Se indlæg|
Sprog skole I chiangmai?
|
|
| Jimmy Chaichana |
Lagt på d. 26/09-2012 04:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej Jeg Er En Dreng På 19år Er Halv thai Halv Dansk og snakker flydene thailandsk Men desværre kan jeg ikke skrive thailandsk så derfor kunne jeg gerne tænke mig at studere thailandsk i en længere periode eventuelle nogle forslag ? chiang mai eller bangkok ville jeg helst til ![]() |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 26/09-2012 04:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Hej Jimmy Proev at tjekke: http://www.ymcach... alternativt http://www.ymcach...58&lang=en Bruger selv skolen til at laere thai Held og lykke |
|
|
|
| Jimmy Chaichana |
Lagt på d. 26/09-2012 05:12
|
tak for det jeg prøver at se på det ![]() |
|
|
|
| kongeboaen |
Lagt på d. 26/09-2012 18:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Jimmy Chaichana skrev: Hej Jeg Er En Dreng På 19år Er Halv thai Halv Dansk og snakker flydene thailandsk Men desværre kan jeg ikke skrive thailandsk så derfor kunne jeg gerne tænke mig at studere thailandsk i en længere periode eventuelle nogle forslag ? chiang mai eller bangkok ville jeg helst til ![]() ja feks, så er der a.u.a her i chiang mai det er en ganske udemærket skole og med dygtige lærerer |
|
|
|
| Jimmy Chaichana |
Lagt på d. 26/09-2012 23:53
|
hej kongeboaen det ligner en ´meget fornuftig skole har lige checkket hjemmesiden ![]() der er en helt masse valgmuligheder |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 27/09-2012 13:31
|
|
Hej kongeboaen.... Hvad er a.u.a ? Og har du selv nogle erfaringer med skolen ? Kaemper selv ihaerdigt med at laere, baade paa Y.M.C.A og via boeger med indlagt CD'er men godt nok svaert med de 5 toner... |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 27/09-2012 14:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Walen har en afdeling på Huay Kaew Road i Chiang Mai .... jeg er gået forbi mange gange, men kan desværre ikke udtale mig om undervisningens kvalitet. http://www.thaiwa.../index.php One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| kongeboaen |
Lagt på d. 28/09-2012 05:20
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
taxidriver990 skrev: Hej kongeboaen.... Hvad er a.u.a ? Og har du selv nogle erfaringer med skolen ? Kaemper selv ihaerdigt med at laere, baade paa Y.M.C.A og via boeger med indlagt CD'er men godt nok svaert med de 5 toner... a.u.a er en sprog skole hvor man lærer thai man kan så os lære engelsk der. jeg har sev gået der i en periode for at lære og tale , læse og skrive thai. 1 lektion den varer i 6 er uger med 2 timer skole gang om dagen prisen er 4200 baht pr lektion ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/09-2012 12:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Bare en info.. Der findes jo flere system at lære at skrive og læse fra... Så være sikker på at det der bruges Evt. på en skole, hjemme med mere, følger samme system... http://www.learni... Er et sted der har fået god omtale af mange på diverse forum, der er en del at gå igang med... Hvis det er det man gerne vil... Ang. det med mange system, så prøv at se her engang: http://quizlet.co...-alphabet/ ก Alt efter system skrives ก ord som (Som start bogstav).. Ko Kai (Chicken) Gaw Gai (Chicken) Gor Gai (Chicken) Det betyder så alt efter system, kommer til til at starte ordet med K eller G... Huske også at English/Thai ordbog bruger forskellige system også.... Kan jo være lidt svært hvis man F.eks lære at oversætte det som at skal starte med G, MEN i ordbogen står som K, hvis man har nemmer ved at slå op under det "English-Thai " og ikke ren thai ord, synes selv det har været nemmere... Bare en info, håber i kan bruge den... Mvh Badedyret.. |
|
|
|
| ayahuasca |
Lagt på d. 03/01-2013 21:07
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Jeg kan anbefale Chiang Mai Universitet. Jeg laeser selv Thai der, og det er det mest serioese sted i CM. Walen er kendt for bare at hyre nogle paene unge piger uanset deres undervisnings kvaliteter. Pro language og de andre billigere loesninger er fyldt med userioese studerende. Det er lidt dyrere at laese ved CMU, men saa undgaar du ogsaa at ende i klasse med en masse hoveder, der kun er der for visums skyld. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 04/01-2013 10:56
|
|
Til Ayahuasca.... Du naevner at det koster men ikke hvad det koster at laese paa CMU.... Er det muligt at du kan skrive prisen.... ? Paa forhaand tak Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 04/01-2013 12:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
ayahuasca skrev: Jeg kan anbefale Chiang Mai Universitet. Jeg laeser selv Thai der, og det er det mest serioese sted i CM. Walen er kendt for bare at hyre nogle paene unge piger uanset deres undervisnings kvaliteter. Pro language og de andre billigere loesninger er fyldt med userioese studerende. Det er lidt dyrere at laese ved CMU, men saa undgaar du ogsaa at ende i klasse med en masse hoveder, der kun er der for visums skyld. Hej Ayahuasa Hvad er det lige du skriver om visum?? Bliver det nemmere med visum hvis man studere thai? Skal selv bo i Thailand om få år, gå til thai her i DK men tror nok at det skal stives noget af når jeg lander derude Så hvis det oven i købet kan hjælpe på visumet er det jo kanon, jeg ved ikke engang om det er svært at få i forvejen!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/01-2013 00:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Hej Flyver.. ED-Visa, kan være en mulighed, hvis man ønsker at lære noget, om det så er Thai sproget, Lære English, at lave Thai mad, eller muay thai boksning eller måske noget helt andet, ja så er der rig mulighed for at kanfortaget sig noget man går op i, og derved får et Visa der passer der til... Det eneste man ikke kan få ED-Visa til at ens egen sprog, og skolen skal være godkendt af M.O.E Ang ED-Visa og at lære Thai (som jeg selv gøre) koster det vil fra 15.000 baht for et skole år op til XX.XXX baht for et skole år. Ud over det kommer der, lidt efter hvilken måde Immigration kontoret tolker regler på oven i. 1 års ED-Visa 1.900 baht Eller 1.900 baht hvert 90 dag. Det første ED-Visa SKAL man hente i et andet land end Thailand, og det kan man bruge i 3 år, derefter SKAL man ud af Thailand igen, efter et nyt ED-Visa, som kan bruges i 3 år igen, dette kan man gøre som man kan bruge ED metoden i MAX 10 år har jeg ladet mig fortælle, HVIS det er efter loven, er godt klar over at mange steder kan dette omgås, det er jo Thailand, ikke ?? Jeg vil anbefale at bruge tid på at afprøve skoler i dit områder når du ankommer, de fleste skoler har 1-2-4 timer gratis prøve tid. Der kan man så selv afprøve om skolen metoder passer til dig eller ej, og de virker som om de vil lære fra sig, kan de lære fra sig og meget mere... For selv om en skole passer til en anden, er det ikke sikkeret deres metode passer til dig.. Hvis man vil lære lidt om Thaier også, kan jeg anbefale en skole der går op i at lære om det også, samme med sproget, for mig har det været rart/vigtige at lære om Thai måde at se tinge på, hvad, hvorfor de gøre som de gøre, dette har være meget lærerigt for mig..... Mvh Badedyret.... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.