Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Realiteterne må ses i øjnene nu.
|
|
| nielsenleon |
Lagt på d. 05/03-2012 19:56
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
Jeg blev indlagt forleden og fik konstanteret,betændelse/blodforgiftning i det ene ben,en mindre hjerte fejl og vand i begge lunger. Jeg var rimelig rolig da jeg vidste,at der stod omkring 600.000 baht på en konto til den slags situationer-eller det troede jeg at der gjorde. De er der ikke og som I ved-ingen penge,ingen behandling og uden behandling,så dør jeg sgu simpelthen. Jeg har ikke kunnet lave en forsikring, på grund af min sygdoms historie,som gør at selv forsikrings selskaberne har sagt, at det ville være vanvittigt,idet det ville blive frygtelig dyrt-derfor troede jeg jo, at vi satte til side hver måned til en sådan situation. Jeg vil ikke kloge i,hvad der skulle have været gjort anderledes osv.-en masse tid, følelser og penge er spildt,men nu drejer det sig ganske enkelt om mit liv.Det andet må jeg jo så bare sluge og sige,at det så var mine lærerpenge hernede. Jeg har feber og tager med mellemrum tabletter for at slå det ned og selvfølgelig antibiotika,men hvor længe jeg kan holde det stangen ved jeg jo af gode grunde ikke. Men jeg tør ikke mere,efter jeg fandt ud af,at de penge ikke er der og dermed ingen behandling kan få og som I ved-ingen forsikring-ingen hjælp fra ambasaden eller noget. Så jeg må bide i det sure æble og spørge: er der nogen,der på nogen måde kan hjælpe mig hjem,så jeg kan komme under behandling.? Brianmarinus. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/03-2012 20:57
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
så er du kommet til det rette forum..her er masser af hjælpsomme mennesker der gerne hjælper en(dnu) såret dansker hjem... http://www.dansk-...rowstart=0 tråden bør nok placeres under emnet 'nødstedte danskere'.. |
|
|
|
| aom |
Lagt på d. 05/03-2012 21:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
sorry hvor hvor blev de 600000 af???hvis du har levet dernede,,hvilket jeg gætter på,,, har du vel haft 30000 til en billet hjem igen,,,undskyld sorry,men håber da du kommer godt hjem til det danske sygehussystem igen og blir helbredt... |
|
|
|
| nielsenleon |
Lagt på d. 05/03-2012 22:20
|
aom skrev: sorry hvor hvor blev de 600000 af???hvis du har levet dernede,,hvilket jeg gætter på,,, har du vel haft 30000 til en billet hjem igen,,,undskyld sorry,men håber da du kommer godt hjem til det danske sygehussystem igen og blir helbredt... Det er bare helt iorden-bare jeg kunne svare dig,men det kan jeg ikke eftersom jeg ikke ved det og ingen svar kan få på det. Da vi mødtes overlod hun over 100.000 til mig og solgte hus og forretning osv.-så jeg troede at alt var som det skulle være og overlod derefter alt økonomi til hende og har (dumhed,naivitet eller hvad)ikke følt det nødvendigt at chekke,da alt tilsyneladende var som det skulle være. Har så heller ikke haft mulighed for det da pengene hver måned bare røg på hendes konto-så nej-jeg har ikke hverken 300.000 eller til en billet hjem,så ville jeg jo ikke skrive dette. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/03-2012 23:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
nielsenleon skrev: aom skrev: sorry hvor hvor blev de 600000 af???hvis du har levet dernede,,hvilket jeg gætter på,,, har du vel haft 30000 til en billet hjem igen,,,undskyld sorry,men håber da du kommer godt hjem til det danske sygehussystem igen og blir helbredt... Det er bare helt iorden-bare jeg kunne svare dig,men det kan jeg ikke eftersom jeg ikke ved det og ingen svar kan få på det. Da vi mødtes overlod hun over 100.000 til mig og solgte hus og forretning osv.-så jeg troede at alt var som det skulle være og overlod derefter alt økonomi til hende og har (dumhed,naivitet eller hvad)ikke følt det nødvendigt at chekke,da alt tilsyneladende var som det skulle være. Har så heller ikke haft mulighed for det da pengene hver måned bare røg på hendes konto-så nej-jeg har ikke hverken 300.000 eller til en billet hjem,så ville jeg jo ikke skrive dette. Har du for din ex forelagt sagen/problemet ? Hun må jo have masser af bath nu... |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 06/03-2012 01:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
nielsenleon skrev: Jeg blev indlagt forleden og fik konstanteret,betændelse/blodforgiftning i det ene ben,en mindre hjerte fejl og vand i begge lunger. Jeg var rimelig rolig da jeg vidste,at der stod omkring 600.000 baht på en konto til den slags situationer-eller det troede jeg at der gjorde. De er der ikke og som I ved-ingen penge,ingen behandling og uden behandling,så dør jeg sgu simpelthen. Jeg har ikke kunnet lave en forsikring, på grund af min sygdoms historie,som gør at selv forsikrings selskaberne har sagt, at det ville være vanvittigt,idet det ville blive frygtelig dyrt-derfor troede jeg jo, at vi satte til side hver måned til en sådan situation. Jeg vil ikke kloge i,hvad der skulle have været gjort anderledes osv.-en masse tid, følelser og penge er spildt,men nu drejer det sig ganske enkelt om mit liv.Det andet må jeg jo så bare sluge og sige,at det så var mine lærerpenge hernede. Jeg har feber og tager med mellemrum tabletter for at slå det ned og selvfølgelig antibiotika,men hvor længe jeg kan holde det stangen ved jeg jo af gode grunde ikke. Men jeg tør ikke mere,efter jeg fandt ud af,at de penge ikke er der og dermed ingen behandling kan få og som I ved-ingen forsikring-ingen hjælp fra ambasaden eller noget. Så jeg må bide i det sure æble og spørge: er der nogen,der på nogen måde kan hjælpe mig hjem,så jeg kan komme under behandling.? Brianmarinus. Det var dog en trist situation at stå i. Hvor er du henne, jeg kigger gerne forbi og tager en snak med dig! K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| nielsenleon |
Lagt på d. 06/03-2012 02:57
|
Har svaret Keniko i PB-resten af Jer-Glem det her,jeg må jo bare face kendesgerningerne og se hvad der sker. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/03-2012 05:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg kender ikke reglerne, men kan man bare rejse hjem og blive behandlet, hvis man har bosat sig i udlandet?
|
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 06/03-2012 05:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Kim Ludvigsen skrev: Jeg kender ikke reglerne, men kan man bare rejse hjem og blive behandlet, hvis man har bosat sig i udlandet? Det kan man "bare"..... Men som jeg læser det kan man "bare" ikke flyve gratis hjem ![]() ----------------------------------------- Jeg ved godt det ikke hjælper den stakels mand der er syg. Men det viser sig (desværre) igen og igen man er sig selv nærmest og bliver nødt til at gemme nogle penge på en bog som sin kæreste / kone ikke kender noget til. 600.000 tb frister selv den stærkeste pige sjæl i Thailand.... |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 06/03-2012 06:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Peder1968 skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jeg kender ikke reglerne, men kan man bare rejse hjem og blive behandlet, hvis man har bosat sig i udlandet? Det kan man "bare"..... Men som jeg læser det kan man "bare" ikke flyve gratis hjem ![]() ----------------------------------------- Jeg ved godt det ikke hjælper den stakels mand der er syg. Men det viser sig (desværre) igen og igen man er sig selv nærmest og bliver nødt til at gemme nogle penge på en bog som sin kæreste / kone ikke kender noget til. 600.000 tb frister selv den stærkeste pige sjæl i Thailand.... Nej, man kan ikke bare tage hjem og blive behandlet. Hvis du er bosat i udlandet, altså udlandsdansker og uden adresse i Danmark, kan man ikke uden videre komme hjem og modtage behandling. Uden det gule kort skal du selv betale. Er selv udlandsdansker og må betale for lægehjælp når jeg runder Danmark. Har du derimod stadig adresse i Danmark er du stadig omfattet af de danske regler om læge behandling. Det skal som side bemærkning siges, at i Danmark har vi behandlings pligt, men regningen kommer bagefter. Og du kan umiddelbart ikke opsøge praktiserende læge, men skal opsøge skadestuer og sygehuse. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 06/03-2012 07:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
moerk5002 skrev: Peder1968 skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jeg kender ikke reglerne, men kan man bare rejse hjem og blive behandlet, hvis man har bosat sig i udlandet? Det kan man "bare"..... Men som jeg læser det kan man "bare" ikke flyve gratis hjem ![]() ----------------------------------------- Jeg ved godt det ikke hjælper den stakels mand der er syg. Men det viser sig (desværre) igen og igen man er sig selv nærmest og bliver nødt til at gemme nogle penge på en bog som sin kæreste / kone ikke kender noget til. 600.000 tb frister selv den stærkeste pige sjæl i Thailand.... Nej, man kan ikke bare tage hjem og blive behandlet. Hvis du er bosat i udlandet, altså udlandsdansker og uden adresse i Danmark, kan man ikke uden videre komme hjem og modtage behandling. Uden det gule kort skal du selv betale. Er selv udlandsdansker og må betale for lægehjælp når jeg runder Danmark. Har du derimod stadig adresse i Danmark er du stadig omfattet af de danske regler om læge behandling. Det skal som side bemærkning siges, at i Danmark har vi behandlings pligt, men regningen kommer bagefter. Og du kan umiddelbart ikke opsøge praktiserende læge, men skal opsøge skadestuer og sygehuse. Men reelt kan han, hvis han er rast nok, hoppe på et fly til Danmark og få hjælp når han er i Danmark. Hvis valget står mellem en stor regning bagefter eller alternativet = død, er valget ikke så svært..... |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/03-2012 07:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det er jo ikke engang sikkert at du må komme ombord på flyveren med disse skavanker.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 06/03-2012 07:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Kan se du har været medlem af DTW i 3 uger,hvor længe har du været i Thailand ? og hvorlænge har du været indlagt ? hvad er navnet på dit hospital ? har du haft kontakt til den danske ambasade ? har du et netværk i Thailand ? |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/03-2012 08:01
|
|
http://dansk-thai...ost_182260 Må sige at jeg er lidt forundret. Og du skriver Brianmarinus i din signatur. Michael B Kristensen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/03-2012 08:11
|
|
Brian marinus er en gammel gammel genganger her på DTW, opretter og får slettet profiler alt efter hans humør. Utroligt som folk bosætter sig i Thailand og når det går galt vil de have penge af andre så de kan komme hjem og få behandling, betalt af andre... |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 06/03-2012 08:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Ezal skrev: Brian marinus er en gammel gammel genganger her på DTW, opretter og får slettet profiler alt efter hans humør. Utroligt som folk bosætter sig i Thailand og når det går galt vil de have penge af andre så de kan komme hjem og få behandling, betalt af andre... Ja og manden siger jo selv at han har hævet 50 kilo 5 gange i hans atm,indlæg fra den 02-03-2012 ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/03-2012 08:49
|
|
Stop lige en halv: se lige på: www.Thaivisa.com Der er noget galt! det stemmer ikke rigtigt! |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 06/03-2012 08:54
|
|
girobank skrev: Stop lige en halv: se lige på: www.Thaivisa.com Der er noget galt! det stemmer ikke rigtigt! Her på Thaivisa.. http://www.thaivi...msearch__1 Se det anden sidste indlæg ! Michael B Kristensen
|
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 06/03-2012 08:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
girobank skrev: Stop lige en halv: se lige på: www.Thaivisa.com Der er noget galt! det stemmer ikke rigtigt! Øh, det er bare forsiden du har linket til..... Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/03-2012 09:07
|
|
http://www.thaivi...try5079187 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.