Se indlæg
 Udskriv debat
Internet-handel, erfaringer søges
jan_lr
Hej
Har i nogle erfaringer med at bestille varer til Thailand fra;
Bangkok, Asien, USA og Europa ?

Kommer varerne frem ?

Jeg bor i Khon Kaen NØ Thailand.

MVH Jan Wink

Anonym Bruger
Jeg købte 2 stk "SanDisk 32GB SD Memory Card (Class 10)" til mit Kamera, og en special zoom linse fra en land i øst europa(Har lige glemt hvilken, så bare efter hvem der leveret til Thailand, den gang jeg skulle bruge det)

Det gik fint, skulle betale lidt til Told her i Thailand, ikke det store, eller hvad det er, men selv for de ting, forsendelse og de penge til Thailand, sparet jeg en mindre formue...
Og ja de kom fint frem...

Har Ellers har jeg kun fået pakker hjemmefra, som også er kommet frem uden bøvl...

HFD
Du skal bare ikke købe hos Top High Class Fashion i Chang Mai for så mister du dine penge og ser aldrig varen.Headbanger

thaikurt1
Har aldrig haft problemer med at de vare jeg har bestille via internette ikke er kommet.

Nu er det mest for Danmark at jeg bestille vare.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
hugoboerge
Har aldrig haft problemer. Jeg koeber hovedsageligt via Ebay stort set fra hele verden (LP plader, CDer, DVD) og her er fordelen at der er garanti fra Ebay at hvis varen ikke naar frem saa er pengene retur inklusiv porto. Har dog aldrig haft brug for det. Har koebt fra Amazon USA, HMV Japan ogsaa uden problemer. Det eneste var dog at HMV Japan havde opgivet toldvaerdi (sikkert en japansk regel) saa jeg maatte af med et mindre beloeb i told.

AL 48
jan_lr skrev:

Hej

Kommer varerne frem ?

MVH Jan Wink

De gange jeg selv har bestilt over nettet fra Thailand er varen altid kommet. - Og de gange jeg har sendt fra DK til Thailand er varen også kommet frem. Så ingen problemer der.
Jeg har dog erfaret en lidt mystisk ting. Og det er,- hvis jeg modtager en pakke dernede (område Nong Bua Lamphu), så er der altid pålagt ekstra "porto" fra Bangkok, som skal indbetales på det lokale posthus før udlevering. Det samme sker hvis jeg selv her fra DK sender en pakke til damen dernede. Mange gange må hun af med flere hundrede Baht.
--Hvis jeg sender nøjagtig samme vare i en Maxi-kuvert (500gram), så er der intet ekstra at betale, og forsendelsen går hurtigere. Så for eftertiden er det altid Maxi-kuvert.(Dem der er foret for beskyttelse).
Om det er told, der pålægges pakker, ved jeg ikke helt (men det er jo sandsynligt).

hugoboerge
AL 48 skrev:

jan_lr skrev:

Hej

Kommer varerne frem ?

MVH Jan Wink

De gange jeg selv har bestilt over nettet fra Thailand er varen altid kommet. - Og de gange jeg har sendt fra DK til Thailand er varen også kommet frem. Så ingen problemer der.
Jeg har dog erfaret en lidt mystisk ting. Og det er,- hvis jeg modtager en pakke dernede (område Nong Bua Lamphu), så er der altid pålagt ekstra "porto" fra Bangkok, som skal indbetales på det lokale posthus før udlevering. Det samme sker hvis jeg selv her fra DK sender en pakke til damen dernede. Mange gange må hun af med flere hundrede Baht.
--Hvis jeg sender nøjagtig samme vare i en Maxi-kuvert (500gram), så er der intet ekstra at betale, og forsendelsen går hurtigere. Så for eftertiden er det altid Maxi-kuvert.(Dem der er foret for beskyttelse).
Om det er told, der pålægges pakker, ved jeg ikke helt (men det er jo sandsynligt).

Jeg glemte at naevne at en gang imellem betaler jeg et belowb paa THB 7.- og som jeg har forstaaet det saa er det fpr at "checke" indholdet.

flyer
Jeg har engang sendt en bankbog som skulle lidt hurtig frem, på posthuset her i Danmark sagde postdamen at det ikke gik hurtigere selvom at jeg sendte den som pakke/ rekomanderet brev vist omkring 85dkr., defor tænkte jeg at det nok var smart at sende den som alm. brev, så ville det ikke vække så meget mistanke.... Men men sikke en ballade det medførte, da konen ikke kunne se nogen kvittering og for at det ikke skulle være løgn gik der næsten tre uger inden den nåede frem, så der var der krise i det lille hjemhmmmmDer var jo penge på bogen Read the rules
Hæveblanketten med underskrift blev sendt som pakke/ rekomanderet brev MED kvittering og den var fremme i løbet af tre- fire dage....

Så huske endelig at få en kvitto fra postvæsnetShock

Ellers har jeg for det meste brugt de der Maxibreve og har aldrig oplevet at de ikke er kommet frem...
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

fckguld
HFD skrev:

Du skal bare ikke købe hos Top High Class Fashion i Chang Mai for så mister du dine penge og ser aldrig varen.Headbanger
Kun en ting er sikkert- du mister dine penge.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

fckguld
jan_lr skrev:

Hej

Kommer varerne frem ?

MVH Jan Wink
vi har flere gange bestilt fra både asien(kina) og usa , altid modtaget tingene, bor også i Khon kaen
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

jan_lr
Hej.

1000 tak for jeres respons.
Mange gode bidrag :-)
Jeg er nu tryg ved at handle på nettet, også fra Thailand.

MVH Jan :-)

Spring til debat: