Se indlæg
 Udskriv debat
Regning.
jimmikoldenborg
Hej.

Jeg har lige et spørgsmål.

Hvis jeg af den ene eller anden grund, har en regning fra et hotel, som jeg ikke har lyst til at betale.
Jeg er kommet hjem til DK, og betalingen på 23000kr, er ikke gået igennem.
Hotellet skriver til mig at de vil have mig til at betale dem til deres bank, eller via kreditkort.

Hvad sker der hvis jeg nægter at betale, og bare lader som ingen ting (ikke pænt gjort)?
De har mine oplysninger.kopi af Pas, adresse osv.

Kan de komme efter mig i Dk, eller står der en betjent i lufthavnen når jeg om et par år skal til Thailand igen?

Vh

Jimmi
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
Saendaeng
jimmikoldenborg skrev:

Hej.

Hvis jeg af den ene eller anden grund, har en regning fra et hotel, som jeg ikke har lyst til at betale.
Hotellet skriver til mig at de vil have mig til at betale dem til deres bank, eller via kreditkort.

Hvad sker der hvis jeg nægter at betale, og bare lader som ingen ting (ikke pænt gjort)?

Kan de komme efter mig i Dk, eller står der en betjent i lufthavnen når jeg om et par år skal til Thailand igen?

Vh

Jimmi

Der sker ikke noget. Bliver selvfølgelig blacklistet i deres hotel.
Ellers er der kun samvittigheden og moralen i detFrown
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
jimmikoldenborg
Indrager de ikke politi myndigheder osv. osv.?

Saendaeng skrev:

jimmikoldenborg skrev:

Hej.

Vh

Jimmi

Der sker ikke noget. Bliver selvfølgelig blacklistet i deres hotel.
Ellers er der kun samvittigheden og moralen i detFrown

rinpoche

Tuttelu Tralla

bangkoknielsen
"Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv"..?
Jimmi, din udlægning af sagen synes noget mangelfuld! - Hvorfor nægter du at betale? - Hvorfor har du alligevel "betalt" - en betaling der åbenbart ikke er blevet gennemført, måske på grund af forskellige omstændigheder - IT-nedbrud, strømsvigt, manglende dækning på konto osv.?
Jeg går ud fra, at hotellet er af en hvis standard og da beløbet også, set med thailandske øjne, er ret stort kan du blive retsforfulgt - også i Danmark..!
Tag en kontakt med hotellet og få en ordning på plads inden maskineriet går i gang...
Bare et godt råd...

jimmikoldenborg
Nu var det også et hypotetisk spørgsmål.

Selvfølgelig har jeg tænkt mig at betale:-)

Hotellet lavede en kæmpe bommert ved at trække mit beløb 2 gange (1 gang ved check in, og en gang ved checkout), hvilket jo er super mange penge, og hvilket resulterede i at jeg ikke havde nogle penge! ARGGGG. Deres bank sagde at beløbet ikke var trukket men min bank kunne se at beløbet var trukket 2 gange.
På dagen hvor jeg skulle checke ud, blev jeg klar over deres fejl, de sagde at de kunne tilbageføre beløbet om 60 dage!! Jeg forklarede dem at så havde jeg jo ikke noget at leve for (altså betale regninger mm), når jeg kom hjem, hvilket er helt i tråd med sandheden. Hotellet spurgte bare om ikke min familie kunne betale for mig i de 2 måneder????

Hvor om alting er så har jeg selv fået tilbageført betalingen.
Og nu viser det sig så at banken har tilbageført begge beløb?

Har kontaktet hotellet og de har sendt mig oplysninger mm om hvordan jeg betaler beløbbet.

Spørgsmålet var helt af hypotetisk karakter, da min kone og jeg jokkede med, at så lader vi da bare være med at betale beløbet. HVilket ingen af os iøvrigt har nerver eller samvittighed til.

fjelle123
jimmikoldenborg skrev:

Nu var det også et hypotetisk spørgsmål.

Selvfølgelig har jeg tænkt mig at betale:-)

Hotellet lavede en kæmpe bommert ved at trække mit beløb 2 gange (1 gang ved check in, og en gang ved checkout), hvilket jo er super mange penge, og hvilket resulterede i at jeg ikke havde nogle penge! ARGGGG. Deres bank sagde at beløbet ikke var trukket men min bank kunne se at beløbet var trukket 2 gange.
På dagen hvor jeg skulle checke ud, blev jeg klar over deres fejl, de sagde at de kunne tilbageføre beløbet om 60 dage!! Jeg forklarede dem at så havde jeg jo ikke noget at leve for (altså betale regninger mm), når jeg kom hjem, hvilket er helt i tråd med sandheden. Hotellet spurgte bare om ikke min familie kunne betale for mig i de 2 måneder????

Hvor om alting er så har jeg selv fået tilbageført betalingen.
Og nu viser det sig så at banken har tilbageført begge beløb?

Har kontaktet hotellet og de har sendt mig oplysninger mm om hvordan jeg betaler beløbbet.

Spørgsmålet var helt af hypotetisk karakter, da min kone og jeg jokkede med, at så lader vi da bare være med at betale beløbet. HVilket ingen af os iøvrigt har nerver eller samvittighed til.

Hvis tingene er som du skriver ovenfor, så ville jeg ikke have nogen problemer med at sige til hotellet at der var sket denne fejl med at banken havde tilbageført begge beløb, men at du vil overførere det skyldige beløb om 60 dage, men selvfølgelig skal beløbet betales, alt andet vil være at stjæle.

Derudover ville jeg få spærret det kreditkort de har kopi af på hotellet.

Boes
Det er kun sket for mig een gang.
Springeren efterlod en regning på ca 30,000 Bath.
Anmeldte samme dag på politistationen og Immigration.
Da manden senere ville forlade Thailand via the swamp, blev han tilbageholdt i immigration og fik pænt betale plus omkostninger til Immigration. Check på beløbet sendt til hotellet. God service !
I dit tilfælde er det jo den anden vej. Hvis hotellet anstrenger sig som vi gjorde, så vil du være registreret og sikkert blive bedt om at betale ved kasse 1 når du kommer tilbage. Jeg ved ikke hvorlænge oplysninger, som disse gemmes.
Betal dog småskillingerne.Angry
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

nielsenleon
Derud over, ville der også være en anden ting-man bør nok ikker glemme, at de i Thailand har et register alla RKI derhjemme og der i så fald ville være lukket for kreditten.

Anonym Bruger
jeg har selv oplevet at et hotel har snydt sig selv for 500 baht (fik depositum på nøgle retur to gange), men jeg opdagede det selv i taxi'en på vej væk..500 baht herregud...

Det eneste rigtige er at betale for den vare man har købt, snyd og bedrag overlader vi til russerne og araberne..

..omvendt kunne de godt have givet fx. en gratis overnatning el. lign. som undskyld for fejlen...

fckguld
jimmikoldenborg skrev:

Hej.

Kan de komme efter mig i Dk, eller står der en betjent i lufthavnen når jeg om et par år skal til Thailand igen?Man skal betale hvad man køber , holde sig fra småplat.

Vh

Jimmi

DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Du skal kun gøre een ting op med dig selv ...vil du gerne næste gang du skal til Thailand sidde og koldsvede i flyveren mens tankerne flyver gennem hovedet på dig... "slår de deres klamme hånd i mig når jeg lander" ?
Er det pengene værd ?

Spring til debat: