tager nat bussen til HuaHin og alt var i bedste orden. Han havde smidt mit nummer og mail vaek...! Jeg var rasende men besinder mig og faar et nyt moede dagen efter samme tid. Kommer til tiden, men faar lov til at sidde og vente 20 minutter fordi han taler i telefon. Han er vildt stresset og forklare en masse ting om dit og dat. Loennen er ikke garanteret 16.000 dkr, men foerste mdr 35.000 baht! Derefter omkring 50.000 baht som garanti, altsaa langt fra 16.000 dkr (ca 80.000 baht). Desuden er der nogle maal som skal opfyldes og hvis det ikke sker faar du en advarsel og 2 advarsler i traek, ud af vagten...! Det er ikke Telia produkter, som jeg ogsaa soegte paa, men derimod El kontrakter i stedet for folks nuvaerende El selskab. Folk vil spare ca 6 % paa deres regning, altsaa en god middag om aaret og et par flasker vin. Ikke nemt at saelge tror jeg! Med arbejdstilladelse betaler man 7% i skat af op til 50.000 baht.Her ville de traekke 15 % af alt hvad du tjente. Desuden skulle man vaere villige til at arbejde 2 til 3 timer over hver dag...! Jeg takkede paent nej tak til jobbet. Jeg vil oenske alle som tager job der, rigtig held og lykke, det faar de brug for. Magen til userioest firma skal man lede laenge efter....! ![]() SPILD AF TID.! Jeg forstår din skuffelse. Firmaet er useriøst og fyldt med løgn. "Vi arbejder for Telia"....Nå, gør i det.? Ved Telia det.? |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 19/10-2012 18:54
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
kender 2 som er blevet snydt for deres løn de skulle have haft 7000 kr men kunne kun få 2500 kr så de har fundet sig noget andet at lave nu farvel og tak siger jeg bare, eller bare plat og svindel
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 19/10-2012 21:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
vandango skrev: Er der overhovedet noget dansk firma, som opererer i Thailand, og som søger medarbejdere i Thailand, der på nogen måde kan tages seriøst? vandango hvis du ellers gad og åbne dine øjne så ville også du kunne finde ud af at der er danske firmaer i Thailand der søger arbejdskraft, men det kræver jo naturligvis at man åbner sine øjne og horisonter. nævner lige lidt her : [url] http://www.dantha...lt_en.aspx [/url] http://www.dancha....php?id=76 ( ecco ) http://www.georgj...o.th/2012/ http://www.dancha....php?id=37 ( Pandora ) Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| 2182 |
Lagt på d. 20/10-2012 13:29
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
I den første link fra TG950, siger min antivirusting at der er en trojaner!, så pas lige på. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/10-2012 13:47
|
|
TG950 skrev: vandango skrev: Er der overhovedet noget dansk firma, som opererer i Thailand, og som søger medarbejdere i Thailand, der på nogen måde kan tages seriøst? vandango hvis du ellers gad og åbne dine øjne så ville også du kunne finde ud af at der er danske firmaer i Thailand der søger arbejdskraft, men det kræver jo naturligvis at man åbner sine øjne og horisonter. nævner lige lidt her : [url] http://www.dantha...lt_en.aspx [/url] http://www.dancha....php?id=76 ( ecco ) http://www.georgj...o.th/2012/ http://www.dancha....php?id=37 ( Pandora ) Kan ikke se et eneste job, en dansker som moerk kunne søge? |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 20/10-2012 14:25
|
|
2182 skrev: I den første link fra TG950, siger min antivirusting at der er en trojaner!, så pas lige på. måske din Antivirus ting ikke er særligt oppe på mærkerne, her bruger vi både Kaspersky & Bullguard ingen trusler, samt vi bruger Firefox, Chrome, IE, browser ingenting sker der, så du må nok op på mærkerne og få din Antivirus ting opdateret. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 20/10-2012 14:34
|
|
vandango skrev: TG950 skrev: vandango skrev: Er der overhovedet noget dansk firma, som opererer i Thailand, og som søger medarbejdere i Thailand, der på nogen måde kan tages seriøst? vandango hvis du ellers gad og åbne dine øjne så ville også du kunne finde ud af at der er danske firmaer i Thailand der søger arbejdskraft, men det kræver jo naturligvis at man åbner sine øjne og horisonter. nævner lige lidt her : [url] http://www.dantha...lt_en.aspx [/url] http://www.dancha....php?id=76 ( ecco ) http://www.georgj...o.th/2012/ http://www.dancha....php?id=37 ( Pandora ) Kan ikke se et eneste job, en dansker som moerk kunne søge? DanThai søger da ikke mindre end 4, om moerk så har kvalifikationerne det ved moerk jo nok bedst selv. og foriøvrigt så fremgår det jo ikke klart og tydeligt af dit indlæg at du forespurgte om danske medarbejdere, tror nu nok at de fleste danske firmaer som er registreret i Thailand er seriøse, måske du selv er en seriøs ansøger med de rette kvalifikationer ? Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 20/10-2012 14:49
|
2182 skrev: I den første link fra TG950, siger min antivirusting at der er en trojaner!, så pas lige på. Jeg oplevede det samme, saa jeg turde ikke aabne de andre....! |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 20/10-2012 16:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
TG950 skrev: 2182 skrev: I den første link fra TG950, siger min antivirusting at der er en trojaner!, så pas lige på. måske din Antivirus ting ikke er særligt oppe på mærkerne, her bruger vi både Kaspersky & Bullguard ingen trusler, samt vi bruger Firefox, Chrome, IE, browser ingenting sker der, så du må nok op på mærkerne og få din Antivirus ting opdateret. Min antivirus advarede også mod en trojaner. Så mon ikke det er dig der skal have opdateret din antivirus?? |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 20/10-2012 18:46
|
|
maik skrev: TG950 skrev: 2182 skrev: I den første link fra TG950, siger min antivirusting at der er en trojaner!, så pas lige på. måske din Antivirus ting ikke er særligt oppe på mærkerne, her bruger vi både Kaspersky & Bullguard ingen trusler, samt vi bruger Firefox, Chrome, IE, browser ingenting sker der, så du må nok op på mærkerne og få din Antivirus ting opdateret. Min antivirus advarede også mod en trojaner. Så mon ikke det er dig der skal have opdateret din antivirus?? tjah, noget galt er der da, men 3 forskelige PC'er, 3 forskellige antivirus systemer, 3 forskelige browser og ikke et eneste advarsel Hmm mystisken breder sig. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/10-2012 19:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Her, dumt at jeg prøvede, men trojansk hest blokeret, helt opdateret antivirus, som automatisk opdaterer flere gange dagligt, hvis jeg er "på". Jeg bruger avast og IE. Måske skulle du scanne dine komputere for trojanere. ? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 21/10-2012 10:21
|
|
natty skrev: Her, dumt at jeg prøvede, men trojansk hest blokeret, helt opdateret antivirus, som automatisk opdaterer flere gange dagligt, hvis jeg er "på". Jeg bruger avast og IE. Måske skulle du scanne dine komputere for trojanere. ? mystikken har loest sig. efter jeg har gaaet vores antivirus ting igennem saa viser det sig at jeg har sat flueben ved ikke at advare om trusler, men automatisk at saette trusler i karantaene, derfter bliver bliver de automatisk slettet efter faa timer hvis jeg ikke foretager mig noget. jeg anbefaler at laeser af denne traad ikke klikker paa omtalte link jeg beklager. p.s. har tilladt mig at sende en mail til DanThai og advaret dem om at deres side er inficerert med virus. slut herfra om omtalte emne, da det efterhaanden har taget fokus fra traaden oprindelig emne. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 14/05-2013 07:31
|
Som opfølgning på denne tråd, faldt jeg lige over dette. Jeg har nok ikke taget helt fejl. ![]() Danske unge arbejder på et danskejet callcenter i Thailand uden arbejdstilladelse. 'Arbejd i Thailand og få et eventyr for livet', lover telemarketing-firmaet Alpine Salesforce, der sælger services for Telia og elselskabet Modstrøm. Hidtil har 70 fortrinsvis unge danskere sagt ja til at rejse til Thailand for derfra at lave telefonsalg i Danmark. Men metroxpress er bestiddelse af en lang række dokumenter, der afslører, at de ofte arbejder illegalt i landet, for mange har ingen arbejdstilladelse i den første tid på jobbet. Nuværende og forhenværende medarbejdere bekræfter over for metroxpress, at de har arbejdet uden arbejdstilladelse og fik besked på, at sige, at de var gæster, hvis kontrolmyndigheden kom. »Vi skulle bære visitor-skilte de første uger, vi var på arbejde. For det skulle se ud som om, vi bare var gæster,« sagde en medarbejder, da metroxpress i sidste uge besøgte Thailand. »Og vi blev bedt om at gå hjem de dage, direktøren frygtede myndighedskontrol,« siger medarbejderen, der ønsker at være anonym. Otte øvrige nuværende eller forhenværende medarbejdere bekræfter overfor metroxpress, at de har arbejdet uden arbejdstilladelse og med et visitor-skilt. Alle siger, at de skulle hævde, at de var gæster, hvis kontrolmyndigheden kom. »Der er tale om et et særdeles alvorligt og forkasteligt lovbrud,« siger Kanchana Noppun, PR-direktør i Thailands industriministerium, til metroxpress. Hun oplyser, at folk, der arbejder eller har arbejdet uden arbejdstilladelse af politiet skal deporteres til lufthavnen - og ud af landet. Callcenterets ejer og direktør, Rasmus Møller, afviser, at der skulle være et problem. »Ingen her arbejder eller har arbejdet uden arbejdstilladelse,« siger Rasmus Møller, som forklarer, at medarbejderne bærer visitor-skilte for at være sikret i tilfælde af, at politiet ikke forstår, at de faktisk har en arbejdstilladelse. Telia, der i mod, synes ikke, det ser godt ud. »Det her gør et stort indtryk på os hos Telia. Disse uskyldige unge mennesker skal arbejde under ordentlige og lovlige forhold, så vi vil sige til vores samarbejdspartner, som har hyret Alpine Salesforce, at de må søreme se at få styr på tingene,« siger Mette Honoré, kommunikationschef hos Telia, til metroxpress. Har du arbejdet for Alpine Salesforce eller andre af Ramus Møllers selskaber - eksempelvis MyData? Send et tip til . kilde http://www.mx.dk/... |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 14/05-2013 08:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
åh herregud - så er der navlepilleri igen. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

åh herregud - så er der navlepilleri igen.