Se indlæg
 Udskriv debat
Biltur til Laos
kimberg
Hej.

Er der nogen herinde der har prøvet og køre til Laos i egen bil?

Hvad papir skal man have i orden, og hvad med forsikring?
Den forsikring man har på bilen i forvejen, dækker den også i Laos, ligesom den man har på bilen i Danmark dækker i F.eks Tyskland.

Og endelig. Er der noget man bare skal se, når man nu er der?
Turen bliver nok i Juli engang.

Med venlig hilsen Kim Berg

handy
har hørt de ikke lukker mærket ford ind.....

kanut
Jeg har kørt i bus i Laos sammen med min kone og mindste søn (21 år) både min kone og min søn var syg på hele køreturen fordi de køre som lort i laos.
Så syntes jeg at det er sjovere at sejle speed båd på mecong floden, der sejler de også som lort, Meget stærkt, men sjovt og flot.,
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Himmelhunden
Nu er det jo ikke ligegyldig hvor bilen er indregistreret. DK eller Thailand?Jeg har hørt at lejede eller leasede biler ikke kommer ind. Spørg evt. på ambassaden i Sverige eller tlf. nr. 0046 8 6182010 og/eller dit forsikringsselskab.

Jeg tror ikke jeg ville vove mig ind i Laos i egen bil. Det er godt nok 8 år siden jeg var i Laos. Dengang var der risiko for overfald -især strækningen Vang Vieng - Ventiane - en øde strækning med meget bjergkørsel. I juli nærmer vi os regntiden med mange mudrede og ufremkommelige veje.

Men har du stadig mod på det, så er Laos et fantastisk naturskønt land - især det nordlige ind mod Kina er meget fremmedartet - og byerne Vientiane og Luang Prabang absolut et besøg værd.

...og ja Kanut. Vi tog også 8 mand i 2, 4 mands speedbåde op ad Mekongfloden. Ikke for sarte sjæle men en oplevelse jeg aldrig glemmer. Vi ville lige ind og kigge i Kina, men den går ikke. Senere lejede vi en gammel bus sydpå med en laotisk guide. Det var alle pengene værd.

Venlig hilsen
Himmelhunden

Robert Kronberg
kimberg skrev:

Hej.

Er der nogen herinde der har prøvet og køre til Laos i egen bil?

Hvad papir skal man have i orden, og hvad med forsikring?
Den forsikring man har på bilen i forvejen, dækker den også i Laos, ligesom den man har på bilen i Danmark dækker i F.eks Tyskland.

Og endelig. Er der noget man bare skal se, når man nu er der?
Turen bliver nok i Juli engang.

Du kan ikke medbringe en lejet bil, for det vil udlejningsfirmaet næppe tillade, og du har ikke bilens "pas". Hvis det er jeres egen bil, og I har et pas, så bør I nok tjekke med forsikringselskabet.

Når man bevæger sig ud af turistområder i Laos, så er man i det vilde vesten, altså i forhold til politiet og måske meget andet. Der går mange rygter på DTW om politiet i Thailand, men i Laos er virkeligheden langt værre. Min svigerfar er tidligere politibetjent i Laos.

Husk også på, at Laos er en kommunistik stat, så tingene fungere anderledes, og det er ikke mange år siden, at Laos gik ud af den kolde krig. Eller rettere der er stadig chikane og forfølgelse af de stammer, der hjalp CIA, og Laos er nr. 9 på listen over lande, hvor kristne forfølges, så selv om landet er mere diskret end Burma og Nordkorea, så skal man ikke træde ved siden af, når man render rundt ude på landet og uden lokale.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
handy
Så syntes jeg at det er sjovere at sejle speed båd på mecong floden.....det skal prøvet på et tidspunkt....

kimberg
Hej med jer.

Det kan godt være at det klogeste er og tage bussen fra Ubon Ratchathani eller Chong Mek til Pakse i Laos.
Jeg ved dog ikke noget værre end og køre i bus. Vil hellere selv kunne bestemme tempoet.

Vi havde nu også regnet med en tur ned af Mekong floden, med en båd fra Vat Phou mekong cruise.

http://www.vatpho...ekong.html

Det ser i hvert til fald godt ud.

Og Hardy. Ford behøver ikke blive lukket ind. Den er så lille, at den kan smutte ind alle steder, akkurat lige som myrer :-)
BVDr

Med venlig hilsen
Kim Berg

Lung Yao
Robert,
Kan man fx. ikke leje en bil i TH. til grænsen og derefter leje en anden i Laos.
Jeg ved at der er nogle som har gjorde det med MC (HH run fra Krabi) sydpå for derefter at få en anden MC på den anden side af grænsen(Malaysia). Mener at Biker Jens gjorde det også.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

kimberg
Lung Yao skrev:

Robert,
Kan man fx. ikke leje en bil i TH. til grænsen og derefter leje en anden i Laos.
Jeg ved at der er nogle som har gjorde det med MC (HH run fra Krabi) sydpå for derefter at få en anden MC på den anden side af grænsen(Malaysia). Mener at Biker Jens gjorde det også.

.

Jo, det kunne man jo nok. Men nu regnede jeg ikke med og skulle køre rundt i Laos. Skulle kun derover for sejle ned af mekong deltaet.
Så det er ikke det helt store problem.
Men bliver nødt til og tage til Laos dagen før at båden sejler, da flodprammen kun sejler en gang om ugen, i lav sæsonen.
Og det er sgu lang tid og vente på den næste.
Med mindre man kan finde noget ordentligt og bo i Chong Mek. For så er der ikke langt til Pakse.
Må lige google lidt rundt efter svar.

Men det kunne jo godt være at det var lige så nemt og krydse grænsen mellem Thailand og Laos, som inden for EU.
Men nok mest fordi jeg er doven, og helst vil undgå offentlig transport. Yo baby

Mvh. Kim

Anonym Bruger
Spørg det firma, som du lejer bilen hos.

De har garanteret de svar, som du skal bruge.

Kører du i egen bil, så spørg alligevel et udlejnings firma, hvordan reglerne er.
Det vil give dig en ide om evt. problemer.

Personligt ved jeg, at det ikke er muligt feks. at tage udlejnings bil med til Cambodia.

Mon ikke det er samme problem i Laos.? Jeg tror det.

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:

Robert,

.

Hej Lung Yao,

Det lyder som et fornuft alternativ, men jeg tror ikke, at de store udlejningsfirmaer er i Laos - jeg har ikke set dem, og en meget hurtigt søgning på et par stykker synes at sige det samme.

Laos er et yderst fattigt og underudviklet land med ganske få turister. Det er ufortjent, da landet har meget at byde på.

Hilsen, Robert

"

kimberg
DK skrev:

Kører du i egen bil, så spørg alligevel et udlejnings firma, hvordan reglerne er.

Personligt ved jeg, at det ikke er muligt feks. at tage udlejnings bil med til Cambodia.

Nu er det i egen bil. Altså ikke udlejnings bil.
Men har sendt en forespørgsel til Laos ambassaden i Bangkok.
Så nu må vi se hvad de svarer. Hvis de svarer Tuttelu Tralla

Robert Kronberg
kimberg skrev:

DK skrev:

Nu er det i egen bil. Altså ikke udlejnings bil.
Men har sendt en forespørgsel til Laos ambassaden i Bangkok.
Så nu må vi se hvad de svarer. Hvis de svarer Tuttelu Tralla

Hvis de svarer, ja, den laotiske ambassade i Bangkok er absolut ikke service-orienteret, men bunden af bunden af uduelige medarbejdere med slips. De kan end ikke finde ud af at besvare en en simpel telefon. Og en lige så simpel legalisering tager en måned. Det eneste, som de kan finde ud af, er at udstede udrejseanmodninger (en slags udrejse-grænsepas) til laoter, der er på overstay.

Jeg har været der mange gange, men deres fokus er at tjene penge på laoter med overstay, og det er dertil, hvor deres evner rækker.

Hilsen, Robert

"

Spring til debat: