Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Foodland Denmark i Valby
Frank
Foodland har den fordel, at man kan rotere 360 grader uden uforvarende at flå ting ned fra hylderne.Smile

Kloffer
Jeg tror godt vi kan leve med, at Foodland er lukket.

Kigger man på fødevarestyrelsens hjemmeside, kan man se, at Foodland havde store problemer med at overholde lovene.
Der var det sidste års tid bl.a. problemer med:

* manglende mærkning (og holdbarhedsdato)
* genmodificerede risnudler (af mærket Mount Elephant)
* sulfitter i kokosmælk (E223+E224)

Foodland solgte også varer til andre butikker.
Jeg tror vi skal hjælpe hinanden og butikkerne med at få styr på disse forhold, så vi fortsat kan købe sunde og friske råvarer i landets mange thai-butikker.

Vh Kloffer

John C
Så er der gang i Foodland i Valby igen.

Noget af personalet/indehavere er det samme - men nyt CVR-nummer på bon'en.

Lagde ikke mærke til vareudvalget i øvrigt, da jeg bare skulle hente en sæk med 24x1 kg ris, som konen ikke kunne bære. Pris: kr. 10,-/kg !!
Risnudler 400 gr: kr. 7,- (normal kr 10,-)

Der var et beskedent udvalg i grøntsager og flyttet en del rundt på det hele.
John C

flyer
Ja, vi var oz lige forbi idag.... rimeligt fint udvalg, nok lidt mindre end første gang og som John C skriver; temmeligt bergænset udvalg i grøntafdelingen, men ellers et positivt besøg.... vi fik hvad vi søgte på nær det grønne.
I øvrigt fine priser, som noget nyt kunne man skrive sit navn og adresse og man vil få tilsendt et medlemskort med tilhørende rabat, rabat på ellers ok priser, det er sød musik i mine øre.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

BangkokCph
Kloffer skrev:

Jeg tror godt vi kan leve med, at Foodland er lukket.

Kigger man på fødevarestyrelsens hjemmeside, kan man se, at Foodland havde store problemer med at overholde lovene.
Der var det sidste års tid bl.a. problemer med:

* manglende mærkning (og holdbarhedsdato)
* genmodificerede risnudler (af mærket Mount Elephant)
* sulfitter i kokosmælk (E223+E224)

Foodland solgte også varer til andre butikker.
Jeg tror vi skal hjælpe hinanden og butikkerne med at få styr på disse forhold, så vi fortsat kan købe sunde og friske råvarer i landets mange thai-butikker.

Vh Kloffer

Spot on - desuden var bagmændene bag Foodland heller ikke ligefrem kendt for at være byens bedste børn - der er i hvert fald mange kreditorer, der godt vil tale lidt med dem. Klassiske konkursryttere - varerne i butikken bliver ifølge rygter også solgt ulovligt og kulsort af den tidligere bagmænd.

Henrik Larsen
Det er ikke kun vare-kreditorer der vil have kontakt - men også HK der har krav fra tidligere ansatte der arbejdede i december og stadig ikke har fået løn - de fik at vide at de "bare kunne hente pengene i lønmodtagernes garantifond" men foreløbig har Foodland afvist af modtage de breve HK har sendt dem - det er ganske store beløb man simpelthen har snydt medarbejderne for - skulle Foodland være uenig i min beskrivelse er de meget velkomne til at skrive.

I mellemtiden skal man huske at de måske er billige derude men det er kun fordi de ikke betaler løn eller leverandører - resten må være op til ens egen moral.

Stones
Nu har fødevarekontrollen været på besøg hos Foodland Valby, SKRÆMMENE.
en fryser på +2° som skal være -18°, varer ikke mærket med udløbsdato, manglende dansk mærkning.
Så er det jo op til folk selv og man vil støtte disse mennesker, man skal også tænke på den måde, hvor de
bevist snyder i skat, moms, kreditorer og personale ikke giver en fær konkurrence over for andre butikker.

pdrhan
Stones skrev:

Nu har fødevarekontrollen været på besøg hos Foodland Valby, SKRÆMMENE.
en fryser på +2° som skal være -18°, varer ikke mærket med udløbsdato, manglende dansk mærkning.
Så er det jo op til folk selv og man vil støtte disse mennesker, man skal også tænke på den måde, hvor de
bevist snyder i skat, moms, kreditorer og personale ikke giver en fær konkurrence over for andre butikker.

Rapporten er her:
http://www.findsm...&Region=03
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Godt du fandt den rappport- fin SMILEY.

larschr5
Var forbi butikken på Flæsketorvet i går og den er lukket og fulstændig ryddet.

Kan i anbefale andre gode Thai butikker i Storkbh.?

Henrik Larsen
Syntes det ville være synd at anbefale Foodland - som opfølgning på mit tidligere indlæg kan jeg sige at den ene ejer trods alt vedkender sig de skylder penge - men jeg kan eller vil ikke anbefale nogen at handle et sted hvor man i den grad forsøger at tvinge medarbejdere til at modtage en lav løn der udbetales sort frem for at betale skat som alle andre

Igen - hvis Nattiya eller andre fra foodland skulle være uenige i mit indlæg kan de bare tage kontakt - ifølge HK har de enten smidt de anbefalede breve ud eller har valgt ikke at svare på kravet - dette kan synes ufatteligt når man har trukket så meget på en medarbejder som Foodland og Nattiya Chuensiri har

Lidt længere nede i Istedgade er der en asiatisk butik.

Lung Yao
larschr5 skrev:
Var forbi butikken på Flæsketorvet i går og den er lukket og fulstændig ryddet. Kan i anbefale andre gode Thai butikker i Storkbh.?

Jeg ville forslå at du prøver igen hos Kaskhidi , på Flæsketorvet . De "lever endnu" og det DU har set er nok den "gamle forretning" 50m fra den ny.
Min kone har lige handlet derinde for mindre end 2 timer siden. (jeg tror ikke at de ville kunne nå at tømme hele butiken på den tid Wink )
Sidste uge købte jeg denne her østersauce mærke (Maekrua), i 4,5L dunk :

[img]http://www.haq-trading.com/images/product/30c4d22633868d2cb7ec0043d122cc64.png[/img] is not a valid Image.
Foodland = 129kr ............. Kaskhidi (Flæsketorvet) = 85kr

Så jeg tror nok at det varer længe inden Foodland ser mig som kunde hos dem igen. (samme gælder for ris/nuddler og andre varer).
A propos små poser nuddler, på de prismærkatter hos Foodland står der : Wai wai, men på pakkene står der Yum Yum Sad

.
Redigeret af Lung Yao d. 22/03-2012 15:56
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

larschr5
For satan da. Skal vidst have pudset brillerne. 55555

Hvordan man kanundgå at se det, er mig godt nok en gåde. Tak for tippet. Grin
Redigeret af larschr5 d. 22/03-2012 16:11

Lung Yao
larschr5 skrev:

Elementary my dear Lars: Age Angel (I'm talking from experience)

Og de er sgu "snu" dem på Flæsketorvet, ved at ansætte 2 Thai damer til at ekspedere den thailandske kundekreds, de er ved at opbygge. (Modsat de Filipiner som var på Foodland, som intet anede om de forskelige thai varer eller ingredienser).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

flyer
Lung Yao skrev:

larschr5 skrev:

Elementary my dear Lars: Age Angel (I'm talking from experience)

Og de er sgu "snu" dem på Flæsketorvet, ved at ansætte 2 Thai damer til at ekspedere den thailandske kundekreds, de er ved at opbygge. (Modsat de Filipiner som var på Foodland, som intet anede om de forskelige thai varer eller ingredienser).

.

Ja er sgu oz færdig med Foodland, efter det jeg har hørt her på siden. Sad

Lung Yao, kunne du ikke smide et foto her på siden af den nye butik på flæsketorvet? Har været der men kunne ikke se nogen Thaibutik-tik!

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Lung Yao
flyer skrev:
...................................................................................................................

Lung Yao, kunne du ikke smide et foto her på siden af den nye butik på flæsketorvet? Har været der men kunne ikke se nogen Thaibutik-tik!

Det kan jeg godt forstå, for det er IKKE (og har heller ikke skrevet at det var, men kunne selvfølgeligt "misforstås" ) en THAI butik (nok Afganer eller Iraner), men de har ansat 2 thai kasse damer (fornemt når konen sender een til byen med en seddel med "Thai hieroglyffer". Tuttelu Tralla

Her er kortet til butikken :
http://map.krak.d...

Peg på pin med 1 tallet, og på den ny mini rude der åbnes klikker du på Gadefoto (ikke den fra det store kort som ville bringe dig til Rådhuspladsen) . Du ville nu se et "gammel billede" fra de forrige butikker (Kreative kager), nu Kaskhidi Import . Den som er nu "tømt" lå der hvor du kan se den gamle : "Ferdinand" i nr. 52.

God jagt.

.
Redigeret af Lung Yao d. 23/03-2012 00:26

flyer
Lung Yao skrev:

flyer skrev:
...................................................................................................................

Det kan jeg godt forstå, for det er IKKE (og har heller ikke skrevet at det var, men kunne selvfølgeligt "misforstås" ) en THAI butik (nok Afganer eller Iraner), men de har ansat 2 thai kasse damer (fornemt når konen sender een til byen med en seddel med "Thai hieroglyffer". Tuttelu Tralla

Her er kortet til butikken :
http://map.krak.d...

Peg på pin med 1 tallet, og på den ny mini rude der åbnes klikker du på Gadefoto (ikke den fra det store kort som ville bringe dig til Rådhuspladsen) . Du ville nu se et "gammel billede" fra de forrige butikker (Kreative kager), nu Kaskhidi Import . Den som er nu "tømt" lå der hvor du kan se den gamle : "Ferdinand" i nr. 52.

God jagt.

.

Takker, så skulle det ikke være til at tage fejl afGrin

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

larschr5
Ja, jeg fandt da butikken i går aftes da vi kørte forbi inden konen blev sat af på skolen. Kan godt afsløre at hun syntes det var pænt morsomt at jeg kunne overse butikken.

Håber jeg snart bliver lidt klogere og orienterer mig bedre i fremtiden. Men det bliver forhåbenligt bedre med alderen...

Lung Yao
larschr5 skrev:

Ja, jeg fandt da butikken i går aftes da vi kørte forbi inden konen blev sat af på skolen. Kan godt afsløre at hun syntes det var pænt morsomt at jeg kunne overse butikken.

Håber jeg snart bliver lidt klogere og orienterer mig bedre i fremtiden. Men det bliver forhåbenligt bedre med alderen...

Du kunne måske starte med at anskaffe dig en GPS. Angel
(det gører jeg og så har jeg sat den til "Thai sprog" Grin).

.
Redigeret af Lung Yao d. 27/03-2012 13:56

Spring til debat: