Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Tandlæger
 Udskriv debat
Tandlæger i Pattaya
bareMig
Er de ok? Er det billigt i forhold til i DK?

Jeg har et par tænder der er knækkede på den ene side af en plumpe, kan de finde ud af at lave den slags? Er det en stor operation/dyrt?

sony
Det kan du sagtens få lavet, har selv fået lavet 23 broer + 2 rodbehandlinger for 23.000 kr
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

[quote][b]sony skrev:
Det kan du sagtens få lavet, har selv fået lavet 23 broer + 2 rodbehandlinger for 23.000 kr[/quote][/b]

Nu er 23k jo også en sjat, men ok sikke en omgang , hvad ville det have kostet her i dk ?

Har du navn @ adress på tandlægen, hvis du ellers mener det er et anbefalelsesværdigt sted.

Frank
23 broer!? Det var en del.

Nå men jeg knækkede engang et hjørne af en kindtand, som i forvejen havde en plumb. I Roi-Et gik jeg ind hos en af tandlægerne fra gaden, og tanden blev lukket med en ny plumb, der blev formet lidt som hjørnet. Jeg er ikke sikker på, om det er den bedste løsning, men den har nu virket i 8 år uden problemer. Jeg kan ikke huske prisen, men den var lav - næppe over 1.500 baht inkl. bedøvelse. Jeg er overbevist om at en almindelig tandlæge i Pattaya uden problemer vil kunne løse dit problem for 2.000-5.000 baht.Smile

Frank
Jeg googlede lige et par steder. Hvis du skal have en krone, så kan du risikere at skulle have et par ekstra af de store sedler op af lommen.

Angående priser til sammenligning med Danmark, så er der vist næsten ingen sammenligning. Det er markant billigere. Hvis du bor i Danmark kan en ulempe være, hvis der senere støder komplikationer til. Så kan der være langt til tandlægen. Men i det tilfælde ligger Sverige jo også bekvemt tæt på Danmark.Smile

sony
Soi7 skrev:
[quote][b]sony skrev:
Det kan du sagtens få lavet, har selv fået lavet 23 broer + 2 rodbehandlinger for 23.000 kr
[/b]
Nu er 23k jo også en sjat, men ok sikke en omgang , hvad ville det have kostet her i dk ?

Har du navn @ adress på tandlægen, hvis du ellers mener det er et anbefalelsesværdigt sted.[/quote]

Jamen jeg har kun fået god behandling der, så jeg kan kun udtale mig om dem, da jeg ikke har fået lavet det helt store andre steder andet end at få trukket en tand ud.

Men klinikken hedder

Pattaya dentist
32/14 south pattaya rd. m. 10 nongoue banglamung choburi 20260
tel (008)424222

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

laodenmark
Ja. det utroligt billigt dernede. Flække selv en plumpe, som så skulle bores ud. Det viste sig at det gik helt ned til nerven, Så enten ud med tanden eller en rodbehandling (havde ikke tid til at få det udført dernede.) Men Bedøvelse, udborring af gamle resterende plumpe,+ midlertidig tandkit/Cement. samt piller imod inferction + smertestillende pris ialt = 380 baht Wink

Er der noget jeg har misforstået . en tand 'Krone' er en implatat for en tand. og en Bro er 1 sæt med 3 tænder. Altså de 2 i siden, passes til over 2 eksisterende tænder (som slibes til) og midten er en Bro dækker for en manglende tand. Men ofte vælger man en bro da det er billigere end en 'krone' Jeg må mistforstået det, har i hvert tilfælde ikke plads til 23 broer så. selv Kim Larsen ville have problemer
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

sony skrev:
Soi7 skrev:
[quote][b]sony skrev:
[/b]

Har du navn @ adress på tandlægen, hvis du ellers mener det er et anbefalelsesværdigt sted.

Jamen jeg har kun fået god behandling der, så jeg kan kun udtale mig om dem, da jeg ikke har fået lavet det helt store andre steder andet end at få trukket en tand ud.

Men klinikken hedder

Pattaya dentist
32/14 south pattaya rd. m. 10 nongoue banglamung choburi 20260
tel (008)424222[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ok, tak jeg har noteret adressen, jeg kikker derud til tandcheck næste gang.

sony
laodenmark skrev:
Ja. det utroligt billigt dernede. Flække selv en plumpe, som så skulle bores ud. Det viste sig at det gik helt ned til nerven, Så enten ud med tanden eller en rodbehandling (havde ikke tid til at få det udført dernede.) Men Bedøvelse, udborring af gamle resterende plumpe,+ midlertidig tandkit/Cement. samt piller imod inferction + smertestillende pris ialt = 380 baht Wink

Er der noget jeg har misforstået . en tand 'Krone' er en implatat for en tand. og en Bro er 1 sæt med 3 tænder. Altså de 2 i siden, passes til over 2 eksisterende tænder (som slibes til) og midten er en Bro dækker for en manglende tand. Men ofte vælger man en bro da det er billigere end en 'krone' Jeg må mistforstået det, har i hvert tilfælde ikke plads til 23 broer så. selv Kim Larsen ville have problemer

Ja det kan da også være jeg havde misforstået noget, at det var 23 tænder og 2 broer, synes også selv det lyder vildt med 23 broer. Men alligevel kunne jeg ikke have fået det lavet nær så billigt herhjemme.

toeffe
Hej

Er selv lige kommetfra Thailand i fredags.
Min kone fik trukket en tand ud for 1200 Bath og Jeg fik lavet en tandrensning for 400 Bath.
Jeg har 3 tænder som der er knækket noget af og Jeg fik et overslag på at få lavet 3 kroner på dem for 15000 Bath.
Nu har vi kun fået lavet det men klinikken virker seriøs.

Den hedder Happy Dental Clinic og ligger 216/75 soi 17 Pattaya 3rt RD.
De har en hjemmeside www.happy-dentals...
Hvis der er nogle der har erfaringer med dem må de gerne skrive, da Jeg nok vil have mine lavet næste år.

Hilsen Mogens

Lung Yao
laodenmark skrev:
...........................................................................................................
Er der noget jeg har misforstået . en tand 'Krone' er en implatat for en tand, og en Bro er 1 sæt med 3 tænder. Altså de 2 i siden, passes til over 2 eksisterende tænder (som slibes til) og midten er en Bro dækker for en manglende tand. Men ofte vælger man en bro da det er billigere end en 'krone' Jeg må mistforstået det, har i hvert tilfælde ikke plads til 23 broer så. selv Kim Larsen ville have problemer

Ja, delvis:

Krone : (Metal kroner - Metal/keramik kroner - Zirconium kroner -
En krone er en erstatning af den naturlige tandkrone og kan beskrives som en hat, der sættes ned over den eksisterende tand eller som sættes fast på et implantat. Kronen dækker kun den del af tanden, der er synlig, dvs. over tandkødet

Broen: ja, som du beskrev , men kan også række over 4-6 tænder +.

Implantat:

Et tandimplantat er en kunstig rod af metal, som indsættes i kæbebenet, hvor naturlige tænder mangler. Ovenpå implantatet kan man anbringe en enkelt krone, en bro eller proteser, alt afhængig af hvor mange tænder, der savnes, og hvad man ønsker at betale.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Hvem kender den tyske tandlæge på Thrappraya Rd ? (omtrent på højde med Naris Art Hotel og Rita Resort & Residence, på vejen fra Patty til Jomtien). Det vides ikke p.t. om han stadigt findes.
Han skulle være efter sigende (nogle bekendte) meget dygtig og med rimelige priser.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Anonym Bruger
Lung Yao skrev:
Hvem kender den tyske tandlæge på Thrappraya Rd ? (omtrent på højde med Naris Art Hotel og Rita Resort & Residence, på vejen fra Patty til Jomtien). Det vides ikke p.t. om han stadigt findes.
Han skulle være efter sigende (nogle bekendte) meget dygtig og med rimelige priser.

.

jo han er der stadig,
og de laver et rigtigt godt arbejde

De er lidt dyrere end thai tandlægerne.
men til gengæld so giver han garanti. for godt arbejde
og overholder sin garanti.

sonny skrev:
Lung Yao skrev:

.

jo han er der stadig,
og de laver et rigtigt godt arbejde

De er lidt dyrere end thai tandlægerne.
men til gengæld so giver han garanti. for godt arbejde
og overholder sin garanti.

Det er jo også thai tandlæger, der laver arbejdet på den klinik.

Jeg har været der én gang, og kommer der aldrig mere. Det var dårligt tandlægearbejde, de lavede på min tand.

Spring til debat: