Se indlæg|
Fly / Tog til Chiang Mai fra BKK
|
|
| Beatwolf |
Lagt på d. 15/06-2012 18:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Skal til Chaing Mai fra BKK her d. 26 og havde tænkt mig at tage flyet. Nok Air flyver dog kun fra Don Muang (ser det ud til), og Air Asia pålægger flere og flere gebyrer som f.eks. forsikring som pludselig ikke kan fravælges mere. Det har jeg ikke lyst til at støtte, og det bliver næsten over 600 kr. Så jeg overvejer stærkt at tage toget, men har svært ved at finde ud af hvordan man booker herhjemme fra uden at skulle bruge et dyrt mellemled. Nogen der ved noget om det? på forhånd tak. |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 15/06-2012 19:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Hej beatwolf. Du skriver ikke om hvor meget tid du har i Bangkok,men sidst jeg tog tog turen til Cm sendte jeg en mail til stable logde og der lå en billet klar til nat toget da jeg dukkede op på stable,og mener de tog 100 bath for den service. Jeg foretrækker at tage toget ferop også flyve tilbage,da det tager en kamp for toget at kpmme igennem morgen trafikken i Bangkok. God rejse. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/06-2012 19:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Der er ingen grund til at booke, medmindre du skal rejse i forbindelse med en helligdag. Du går bare ind på stationen og køber en billet. Men hvorfor kan du ikke bare rejse fra Don Mueang? Hvis du er i Bangkok i nærheden af togstationen, er der ikke den store forskel på hvilken lufthavn du skal til. Og hvis du skal direkte videre efter at være landet i den internationale, så er der ikke den store forskel på at tage ind til toget eller at tage til Don Mueang. Hvis du vil prøve noget andet, kan en togrejse være en god ide, men så er det nok ikke toget til Chiang Mai, du skal vælge. Den tur er lidt kedelig. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 15/06-2012 20:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Fik lige en mail fra Nok air og lige i disse dage er der tilbud: 1339 tbh for diverse indenrigs bestil 18 til 30 juni flyv 25/6 til 30/9 Kan bl.a. købes i 7/11 http://www.nokair...index.html Dalton |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 15/06-2012 21:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Fik lige en mail fra thai airways, ka' det bruges til noget? http://www.thaism... |
|
|
|
| Beatwolf |
Lagt på d. 16/06-2012 01:49
|
@jydetampen Stable Lodge er jeg ikke bekendt med, men lyder egentlig ok. Har prøvet toget før fra koh samui til bkk men denne gang er det alene og så er det måske ikke så spændende. Men måske tager jeg det tilbage så. @kim ludvigsen Ok det er godt at vide at man bare kan gå ind og købe billet på stationen. Syntes bare man har hørt at sovetog / nattog tit er udsolgt. Men hvordan kommer man nemmest til Don Muang fra Suvarnabhumi ? @Dalton Så vil jeg da overveje bare at købe en billet i en 7eleven i Bangkok, spørgsmålet er bare om man kan købe en til samme dag, ville nemlig helst undgå at skulle overnatte i Bangkok. Men hvis det er nemt at komme til Don Muang er det helt klart det jeg gør. @vandango ser godt ud men de flyver desværre først fra juli. |
|
|
|
| Tino |
Lagt på d. 16/06-2012 07:12
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Mener vi betalte 500 THB med taxi sidst vi tog den rute. Har også kørt med bus uden beregning, men da har vi så fløjet med Thai til Bangkok og videre indenrigs. Har sågar prøvet at blive kørt til Don Muang med bus og så kørt tilbage til Suvarnabhumi da det alligevel var der flyet fløj fra. Så er det lige det drejer sig om at huske på, at det vigtigste er at nå frem!! God tur. |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 16/06-2012 08:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Hej Beatwolf. Stable loge er en dansk/norsk resturant som ligger i soi 8 på sukhumvit road. Angående om det er nødvendig at booke i forvejen ville jeg gøre det,for at være sikker på hvornår man kan komme med og få ligge vogn. I cm boede jeg på laithai guesthouse og de sørgede for en billet til bangkok men måtte blive et nat mere da der var udsolgt,på den dag jeg ville rejse,kan kun anbefale laithai for deres service og beliggenhed i byen. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/06-2012 10:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg ville tilbage i 2003 have fire billetter på 1. klasse til nattoget til Chiang Mai, og tog hen på Banegården. Her blev jeg henvist til rejsebureauerne i gaden udenfor. Her fik jeg besked om, at der var udsolgt de næste mange dage. Det hverken Sogkran eller andet. I stedet endte de med at sælge mig fire billetter med en bus. Jeg er stadig ikke klar over om det var et scam eller om der faktisk var udsolgt. Konklusion: Hvis jeg skulle ønske at fare den vej igen, så ville jeg sørge for billetter i god tid. Hvad med at anvende denne side? http://www.thaira...language=1 ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/06-2012 11:11
|
|
Var det ved billetlugen, de henviste dig? Der går en del scammere rundt inde på banegården i tøj og med skilte, der får dem til at se officielle ud. Jeg faldt for en af dem, da jeg ville have opbevaret min kuffert i nogle timer, indtil mit tog gik. Jeg blev ført over til et rejsebureau i stedet for hen til bagageopbevaringen. De ville opbevare kufferten, hvis jeg lige købte en billet hos dem. Jeg ved ikke, om I andre har været uheldige, jeg har aldrig oplevet at billetterne var udsolgt, og på http://www.seat61...ailand.htm skriver de også, at det kun er ved højtiderne, man behøver at bestille. |
|
|
|
| kaktus10 |
Lagt på d. 16/06-2012 12:09
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
Vil lige gøre opmærksom på at der er eller har været problemer med toget til Chiang Mai på grund af regn. Min kone fortalte mig forleden at toget ikke kunne køre videre fra Uttaradit på grund af fare for jordskred. Bare lige en oplysning. |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 16/06-2012 14:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Beatwolf skrev: Skal til Chaing Mai fra BKK her d. 26 og havde tænkt mig at tage flyet. Nok Air flyver dog kun fra Don Muang (ser det ud til), og Air Asia pålægger flere og flere gebyrer som f.eks. forsikring som pludselig ikke kan fravælges mere. Det har jeg ikke lyst til at støtte, og det bliver næsten over 600 kr. Så jeg overvejer stærkt at tage toget, men har svært ved at finde ud af hvordan man booker herhjemme fra uden at skulle bruge et dyrt mellemled. Nogen der ved noget om det? på forhånd tak. Jeg har flere gange købt togbilletter over nettet.Bare ved at taste Thai Railway.Det er meget nemt og overskueligt.Meget nemmere end D.S.B. |
|
|
|
| Beatwolf |
Lagt på d. 16/06-2012 16:44
|
Overvejer stærkt at satste på en Nok-air billet men højst sansynligt kan man ikke købe dem til samme dag, og i værste fald er de udsolgt. Men så kunne jeg jo tage toget. tak for oplysningen om baggage ved togstationen, overvejer nemlig at smide den af der og så smutte ind til bkk og købe noget træningsudstyr inden aften toget, hvis det er den vej jeg vælger. @thongsala er det på denne side: http://www.railwa...nguage=Eng ? syntes nemlig kun jeg kan finde timetables og en masse information om køb af billetter på thai. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 16/06-2012 17:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
http://www.seat61...and.htm#Ko prøv også denne her. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/06-2012 17:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ref.: Booke tog billet i Thailand. @ Beatwolf: Kan du bruge dette link ? http://www.thaira...fault.aspx |
|
|
|
| Beatwolf |
Lagt på d. 16/06-2012 17:57
|
jep fandt ud af det, tak for hjælpen allesammen. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/06-2012 19:18
|
|
Beatwolf skrev: tak for oplysningen om baggage ved togstationen, overvejer nemlig at smide den af der og så smutte ind til bkk og købe noget træningsudstyr inden aften toget, hvis det er den vej jeg vælger. Når du kommer ind ad hovedindgangen, finder du bagageopbevaringen til venstre lige inden for. Det er yderst rimelige priser. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.