Se indlæg
 Udskriv debat
de nye pattaya-russere...
Klovn
Pas på han er Russer,og kan ikke finde ud af at opføre sig normalt,det er det billede vi har haft i lang tid,men er det nye tider,eller nye russere ? jeg er sikker på at dem jeg så inde i central ikke er de samme som sidste år Angel nej de var sgu"pæne unge menesker med små fine poser (lacoste ) jo de har fået penge og arbejde,også i pattaya så jeg en del der åbenbart havde arbejds-tilladdelse hmmm...hvorfor kan de få denne tilladelse spurgte jeg en thaibekendt som arbejdede i central,hun svarrede,ganske enkelt fordi der bliver lagt mange penge i byen hvert år af turister fra Rusland,de får også rabat på indkøb af condo, jeg vil sgu også være Russer,så er jeg fri for at lære thai,alt står jo efterhånden på russisk,prøv at tage en tur til Pattaya-park så bliver der sagt goddag og på gensyn på flydende Russisk,men flinke det var de....Smile

Anonym Bruger
lad dem bare få lortet...

TG950
Klovn skrev:

Pas på han er Russer,og kan ikke finde ud af at opføre sig normalt,det er det billede vi har haft i lang tid,men er det nye tider,eller nye russere ? jeg er sikker på at dem jeg så inde i central ikke er de samme som sidste år Angel nej de var sgu"pæne unge menesker med små fine poser (lacoste ) jo de har fået penge og arbejde,også i pattaya så jeg en del der åbenbart havde arbejds-tilladdelse hmmm...hvorfor kan de få denne tilladelse spurgte jeg en thaibekendt som arbejdede i central,hun svarrede,ganske enkelt fordi der bliver lagt mange penge i byen hvert år af turister fra Rusland,de får også rabat på indkøb af condo, jeg vil sgu også være Russer,så er jeg fri for at lære thai,alt står jo efterhånden på russisk,prøv at tage en tur til Pattaya-park så bliver der sagt goddag og på gensyn på flydende Russisk,men flinke det var de....Smile

netop en af grundende til at jeg undgår Patty nu, det var sgu sjovere i 80'erne.

var godt nok i Patty sidste sommer, og skulle prøve den buffet de har i Pattaya Park Tower, aldrig i mit liv har set nogen ligende som russer svinene, kaster sig bare hemningsløst over buffet'en som en flok pensionister ombord på hedengangne Baggenkop - Kiel færgen en hverdags formiddags tur.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Jan Jensen
Da jeg for et par år siden for første gang oplevede russiske turister i Pattaya, væmmedes jeg over deres opførsel - De skabte sig som svin og aber og var komplet umulige at tale (fornuft) med og slet ikke interesseret i andre end sig selv og andre russere.

I dag ser billedet heldigvis lidt bedre ud - De sidste par gange jeg har været i Pattaya er det lykkedes mig at få nogle af dem i tale og de er egentligt ganske flinke når det kommer til stykket. Klientellet har nok også ændret sig en del og man ser efterhånden en del børnefamilier.

Inden vi dømmer russerne for hårdt er det værd at tænke på hvordan danskerne selv opførte sig, da de fik mulighed for at rejse ud - Tænk bare på grisefest og drukorgier på Mallorca. Danskerne har rejst rundt i hele verden de sidste 40 år og er nu erfarne turister - De fleste russere er først lige begyndt.

Jævnligt møder jeg også nogle danskere i Pattaya, som jeg under ingen omstændigheder ønsker at blive sat i bås med. Bare prøv at gå ned på en bar fyldt med danskere - Der sidder de på rad og række i deres kæmpe branderter og bræger som en flok selvudråbte verdensmestre og bodega-båthorn.

Er der noget thaierne ikke kan lide, så er det fulde og ubehøvlede mennesker - Både russerne og alle de andre.

Skeptikeren
Nu er det efterhånden mere end 1½ år siden jeg har været på Waælking, men jeg læser jo de lokale aviser og hører fra andre hvordan de ter sig, Mange steder er og bliver de nægtete adgang. Dres indkøb forgår altid i 7/eleven, mystsiks nok ikke i FamilyMarkt. Årsagen skal sikker søges i tidenlige efter Perestrojka. Den første MacDonald åbnede og flere husker vel TV der viste de lange køer på Den Røde Plad, der for går de aldrig på Burger King det kender de ikke. 7/eleevn varogsåde første i Rusland og så kom KFC.

Det er rigtigt at det har været et umådeligt lukket land også før 1918, men man burde vel forvente at nu de har åbnet for turistrejser, og der er tusindvis af uddannede guider, at disse så lærte dem lidt om respekt for andre folkeslag og især om opførsel.

Men jeg ser dem jo i dagtimerne hvor de vælter rundt i byen på jagt efter billige oplevelser, for de vil meget nødig betale for nogen ting, de har læst og hørt at her i andet skal man prutte om priserne, så det gør de. Jeg har fortalt det før, selv i Supermarkeder prutter de. Frienship her i byen har så vidt vides udsendt besked til alle russersteder at de IKKE er velkomne. Man ser dem i hvert fald ikke ret tit.

Svoger fortæller at han og mange af hans kollegaer simpelthen nægter at stoppe og tage dem op (man kan se på KM afstend at det er russere, fordi de, når de skal af, bare stikker af uden at betale. Mange af chauførerne er begyndt at kræve betaling forud når de bestiller en tur til mere end 100 Baht.

Men Jensen du har ret, jeg husker også tiderne på Mallorca, det var sku slemt, og det erfde samme typer du ser på danskerbarerne her.

Men du har ikke ret i det med at thaierne forarges. Der er vel ingen så slemme som thaier til at råbe og skrige når Loa Khaoen glider ned. Gå en tur, som jeg gør hver morgen, og se dem sidde uden for diver Karaokee steder eller den lille lokale købmand, bedøvende fulde og råbende.

Til gengæld har vi fredelige tider lige nu. Araberrøvene er taget hjem og fejre Ramadan og k***** kameler og får.

Skeptikeren

http://www.jumplink.dk/somrak
clydehaumann
Jeg bliver altid deprimeret når jeg ser nogen tale dårligt om andre folkeslag blot fordi de ikke opfører sig som danskerne. Hved er det egentligt at der gør danskerne til noget specielt? Jeg har længe ledt efter svaret men endnu ikke fundet det.
Selvfølgeligt er der russere som jeg ikke gider spilde tid på, men jeg har i tidens løb mødt mange der var interessante at tale med. Og selvfølgeligt byder Thailand russerne velkomne, der er 140.000.000 af dem og Rusland er derfor et eksportpotentiale som Thailand ikke har råd til at se bort fra. Mulighederne for thailandske virksomheder at investere i Rusland er store og langt mere fristende end et lille marked som det danske så der er vel ikke noget at sige til at russerne er velkomne. Selvfølgeligt er der uheldige typer imellem, men her er der vel næppe noget folkeslag der kan sige sig fri.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Thomas72
Skeptikeren skrev:

Til gengæld har vi fredelige tider lige nu. Araberrøvene er taget hjem og fejre Ramadan og k***** kameler og får.

clydehaumann skrev:

Jeg bliver altid deprimeret når jeg ser nogen tale dårligt om andre folkeslag blot fordi de ikke opfører sig som danskerne. Hved er det egentligt at der gør danskerne til noget specielt? Jeg har længe ledt efter svaret men endnu ikke fundet det.
Selvfølgeligt er der russere som jeg ikke gider spilde tid på, men jeg har i tidens løb mødt mange der var interessante at tale med. Og selvfølgeligt byder Thailand russerne velkomne, der er 140.000.000 af dem og Rusland er derfor et eksportpotentiale som Thailand ikke har råd til at se bort fra. Mulighederne for thailandske virksomheder at investere i Rusland er store og langt mere fristende end et lille marked som det danske så der er vel ikke noget at sige til at russerne er velkomne. Selvfølgeligt er der uheldige typer imellem, men her er der vel næppe noget folkeslag der kan sige sig fri.

Må bare sige jeg bliver også trist til mode, når nogle kører had på bestemte folkeslag. Og det har gennem tiderne medført fatale konsekvenser, man kan bare nævne WW2, Ex-Jugoslavien 1991-1995 og Rwanda 1994.

Hvis man ikke bryder som om russere og arabere i LOS, må man bare vælge andre rejsemål.

Jeg kan huske da jeg var på ferie på Mallorca i juli '93, var der lige nogle halvfede danskere, der lige skulle tale dårlig om bla. arabere, som f.eks. de yngler som rotter osv. osv.
Når jeg tænker tilbage på den ferie og det Skeptikeren har skrevet, kommer jeg til at tænke C.V. Jørgensen's "Costa del Sol".
Hvor C.V bla. synger: For øjeblikket har vi det herligt her på Costa del Sol i vort ny-nazistiske & asociale sammenhold

I kan læse hele teksten her
http://www.hotlyr...enco).html

Og høre sangen her.

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Frank
Thomas72 skrev:

Skeptikeren skrev:

clydehaumann skrev:

Må bare sige jeg bliver også trist til mode, når nogle kører had på bestemte folkeslag. Og det har gennem tiderne medført fatale konsekvenser, man kan bare nævne WW2, Ex-Jugoslavien 1991-1995 og Rwanda 1994.

Hvis man ikke bryder som om russere og arabere i LOS, må man bare vælge andre rejsemål.

Jeg kan huske da jeg var på ferie på Mallorca i juli '93, var der lige nogle halvfede danskere, der lige skulle tale dårlig om bla. arabere, som f.eks. de yngler som rotter osv. osv.
Når jeg tænker tilbage på den ferie og det Skeptikeren har skrevet, kommer jeg til at tænke C.V. Jørgensen's "Costa del Sol".
Hvor C.V bla. synger: For øjeblikket har vi det herligt her på Costa del Sol i vort ny-nazistiske & asociale sammenhold

I kan læse hele teksten her
http://www.hotlyr...enco).html

Og høre sangen her.

Spot on!

Skeptikeren
Jeg vil villigt indrømme at jeg qva min opdragelse aldrig har været eller næret noget racistisk. Tværtom - men de sidste år, specielt her hvor de er så tydelige i gadebilledet og ser dem behandle egne og thailandske kvinder på, og den måde de opfører sig i Sydthailand, så jo. Nu er jeg sku racist når det gælder alle typer af arabere men selvfølgelig mest muslimer.

Tænk at man i år 2012 stadig dræber lærere/elever og brænder skoler af bare fordi man ikke ønsker mennesker skal blive for kloge. Til disse handlinger benytter man så ubegavde unge der heller intet har lært, de bliver jo i deres uvidenhed lovet martyrium og 62 jomfruer, mens de såkaldt kloge, Imamerne, gemmer sig godt og grundigt.

Skeptikeren

http://www.jumplink.dk/somrak
Jan Jensen
Skeptikeren skrev:

Jeg vil villigt indrømme at jeg qva min opdragelse aldrig har været eller næret noget racistisk. Tværtom - men de sidste år, specielt her hvor de er så tydelige i gadebilledet og ser dem behandle egne og thailandske kvinder på, og den måde de opfører sig i Sydthailand, så jo. Nu er jeg sku racist når det gælder alle typer af arabere men selvfølgelig mest muslimer.

Tænk at man i år 2012 stadig dræber lærere/elever og brænder skoler af bare fordi man ikke ønsker mennesker skal blive for kloge. Til disse handlinger benytter man så ubegavde unge der heller intet har lært, de bliver jo i deres uvidenhed lovet martyrium og 62 jomfruer, mens de såkaldt kloge, Imamerne, gemmer sig godt og grundigt.

Skeptikeren

Jeg betragter også mig selv som et yderst tolerant menneske, men når det kommer til arabere / muslimer, så deler jeg dine holdninger - Måske har jeg bare svært ved at tolerere intolerante mennesker Wink

sputnik
Jan Jensen skrev:

Skeptikeren skrev:

Skeptikeren

Jeg betragter også mig selv som et yderst tolerant menneske, men når det kommer til arabere / muslimer, så deler jeg dine holdninger - Måske har jeg bare svært ved at tolerere intolerante mennesker Wink

Fint at du har svært ved at tolerer intolerance,vi kan nemlig blive så tolerante at vi tolerer intolerance.

Derned ikke sagt at alle Arabere er intolerante..... Sunflower

Spring til debat: