Se indlæg
 Udskriv debat
Laos
Waffen
Jeg skal rejse rundt i Nord Thailand næste år og i den forbindelse har vi planer om at rejse først på mekong floden og så videre ind i Laos. Er her nogen der har prøvet det? Og hvad er der at se og gøre i Laos ? Og hvordan er det at rejse på mekong floden ? Og er der nogle der har nogle erfaringer eller ide´r i vil dele ud af ?

På forhånd tak.

Robert Kronberg
Waffen skrev:
Jeg skal rejse rundt i Nord Thailand næste år og i den forbindelse har vi planer om at rejse først på mekong floden og så videre ind i Laos. Er her nogen der har prøvet det? Og hvad er der at se og gøre i Laos ? Og hvordan er det at rejse på mekong floden ? Og er der nogle der har nogle erfaringer eller ide´r i vil dele ud af ?

På forhånd tak.

Har ikke prøvet at sejle langs Mekong, kun over.

Tag til Chiang Kong og find en slow boat - floden drejer hurtigt ind i Laos og mellem bjergene (busser mellem Saraburi og Vientiane kører derimod over bjergene, men sejler over floden). Der overnattes undervejs i et guest house. Båden ankommer i den gamle hovedstad Luang Prabang. Herefter kan man rejse forbi Vieng Vang, hvor man kan flyde i små vandfald i bilringe med en øl i hånden. Afslutning i Vientiane, som er den nye hovedstad. Her er knap så meget at se.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
lbob
Ja, Chiang Kong var også hvor jeg startede, men jeg krydsede floden over til den laotiske side/by Huay Xai, hvorfra jeg fandt en af de slow boats Robert Kronberg nævner. Det er absolut anbefalelsesværdigt. Jeg mener, jeg brugte 2-3 dage på turen.

Laos er fint sted at rejse. Har du tiden så brug den til at gå på opdagelse i og omkring Luang Prabang. Og i Vientiane er Budha Park et syret must. Tag turen over land til Vietnam, hvis der er mulighed for det.

Lung Yao
Waffen skrev:
Jeg skal rejse rundt i Nord Thailand næste år og i den forbindelse har vi planer om at rejse først på mekong floden og så videre ind i Laos. Er her nogen der har prøvet det? Og hvad er der at se og gøre i Laos ? Og hvordan er det at rejse på mekong floden ? Og er der nogle der har nogle erfaringer eller ide´r i vil dele ud af ? På forhånd tak.

Du kan starte med fx. at læse TIMROBs(er ikke aktiv medlem længere=Seneste besøg:29/10-2010 ) beretninger om hendes og børnenes tur bl.a. sejlesen på Mekong floden:Thailandrejsen 1 - 4.

http://www.dansk-...icle_id=13

KANUT har også prøvet, prøv at kontakte ham.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
lbob skrev:
Ja, Chiang Kong var også hvor jeg startede, men jeg krydsede floden over til den laotiske side/by Huay Xai, hvorfra jeg fandt en af de slow boats Robert Kronberg nævner. Det er absolut anbefalelsesværdigt. Jeg mener, jeg brugte 2-3 dage på turen.

Laos er fint sted at rejse. Har du tiden så brug den til at gå på opdagelse i og omkring Luang Prabang. Og i Vientiane er Budha Park et syret must. Tag turen over land til Vietnam, hvis der er mulighed for det.

Hej Ibob,

Du har helt ret - man skal nemlig først over på den anden side i Laos, før man kan hoppe på båden, så man sejler teknisk set i Laos fra start af. Det glemte jeg lige at notere i farten.

Jeg har selv været i Chiang Kong, men har ikke prøvet båden.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
kanut
Vi var for nogle år siden i Laos, vi sejlede over ved Huay Xai, på laos siden kan man lave sit indrejse visum ( Husk $ og pasbilleder ) da vi havde fået vores visum gik vi ca 100 m op til hovedvejen hvor vi tog en tuk tuk til bådpladsen, vi havde hjemmefra valgt at der skulle være drøn på , så vi tog en speed båd, og jeg skal love for at der er drøn på ( husk ørepropper ) vi valgte at sejle til pak Ben den første dag (ca 3 timer ) der overnattede vi på er hotel med udsigt over floden, det var meget smugt, dagen efter gik turen videre for fuld drøn til Luang Prabang ( 3-4 timer ) som er en hyggelig by med mange oplevelser og god mad vi blev et par dage hvoeefter vi tog bussen til Vientiane, turen går over stok og sten snørklede bjergveje , meget spændendene syntes jeg det ager ca 6-7 timer. Vientiane er en dejlig by som er et besøg værd .
God tur.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Spring til debat: