Se indlæg|
Iskiasproblemer
|
|
| kimp |
Lagt på d. 14/04-2012 18:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Nu har jeg døjet med min iskias, kombineret mede slidgigt i hoften som sender stærke smerter ned i mit højreben og lyske, i 6 mdr og det ser ikke ud til at der er meget håb om at få det fixet foreløbigt her i DK. Her består behandlingen stort set af smertestildende piller og ventetid. Er her nogle herinde, som har erfaringer fra Thailand/Laos(eller et andet billigt sted i verden), som kan anbefale en løsning. Syntes at jeg havde læst om en, herinde, som havde modtaget behandlinger i Thailand, for sin Iskias, men kan ikke finde det igen. mvh Kim |
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 14/04-2012 18:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
Der skulle være en 'klog mand' i Ringkøbing, der skulle kunne klare din iskiasnerve, så du med to behandlinger om året skulle kunne blive smertefri. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/04-2012 18:47
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
kimp skrev: Nu har jeg døjet med min iskias, kombineret mede slidgigt i hoften som sender stærke smerter ned i mit højreben og lyske, i 6 mdr og det ser ikke ud til at der er meget håb om at få det fixet foreløbigt her i DK. Her består behandlingen stort set af smertestildende piller og ventetid. Er her nogle herinde, som har erfaringer fra Thailand/Laos(eller et andet billigt sted i verden), som kan anbefale en løsning. Syntes at jeg havde læst om en, herinde, som havde modtaget behandlinger i Thailand, for sin Iskias, men kan ikke finde det igen. mvh Kim Hej Kim, Jeg vil nok ikke lige anbefale Laos, da laoterne selv tager til Thailand, enten Nong Kai eller ligefrem Khon Kaen. Malaysia og andre steder kan være ret dyre. Men Thailand er rimeligt, herunder Bangkok Hospital. Bumrungrad er typisk lidt dyrere, og BNH er endnu dyrere. Samitivej, der er ejet af Bangkok Hospital, kan også være et alternativ. Et andet alternativ er Phyathai 2, der også er ejet af Bangkok Hospital. Dog benytter jeg selv Bumrungrad til alvorlige ting. Altså start med en email til: Bangkok Hospital. Bumrungrad og Phyathai 2. De er også vant til at håndtere udlændinge. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/04-2012 20:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg har selv, og ind imellem stadig, haft problemer med min iskias nerve. Det eneste som hjælper på mig, udover smertestillende piller, er at bevæge mig, gå ture, ikke at sidde eller ligge for meget og lave øvelser på gulvet. Jeg ved ikke hvor meget et hospital eller anden behandling kan gøre ved problemet, men selvfølgelig, når du har slidgigt i hoften, er det måske i sig selv et problem at få det væk med min metode. Håber du slipper for smerterne hurtigt, da de kan være meget belastende. Redigeret af natty d. 14/04-2012 20:11 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 14/04-2012 21:30
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Sidste år i december fik jeg også en disco prolaps i ryggen, og det gik helt ned i mine tæer. Det er iskias nerven der er ved at vokse sammen sagde min fys, og det kunne godt gå over 8 måneder før det er vokset sammen. Men lægen på aarhus kommune hospital sagde at disco prolap og iskias nerven er det samme, men hold kæft min lilletå sover stadig og jeg får ikke særlig godt, men kan dog passe mit job. I thailand var jeg hos læge og hospital flere gange, fik en masse piller og en sprøjte, men lige lidt hjalp det. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| HOJ |
Lagt på d. 15/04-2012 12:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
Hej har selv ind imellem problemer med iskast jeg vil her beskrive en øvelse jeg selv laver for at afhjælp smerterne som løsner for afklemning af nerven du ligger dig på ryggen bukker/trækker dit knæ op tager om knæet med din venstre arm og trækker knæet opmod brystet til venstre er selv lidt bumbui men trækker det sålangt jeg kan og holder spænd på det i op til et minut dog ikke højer op ind jeg kaan holde smerterne ud og gentag det flere gange imellem hver gang prøv og strække benet ud og jeg tror du straks vil kunne mærke en aftagning i smerterne, lærte det af en kiopraktor Redigeret af HOJ d. 15/04-2012 12:06 Web: HOJ
|
|
|
|
| kimp |
Lagt på d. 15/04-2012 16:19
|
Hej. Mange tak for jeres svar. Jeg håber på at kan få fikset det uden om hospitalet. Hvis ikke det er muligt,har jeg overvejet Bangkok Hospital, som du anbefaler, Robert. Den kloge mand i Ringkøbing lyder spændende og jeg vil ringe og snakke med ham. Det er noget i den retning jeg har håbet på at finde. En med en anden indfaldsvinkel ind den det etablerede system tilbyder, Jeg havde forventet at det var i Østen at sådan en skulle findes. Sjovt hvis det så ender med at blive Ringkøbing i stedet for. Det ville være skønt at få en løsning, Jeg må sq afsted igen snart! Jeg har afprøvet den øvelse du nævner HOJ. Tak for tippet den løsner op! mvh Kim |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 16/04-2012 09:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
Hej Kim Du kunne eventuelt kontakte min kone. De komme fra hele landet for at få behandlinger. Klinik Sankt Knuds Kirkestræde 2 A mf 5000 Odense tlf 2866 9282 Med venlig hilsen Karsten |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/04-2012 11:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Kimp, P.t. er der en munk i Wat Pa- Dragør som måske kunne afhjælpe med dine "skavanker". Men er du i Jylland eller Fyn er det mere nærligende at du tager imod Karstenf tilbud eller den "kloge mand" i Ringkøbing. Munken kan også besøges i Thailand på hans meditations/behandlings center i Ratchaburi, når han ikke er i fart i Europa. http://www.dansk-...d_id=14252 . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Unggoy |
Lagt på d. 16/04-2012 18:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
benyt en Osteopat. Det koster lidt, men er pengene værd. |
|
|
|
| kimp |
Lagt på d. 17/04-2012 18:52
|
Jeg har været inde og lede, men kan ikke finde nogle konkrete oplysninger om arangementet med munken, som er på besøg. Er der nogle der ved hvor jeg kan finde noget om det. Jeg spurgte dem i den lokale Thaibutik, men de havde ikke hørt om det. Kan nogle oplyse hvad hans meditations/behandlings center i Ratchaburi hedder? mvh Kim |
|
|
|
| kimp |
Lagt på d. 17/04-2012 18:57
|
Jeg ser lige at der er postet oplysninger i en anden tråd, samtidigt med at jeg stillede spørgsmålet. kim |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/04-2012 19:17
|
|
kimp skrev: Jeg ser lige at der er postet oplysninger i en anden tråd, samtidigt med at jeg stillede spørgsmålet. kim Ogsaa i mit svar her nr: 7, hvor du har aabenbart overset at jeg sat en link til det andet traad. Lige nu befinder Jeg mig paa Wat Pa, sammen med 30-40 andre fremmoedte mennesker (thai og danskere). Det ser ud til at Jungle telefonen" virker endnu. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| iamalive |
Lagt på d. 17/04-2012 20:55
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Min kone lider engang imellem også af Iskiasproblemer, som jeg afhjælper med massage og et "tryk". Det jeg gør at massagere området hvor hun har smerter i 20-30 min, for at løsne op for musklerne. Derefter trykker jeg med et par finger hårdt på det punkt hvor hun har ondt. Jeps det er meget smertefuld men også meget effektivt. Nogle gange har hun ikke kunne komme ud af vores seng om morgenen for bare smerter, men efter en "behandling" får hun det meget bedre. Det er dog ikke sådanne at smerten forsvinder fra det ene øjeblik til det andet, men hun kan gå på arbejde efter en"behandling" og smerten aftager i løbet af dagen. KIMP hvis du har en der kan give dig massage, så prøv denne metode. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/04-2012 10:55
|
|
iamalive skrev: Min kone lider engang imellem også af Iskiasproblemer, som jeg afhjælper med massage og et "tryk". Det jeg gør at massagere området hvor hun har smerter i 20-30 min, for at løsne op for musklerne. Derefter trykker jeg med et par finger hårdt på det punkt hvor hun har ondt. Jeps det er meget smertefuld men også meget effektivt. Nogle gange har hun ikke kunne komme ud af vores seng om morgenen for bare smerter, men efter en "behandling" får hun det meget bedre. Det er dog ikke sådanne at smerten forsvinder fra det ene øjeblik til det andet, men hun kan gå på arbejde efter en"behandling" og smerten aftager i løbet af dagen. KIMP hvis du har en der kan give dig massage, så prøv denne metode. KimP, Det er i store træk denne metode som bruges af Phra Chainaroong, så du taber intet ved at give det et forsøg hvis du har mulighed for at komme til Wat Pa - Dragør. Bedste tid er at komme om eftermiddagen (jeg ved ikke om der er sceancer om formiddagen da jeg er et B++ menneske ) , men lige omkring mellem kl. 13.30 og 17.00 så er der ikke så mange mennesker der, da de fleste har et arbejde at passe. Pøj-pøj. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.