Se indlæg|
Thai logik
|
|
| thomasksmed |
Lagt på d. 11/04-2012 03:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Min ven skulle have malet sin Tank til sin motorcykel og fandt så et malerværksted. Han forklarede dem han ville have malet den grøn og de så på et favekort hvilken grøn, Da han så kommer og skal afhente sin tank ser han de har malet tanken gul ? hvad fanden tænker han det er måske ikke min tank men jo det var det og så spørger han så Thaieren sage jeg ikke den skulle være grøn jo, sage han men jeg hvade ikke mere af den grønne fave så malet jeg den gul det kan vel være lige meget om den er grøn eller gul tanker er jo malet.Jo der er mange ting vi aldrig kommer til at forstå her. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/04-2012 10:27
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Hehe fin historie, du fik malet din tank, han fik sine penge Thaier smider ikke en god forretningen i vasken på grund af noget så overflødigt som farver.Det minder mig om da jeg i sin tid skulle bygge hus i Thailand (ude på landet)... Hver gang jeg på deres (eneste 'byggeshop' i nærheden) fine kort fandt nogle gode materialer (tag, maling, fliser, pæle osv) i de ønskede farver, så var de konstant udsolgt og ville først kunne fås om flere uger....vi endte dog med at få et pænt nok hus i sidste ende, men det slog mig at thaierne i mine omgivelser, alle var temmelig ligeglade med farvevalget, de tænkte mest praktisk... Redigeret af Anonym Bruger d. 11/04-2012 10:35 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/04-2012 10:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
JS skrev: men det slog mig at thaierne, herunder min egen kone, alle var temmelig ligeglade med farvevalget, de tænkte mest bare praktisk... Det illustreres også tydeligt af farven på deres VVS-rør. Gyys! |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/04-2012 10:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
JS skrev: Hehe fin historie, du fik malet din tank, han fik sine penge Thaier smider ikke en god forretningen i vasken på grund af noget så overflødigt som farver. Det minder mig om da jeg i sin tid skulle bygge hus i Thailand (ude på landet)... Hver gang jeg på deres (eneste 'byggeshop' i nærheden) fine kort fandt nogle gode materialer (tag, maling, fliser, pæle osv) i de ønskede farver, så var de konstant udsolgt og ville først kunne fås om flere uger....vi endte dog med at få et pænt nok hus i sidste ende, men det slog mig at thaierne i mine omgivelser, alle var temmelig ligeglade med farvevalget, de tænkte mest praktisk... Det kaldes 3 M syndrom : - J.S. : Har I xxxxx ? - Expedient: Mai Mee . - J.S. : Hvad er det så det du har derovre ? - Exp. : Mai Loo . - J.S. : Kan jeg ikke få noget af det ? - Exp. Måt Law. J.S : , og så går J.S. ud af forretningen frusteret over den "Thai logik".. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/04-2012 13:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
thomasksmed skrev: Min ven skulle have malet sin Tank til sin motorcykel og fandt så et malerværksted. Han forklarede dem han ville have malet den grøn og de så på et favekort hvilken grøn, Da han så kommer og skal afhente sin tank ser han de har malet tanken gul ? hvad fanden tænker han det er måske ikke min tank men jo det var det og så spørger han så Thaieren sage jeg ikke den skulle være grøn jo, sage han men jeg hvade ikke mere af den grønne fave så malet jeg den gul det kan vel være lige meget om den er grøn eller gul tanker er jo malet.Jo der er mange ting vi aldrig kommer til at forstå her. Kunde: Sagde jeg ikke den skulle males grøn ? Maler : Jo, men jeg havde ikke mere grøn maling, og så malede jeg den gul - meget meget fin gul. Kunde: Havde du ikke noget blå maling i samme kvalitet ? Maler : Jo, det har jeg mindst 10 l af. Kunde: Hvorfor brugte du så ikke noget af den blå maling ? Maler : Fordi du ville ha' at jeg malede tanken grøn ! Kunde: Ja, men nu er tanken blevet gul - Har du også hvid og sort maling i samme kvalitet ? Maler : Selvfølgelig ! Kunde: Så synes jeg at du skulle ha' brugt noget af det gule,blå,hvide og sorte maling, da du lakerede min tank. Maler : Ønskede du da, at jeg malede tanken gul, blå, hvid, sort ternet ? Kunde: NEJ FOR S*TAN ! Maler : Jeg forstår dig ikke - Skulle tanken ha' været gul, blå, hvid, sort stribet så ? Kunde: Hvor meget koster lakeringen ? Maler : Det bliver lige xxx Baht - Special price for you (herefter følger et kæmpegrin) http://www.albert...-blaa.aspx [url][/url] Redigeret af d. 11/04-2012 13:35 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.