Se indlæg
 Udskriv debat
Lån i Thailand
kaktus10
Min kone og jeg har bygget hus i Thailand. Stolt står der et smukt hus på ca. 400 m2 som afdrages via banklån i DK. Her betaler vi ca. 10,50% i rente.
Huset har vi bygget på svigermors grund som skal arves af min kone. Vi vil gerne have skødet det hele over i min
kones navn, da vi i banken i Thailand har fået fortalt at vi kan låne til en meget billigere rente.
Min svigermor vil gerne lade min kone overtage ejerskabet således at vi kan låne penge i Thailandsk bank til billigere rente, men vi er blevet fortalt at der efter regler i Thailand skal gå 8 år før det kan skødes over.
Er der nogen som kender noget til dette eller har andre ideer om hvad vi kan gøre.
Min kone har fuldtidsjob i DK og tjener nok til at blive godkendt af banken i Thailand, men de forlanger at skødet står i min kones navn.
HELP.
Der ville være mange penge at spare.

Steen

flyer
Da vi lige har været i Thailand, har jeg det hele i frisk erendring.... Vi, det vil sige konen har fået skødet på "vores" jord over i hendes navn fra hendes far, altså efter vi lige måtte indfri nogle lån på nogle hundrede tusinde som div. søskende var kommet til at lave med faderens velsigelse, derefter kunne hun få sit navn på skødet alene, men selvfølgelig med det Thailand bureaukrati´s forhindringer så frem og tilbage et utal af gange, blå bog, id-kort, vielsesattest på forældrene.... selvom det kun var faderen der stod på skødet.

Så de 8år gjaldt ikke os!! Men det er så forskelligt, alt efter hvor man kommer.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

fckguld
kaktus10 skrev:
Min kone og jeg har bygget hus i Thailand. Stolt står der et smukt hus på ca. 400 m2 som afdrages via banklån i DK. Her betaler vi ca. 10,50% i rente.
Huset har vi bygget på svigermors grund som skal arves af min kone. Vi vil gerne have skødet det hele over i min
kones navn, da vi i banken i Thailand har fået fortalt at vi kan låne til en meget billigere rente.
Min svigermor vil gerne lade min kone overtage ejerskabet således at vi kan låne penge i Thailandsk bank til billigere rente, men vi er blevet fortalt at der efter regler i Thailand skal gå 8 år før det kan skødes over.
Er der nogen som kender noget til dette eller har andre ideer om hvad vi kan gøre.
Min kone har fuldtidsjob i DK og tjener nok til at blive godkendt af banken i Thailand, men de forlanger at skødet står i min kones navn.
HELP.
Der ville være mange penge at spare.

Steen
ved ikke ang lån , men i kan ejerskifte det i morgen - men husk ikke betal for meget til svigermor , skal betales ca 5 % skat ved ejerskifte . af den oplyste overtagelses pris .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

NoiNarak
Hej!
Det normale er,at bankerne hernede ER villige til at låne penge ud med en bevist indkomst, så jeg kan ikke forstå bankens syn på dette,men jeg ved jo ikke hvilken bank I har her,men jeg ville da prøve en anden bank så-evt Bangkok bank,som vi ihvertfald,har gode erfaringer med-simpelthen forklare dem problemet,så er jeg næsten sikker på, at I kan få en aftale i stand.

Spring til debat: