Se indlæg
 Udskriv debat
Skilt og ny kæreste til dk
amano
Kære alle

Kan jeg som skilt få en ny kæreste til Danmark?

Min x-kone har boet 10 år i Dk, har opholdstilladelse, ny mand og egen forretning.

Hvad siger reglerne her? Har man lov at forsøge hele turen igen med en anden Thai?

Tusind tak for et super forum?

hugoboerge
Hvorfor skulle der vaere problemer med det ?

Det er bare om at komme igang med at soege.

amano
Jeg tænkte om der evt. skal gå et vist stykke tid før der søges igen?

Eller er der ingen regler på dette område?

sudsakhon
Jo, der er masser af lovregulering på området.

En ting er hvad der står i loven, en anden er hvorledes den lov udfyldes og fortolkes.
Det kan man læse i de udsendte praksisnotater.

Men lige i dit personlige tilfælde kan jeg, hvis de her afgivne oplysninger eer dækkende, ikke se noget problem.

Det skal understreges, at det er med hensyn til DIN situation.

Jeg kender ikke din kærestes forhold, og svaret skal læses med forbehold herfor.

Har du brug for en uddybning af svaret, så bare spørg. Evt. på pb.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Robert Kronberg
amano skrev:

Kære alle

Min x-kone har boet 10 år i Dk, har opholdstilladelse, ny mand og egen forretning.

Hvad siger reglerne her? Har man lov at forsøge hele turen igen med en anden Thai?

Kære amano,

Visumpraksis siger blot noget i retning af, at man ikke hele tiden kan invitere nye kærester til Danmark.

Samme visumpraksis siger, at man skal være skilt, hvis man ønsker en kæreste til Danmark, men er man ikke det endnu og kommer med en sandsynlig forklaring, så plejer det ikke, at være et problem.

Vær blot glad for, at Danmark ikke har samme visumpraksis som fx England.

Dog spørger du, som jeg læser det, efter familiesammenføring, men jeg synes ikke at læse, at det er et problem at blive skilt og få en ny kæreste, når der er gået så lang tid.

Men altså, vent lige på de måske nye regler, som regeringen har lovet.

Dog som sudsakon nævner, så er det en individuel bedømmelse.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
clydehaumann
Jeg forstår spørgsmålet således at der spørges om der skal gå en vis tid fra du er blevet skilt til du kan få familiesammenføring med en anden udlænding..

Svaret er nej, I skal blot opfylde de betingelser der stilles for familiesammenføring.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

AL 48
clydehaumann skrev:

Jeg forstår spørgsmålet således at der spørges om der skal gå en vis tid fra du er blevet skilt til du kan få familiesammenføring med en anden udlænding..

Svaret er nej, I skal blot opfylde de betingelser der stilles for familiesammenføring.

Vil det sige at der ligefrem kan "gå forretning" i det. Proformaægteskaber har jo været populært før i tiden?

clydehaumann
Jeg kan ikke se at det jeg skriver ar noget at gøre medat der kan gå forretning i det eller ej.
Jeg siger at er man skilt så er man skilt og kan gifte sig igen med hvem man vil og gifter man sig med en udlænding er der visse betingelser der skal være opfyldt for at kunne få familiesammenføring og opfylder man disse betingelser vil man normalt få familiesammenføring.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

AL 48
clydehaumann skrev:

Jeg kan ikke se at det jeg skriver ar noget at gøre medat der kan gå forretning i det eller ej.
Jeg siger at er man skilt så er man skilt og kan gifte sig igen med hvem man vil og gifter man sig med en udlænding er der visse betingelser der skal være opfyldt for at kunne få familiesammenføring og opfylder man disse betingelser vil man normalt få familiesammenføring.

Det var heller ikke en hentydning til dig, bare en tanke jeg fik om ikke der var større kontrol, hvis man nu var i gang med at søge til sin kone nr. 3-4- eller 5. Der har jo førhen været en del debat om dette, godt nok fra en anden kultur. Er der virkelig ingen "antenner" ude, når en fraskilt søger igen fra samme land?

Det ser ikke ud til at der reelt er nogle "antenner" ude, når en dansker prøver at invitere en thaidame herop igen efter en skilsmisse.
Som Clydehauman sskrivber- bare alle betingelser er opfyldt.

Men jeg er heller ikke juraprofessor,men ved helt konkret at det kan lade sig gøre i virkeligheden!

AL 48
girobank skrev:

Det ser ikke ud til at der reelt er nogle "antenner" ude, når en dansker prøver at invitere en thaidame herop igen efter en skilsmisse.

Men jeg er heller ikke juraprofessor,men ved helt konkret at det kan lade sig gøre i virkeligheden!

Ja, man undres jo bare. - Især sammenholdt med denne artikel:
http://videnskab....er-staerke

sudsakhon
Girobank..
Jeg tror ikke du ikke vil forstå. Jeg tror fanktisk bare ikke du evner at forstå den basale jura.

Det er jo forsøgt, at forklare dig sammenhængen, men du tumler i blinde som en hund i et spil kegler:

Og foruden din egen private situation, hvor i al verden tror du så, at den kan overføres på sagsbehandling generelt.?

Jeg forventer, at du sprutter over af vrede, men prøv dog at acceptere, at det du skriver forvirrer mere end det gavner.
For du kan jo ikke svare fyldestgørende på selv de mest basale

Du behøver skam heller ikke at være juraprofessor for at kunne gennemskue disse fagemner, men det ville hjælpe, hvis du bare vidste lidt om emnet.

Ja, man skal jo bare opfylde betingelserne.
Men hvilke betingelser stilles der så?

Generelt, om trådstarters spørgsmål:

Der er en række betingelser, som skal opfyldes. dem kan man, som jeg har skrevet læse i praksisnotatet.
Praksisnotatet forklarer, hvordan myndighederne forvalter udlændingeloven konkret.

Men DERUDOVER er der en række formodninger, man bliver vurderet efter.
Det er en subjektiv vurdering, men udfra objektive kriterier.

Det betyder, at f.eks. stor aldersforskel, ny ansøgning kort efter tidligere ægteskab, eller bare flere ægteskaber KAN have indflydelse på sagen
Hendes forhold, har også indflydelse på vurderingen.

Da der skal foretages en individuel vurdering i HVER sag, kan man kun give retningslinjer.
Og for at svare mere konkret på en konkret sag, skal man have flere oplysninger.

Det er baggrunden, jeg forgæves har forsøgt at forklare Girobank-typer.

Det er altså ikke så svært at forstå, så grunden til at man så aggressivt nægter at høre på faggundskaben må ligge et helt andet sted.

Måske reguleret i værgemålsloven..??????
Redigeret af sudsakhon d. 06/04-2012 23:47

laodenmark
Hej Girobank. uden at være lægmand vil jeg tro spørgen. kunne bruge oplysningen på at det kan lade sig gøre.
måske fordi du endda har kendskab til samme, mange tak. og jeg læser ej heller du prøver at lave nogen sagsbehandling.
da du jo selv tydeligt gør opmærksom på du ikke er expert på området. Så vil jeg håbe for dette site. At der
ikke kommer alt for mange belærende indlæg fra nogle f..... superior experter.
alle bør jo være klar over at det beror på en konkret vurdering. ligesom det meste vel er mht. visa, opholdstilladelse,
arbejdstilladelse,familiesammenføring mv. Det tror jeg både du og jeg samt øvrige almindelige bruger herinde er klar over.

det er så mit eneste indlæg i denne tråd.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Webmaster
girobank skrev:

Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Du får det jo nærmest til at lyde suspekt og kriminelt på den måde du udlægger det.
Mener du også der er nogle som skal have "antennerne" ude hvis en københavnerne finder en ny københavner efter at have blevet skilt fra den første københavner ?
Det er måske mindre opsigtvækkende hvis københavneren så finder en fra Århus eller Langeland ?

Eller hvad nu hvis første kone var rødhåret, skal man så partout finde en som ikke er rødhåret for at det ikke skal virke mistænkeligt ?
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
sudsakhon skrev:

Girobank..
Jeg tror ikke du ikke vil forstå. Jeg tror fanktisk bare ikke du evner at forstå den basale jura.

Det er jo forsøgt, at forklare dig sammenhængen, men du tumler i blinde som en hund i et spil kegler:

Og foruden din egen private situation, hvor i al verden tror du så, at den kan overføres på sagsbehandling generelt.?

Jeg forventer, at du sprutter over af vrede, men prøv dog at acceptere, at det du skriver forvirrer mere end det gavner.
For du kan jo ikke svare fyldestgørende på selv de mest basale

Du behøver skam heller ikke at være juraprofessor for at kunne gennemskue disse fagemner, men det ville hjælpe, hvis du bare vidste lidt om emnet.

Ja, man skal jo bare opfylde betingelserne.
Men hvilke betingelser stilles der så?

Generelt, om trådstarters spørgsmål:

Der er en række betingelser, som skal opfyldes. dem kan man, som jeg har skrevet læse i praksisnotatet.
Praksisnotatet forklarer, hvordan myndighederne forvalter udlændingeloven konkret.

Men DERUDOVER er der en række formodninger, man bliver vurderet efter.
Det er en subjektiv vurdering, men udfra objektive kriterier.

Det betyder, at f.eks. stor aldersforskel, ny ansøgning kort efter tidligere ægteskab, eller bare flere ægteskaber KAN have indflydelse på sagen
Hendes forhold, har også indflydelse på vurderingen.

Da der skal foretages en individuel vurdering i HVER sag, kan man kun give retningslinjer.
Og for at svare mere konkret på en konkret sag, skal man have flere oplysninger.

Det er baggrunden, jeg forgæves har forsøgt at forklare Girobank-typer.

Det er altså ikke så svært at forstå, så grunden til at man så aggressivt nægter at høre på faggundskaben må ligge et helt andet sted.

Måske reguleret i værgemålsloven..??????

Er det her en debatside eller en side for juraeksperter?

En ekspertder angriber folk der ytrer sig på en debat er i mine øjne lang lang under lavmålet.

føj for en opførsel.

Webmaster
tick skrev:
Er det her en debatside eller en side for juraeksperter?

En ekspertder angriber folk der ytrer sig på en debat er i mine øjne lang lang under lavmålet.

føj for en opførsel.

Det er et forum hvor vi prøver at hjælpe hinanden. Det var i hvert fald den idé jeg havde med forumet og hvis det ikke fremgår klart nok så må jeg nok tage reglementet under revision og få tydeliggjort det.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
ingolf
amano skrev:

Kære alle

Har sendt dig en PB.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Webmaster skrev:

girobank skrev:

Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Du får det jo nærmest til at lyde suspekt og kriminelt på den måde du udlægger det.
Mener du også der er nogle som skal have "antennerne" ude hvis en københavnerne finder en ny københavner efter at have blevet skilt fra den første københavner ?
Det er måske mindre opsigtvækkende hvis københavneren så finder en fra Århus eller Langeland ?

Eller hvad nu hvis første kone var rødhåret, skal man så partout finde en som ikke er rødhåret for at det ikke skal virke mistænkeligt ?

Jeg har ellers fået det indtryk, at alle brugere herinde skal overholde reglementet, men det gælder måske ikke Webmaster ?

Fra reglementet:
§2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening.
Forsøg at forstå hvad andre medlemmer mener og fortolk det i bedste mening. Virker et indlæg meningsløst, provokerende eller idiotisk ? Så læs det venligst et par gange mere, gerne med pauser mellem. Skriv så et indlæg, hvor du forsøger at finde ud af hvad det andet medlem egentlig mener. Forsøg at se helheden i tråden. Finder du en sætning som du kan hænge dig op i og kraftigt modsige - så gør ikke det!!! Du skal ikke altid regne med at alt bliver læst gennem mange gange før det bliver postet og der er mulighed for at andre medlemmer skriver forkert eller udtrykker sig uklart.

§4 - Læg ikke ord i munden på folk, og stemple dem ikke for deres meninger.
Du kender dine egne meninger, men ikke andres. Er du sikker på at den som poster er sådan en type, og helt sikker mener dette ? Det kan du ikke vide noget om. Udtal dig ikke om hvad andre personer mener. Spørg og lad dem selv fortælle det.

§6 - Undgå billig retorik.
Kan du sætte nogles synspunkter på spidsen, og få dem til at virke tåbelige ? Kan du vende ordene som nogle har postet, for at få dem til at virke meningsløse ? Kan du få det til at se ud som om nogle modsiger sig selv ? Kan du få nogle til at virke tåbelige, underlegen, dumme eller usammenhængen ? Gør det ikke.... Det eneste du vinder er en uven og det du taber er muligheden for at forstå den anden.

sudsakhon
Jeg vil så kun ønske held og lykke.

Man kan sagtens få en kæreste til Danmark, fordi en eller anden tilfældig bruger på DTW også fik det en gang. (??)

Så behøver man INGEN anden viden.. Alt går bare fint og problemfrit!

Jeg havde i min naivitet troet, at man var mere interesseret i at få afklaret hvilke konkrete forhold, der blev lagt vægt på i den forbindelse.
Det er jo forhold, man så på sin vis kan tage højde for i sin ansøgning.

Det kan godt være, at enkelte brugere på DTW notorisk hader det faktum, at der er folk med indsigt i konkrete fagområder, herunder jura.
Men det ændrer ikke på, at det er det fagområde der er relevant i mange tilfælde, efterspurgt på DTW.
Herunder trådstarters.

Jeg opfatter også DTW som en vej til hjælp for folk.

Den hjælp forringes jo desværre, når nogle har så svært ved at acceptere, at ikke alle meninger om et emne er lige korrekte eller hensigtsmæssige.

@ sudsakhon

Hvad urigtig er der i svaret herunder?

------------------------

Den hjælp forringes jo desværre, når nogle har så svært ved at acceptere, at ikke alle meninger om et emne er lige korrekte eller hensigtsmæssige.

Og kan kun give dig ret, men jeg må tilstå, at jeg ser det mest som et problem du har, ikke at ville høre andres meninger.

Spring til debat: