Se indlæg|
Phuket: Jet-Ski tvist afgjort:
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/04-2012 05:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Patong Politi Indrøm tager Pas på Fejl http://phuketwan....ror-15766/ Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 14/04-2012 08:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ha ha ha - myndighederne lovede for at par år siden at gøre noget ved det, resultatet kan vi så se i dag. Alt er ved det sædvanlige. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2012 09:02
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
The letter acknowleged that police only have the right to confiscate passports from visitors in cases where violence or a crime involving drugs is alleged. Police in Patong on Sunday acknowledged the letter and returned the passports immediately Det er godt gået at politiet skal have reglerne forklaret udefra. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor de scammers får lov at drive forretning blandt turister og jeg fatter ikke at politiet kører med på netop den vogn...især ikke når man sommetider ser hvor godt selv stupide udlændinge bliver behandlet i frygt for at skade turismen. Men med jet-ski er det som regel alm. turister der ovenikøbet har betalt (ret meget ivørigt) for at have det sjovt og holder dermed en ganske god forretning kørende, for så alligevel at blive straffet. Redigeret af Anonym Bruger d. 14/04-2012 09:20 |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 14/04-2012 09:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Udfra fra de historier jeg har hørt og læst om de jet-ski udlejere, fra nettet, TV-udsendelser f.eks "På spanden i Thailand" og fra folk jeg har snakket med som har besøgt Thailand. Må jeg bare sige: Hold jer langt væk fra de Jet-ski. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| kaktus10 |
Lagt på d. 14/04-2012 14:31
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
Jeg har prøvet at være i klemme hos det korrupte politi i Thailand. I mit tilfælde var det også Kathu Police, Patong Beach. Blev anklaget af en barpige for voldtægt på trods af at jeg aldrig havde set hende uden tøj og iøvrigt var sammen med min danske kæreste. I dette tilfælde tog det samme politi mit pas og fortalte mig det nok tog et par år før sagen kom for domstolene. Men der kom andre boller på suppen da jeg spurgte om hvor meget jeg skulle betale for at få mit pas. Betal 77.000 baht og du er fri. Fantastisk at man kan købe sig fri af en voldtægt. Tænk hvis jeg nu havde gjort det. |
|
|
|
| BentBP |
Lagt på d. 14/04-2012 14:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 213 |
Hej kaktus10. Ja du er jo så en af dem , som er med til at korruptionen trives i Thailand , hvis alle der har penge bare betaler , og som dig i dit tilfælde er uskyldig , men bare betaler , hvor fanden er vi så henne . ![]() |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 14/04-2012 16:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
for pokker en dårlig logik, BentBP. Hvis du stod i en situation, hvor risikoen var, en tur i spjældet eller at betale dig fra det (hvis du havde muligheden for det) Ville du så tænke på hvordan korruptionen ville trives noget sted i verden, hvis du betalte dig fri?? Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| kaktus10 |
Lagt på d. 14/04-2012 17:12
|
HEJ BentBP hvor ville jeg dog ønske du prøvede at stå i samme situation som mig. Men du har vel ikke godt betalt job i DK, hus og 3 børn at tage hensyn til. Det var absolut den værste uge i mit liv. Ingen hjælp at hente, hverken fra Dansk ambassade i Krungthep eller nogen andre. Kun en ven som bor på Phuket som sage til mig prøv at tilbyde penge. Jeg så fængslet, som var et cementgulv fuld af urin. Skulle jeg sidde der uden at have gjort noget. TÆNK DIG OM INDEN DU TALER |
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 14/04-2012 17:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
kaktus10 skrev: TÆNK DIG OM INDEN DU TALER ------------- Det burde du måske selv gøre. ![]() Derudover har du postet i et debatforum, hvorfor alle nødvendigvis ikke er enige i dig og dine handlinger. Kan du ikke tåle modspil eller sprøgsmålstegn ved din handlemåde. Så undlad at komme med indlæg. ![]() |
|
|
|
| kaktus10 |
Lagt på d. 14/04-2012 18:31
|
Hej Sleipner Selvfølgelig skulle jeg have sat mig på cementgulvet i et par år og bekæmpet korruptionen i Thailand. Og havde jeg vundet sagen så havde jeg selvfølgelig en god erstatning mod barpigen. Gad vide hvem som havde betalt mine terminer i DK og mon ikke min arbejdsgiver havde siddet og ventet på mig. Selvfølgelig kan jeg tåle modspil, men prøvede bare at fortælle hvad jeg selv havde været udsat for på samme politistation på Phuket. Jeg elsker Thailand, Min thailandske kone, mit thailandske hus som jeg efterfølgende har bygget, men korruptionen kan lille mig ikke komme til livs. |
|
|
|
| BentBP |
Lagt på d. 14/04-2012 18:47
|
|
Hej kaktus 10. Okay , det må du da undskylde at jeg gik ind og blandede mig i en debat her , du poster noget , hvor jeg så siger min mening , det må du sgu undskylde , og så MÅ JEG JO TÆNKE MIG OM INDEN JEG SKRIVER , UPS NEJ DU SKREV TALER . Ps. Hvad mon barpigen fik for det ? Langefingeren af politiet ? |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/04-2012 18:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ingen hjælp at hente, hverken fra Dansk ambassade i Krungthep eller nogen andre. Kun en ven som bor på Phuket Hvad sagde ambassaden til dig i situationen ? mener du virkelig hvad du skriver at der ingen hjælp var overhovedet ? lyder sku sært.......hvor kendte du pigen fra, der må evt. have været et hadforhold til dig. Det er selvfølgelig altid godt at have kontakter i området man bevæger sig i, særligt thaier. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/04-2012 19:02
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
kaktus10 skrev: Jeg har prøvet at være i klemme hos det korrupte politi i Thailand. I mit tilfælde var det også Kathu Police, Patong Beach. Blev anklaget af en barpige for voldtægt på trods af at jeg aldrig havde set hende uden tøj og iøvrigt var sammen med min danske kæreste. I dette tilfælde tog det samme politi mit pas og fortalte mig det nok tog et par år før sagen kom for domstolene. Men der kom andre boller på suppen da jeg spurgte om hvor meget jeg skulle betale for at få mit pas. Betal 77.000 baht og du er fri. Fantastisk at man kan købe sig fri af en voldtægt. Tænk hvis jeg nu havde gjort det. Hej kaktus10, Hvis du har haft rent mel i posen, så er 77.000 baht nok noget i overkandten for at slippe for besværligheder. Du blev forskrækket og betalte, og det er forståeligt nok, men politiet kan altså ikke bare gå rundt og anholde folk, hvis der ikke er hold i det. Dog kan jeg ikke udelukke, at du var havnet i et udspekuleret scam, men en barpige kan ikke blot sidde på en politistation og postulere dette og hint. Men det kan være, at hun også leverer gratis ydelser til politiet. Men stadig, 77.000 er lige i overkandten, omend det er for sent nu. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/04-2012 19:10
|
|
@Kaktus10, Kom du overhovedet på Politistationen ???? til afhøring ?? måske det var fake PO, og de fik nemme penge...... en grim historie du kommer med......men jeg ville nok selv nægte at betale i første omgang ihvertfald...og så prøve div. kræfter at hjælpe.. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/04-2012 19:16
|
Soi7 skrev: @Kaktus10, Kom du overhovedet på Politistationen ???? til afhøring ?? måske det var fake PO, og de fik nemme penge...... en grim historie du kommer med......men jeg ville nok selv nægte at betale i første omgang ihvertfald...og så prøve div. kræfter at hjælpe.. I Pattaya har de frivillige thailandske politibetjente, der arbejder "gratis", og disse personer skal man holde sig fra, da de ikke arbejder gratis for ingenting. Og de er ikke politi. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| kaktus10 |
Lagt på d. 14/04-2012 19:30
|
Den eneste hjælp jeg fik fra ambassaden var at jeg ikke måtte skrive under på noget. Min vens kone, som er thai rådede mig dog til at skrive under på et stykke papir på thai og jeg ville få mit pas. Iøvrigt så jeg frem til at skulle møde pigen, som jeg ikke kendte face to face, på stationen. Da jeg kom så jeg politimanden som havde sagen sende pigen væk. Papiret jeg skrev under på har jeg sidenhen fået oversat i DK. Der har jeg skrevet under på at jeg har voldtaget pigen og så har politiet jo deres ryg fri. Det var sjovt at læse hvad jeg havde gjort ved pigen. -i papiret hed jeg Jensen på trods af at politiet havde mit pas hvori står Jørgensen. I papiret står at pigen skal have 65.000 baht, advokaten som intet gjorde og var ansat af stationen 10.000 baht og politiet 2.000 i gave for at lukke sagen. Så kan i jo selv vælge hvem som fik hvad. Jeg gætter stadig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/04-2012 19:34
|
|
Robert Kronberg skrev: [quote]Soi7 skrev: @Kaktus10, Kom du overhovedet på Politistationen ???? til afhøring ?? måske det var fake PO, og de fik nemme penge...... en grim historie du kommer med......men jeg ville nok selv nægte at betale i første omgang ihvertfald...og så prøve div. kræfter at hjælpe.. I Pattaya har de frivillige thailandske politibetjente, der arbejder "gratis", og disse personer skal man holde sig fra, da de ikke arbejder gratis for ingenting. Og de er ikke politi. Ok, men arbejder du ikke selv for det PO ?? Jeg stoler heller ikke på de fjolser der kalder sig PO i PTY...de er da nogle gamle afdankede fjolser.helt til grin med dem......... |
|
|
|
| BentBP |
Lagt på d. 14/04-2012 19:39
|
|
Hej birkedhoj. Du skrev "for pokker en dårlig logik" , det er da nok muligt , men jeg fatter ikke at man skal betale en høj pris , for noget man ikke har gjort , vi lever da vel i 2012 , jeg ved godt der snakkes om der er korruption i Thailand ( penge under bordet ), over 14.000 Kr. for noget man ikke har gjort , jeg gjorde aldrig , det er min mening . |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/04-2012 19:43
|
|
Robert Kronberg skrev: Soi7 skrev: @Kaktus10, Kom du overhovedet på Politistationen ???? til afhøring ?? måske det var fake PO, og de fik nemme penge...... en grim historie du kommer med......men jeg ville nok selv nægte at betale i første omgang ihvertfald...og så prøve div. kræfter at hjælpe.. I Pattaya har de frivillige thailandske politibetjente, der arbejder "gratis", og disse personer skal man holde sig fra, da de ikke arbejder gratis for ingenting. Og de er ikke politi. Hilsen, Robert Jeg kan da godt se at de fjolser der render rundt og leger turist police ikke er meget værd, de er gamle afdankede fjolser med ølvom og tatoveringer.....nej, det var da ikke der jeg ville søge hjælp, men derimod med lokale venner, dem stoler jeg på. ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/04-2012 19:57
|
Soi7 skrev: Robert Kronberg skrev: [quote]Soi7 skrev: @Kaktus10, Kom du overhovedet på Politistationen ???? til afhøring ?? måske det var fake PO, og de fik nemme penge...... en grim historie du kommer med......men jeg ville nok selv nægte at betale i første omgang ihvertfald...og så prøve div. kræfter at hjælpe.. I Pattaya har de frivillige thailandske politibetjente, der arbejder "gratis", og disse personer skal man holde sig fra, da de ikke arbejder gratis for ingenting. Og de er ikke politi. Ok, men arbejder du ikke selv for det PO ?? Jeg stoler heller ikke på de fjolser der kalder sig PO i PTY...de er da nogle gamle afdankede fjolser.helt til grin med dem......... Hej soi 7, Du blander tingene sammen. De frivillige thailandske betjente arbejder på gaden, med et armbind, og det er dem, som jeg taler om. De frivillige udenlandske betjente arbejder på politistationen. Så er der noget frivilligt turistpoliti, der står i gågaden, men det er noget helt andet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Ingen hjælp at hente, hverken fra Dansk ambassade i Krungthep eller nogen andre. Kun en ven som bor på Phuket