Se indlæg|
Visum regler vedr. længerevarende ophold
|
|
| Globetrotter |
Lagt på d. 13/04-2012 22:47
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Jeg er ved at planlægge en tur MC tur med start i Bangkok og videre gennem Cambodia og Vietman i starten af 2013. Derefter retur til Thailand. Jeg har ialt afsat 6 mdr. til opholdet. Ca 4 mdr. i Thailand og 1 mdr. i henholdsvis Cambodia og Vietnam. Så vidt jeg ved kan man opholde sig 30 dage i Thailand på et alm. turistvisa. Er der nogen der kender til reglerne for længere ophold eller skal jeg bare henvende mig til den Thailandske ambassade? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/04-2012 15:55
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Globetrotter skrev: Jeg er ved at planlægge en tur MC tur med start i Bangkok og videre gennem Cambodia og Vietman i starten af 2013. Derefter retur til Thailand. Jeg har ialt afsat 6 mdr. til opholdet. Ca 4 mdr. i Thailand og 1 mdr. i henholdsvis Cambodia og Vietnam. Så vidt jeg ved kan man opholde sig 30 dage i Thailand på et alm. turistvisa. Er der nogen der kender til reglerne for længere ophold eller skal jeg bare henvende mig til den Thailandske ambassade? Hej Globetrotter, Du kan opholde dig 60 dage i Thailand på et alm. turistvisum, og det kan forlænges med 30 dage. Hvis det er med Double Entry, så får du yderligere 60 dage, når du atter rejser ind i Thailand, og som igen kan forlænges med 30 dage. Hvis du ankommer til Thailand uden visum, så får du ret til 30 dage, da danskere er fritaget for visum ved ophold under 30 dage. Dog får du kun 15 dage, hvis du kommer ind i Thailand via en landegrænse. Det er med andre ord logistikken i din rejse, der er afgørende for, hvilken løsning, som du skal vælge. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 15/04-2012 05:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Så vidt jeg ved kan man opholde sig 30 dage i Thailand på et alm. turistvisa. Forlængelse til Robert´s indlæg.....Du skriver ovenstående, men når du rejser ind i TH som alm. turist og ud igen inden 30 dage får du et indrejse stempel i dit pas, med tryk på indrejse og udrejsedato, altså den dag du senest skal forlade landet. DET er ikke noget med turistvisa og gøre. Pas på med ikke at forveksle disse ting, da det er vigtigt. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 15/04-2012 05:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Du kan opholde dig 60 dage i Thailand på et alm. turistvisum, og det kan forlænges med 30 dage. Robert, kan du ikke lige fortælle, hvordan man gør når man skal forlænge med 30 dage, udover de 60 man har fået. Steen HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 15/04-2012 07:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Det er rigtigt som Robert skriver: 60 dages visa söges hjemmefra på ambassade/konsulat! 30 dage mere köbes på Immig. i Thailand! De 30 dage som "almindelige" turister får ved indrejse, har ikke noget at göre med visa, og er sväre at få forlänget! Man kan jo kalde det tålt ophold ![]() Over til "jura professorne" nu
Redigeret af ingolf d. 15/04-2012 07:42 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| amano |
Lagt på d. 28/05-2012 15:42
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Hej allesammen, Jeg er stadig forvirret om visa reglerne. Jeg har skrevet til ambassaden i kbh og jeg har læst reglerne, men har kun ufulstændige svar. 1 Jeg vil gerne være i Thailand på ubestemt tid, indenfor ca. 2 md. og vil derfor gerne kunne rejse på envejs billet. 2. Jeg planlægger også at tage en smut ferie til Cambodia. - Kan jeg så rejse ind i Thailand på en envejs billet, på 60 dages turistvisa, når jeg samtidig kan vise en billet til Cambodia efter ca 3 ugers ophold i Thailand? - Skal jeg så vise en billet ud af Thailand når jeg ankommer fra Cambodia? - Kan jeg gøre dette på på et normat 30 dages indrejse tilladelse? Tak |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 28/05-2012 18:38
|
Hej ingolf, En lille bitte sidebemærkning: Et indrejsestempel kan i visse tilfælde ændres til et visum, hvis der er 21 dage tilbage, men så kan man jo lige så godt lave forarbejdet i Danmark. Jeg har ikke prøvet det i praksis ... og det ville også være ganske fjollet at gøre det på den måde. Dog kan indrejsestemple forlænges uden problemer, hvis man kommer på hospitalet, men det er jo blot en nødløsning, og det er en irrelevant sidebemærkning i denne tråd. Men for nogen bliver det desværre relevant. Dog kan man få sit indrejsestempel forlænget, hvis man søger på immigrationen, MEN kun for 7 dage, så det er lige så fjollet. Dog er blot en nødløsning, og det ville være fjollet at planlægge den løsning. Men andre ord, så får man 30 dage ved indrejse i Thailand uden visum, dog 15 via landegrænse, og så er der yderst begrænsede muligheder for forlængelse, og det er ikke noget, som er relevant at planlægge på forhånd. Og som du skriver, Ingolf, hvis man har et turistvisum, så tager man blot en tur på immigrationen, betaler 1900 baht og får 30 dage ekstra uden besvær. Hilsen, Robert ingolf skrev:
Det er rigtigt som Robert skriver: 60 dages visa söges hjemmefra på ambassade/konsulat! 30 dage mere köbes på Immig. i Thailand! De 30 dage som "almindelige" turister får ved indrejse, har ikke noget at göre med visa, og er sväre at få forlänget! Man kan jo kalde det tålt ophold ![]() Over til "jura professorne" nu ![]() Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 28/05-2012 18:47
|
Hej amano, Det er svært at svare på. De fleste lande (og flyselskaber) kræver, at man har en returbillet eller en viderrejsebillet til et land, hvor man har visum eller ret til indrejse. Da jeg flyttede til Thailand på et Visa O (ægteska , måtte jeg også købe en returbillet og lade sædet flyve retur uden mig,Jeg fornemmer dog fra andre tråde, at folk har forskellige erfaringer med dette. Men hvis du kommer fra Cambodia (et eller andet naboland), så tror jeg ikke, at de vil gå så højt op i det (i så fald ville en masse visa-runners have problemer). Men hvorfor ikke købe en billet, hvor returrejsen kan ændres? Ofte er en enkeltbillet også ret dyr. Det var den i al fald før i tiden. Hilsen, Robert amano skrev:
Hej allesammen, Jeg er stadig forvirret om visa reglerne. Jeg har skrevet til ambassaden i kbh og jeg har læst reglerne, men har kun ufulstændige svar. 1 Jeg vil gerne være i Thailand på ubestemt tid, indenfor ca. 2 md. og vil derfor gerne kunne rejse på envejs billet. 2. Jeg planlægger også at tage en smut ferie til Cambodia. - Kan jeg så rejse ind i Thailand på en envejs billet, på 60 dages turistvisa, når jeg samtidig kan vise en billet til Cambodia efter ca 3 ugers ophold i Thailand? - Skal jeg så vise en billet ud af Thailand når jeg ankommer fra Cambodia? - Kan jeg gøre dette på på et normat 30 dages indrejse tilladelse? Tak Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| amano |
Lagt på d. 28/05-2012 20:04
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Lige nu koster den billigeste enkelt billet med Aeroswit ca. 3000kr. one way og 6000 retur. Så her er der ikke noget sparet. Jeg ved ikke, tror ikke at hjemrejsedatoen kan ændres på disse billige web-billetter? Ang spørgsmålet om 30 dages visa/ indrejse stempel. Bliver det fornyet ved ud og indrejse til Thailand? Med Air Asia til Cambodia? Så kunne jeg vel opholde mig feks. 20 dage i Thailand tage en tur til Cambodia, og få 30 dage ekstra i Thailand. Men er det ikke mærkeligt at der ikke er kalre regler med hensyn til envejsbilletter? At dette bygger på folks skøn og erfaring? |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/05-2012 22:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Så vidt jeg har forstået: For Thailands vedkommende skal du have en billet ud af Thailand, hvis du ikke har et visa. Hvis du har et visa, skal du ikke. Men flyselskaberne skal betale, hvis du bliver afvist i Thailand, så du kan risikere, at de hellere vil være på den sikre side og derfor forlanger udrejsebillet, selvom du har et visa. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/05-2012 16:35
|
Hej amano, Hvis du søger et visum, så vil ambassaden/konsultatet forttælle, hvad de vil se for at udstede dette visum. Hvis du ikke har visum, så skal du som udgangspunkt have en returbillet eller vidererejsebillet, hvis du flyver ind fra Danmark, men der er sikkert utallige, som har klaret sig uden. Når du rejse ind i Thailand skal du også have penge, men jeg har aldrig hørt om nogen, som har skullet dokumentere dette. Når du søger om visum på ambassaden i Laos skal du også dokumentere penge, men her har jeg heller aldrig hørt om dette. Alt dette gælder også den modsatte vej, men hvor mange thaiere har skullet vise 40.000 baht ved selve indrejsen i Danmark. Og for flere andre lande gælder det samme, at der er nogle krav, som ambassaderne og paskontrollerne er ligeglade med. Det drejer sig om skøn. Hvis du ikke vil udsættes for skøn, så må du gøre, som der kræves. Det er sådan set ret lige til :-) Men som jeg har sagt før, køb en åben billet. Den kan næppe være dyrere end to enkeltbilletter (om jeg ikke har tjekket det, men det kan du jo selv lige gøre). Ring til et rejsebureau. 2 x 3.000 er dog ret billigt, må jeg indrømme .... Hvis du flyver ind i Thailand fra Cambodia, så bliver dit indrejsestempel ikke fornyet, da det gamle er annulleret ved udrejse, men du får et nyt på 30 dage. Hilsen, Robert amano skrev:
Lige nu koster den billigeste enkelt billet med Aeroswit ca. 3000kr. one way og 6000 retur. Så her er der ikke noget sparet. Jeg ved ikke, tror ikke at hjemrejsedatoen kan ændres på disse billige web-billetter? Ang spørgsmålet om 30 dages visa/ indrejse stempel. Bliver det fornyet ved ud og indrejse til Thailand? Med Air Asia til Cambodia? Så kunne jeg vel opholde mig feks. 20 dage i Thailand tage en tur til Cambodia, og få 30 dage ekstra i Thailand. Men er det ikke mærkeligt at der ikke er kalre regler med hensyn til envejsbilletter? At dette bygger på folks skøn og erfaring? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.