Se indlæg
 Udskriv debat
En filipin pige
Kim Ludvigsen
patirak skrev:

Fordommene om den underdanige asiatiske kvinde som finder sig i alt, er ikke noget jeg personligt kan genkende.
...
Jeg synes tit tingene bliver fremlagt som... "Har man blot penge, så er alt vel med en asiatiske kvinde" (deraf også fordommene).

Ikke for at fortsætte ud ad en ikke-relevant tangent, blot en enkelt bemærkning: Hvis du har fundet noget om ovenstående i mit svar, så har du misforstået det.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
rinpoche
[quote]patirak skrev:
.

Et forhold til en (normal tænkende) asiatiske kvinde der har børn - er inkl. børnene. Alt andet er dødsdømt. Tror man som Farang andet, så held og lykke med det :-)

quote]

Jeg er ked af at sige dette, men virkeligheden modsiger dig. Senest set i udsendelsen "Fra Thailand til Thy" hvor hubby pludselig finder ud af, at trunte vist nok har et par børn i bagagen

Virkeligheden her i DK, er at en god del thai- kvinder har forladt deres børn ... for altid.

Det kan meget vel være at de sender penge til bedsteforældrene, der fungerer som mødre i deres sted. Det kan meget vel være, at de besøger dem hver 5. år på et 2 ugers visit.

Jeg synes blot, at sådanne forhold er såre fattige.
Jeg forsøger ikke at fornærme nogle, men mon ikke det er indlysende at i et thailandsk hieraki, er det som så:

Far og mor og børn kommer først.
Og ud fra den betragtning, så kan man kun spørge sig selv, hvis den omsorgsfulde moder kan forlade sine børn for evigt, hvor lidt tager det så for hende at revurdere sin farang hubby, der i den sammenhæng står betragteligt langt nede i prioriteringsrækkefølgen?

Bottom line, jeg ville personligt aldrig roere
en thai kvinde, der har efterladt deres børn i limbo.

Anonym Bruger
Det var dog en utrolig snak i har her så kvinder der forlader deres børn for at tage til andre lande er dårligt bekendtskab. Jeg er ked af at sige det så er rigtigt mange Thai'er dårligt bekendtskab. Men er det fordi de er dårlige mennesker eller fordi deres egne normer er anderledes end vores? Jeg ved at rigtigt mange Thai'er er opdraget af deres bedsteforældre og tanken om at forlade børnene ligger derfor ikke så langt væk som os andre.

Men når pigerne rejser væk til et fremmet land med en mand som de måske ikke elsker så er det for at kunen forsørge familien. De vil sikre deres børn det bedste og det kan penge fra Danmark sikre. De ofrer altså deres egen lykke for at gøre dette.

Jeg tror også de fleste ønsker at få deres børn her til landet når de har boet her lidt.

Den konkrete situartion er der nok ikke så meget andet at gøre end at droppe manden.

patirak
TomDK skrev:

Det var dog en utrolig snak i har her så kvinder der forlader deres børn for at tage til andre lande er dårligt bekendtskab. Jeg er ked af at sige det så er rigtigt mange Thai'er dårligt bekendtskab. Men er det fordi de er dårlige mennesker eller fordi deres egne normer er anderledes end vores? Jeg ved at rigtigt mange Thai'er er opdraget af deres bedsteforældre og tanken om at forlade børnene ligger derfor ikke så langt væk som os andre.

Men når pigerne rejser væk til et fremmet land med en mand som de måske ikke elsker så er det for at kunen forsørge familien. De vil sikre deres børn det bedste og det kan penge fra Danmark sikre. De ofrer altså deres egen lykke for at gøre dette.

Jeg tror også de fleste ønsker at få deres børn her til landet når de har boet her lidt.

Den konkrete situartion er der nok ikke så meget andet at gøre end at droppe manden.

Som udgangspunkt vil jeg sige at de thailændere der er dårligt bekendskab, er det fordi de ER dårlige mennesker. En kvinde der f.eks. "glemmer" at fortælle sin Farang-mand om sine børn eller helt svigter sine børn, er kort sagt kke er værd at samle på.

Som rinpoche rigtigt nævner, så betyder børnene og forældrene utroligt meget for normale thailandske kvinder. Jeg oplever thailandske kvinder som ekstremt omsorgsfulde overfor deres børn og fantastiske mødre. Og "Ja" der findes også de thaikvinder, som uden problemer og totalt-ansvarsløst efterlader deres børn hos forældre, søskende eller andre. MEN de er altså selv efter Thai-målestok og normer ikke "Full-BATH"...

Hvis man virkelig vil "score" en thai-kvinde "big-time" og vil have en plads i hendes hjerte, så er vejen gennem hendes forældre og børn den helt rigtigt måde at gøre det på. Vinder man forældrenes og børnenes tillid og accept, så vinder man også thai-kvindens hjerte og hendes kærlighed.

En Farang der f.eks. tropper op hos forældrene i Isaan og ikke viser respekt for kvindens forældre og børn, kan ligeså godt pakke sammen og tage hjem. Problemet med mange Farang-mænd og mange Dansk/Thai forhold, er at man undervurderer forældrenes og ikke mindst børnene betydning.

Jeg tror 99% af alle Dansk/Thai forhold starter som et "ATM-forhold". Kvinden går efter en forsørger og et bedre liv for hendes familie og hendes børn. Som en tidligere har skrevet her... "det er jo underligt at kvinder i Isaan er helt vilde med Farang-mænd"... (hvis det altså ikke lige drejede sig om penge...)

Som tiden går ændres forholdet stille og roligt. Kvinden ser efter andre ting end penge i manden. Er han god ved hendes børn? - kan forældre lide ham? - er to meget vigtige kriterier. De vil afspejle sig og blive vigtige faktorer i hendes egen kærlighed til ham. Gør han det rigtigt og hvis hun ellers finder ham attraktiv, så vil ATM-forholdet udvikle sig til et kærlighedsbaseret parforhold - hvor hun som kvinde vil gå ekstremt langt for at beskytte hendes "egen nye familie". Hun vil faktisk gå meget længere end mange andre kvinder i denne verden, for at beskytte hendes familie (og dermed også dig). Det er efter min mening, der hvor thaikvinder er helt specielle.

Mænd der kommer hjem efter et 14-dags eventyr i Thailand, sidder ofte tilbage med et stort smil på læben og føler de nu ved hvor omsorgsfuld og kærlige thai-kvinder er. Sandheden er, at de kun har fået en lille forsmag på thaikvinder og at virkeligheden overgår deres vildeste fantasier. Thaikvinder er FANTASTISKE, omsorgsfulde, loyale og trofaste kærester/koner/mødre - HVIS man altså lige formår få en plads i deres hjerte (ved siden af forældrene og hendes børn).

En "normal" (Full-BATH) thaikvinde ville ALDRIG opgive hendes forældre eller børn til fordel for en Farang. Så derfor gør man klogt i, at vise respekt overfor dem. Blod er som bekendt tykkere end vand... og som Farang vil man altid sin egen særlige plads på rangstigen. Som tiden går og efterhånden som man viser sit "værd" (og forældrene dør), så vil man stille og roligt kravle op af rangstigen og bliver til sidst en vigtig og central person i hendes hjerte. Men det tager tid...

Der findes ikke noget bedre end en thai kæreste/kone, der har får sine grundlæggende og egentlig meget simple behov opfyldt. Men der er bare alt for mange Farang-mænd der ikke får den oplevelse, fordi de tror man kan "købe" sig til en plads i en thaikvindes hjerte.

Man tror en opholdstilladelse og et liv i Danmark og penge betyder alt for en thaikvinde, hvilket er en komplet misforståelse. Desværre er der så også en del Thai-kvinder (især fra de fattige områder), som tror at penge er vejen til et lykkeligt liv. De finder så senere ud af, at der også er andre faktorer der spiller ind - f.eks. at manden respekterer hendes familie og hendes børn. Det er når disse to grupper af mennesker mødes, at det ender helt galt og de står i en situationen som trådstarter beskriver.

Sørgeligt, men desværre et udslag af at folk mange gange ikke tænker, før de handler... Andre er blot uheldige og ender med en partner, som senere viser sig at have haft de forkerte hensigter.

jensjorgen1999
Jamen, sådan som historien er skal hun da klart lade sig skille. Forhåbentlig er der nogle penge, som så skal deles. Hun burde have tid nok til at finde sig en bedre mand i DK.

Noongning
Tak for så mange kommentar.
Har i dag snakket med hende.
- Han har liget taget hende bærbar, så hun ikke kan kommunikere med verden.
- Han presser hende til at sælge sit hus på filippine og gemmer penge her i Dk, men hun siger nej, hun vil gerne give til hendes børn
. Hun har lige fået løn, men aner ikke, hvor meget, da han gemmer hendes lønseddel.

Jeg sidder her og har ondt med hende, og gerne vil hjælpe, men kan dog ikke gifte mig med hende, da er selv en pige.Smile

natty
Noongning skrev:

Tak for så mange kommentar.
Har i dag snakket med hende.
- Han har liget taget hende bærbar, så hun ikke kan kommunikere med verden.
- Han presser hende til at sælge sit hus på filippine og gemmer penge her i Dk, men hun siger nej, hun vil gerne give til hendes børn
. Hun har lige fået løn, men aner ikke, hvor meget, da han gemmer hendes lønseddel.

Jeg sidder her og har ondt med hende, og gerne vil hjælpe, men kan dog ikke gifte mig med hende, da er selv en pige.Smile

Det kan i vel nu godt, selv med kirkelig vielse.

Nej spøg tilside, han virker da som et ualmendeligt dumt svin.
Når der ikke er fysisk vold involveret ved jeg ikke hvad hun skal gøre eller henvende sig, men som jeg ser det er hun udsat for physisk vold.
Hvis det er rigtigt hvad du beskriver, hvilket jeg ingen grund har til at betvivle, bør hun vel nærmest "flygte" så snart det kan lade sig gøre.
Den mand er da vist uden for pædagogisk rækkevidde.
Da hun ikke synes istand til tage vare på sig selv og selv komme ud af forholdet, ville jeg, hvis jeg var dig, kontakte det nærmeste kvindecenter, og bede om råd.
Hvis hun kan komme væk fra den skøre stodder, kan hun sikkert også opholde sig der, til der falder ro på.

Når det er sagt synes jeg at denne tråd er fyldt med fordomme om hvordan asiatiske kvinder er.
Enten er kvinderne sendt fra himlen og er totalt omsorgsfulde, eller også er de sendt herop fra djævelen fordi de rejser fra deres børn.
Det kan sagtens være af nødvendighed og netop være for at være omsorgsfulde, så der kan sendes penge hjem så familien og børnene får et bedre liv. Dermed opgiver de dem ikke, og kan måske sørge for at deres børn kan få en ordentlig uddannelse, og forhindre at de ikke senere ender som købekød i Pattaya.
Jeg har faktisk stor respekt for dem, da de faktisk "opofrer" sig ved at rejse til Danmark og sørge for et bedre liv for deres børn, de lader dem netop ikke i stikken. At tænke anderledes er Vestlig overskuds romantik.
Jeg tror ikke at nogen kvinde forventer at de skal være afskåret for at have kontakt med og besøge deres børn eller på et tidspunkt få dem til Danmark.
Jeg er helt med på at det er "dårlig stil" hvis de holder deres børn hemmelige.
Men helt ærligt, rigtigt som skrevet, mange mænd, smider hovedet, og tror på alt hvad de får fortalt.
Det har sgu da også noget med at bruge det invendige af hovedet, og ikke gifte sig efter at have været på en tur til Pattaya i 14 dage eller været på en datingtur.

Jeg ved det, det jeg skriver er sådan set helt uden for tråden, men det er jo der tråden, desværre er endt, istedet for nogle gode råd.
Redigeret af natty d. 10/10-2012 00:08
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

taxidriver990
Patirak skrev:
Hvis man virkelig vil "score" en thai-kvinde "big-time" og vil have en plads i hendes hjerte, så er vejen gennem hendes forældre og børn den helt rigtigt måde at gøre det på. Vinder man forældrenes og børnenes tillid og accept, så vinder man også thai-kvindens hjerte og hendes kærlighed.

En "normal" (Full-BATH) thaikvinde ville ALDRIG opgive hendes forældre eller børn til fordel for en Farang. Så derfor gør man klogt i, at vise respekt overfor dem. Blod er som bekendt tykkere end vand... og som Farang vil man altid sin egen særlige plads på rangstigen. Som tiden går og efterhånden som man viser sit "værd" (og forældrene dør), så vil man stille og roligt kravle op af rangstigen og bliver til sidst en vigtig og central person i hendes hjerte. Men det tager tid...

Der findes ikke noget bedre end en thai kæreste/kone, der har får sine grundlæggende og egentlig meget simple behov opfyldt. Men der er bare alt for mange Farang-mænd der ikke får den oplevelse, fordi de tror man kan "købe" sig til en plads i en thaikvindes hjerte.

Du har virkelig ramt rigtigt med disse "kloge" ord
Og klart blod er tykkere end vand, vi har vel ogsaa proevet det i vores danske forhold, foer vi "involevere" os i Thailand.
Selv om min historie er anderledes med hensyn til penge problematikken saa er vejen til hjertet stadigvaek gennem foraeldre og boern.
Min egen hustru er selv opdraget af sine bedsteforseldre, fordi hendes foraeldre simpelthen ikke havde penge til det og maatte arbejde 24/7 ( min hustru aeldst af 3 ) og derfor hende der var hos bedsteforaeldrene, og det afspejler hendes maade at holde sammen paa den familie hun har nu.
Hvad hun ikke goer for sine boern er utroligt, kan vaere der findes "fodbold" moedre i DK der en gang om ugen farer afsted med ungerne, men her er det hver dag, og om det saa "bare" er en tur til kiosken, saa starte mor bilen op.

Saa jeg er med i ulve koret:
patirek og Rinpoche skrev :Som rinpoche rigtigt nævner, så betyder børnene og forældrene utroligt meget for normale thailandske kvinder. Jeg oplever thailandske kvinder som ekstremt omsorgsfulde overfor deres børn og fantastiske mødre

Til traaden:
Han har liget taget hende bærbar, så hun ikke kan kommunikere med verden.

Alle biblioteker har gratis adgang til internettet. Men hun har stadigvaek mulighed for at ringe til bl.a dig

Hun har lige fået løn, men aner ikke, hvor meget, da han gemmer hendes lønseddel

Ved ikke hvad hun arbejder med, men er det ikke den samme loen hver maaned ( stort set )
Mange arbejdsgivere sender loenseddel elektronisk saa der er biblioteket en mulighed igen

Han presser hende til at sælge sit hus på filippine og gemmer penge her i Dk, men hun siger nej, hun vil gerne give til hendes børn

Ved ikke hvordan han kan presse, men ved at der findes anonym kvinde raadgivning i bl.a CPH og som god ven af hende kunne du jo hjaelpe hende derind
Ellers kig her :

http://www.kvinde...ivning.dk/

Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Noongning
lønseddel brev sendt med brev, og alle de andre har fået.

Peder1968
Noongning skrev:

lønseddel brev sendt med brev, og alle de andre har fået.

Prøv at tage kontakt med:
http://www.aegtes....dk/forum/

Din ven har brug for hjælp. Det er vigtigt at din ven kommer ud af det ægteskab hurtigt!!

poom
hvorfor skrider hun ikke bare
alle fillippinere har jo et hav af veninder der vil hjælpe med noget. måske bare en sofa

det er hamrende ligemeget om hun har arbejde hun ryger ud alligevel. så hun kan lige så gidt gå nu når han alligevel er sådan en røv
det bliver jo ikke bedre

Peder1968
poom skrev:

hvorfor skrider hun ikke bare
alle fillippinere har jo et hav af veninder der vil hjælpe med noget. måske bare en sofa

det er hamrende ligemeget om hun har arbejde hun ryger ud alligevel. så hun kan lige så gidt gå nu når han alligevel er sådan en røv
det bliver jo ikke bedre

Jeg er ikke 100% enig med dig. Jeg har før hørt om en Thai kvinde i lidt lignende situation, hun blev ikke smidt ud.
Hvordan / hvorfor ved jeg ikke. Vi har ikke kontakt med hende mere da hun flyttede til en anden landsby her i hovedlandet (Jylland),,,, Så jeg kan desværre ikke spørge Frown

taxidriver990
Peder1968 skrev:Jeg har før hørt om en Thai kvinde i lidt lignende situation, hun blev ikke smidt ud.

Netop derfor det er vigtigt at traad opretteren hjaelper hende til en prof. kvinde raadgivning, og det er anonym
Der vil hun kunne faa den hjaelp hun behoever, og den er bedre end noget af det som bliver skrevet her.
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Noongning
Hun har i dag snakket med hendes chef,og chefen har kontakt til Kris center for kvinde, for at finde ud af det , hvordan de kan hjælpe hende.

Dette historie er top hæmmelighed, han truder hende, at hun ikke må sige og fortæl noget om det her.

Hun vil gerne flytte fra ham nu, men ved ikke hvor hun skal hen, men venter nu, hvad kriscenter for kvinde vil sige.

Mål af at jeg skriver hendes historie her inde, vil jeg lige sige ud, at det kan godt være i som er her inde kende nogen some kende nogen måske interessere i hende. Jeg ved at her ikke er et sted at score, men synes her er et sted, som jeg kan give et bude om hende til verden.

Jeg kender hende i kort tid, men synes hun er meget sød, derfor lover hende, at skrive om hende her inde.

Noongning
Og en gang mange tak for de forskellige kommentar og svar, det hjælper rigtig meget.Smile

rinpoche
bor pen yaang derr Smile

Anonym Bruger
hvor er vi aldersmæssigt og geografisk?

Det er ihvertfald syndt for hende og hvis historien er som fortalt, så er jeg enig i at hun da skal væk hurtigst mulig...også selvom dette måtte være tilbage til Filippinerne...selvom det nok ikke er let el. ønskværdigt...

men det kan da være man kender nogen...

Noongning
Hun er 45 år gammel, slank og flot dame. Bor i jylland. Hun arbejdede som skolelærer på filippinerne.

AL 48
Noongning skrev:

Hun er 45 år gammel, slank og flot dame. Bor i jylland. Hun arbejdede som skolelærer på filippinerne.

-Og hvad arbejder hun så med her i Danmark?

Må jeg for iøvrigt rose dig for dit sidste indlæg (ovenstående).
Perfekt dansk, perfekt tegnsætning. -Du har gået i en god skole Wink

jydetampen
Det glæder hvis hun nu får noget hjælp af folk som kender alt til hvad der rent faktisk er af muligheder,men tror ikke på at hun i hendes situation kan finde ridderen på den hvide hest inden hun er væk fra den lede stodder og fundet ud af hvad fremtiden bringer.
Mit råd ville være at komme i banken efter sine penge hvis der er nogle på kontoen også tage hjem og tænke alt igennem hvad hun vil i fremtiden.

Spring til debat: