Se indlæg
Hvad ville du gøre som chauffør?
Beholde Guldet Beholde Guldet 37%[13 Stemmer]
Aflevere Guldet Aflevere Guldet 63%[22 Stemmer]
Antal stemmer : 35
 Udskriv debat
Hvad ville du gøre?
Anonym Bruger
Glemte guld for 13 mio. baht (ca. 2.4. mio DKK) i taxi:

The owner of a gold shop in Ubon Ratchathani alerted police yesterday saying that he had left gold worth Bt13 million in a taxi on Wednesday....Akekarat Kanokwannakorn, 60, said he had left the 540 baht weight of gold in a pink Toyota Altis taxi that he had flagged down on Bangkok's Worachak Road to travel to Si Mum Muang Market in Pathum Thani's Klong Luang district. However, he said he could not remember the cab's licenceplate number......"...it would be difficult to locate the cab, especially since there are some 20,000 pink taxis plying the streets in Greater Bangkok..."

http://www.thaivi...h-of-gold/

Ejeren af guldbutikken fortæller at hvis chaufføren beholder guldet vil det give politiet tid til at samle beviser og senere føre til anholdelse, men omvendt er det mange penge for en i forvejen lavt betalt taxi chauffør...tænk hvad de penge kunne gøre for familien....

Skal han beholde guldet og holde lav profil et stykke tid og derefter sælge det lidt efter lidt? Selvom de får sporet taxi'en er det ikke ens betydning med at det er ham der har fundet det først, kan jo ligeså godt være næste kunde (rent teknisk)..

el.

Skal han være en god borger og aflevere guldet og blive kendt som den ærlige chauffør med den gode moral og måske håbe på lidt 'goodwill' dusør...

Hvad ville du gøre i hans sted (og med hans økonomi)?

Håber at guldsmeden giver chaufføren en ordentlig dusør for at aflevere det- mindst 250000 B.

BentBP
Hej .

Guldsmeden har fået hans guld tilbage .
A taxi driver on Friday returned more than eight kilograms of gold ornaments to their owner, an elderly passenger who left the cab without taking his valuables. The returned gold is worth more than Bt13 million.

In return for his good deed, taxi driver Saksee Kesseekaew immediately received gold necklaces worth about Bt200,000 from his passenger, Ekarat Kanokwannakorn. He was also promised an additional reward of Bt300,000 in cash.

Ekarat runs a gold shop at a superstore in Ubon Ratchathani.

He came to Bangkok's Yaowaraj area to buy more gold but forgot his bag in the taxi driven by Saksee on Thursday.

"I picked him up from Yaowaraj and dropped his off at Si Mum Mueang Market in Pathum Thani," Saksee said.

The taxi driver said he checked his cab and found the goldstuffed bag, after Ekarat got out.

"I was excited and really wanted to return the gold to the owner. I drove around an area I picked him up in the hope of spotting him but he was nowhere to be seen," Saksee said.

He later told his friends and relatives about the bag. His nephew, Sergeant Sakdipong Boonyawoot, later saw Ekarat on the media asking for the return of his gold. The young relative quickly alerted Saksee.

"So, I immediately contacted FM91 Traffic Pro radio station," the taxi driver said.

Through FM91 Traffic Pro, Saksee returned the gold to Ekarat.
God weekend .Wink

Peder1968
300,000 TB er en god dagsløn Wink

Robert Kronberg
Jeg har faktisk været taxi-chauffør i DK, og engang havde jeg en møgirriterende kunde, der skulle til Glostrup Hospital. Jeg har hammerrasende, da jeg satte ham af, da han havde været yderst ubehøvlet.

Nuvel, jeg opdagede lidt efter, at han havde glemt en lille taske (også kaldet bøssetaske). Jeg kiggede løsligt i den og så, at der var ganske mange penge (mellem 10 og 20.000 kroner, og det er 20 år siden.

Nu havde han været et svin over for mig, så gæt selv, hvad jeg sådan lige tænkte ...

Men jeg så samtidig, at han havde sukkersygeudstyr, og min egen mor havde sukkersyge, så jeg var godt klar over, at det eventuelt kunne havde været en medvirkende årsag (om end min mor nu ikke var ubehøvlet, selv når hun var ved at få insulinchok).

Jeg anmeldte det herpå til centralen ....

Senere blev jeg derfor bedt bedt om at køre til hans bopæl, og hvad fik jeg - 100 kroner - for at være ærlig over for et svin, og de 100 kr. dækkede knap nok turen til hans bopæl.

Okay, jeg kunne sove med god samvittighed ...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
TG950
Robert Kronberg skrev:

Jeg har faktisk været taxi-chauffør i DK, og engang havde jeg en møgirriterende kunde, der skulle til Glostrup Hospital. Jeg har hammerrasende, da jeg satte ham af, da han havde været yderst ubehøvlet.

Nuvel, jeg opdagede lidt efter, at han havde glemt en lille taske (også kaldet bøssetaske). Jeg kiggede løsligt i den og så, at der var ganske mange penge (mellem 10 og 20.000 kroner, og det er 20 år siden.

Nu havde han været et svin over for mig, så gæt selv, hvad jeg sådan lige tænkte ...

Men jeg så samtidig, at han havde sukkersygeudstyr, og min egen mor havde sukkersyge, så jeg var godt klar over, at det eventuelt kunne havde været en medvirkende årsag (om end min mor nu ikke var ubehøvlet, selv når hun var ved at få insulinchok).

Senere blev jeg derfor bedt bedt om at køre til hans bopæl, og hvad fik jeg - 100 kroner - for at være ærlig over for et svin, og de 100 kr. dækkede knap nok turen til hans bopæl.

Hilsen, Robert

tsk,tsk. Robert hvor kunne du gøre det, altså at køre til hans bopæl Angel
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Klovn
Har lige set nyheder fra thailand han fik 500 tusind thb Plus 10 bath guld.....Sunflower

Anonym Bruger
chaufføren gjorde det rigtige og det gjorde Robert også...selvom jeg på en dårlig dag ville overveje tingene en ekstra gang...

hele dilemaet minder mig om filmen 'A Bronx Tale' m. Robert De Niro...

han (De Niro) er en arbejderklasse buschauffør som hellere vil være fattig og lovlydig og dermed bevare en god moral..og hans søn som er begyndt at arbejde for mafiaen og godt på vej ind i en kriminel løbebane men til gengæld tjener masser af penge til familien...

fantastisk film iøvrigt...især morens dilemma er til at forstå og man får virkelig medfølelse for knægten...men alligevel giver De Niro's holdning god mening...

the working man is a tough guy!
Redigeret af Anonym Bruger d. 16/03-2012 16:44

kaktus10
Godt chaufføren ikke afleverede guldet til politiet i visse områder, så havde guldsmeden
aldrig set guldet igen.
Men dejligt at høre om en god og ærlig chauffør. Det varmer mit hjerte.

PS. Det hører lige med at jeg tidligere er blevet 52.000 baht fattigere af det korrupte politi, derfor
denne kommentar.

MEN JEG ELSKER THAILAND og tror på det ikke kan ske igen.
Redigeret af kaktus10 d. 16/03-2012 18:15

rinpoche
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Jeg er ikke overrasket, Robert.

Jeg ved, hvad du står for.

mvh
rinpoche

Spring til debat: