Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Pattaya hospital
|
|
| p_svenning |
Lagt på d. 10/07-2012 18:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Mange tak for de absolut brugbare tilbagemeldinger. Det er og bliver pengene dernede der driver det meste (hele). Jeg er selv nu dybt inde i sagen og laver mine egne undersøgelser, der er noget her der lugter -fælt-. Jeg er midt i mine regnskaber til T&M, så tiden er knap. Hvor finder man emailen til imigrationskontoret og ambassaden i Thailand Håber de kan kommunikere på engelsk, jeg kan ikke mange brugbare ord på Thai? Igen tak |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 10/07-2012 18:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
jeg tror du kan finde noget her. http://www.nielse...?page_id=6 Men hvorfor ikke starte ved sagens kerne hospitalet,de må kunne give nogle svar. Redigeret af jydetampen d. 10/07-2012 18:39 |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 10/07-2012 21:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
tror nu at nogen er i gang med et " tag røven på en Farang nummer "
eller måske et Troll indlæg. http://da.wikiped...wiki/Troll Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| bitten |
Lagt på d. 11/07-2012 15:21
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Der er noget der lyder forkert, når de blacklister dig så kan du jo bare lade være med at betale , og ikke komme til Thailand igen. Der var engang hvor Hugo skyldte penge på hospitalet , de tilbageholdt hans Pas til beløbet var betalt. Så det der kan undre , er at du har kunne komme ud af landet, med en gæld på 94000 baht ? Der er noget der ikke stemmer. Visa ? hvad med det ? Det er også en voldsom pis for et par dage , Min mand var indlagt i 4 dage som forsikringen ikke ville betale ( hvilket de kom til da vi kom hjem ) men det kostede da kun 49000 baht og det var på BPH. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 11/07-2012 16:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
bitten skrev: Der er noget der lyder forkert, når de blacklister dig så kan du jo bare lade være med at betale , og ikke komme til Thailand igen. Der var engang hvor Hugo skyldte penge på hospitalet , de tilbageholdt hans Pas til beløbet var betalt. Så det der kan undre , er at du har kunne komme ud af landet, med en gæld på 94000 baht ? Der er noget der ikke stemmer. Visa ? hvad med det ? Det er også en voldsom pis for et par dage , Min mand var indlagt i 4 dage som forsikringen ikke ville betale ( hvilket de kom til da vi kom hjem ) men det kostede da kun 49000 baht og det var på BPH. Jeg synes også at beløbet er lidt højt, men nu ved vi jo heller ikke hvor lang tid han var indlagt på hospitalet og hvad der blev foretaget. Gad vide hvem der har garanteret for betalingen. Jeg nægter at tro på, at hospitalet har indlagt en person og derefter indledt en behandling uden betalingsgaranti fra en person. Tilbageholdelse af pas burde ikke være nødvendigt, da hospitalet skal informere immigrationen ved evt. indlæggelse. Jeg formoder også, at immigrationen hurtigt kan spærre for udrejse ved misligeholdelse af betaling eller af anden grund. Jeg har selv været indlagt på Bumrumgrad (Bangkok) i 3 dage, og regningen løb op i ca. 180.000 Baht for diverse undersøgelser, ophold og operation (3,5 time i fuld narkose). Forundersøgelserne (ekg, blodtryk, diverse blodprøver, røntgen af brystkasse, lægehonorar) kostede ca. 8000 Baht og overnatning (enkeltværelse, mad, nurse-care) kostede ca. 6000 Baht pr. dag. Jeg blev egentlig udskrevet efter 2 dage men måtte tage en dag mere, da betalingsgarantien fra forsikringen ikke var klar. Jeg måtte ikke forlade hospitalet medmindre jeg altså lige 'smed' 180.000 Baht på bordet... |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 11/07-2012 16:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Ja vi må nok erkende at en også har taget r...n mange herinde deriblandt mig,men der er ikke noget så skidt at det ikke er godt for noget,nu fik vi nogle hospital priser og det beviser så hvor vigtig det er at have en ordentlig forsikring. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 11/07-2012 16:57
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Ja jeg brækkede benet og da jeg kom ind på hospitallet måtte jeg ligge 50.000 baht i depositum. Dem fik jeg så igen efter en lille uge hvor jeg blev udskrevet. Forsikringen betalte aner ikke hvor meget, men de betalte også min alt for tidlige hjemrejse på 1. klasse hos thai. Så det har da ikke været helt billigt lå på et dejligt hospital khon kaen ram hospital med enestue og menukort hvor jeg kunne vælge.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| p_svenning |
Lagt på d. 11/07-2012 17:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Tak for de mange gode tilbagemeldinger der har hjulpet mig meget.Jeg har nu kontaktet både hospitalet Bankok Pattaya hospitalet og bedt dem om at sende mig en faktura eller kopi deraf og imigrationskontoret i Thailand, Hvor man heldigvis kunne skrive til dem på engelsk og spurgt om jeg virkelig er "Blacklistet" der. Jeg skulle ikke betale et depositum ingen har stillet sikkerhed for beløbet for behandlingen og jeg har beholdt mit fine retirement passport, så jeg kunne blive der altid og kun skulle have et nyt stempel på imigrationskontoret hver 3 md. (gad vide om det stadig virker, eller jeg skal have det fornyet, men det kan thai ambassaden her i DK vel svare på -til den tid-) Nu vil jeg tilbage til det smukke Thailand igen når jeg får min danske pension, den kan jeg leve flot for dernede. Hvis det hele ikke lykkedes kan jeg jo bare finde et andet "billigt" land at flytte til, her i det kære Danmark rækker en pension ikke til meget, så hellere et nyt "eventyr". |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.